Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Hjul til teutonia
 

Hjul 60

Tilfredshet:
 
4.0
Omtalt av mamman~til~lucas
May 27, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: November 29, 2010

Jeg har hjul 60' på min Teutonia Spirit S3. Hjul 60 er et punkteringsfritt hjul med luftspalte og bred felg. Hjulene gir grei demping, og er veldig gode på asfalt.

Det som trekker ned her er at hjulene er elendige på vinterføre. Ubrøytet vei, og å komme seg over brøytekanter kan være problematisk. Et annet minus er at jeg fikk stein i hjulene etter bare 2 måneders bruk. Det rassler i hjulene når vognen trilles, og selv om det ikke høres når vi går utendørs irriterer det meg. Årsaken har jeg ennå ikke funnet ut, men har hørt om flere dette har hendt med, både med hjul 50 og hjul 60. Det kan det være lurt å være obs på problemet, og fjerne stein som setter seg fast utenpå hjulet før de får sjangs til å trenge inn.

Oppdatert:
Teutonia reklamerer med at luftkanalhjulene skal være vedlikeholdsfrie, med de avviser steiner i hjulene som en reklamasjonsgrunn, da det er mulig å fjerne steinene ved å vrenge gummien. Og fordi det vil skje pånytt dersom nye hjul leveres, da vognen vil benyttes på samme underlag. Da jeg fikk steiner i hjulene, var vognen bare brukt på asfalt, snø og is. Dette kan det være lurt å være obs på.

 

Powered by JReviews