Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Mulig ny vogn....Help!!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Mulig ny vogn....Help!!!

Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #752

Vi har nå ei Simo kombi vogn til jenta vår. Kjempevogn som virkelig har tålt MYE. Robust og lun vogn....Ett minus, det er at den er litt stor/tung. Det å gå i butikker med denne vogna er ikke en drøm akkurat:dry: .

Tenker nå på ei ny vogn, og jeg har (som de fleste andre noen kriterier). Har veldig lyst på 3 hjul og ønsker veldig at det skal være vendbart styre. MEN så kommer problemet...jeg har jo sett på mange vogner,feks teutonia S3...men dem har ikke lufthjul. Det er besten et must for meg..

Syns jo OTH og EW er fine vogner,men de kan ikke snu styret...Er ikke det veldig dumt da? Snuppa mi begynte med sportsvogn ganske tidlig da hun var ganske sterk og løftet seg opp i sittende stilling da vi fortsatt brukte bagen. Så om det blir tema med en evt nestemann, er det ikke tidlig å gå med barnet fra seg i vogna når de er så små??eller reagerer de ikke på det??!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #753

  • Berge
  • Berge's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Jeg har endelig kjøpt phil&teds vogna. Må si jeg er kjempe fornøyd med den, lett og god å trille, tar liten plass, vesle jenta mi liker seg veldig godt i den. Den har lang rygg og full liggestilling. Kan anbefale den på det varmeste;) ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #754

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Er ikke hjulene på teutonia valgfrie da? Jeg trodde man kunne velge lufthjul hvis man ville det, jeg?.:dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #755

:cheer:
Kan man det??! da er jo det i så fall kjempebra!

Men noen som vet noe om Childwheel three ex-jogger?
Den er jo med lufthjul og minner litt om bugaboo. Er det vendbart styre der????
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #756

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Vet jo ikke sikkert, da :dry: Men her er i allefall hjul man kan velge i, men om alle passer til alle modeller, det er jo en annen sak.... men titt her:
http://www.barnevognguiden.no/teutonia/hjul-til-teutonia.html
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #757

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Hei! Jeg har både hatt TFK Jogster Twist og en Easywalker Sky og jeg har ikke savnet vendbart styre i det hele tatt! Det er jo en smakssak for oss foreldre, men mine barn (2 stk.) synes i hvertfall at det er helt topp og titte i kjøreretningen og titte fremover :side:
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #758

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
jeg har også hatt tfk jogger twist og er stooorfornøyd!
Og ja, jeg tror også man kan velge hjul på teutonia. Lykke til! :huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #759

Takker for ALLE svar:) . Et siste spørsmål fra ei som KANSKJE har begynt å nærme seg et lys i jungelen.Hva er prise på en Easy Walker Sky? Da må det i såfall bli med bag også, ikke bare sportsvognen
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #760

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Ta en titt på www.babyjungle.nl :) De shipper til Norge på ca 1 uke, og har meget god kundeservice. her kan du nemlig spare penger.. trekk fra nederlandsk moms, og legg på 25% + farktkostnader, så har du prisen. Ellers har jeg sett at det ligger mye til salgs på finn.no, dersom du syntes det er greit med en pent brukt vogn. Lurer på om butikkprisen i Norge er et sted rundt 5000,- ?:dry:
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Siste endring: 16 år 2 uker siden av siri.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #761

Nå har jeg sett litt på babyjungle.nl. Altså, mulig jeg er megateit nå...men forstår jo ikke det spøtt av det som står der:blush: .
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #762

Aaahhh...sorry. Såg knappen for engelsk tekst LITT for seint:blush: :blush: :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 16 år 2 uker siden #763

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
hehehe:laugh: - skulle kanskje nevnt den knappen også ja :kiss:
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 15 år 11 måneder siden #778

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Anbefaler OTH urban jungle. En fantastisk vogn å trille! Og vår lille på 10 måneder stortrives i vogna, både for å sove og sitte i. Har aldri vært noe problem for oss at babyen har sittet fra oss. Begynte med sportsvogndel (ikke OTH) da han var 5 måneder. Og med en vogn som har titteluke i kalesjen, var ikke det noe problem for oss. :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 15 år 11 måneder siden #780

  • Pappan
  • Pappan's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
OTH er best ingen protest!:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 15 år 11 måneder siden #781

Oth er jo både stilig og god å trille ja...men så er det nettopp det med at en liksom må ha ei vogn i mellomtiden. På vent til at man kan bruke sportsdelen på OTH??! Syns det blir litt sånn smårart jeg da. (snuppa mi begynte med sportsvogn da hun var 5-6 mnd. Da røyste hun seg opp i sittende stilling selv..Hva gjør man da, når man ikke kan bruke sportsdelen i denne alderen??!)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mulig ny vogn....Help!!! 15 år 11 måneder siden #782

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei! Vår baby begynte med sportsvogn da han var 5 måneder og det gikk helt fint. Da hadde han vokst ut av bagdelen på Simo kombi (!), og vi gikk over til sportsvogn fra simo. Har derfor ikke erfaring fra å bruke OTH til barn i 5-6 mnd alder. Men så vidt jeg har skjønt, er OTH uj beregnet til bruk fra 6 måneder, som de fleste andre sportsvogner. Slik jeg ser det, uten å ha prøvd det ut, tror jeg det vil kunne fungere fint å ha babyen i OTH allerede fra da. For vogna som en stressless på hjul ;), de ligger jo i en hengekøye, og liggestilingen er tilnærmet flat. Tror vogna kanskje ville vært ukomfortabel om liggestillingen hadde vært helt flat på denne vogna.

Angående flat ligestilling: Noen forventer og mener at en helt rett liggestilling er best, men man vet jo samtidig at en del babyer ligger med hodeenden hevet fra fødselen av, i senga. Jeg tenker da på barn med f.eks luftveisplager eller refluxproblem. Jeg personlig, har defor aldri hørt at barn tar skade eller spesielt trenger å vantrives med en ikke helt flat liggestilling.

Så jeg kan derfor ikke se en grunn til at man ikke skal kunne bruke OTH som sportsvogn, fra barnet begynner med sportsvogndel. Men det er jo en vurderingssak for hver av oss :)

Alternativt skal visst Easywalker sky ha en mer flat liggestilling, men den har en max vektbegrensning på bare 15 kg her i Europa. OTH tåler hele 35 kg.

Ikke lett dette med å velge barnevogn! Bra at det fins sider som dette, hvor man kan høre andres erfaringer.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.668 sekunder