Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Når hadde dere barnevakt for første gang?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Når hadde dere barnevakt for første gang?

Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 16 timer siden #8834

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg vil på konsert!! Det er konsert 4, juni i oslo kl 20, og jeg har SÅ lyst til å dra, og det har stakkars sambo også. Mamma har allerede billetter, så hun kan ikke sitte barnevakt. Ingen andre har passet Symre eller lagt henne for kvelden og slikt, så det ser ut som stakkars sambo må bli hjemme :dry: men jeg likte dem først :P

men uansett, når hadde dere barnevakt for første gang? ikke noen timer på dagtid da, men barnevakt over natten.
Vi er nok litt trege. Jeg har ikke følt for det, jeg er visst skikkelig hønemor, jeg som pratet såå høyt om å venne henne til å bli passet av alle mulige da jeg var gravid :laugh: Vi har ikke engang hatt barnevakt på dagtid :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 16 timer siden #8839

Hvilket band?! :cheer:

Jeg hadde barnevakt over natten for første gang i helgen som var. Reiste til Bergen 17.00 lørdags ettermiddag og var hjemme 12.30 søndags formiddag. Mamma og pappa hadde Lucas. Utenom meg er det de han kjenner best, de har daglig kontakt. Jeg var ute en liten tur 2. juledag og på burdagen min i september i fjor også, men da gikk jeg etter Lucas hadde sovnet og kom igjen og overtok i ett - to tiden på natten.

Om dere begge vil dra går det helt sikkert fint med Symre og barnevakt :) Det er vell noen flere enn mammaen din som ser henne regelmessig? Og personen kan jo være med på en legging osv før det :) Husk at det oftes er verre for foreldrene enn barnet. Men er selvfølgelig viktig at du føler deg trygg på at Symre har det bra, så du klarer og kose deg.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 16 timer siden #8841

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Black Sabbath+DIO=Heaven and Hell. Skjer sikkert aldri igjen, går IKKE glipp av det!!

Hvor gammel er lucas igjen? Uff, jeg klarer ikke holde styr på hverken vognene eller ungene her inne jeg :blush: nei der står det jo, 11 måneder ja :laugh:
godt å høre, da er vi kanskje ikke så trege!

ja det er det, jeg hadde nok ikke klart å slappe av, det er nok mamma som ser henne oftest, familien til sambo bor jo i Fusa. besteforeldrene mine skal utenlands og onkel skal også på konserten. Innmari dumt å arve musikksmak sånn atlså :angry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 16 timer siden #8849

Åh, spennende!! :D Du får bare sette samboeren hjemme, og sende han masse fristeklipp på mobilen :laugh: :P

Dere er ikke så trege, jeg skjønner deg veldig godt. Er altfor viktig at dere og Symre er komfortable når dere skal ha barnevakt :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 16 timer siden #8851

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
vet ikke om han hadde satt pris på fristeklipp, gitt :laugh:
nå så jeg at billettene koster over 500 kr da :wohoo: men jeg tror nok ikke jeg kan stå over!
Men nå som vi for første gang kunne tenke oss barnevakt fikk vi ihvertfall en dytt til å la andre passe henne oftere og lenger på dagtid!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 15 timer siden #8853

Du må jo bare reise. Høres ut som en opplevelse du vil angre veldig på om du går glipp av :) Jeg hadde kjøpt meg musikalbilletter i Oslo 8. mai ifjor, men turte ikke reise itilfelle fødselen startet på veien. Skulle reise alene, men treffe venner i Oslo. Angrer fortsatt.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 5 timer siden #8856

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Første gang vi hadde barnevakt over natta var han ca 4,5 mnd.
Det var bryllupsnatta vår :kiss:
Og mamma som passet han. Hadde ikke vært komfortabel med noen andre til å ha han!En smule spesielt å drive å pumpe flere beger med MM på bryllupsnatta, det skal sies.. :laugh: :laugh:

Neste gang vi hadde barnevakt leide vi inn ei barnevant jente på 16 år. Det var julebordet, så da var han rundt 9 mnd. Dro i 19.30 tiden, etter å ha lagt han først, hjemme igjen i 2 tiden. Det gikk kjempefint!

Men skjønner deg kjempegodt Marihøna, det er litt vanskelig å etterlate de små til noen andre når man er vant til å gjøre alt selv :) Jeg MÅ skrive "instrukser" før jeg etterlater han til noen.. :P
Og det er viktig at du klarer å slappe av og kose deg når du først får deg en utekveld :)
Så la sambo være barnevakt, og kos deg masse :)

Man angrer alltid på det man IKKE gjorde.. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 4 timer siden #8859

colin har ikke sovet borte over natta før.. men Basse var 3 måneder når han sov borte første gangen, og det var to netter og :( TROR dere jeg var lite dårlig på se han igjen eller?!??! klarte nesten ikke å vente!!!!

Håepr dere får tak i barnevakt da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 15 år 57 minutter siden #8864

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Lite barnevakt he ri gården. Har ikke hatt barnevakt enda til han på snart to (annet enn et par timer)...men så har ike vi følt behov for det. Må jo sikkert kunne gå fint det :) Så lenge hun er sammen med noen hun kjenner tror jeg det kommer til å gå kjempefint :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8890

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
så godt å høre at det er flere som ikke har brukt noe særlig barnevakt! Nei, stakkaren her får bli hjemme, og så kan vi heller kose oss på konsert når Symre (eller egentlig stakkars marimamma ;) )er klar for å overlate henne til barnevakt !
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8899

Det høres ut som en plan :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8904

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, første gang vi hadde barnevakt i det hele tatt var faktisk da vi var på Black Sabbath konsert:) Men da var mamma og pappa med og hadde ham kun mens konserten var, så møtte jeg dem igjen rett etterpå. Da var han 2 mnd:)

Men første gang han var på overnatting var han vel nærmere ett år tror jeg. Hos mamma og pappa som han ser flere ganger i uken, og som hadde hatt ham mye på dagtid + overnattet hos sammen med meg.

Synes ikke det er treigt at du ikke har hatt noe særlig barnevakt enda jeg. Synes også det er greit at første gangen så er det noen kjente som har dem, så ville ventet til mammaen din eller noen kunne hatt henne:)
Så lenge samboeren din går med på å være hjemme vil vel det være det beste for både deg og henne;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8910

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
han tar det tungt, men han har lite valg, jeg har lengst ansennitet :laugh:

Vi har nokj vært litt dårlige på å låne henne bort på dagtid også. Mamma jobber jo og har to småbarn selv, så det blir bare i helgene, og da er vi sammen alle sammen. Jaja, vi stresser ikke med det heller, har ikke savnet det enda.
og siden han har eksamen dagen etter at whitesnake spiller i larvik blir det jammen bare mor som kommer seg på konsert da også :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8916

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Stakkars da, får håpe det dukker opp noe konserten han kan være med på også etterhvert så får dere jobbe mot barnevakt da:)

Og det med barnevakt går seg jo ofte til når de blir litt større, lettere for dere å la noen passe, lettere for henne å forstå hva som skjer og lettere for de som skal ha henne:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når hadde dere barnevakt for første gang? 14 år 11 måneder siden #8918

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvborfor er det kake under bildet ditt mammasLille? Du har vel ikke bursdag??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.718 sekunder