Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Peg-Pérego Pliko P3 Classico
 

Hverken fugl eller fisk

Tilfredshet:
 
5.0
Omtalt av mami
June 08, 2010

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: June 08, 2010

Vogner avhenger jo av behovene dine, men for meg var egentlig denne en skuffelse i forhold til andres omtaler.
Først og fremst: Siden den er ganske stor til trille å være, både sammenlagt og oppslått, kan du jo like gjerne kjøpe en lett og liten sportsvogn med skikkelige hjul, slik at du får god fremkommelighet og kjørekomfort både på butikken og ute i terrenget---ELLER du kan kjøpe en mye mindre og lettere shopping/reisetrille, hvis det er dét du er ute etter.
(Men jeg tar forbehold om at jeg ikke fikk benyttet meg av fordelen det sikkert er å kunne sette bilsete på denne vogna, og det er kanskje den funksjonen som gjør trillen så klumpete og firkantet som den er.)

Det positive:
- Generelt høy kvalitet
- Full liggestiling, lett å justere ryggposisjonen
- Kalesjen er veldig smart, ettersom du kan dra den helt fram for å skjerme mot vind og sol. Utrolig at ikke alle vogner har slike kalesjer, supert både for norske værforhold og for sydenturer!
- Vår datter syntes det var kjempegøy å stå på søskenbrettet når hun ikke ville sitte i vognen, så dette var en bonus.
- Relativt lett å legge sammen
(skjønt: Kanskje var det bare min trille, men jeg syntes faktisk det var et styr å få vognen inn (når du slår vognen opp) og ut (når du legger sammen trillen) av disse "hakkene" som holder rammen på plass. Men når dét er gjort, så er det jo lett å legge den sammen.)

Negativt:
- Styret består bare av to "armer" som stikker rett opp, hvilket gir en litt "vinglete" følelse. De burde vært forbundet med en liten stang lenger oppe for å gjøre dem stabile.
- Som nevnt, størrelsen. Iallfall for meg som ikke skulle sette bilsete på vogna, ble det ganske overflødig med en så stor og klumpete trille.
Sammenlign f.eks målene sammenslått på Pliko'en med en Teutonia Timmy: I salgsreklamene nevner de som regel bare hvor lang og bred pliko'en er sammenslått, men den har jo høyde også. Har ikke målt nøyaktig, men Pliko'en er lengre enn Timmy'en pluss at det ikke er store forskjellen på bredde og høyde når du legger dem i bilen!
- Som innendørs shoppingtrille er sikkert kjørekomforten super, men skal du trille i nabolag med asfalt, føles den både tung og klumpete. Og jeg HAR prøvd triller hvor det ikke er så tungt som dette å få vogna opp fortauskanter.

Konklusjon: En vogn med god kvalitet, men alt avhenger av hva du skal bruke den til!

 

Powered by JReviews