Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Carena Freeride
 

Grei, men ikke perfekt kan man si

Tilfredshet:
 
4.0
Omtalt av Spentsmurf
April 04, 2009

Vis alle mine omtaler
 

Tja, jeg kjøpte denne vogna som sovevogn og fordi den var billig. Forventningene og behovet var ikke helt de store, derfor var ikke fallhøyden så stor heller. Min erfaring med vogna etter 4 mnd som sovevogn med teutonia softbag og 6 trille turer er at vogna i og for seg egner seg godt sovevogn med softbag (hadde madrass i denne). Kalosjen er forholdsvis tynn og denne følte jeg for å isolere med å henge et tykt ullteppe over. Det er en kjekk lomme bak på kalesjen, men det var på min vogn også hull etter nåla som hadde sydd på denne. Hadde det vært sommer og varmt ville jo ikke dette vært så dumt med litt ekstra lufting.

Da det var som mest snø i vinter bestemte vi oss for å kjøre firhjuling på noen turer (det ble seks totalt). Her merker man mer at det er en spinkel vogn. Vogna piper litt så den måtte smøres med verktøykasse på boks, og det hjalp. Den vi hadde dro også skrekkelig til venstre. Fjøring er ikke eksisternde.

Sitte innsatsen vår revnet, og det var ikke noe problem å få ny. Problemet med sitteinnsatsen synes jeg var at den var skrekkelig hard og utrolig lav. Jenta vår var 7,5 mnd da jeg innså at dette ikke var noen blivende vogn. Hun var 70 cm lang og når hun satt i vogna gikk hun kant i kant med toppen av setet.

Vogna får pluss for at den blir relativt liten sammenslått, virker stødig, er lett i vekt, lett å håndtere med å justere håndtaket, lett å slå opp og ned, så dersom man bare trenger en vogn ekstra i barnehagen tror jeg likevel dette er en god nok vogn. Vogna kan nok også være fin å ha med til syden for små barn.

 

Powered by JReviews