Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Bursdagsstress!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bursdagsstress!

Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9665

I morgen skal farmoren og farfaren til Lucas komme i et lite bursdagsselskap på forskudd. Jeg har bakt to kaker, tørket støv og vasket hus i kveld, og er supersliten. Merker at jeg absolutt ikke er noe godt husmoremne :cheer: Lurer på hvordan det skal gå neste helg når det blir mye mer og gjøre til den skikkelige bursdagsfeiringen, og det i tillegg er tusen ting som skal ordnes klart til 17. mai. Hushjelp hadde vert noe :P

Er jammen gla de små bare har bursdag en gang i året, selv om jeg gleder meg som et barn til selve feiringen :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9668

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Så flink du har vært da ;) ! Godt å høre d er fler som ikke er så veldig huslig av seg :P
Jeg gjør d jo, men hadde helst ville slippe om jeg kunne så vi har faktisk vurdert å ha vaskehjelp, men samboeren mener vi ikke har råd siden jeg har en sånn dyr hobby/galskap eller hva man skal kalle d :lol: !
Men tenker d er godt å slappe av nå som du har alt klart ;)
Håper dere får en fin feiring, gratulerer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9673

Vaskehjelp hadde virkelig vert noe! Om jeg en gang i fremtiden har råd til det, så skal jeg ha det :) Må være deilig og slippe å tenke på vasking.

Er veldig deilig å vite at jeg ikke har noe mer å gjøre idag enn å finne på noe lunch eller middagsmat til de kommer. Har dere noen tips til hva vi kan lage? Noe enkelt :cheer:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9676

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, d hadde væt bra, men jeg får også foreløpig klare meg uten :(

Har oppskrift på en veldig god pastasalat som du kan h rundstykker til! Den kan jo lages på forhånd og tas frem når dere skal spise :)
Jeg syns den er veldig god også er den ganske mettende!

Skriver den her tilfelle d er intressant jeg ;)

PASTASALAT

Bacon og sopp (fersk sjampinjong) kuttes i passende biter og stekes i smør med salt og pepper
Mais
Gulost (terninger)
Fetaost
Tomat
Agurk
paprika
Purre
Rødløk
Ca 500g pasta

1 Pose lettmajones
1boks creme fraiche (lett)
2 fedd hviløk
salt og pepper etter smak.

Alt kuttes i passende biter og blandes sammen!

Nam nam... :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9679

ÅÅ, du er en reddende engel :) Pastasalat med rundstykker blir det. Høres kjempegodt ut, gleder meg.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9687

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Du har jo vært kjempeflink husmor :) Det må jeg virkelig si! Heldigvis har ikke man bursdagsfeiring så mange gang for året. Men om du synes det er mye stress nå, kan jeg love deg at det blir enda heftigere når du om noen år skal holde guttebursdag for en hel gjeng barneskolelever. Det kan være en utfordring ;)Hadde 10 årsdag her nylig med 8 gutter til stede. Høyt lydnivå og vanvittig språkbruk..hehe. Det "greie" når de er så store (men også med en hel gjeng småttiser samlet) er at man ikke gidder å vaske så mye på forhånd, fordi det blir så mye griseri etter festen uansett ;)

Uansett så er det jo koselig når barna har bursdag :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9693

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
mamman~til~lucas skrev:
ÅÅ, du er en reddende engel :) Pastasalat med rundstykker blir det. Høres kjempegodt ut, gleder meg.

Så bra d var noe du kunne like ;) ! Og den er kjempegod så sitter her me vann i munn å lurer på om d må bli pastasalat her i dag også ;)
D fine er at du sikkert får rester, så om du er sliten etter "styret" i dag, kan du ha d i morgen også så slipper du å lage mat da ;)
Lykke til ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9725

Pastasalaten var virkelig suksess :) Jeg er ikke flink nok til å lage til sånt, men nå kommer jeg til å gjøre det oftere. Oppskriften er notert, det var så godt. Har mye igjen og, så jeg skal definitivt spise pastasalat imorgen og ;)

Prøvde meg faktisk på og lage guttebursdag i februar, til minstebroren min. Det gikk strålende, men som du sier, det blir mye gris :P

Ellers har dagen vert super. Lucas har vert i storform. Han fikk seg barnehageuteklær til vinteren, og trehjulssykkel som vokser med barnet :) Nå gleder vi oss til sol så vi kan kjøre ute :cheer:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9729

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
pastasalaten hørtes supergod ut ja, den er notert her også.
Arrangerte jentebursdag for søstrene mine i forifjor, 20 jenter mellom 3 og 7 år :wohoo: så utrolig mye bråk og gris det blir, all ære til deg som gjennomgår det igjen ;)

Flott at dagen ble super! gleder meg til symre også blir så gammel at hun skjønner at vi gjør stas på henne :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9734

Du har all grunn til å glede deg :) Er så gøy å se den ekte gleden når de åpner pakker (selv om papiret er mer spennende enn innholdet), prøver gavene og nyter all oppmerksomheten :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9739

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skjønner deg godt angående stresset. Har akkurat hatt 24 stykker fra nærmeste familie (!!!) her, og er helt kjørt. Nesten så jeg gruer meg til barnebursdag på mandag...

Men i tillegg til bursdagen så har jeg pusset opp lekerom for å få bort alle lekene i stuen før bursdagsfeiringen, stått opp kvart på 6 hver dag hele uken for å gå på skolen, så lest, så reist hjem og laget, lekt med og lagt barn, og gått opp for å pusse opp. Sovet i snitt 5 timer natta denne uken, og det med avbrudd fordi minsten har våknet 1-4 ganger pr natt:( Så var det vasking av hus + baking, vært på jobb og holdt selskap. Er så trøtt at jeg holder på å svime av her jeg sitter.

Så er det påan igjen om 3 uker når det er minsten sin bursdag, men da er det heldigvis ikke så mye stress på forhånd:)

Men er utrolig moro for barna sin del ja, stor glede for oss voksne også å se på gleden over presanger og faktisk også hvordan folk koser seg:)
Glad jeg har vår/sommer barn så vi kan ha selskap ute når de blir større:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9742

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
mamman~til~lucas skrev:
Pastasalaten var virkelig suksess :) Jeg er ikke flink nok til å lage til sånt, men nå kommer jeg til å gjøre det oftere. Oppskriften er notert, det var så godt. Har mye igjen og, så jeg skal definitivt spise pastasalat imorgen og ;)

Prøvde meg faktisk på og lage guttebursdag i februar, til minstebroren min. Det gikk strålende, men som du sier, det blir mye gris :P

Ellers har dagen vert super. Lucas har vert i storform. Han fikk seg barnehageuteklær til vinteren, og trehjulssykkel som vokser med barnet :) Nå gleder vi oss til sol så vi kan kjøre ute :cheer:

Har vært spent på hva du syntes :) Så bra den ble suksess ;)
Får håpe på en fin dag i morgen da ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9843

Wow MammasLilleVidunder!! Du står virkelig på. Lykke til med neste feiring, håper det blir mindre stress. Og at du får tatt igjen litt søvn :)


Hele den kommende uken er det meldt sol :laugh: Jeg gleder meg sånn til å kjøre L rundt på trehjulssykkelen!! :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bursdagsstress! 14 år 11 måneder siden #9891

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det blir deilig med sol:) Så moro med trehjulsykkelen da, blir sikkert poopulært:)

Har fått sovet en del i natt og i dag, så da overlever jeg:laugh: Får sikkert hentet meg inn litt i uken som kommer også:) Så håper jeg vi kan være mer ute på minsten sin bursdag, da blir det litt lettere:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.811 sekunder