Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Brio Happy Duo
 

Mangler en del enda

Tilfredshet:
 
5.0
Omtalt av Pluttine
January 12, 2012

Vis alle mine omtaler
 

Vi kjøpte Brio Happy i oktober 2010, og dette er en grei vogn, men det virker ikke som den er testet ut for barn i ulike aldre og størrelser, så vi synes den har en del mangler.

Dette er erfaringene vi har gjort oss opp på vegen fra spedbarn til 1,5 åring:
- Stoffet på kalesjen kan ikke tas av for vask, noe som er svært upraktisk da den er foret med hvitt stoff.
- Sportsvognsittedelen er så langt frem, at når barnet sitter i oppreist stilling blir kalesjen for lagnt bak og dekker ikke barnet. I tillegg får en ikke festet trekket til beina skikkelig, fordi barnet kommer for langt frem og dette bare er festet med borrelås.
- Det er en overraskende tungvin løsning for å sette opp og legge ned barnet i sportsvogne. Løsningen krever at du har begge hender tilgjengelig.
- Ryggen som kan settes opp i bagendelen blir alt for langt frem og ikke høy nok i ryggen. Den skulle vært lenger bak slik at barnet blir sittende under kalesjen.
- Teleskophåndtaket er fint, men kunne gjerne hatt enda mer å justere på.
- Bagdelen blir fort trang og liten med vinterbarn, selv om vi ble fortalt at dette er en av de største.
- Det er fint med handlenett under vogna, men stoffsidene faller ned, slik at det ikke blir noen kanter på kurven.
- Selene i sportsvogndelen er klumpete (polstringen), og er festet slik at de enten blir for slakke eller for stramme ettersom barnet legges ned og settes opp. De fungerer ikke godt.
- Når vogna er sammenslått finnes det ingen låsing for sammenslått posisjon, slik at når man løfter den inn i bilen slår den seg halvvegs oppigjen, og det er fort gjort å klemme fingrene.
- Flott at både bag og sportsvogn kan snus begge veger, men hadde vært enda bedre om håndtaket bare kunne snus over.
- Som bagvogn synes jeg den fungerer bra, men som sportsvogn synes jeg den blir litt for stor og klumpete, og egner seg best på tur ute.

 

Powered by JReviews