Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Mountain Buggy Urban Jungle
 

En god vogn

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av Spentsmurf
March 13, 2010

Vis alle mine omtaler
 

Mountain Buggy Urban Jungel

Jeg hadde en chocolate 2009 modell, og må si fargen er og blir nydelig. De svarte kantbåndene på vognen er det delte meninger om, men jeg synes de er med å binde den brune sportsdelen sammen med resten av vogna som har svarte detaljer (handlekurv, håndtak, hjul, flaskeholder etc). Ellers er det litt rart at det er "mønster" i trekket på titteluken på kalesjen, de prikkene var jeg ikke så fortrolig med.

Vogna er god å trille. Den har et tyngdepunkt som gjør den stødig, og vi hadde ikke noen velteproblemer. Men vogna er bred. Skemmende bred! Den sliter med å komme igjennom dører på butikker og tofløyede inngangsdører. Vonga triller godt i snø og slaps, og det er ingen plagsomme skjermer som snø kladder seg i. Den er lett å vippe opp på fortauskanter. Alt i alt vil jeg si meg enig i det meste positive som leses om denne vonga, med tanke på trilleegenskaper.

Sittedelen er romslig, og det er fint med muligheten for å ligge helt flatt. Justeringen av setet er litt tungvin med en spenne på hver side. Når setet her oppreist blir det litt laid back, og mye av stoffet kladder seg litt slik at det blir litt trangt synes jeg. Selene er tynne og spinkle, og har en skrekkelig justeringsmekanisme, men det er positivt at man kan justere høyden på selenes plassering i setet. Setet virker godt polstret og er nok behagelige å sitte i. Vår jente trivdes desverre ikke spesielt godt i denne vognen. Hun brukte den mest som sklie... Ønsket å sitte der og skli ut av vogna. Tror kanskje hun ikke trives fordi hun vil sitte litt mer rett og fordi hun er blitt vant med løse seler.

Handlekurven er stor, og i og for seg grei å komme til. Det er fint at den har masse lommer og en glidelåslomne i tillegg. Dette liker jeg!

Alt i alt er dette en god vogn, men den er kanskje litt overhypet :S

 

Powered by JReviews