Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
TFK Joggster Twist
 

Kjempefornøyd! (sportsvogn)

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av sissoll
June 29, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: July 26, 2009

Dette er den niende vogna jeg har på like mange måneder, og grunnen til at denne er den siste jeg prøver er at jeg ikke har vært helt begeistret for utseendet. Det er stort sett det som gjør at jeg holder tilbake toppscore. Jeg er 175, så høyden og størrelsen som sådan er ikke noe jeg merker meg, men kalesjen er veldig stor og bred sett ovenfra bakfra. Men etter tre dager har jeg vent meg til det og tenker ikke lenger over det.

Er ellers ikke så begeistret for de to flate rørene på understellet, de store logoene som pryder vogna eller lommene, selv om disse er veldig praktiske og jeg bruker dem selv. De to nede på understellet er dessuten avtagbare.

Utseende er uansett en smakssak, og vogna er kjempetøff og kommer i mange flotte farger. Vogna fremstår veldig ulik fra farge til farge, tøffere og mer ruvende i svart, knallblå og rød, "penere", mer dempet i brun, grønn og beige.



Vogna er som nevnt av andre her meget romslig i setet, både i bredden og i lengden. Jenta mi er straks 9 mnd og er 69 cm og ca 8 kg. Vi har valgt å bruke seat insert i vogna og da sitter hun veldig godt. Første dagen, uten seat insert, skled hun fra side til side, selv med selene på. Tror definitivt denne vogna varer ut vognperioden!



Trillecomforten er veldig god. Vogna er kjempegodt dempet og går som en drøm på skogssti, gress og grusvei, selv uten å låse fremhjulet slik man anbefales. Opplever den som mer stabil enn Easywalker sky, som blir veldig ustødig når man drar den etter seg. Dette har ikke vært noe problem med Tfk. Pga liggelengden på tfk ville jeg allikevel alltid tatt stellevesker ol av styret når barnet sover i vognen, ihvertfall om det ligger langt oppe, da blir det mye belastning på bakre del.



Ser det er en del som syns det er tungvint å legge den sammen. Det er vel rundt fire grep som skal til, og det går kjempefort. Bonusen er at man unngår riper på understellet, i motsetning til feks EW og Teutonia spirit s3 som begge legges ned i ett grep, men får skraper på understellet fra dag en.



Positivt:

*håndbrems (som også er parkeringsbrems, og som kan stilles på flere hakk)

*justerbart fotbrett (med endeplate som holder poser på plass)

*mykt, pustende sete

*lufthjul

*god demping

*justerbar sportsbøyle/bumperbar

*intergert myggnett i kalesjen

*mye tilbehør, som fottrekk, fleecepose, allværstrekk, uv-nett, reisebag

*romslig handlekurv

*stor titteluke

*kalesjestrammere

*mange lommer til oppbevaring - to avtagbare

*gode seler



Negativt:

*som på de fleste 3-hjulinger utilgjengelig handlekurv

*ruvende utseende

*for mange borrelåser rundt titteluken - bråker

*ikke lydløs kalesje

*glidelåsjustering av rygg er litt kronglete

*selene kan oppleves litt for brede for mindre barn

*ledingen fra håndbremsen er i veien for grepet på styret (høyre hånd)



Vi bestilte vognen fra utlandet og har problemer medd knirking i understellet. Dette har jeg ikke hørt om andre som har opplevd, så der har vi nok bare vært uheldige.

Alt i alt en kjempegod vogn.

 

Powered by JReviews