Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Tørr hud
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Tørr hud

Tørr hud 15 år 2 uker siden #6880

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm.. skrev akkurat et innlegg, men borte ble det for meg (kom borti en kidsandcare link tror jeg...)

jaja, jeg har altså så skrekkelig tørr hud! Hendene mine er stive og veldig tørre, snart såre... Resten av kroppen er også tørr... Føtter, legger, armer, mage, ja dere skjønner tegninga tenker jeg. Det jeg lurer på er om noen har noen gode kremer å anbefale,eller enda bedre en behandlingsmetode til å mygjøre meg litt ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6885

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
uten at du klør? altså ikke eksem?
hmmm.. alle typer olje, babyoljer og olivenolje, A-creme, alle fete, parfymefreie apotekkremer.. ALLTID smøre hendene når man har vasket opp, vasket hender, vasket barnestump, ALLTID!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6891

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nei, det er ikke eksem... men jeg vurderer å kjøpe dexem for å teste hihi

Men, jeg har smurt med all slags kremer, feteste locobasekremen var fast i vinter, men den er jo forholdsvis dyr og jeg har j ikke merket noe særlig bedring.. Jeg har håndkremer og kremer over alt, men jeg smører da tydeligvis ike nok, eller har jeg forsmurt meg`???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6894

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg sverger til A-krem. Virker på alt fra tørre/såre hender til sår babyrompe ;) Dyr den og, men den hjelper hvertfall, så da er det værd det.
Og sånn ellers så kan du prøve å bruke mer olje i matlaging, drikke mye.. Så tilfører du fuktighet innenfra :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6895

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
har du eksem? prøv dexeme - det er slik et fengende slagord de har :laugh: Men den er veli kke spesielt fet? Har bare sett det der skummet de har jeg, det er ihvertfall ikke det.

Jeg aner ikke hva du kan gjøre da, annet enn at vinterhud ofte er tørr, så du kan glede deg til sommeren :) da jeg jobbet på kaffebar og heletiden drev og skylte oppvask og vasket hender ble jgeg kjempetørr og sprukken, og da var det ikke noe annet som hjalp enn å begynne å bruke hansker hver gang jeg skulle une springen. litt tungvindt i hverdagen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6897

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Til hender: Neutrogena håndkrem eller Glycerinello. Begge selges fra apotek. Førstnevnte også i noen dagligvarer ol. Disse kremene er fantastiske! Er avhengig av dem til mine tørre hender (går mest i Neutrogena).

Unngå å såpe inn hele kroppen når du dusjer. Ikke dusj for ofte og ikke bruk for varmt vann. Bytt gjerne til en god dusjolje fra apotek.

Hvis du klør i tillegg kan det være lurt å vurdere produkter uten parfyme (det samme gjelder vaskemiddel/skyllemiddel..). Men det fins en god del bra hudkremer med parfyme også.
Jeg er veldig glad i en Bodylotion på orange flaske fra Biotherm (parfymeri). Ellers er Aderma exomega gode til tørr hud. Du kan også forsøke med blå apobase. Body butter med sheasmør fra bodyshop er også meget fet og god.

Til ansiktet bruker jeg Oliva renseskum, dagkrem og øyekrem. Gir godt med fuktighet. Cosmica har også en god krem som gir ekstra fuktighet.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6900

Av håndkremer, foretrekker jeg l'occitanes shea hand cream eller micro 2000s quick action. Begge er helt supre. Til kroppen foretrekker jeg a-derma exomega fra apoteket. Begynte når jeg var gravid, og har blitt helt avhengig. Huden min er veldig tørr og sensitiv vinterstid, men den kremen har gjort underverk.

http://img.loccitane.com/P.aspx?l=&s=600&e=jpg&id=01MA150KA



Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6901

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvor får man og hvor mye betaler du for l'occitanekremen? hørt mye bra om det merket generelt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6910

Kjøper den når jeg er i Bergen. Butikken ligger på Kløverhuset, andre etage om jeg husker rett ;)

Husker ikke helt prisen, rundt 100 - 200 tror jeg. Det er den absolutt verdt ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6912

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Masse gode tips her.. Jeg bruker bioterm til kroppen jeg også.... og vi har stort sett alltid brukt neutral vaskepulver. Bruker ikke skyllemiddel.... Dusjer av og til med en god olje, det ble vane etter graviditeten... Jojobaolje fra shine, som mamma pleide å gi meg. HUn var så redd jeg skulle få strekkmerker, og det slapp jeg heldigvis unna! :-)
Har to kremer av det merket du skrev mamma til Lucas, en som heter cold creme og en annen jeg kjøpte på flyplassen. Neutrogena har jeg også brukt før... kan det være at jeg har kjøpt for mange typer og laget kaos på grunn av det?
Elizabeth Arden 8th hour creem har jeg også brukt i perioder... Men jeg får ta meg en tur på apotektet eller til en hudpleier. Er jo håpløst å nærmest flasse på hendene.
Marihøna: Litt upraktisk med hansker hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6914

Et lite råd fra en hud pleier og negledesigner.
Kjøp deg en god håndkrem, gjerne A-derma, den er knall, så går du på en helsekost og kjøper deg en mandelolje. Bland fire-fem dråper av den i kremen. For det først er mandel plje utrolig fuktgivende og for det andre er olje mer flytende og trekker lenger ned i huden og drar kremen lenger ned for sterkere virkning. Har du hvite stoff hansker kan det også være lurt å ha på et meget tykt lag og sove med det.

Ta også en spiseskje med mandeloljen og tilsett en spiseskje vanlig hvitt sukker. Hold hendene over vasken og skrubb. Det vil fjerne den tørre huden og pusje oljen dypt inn. Det skader ikke huden din for sukkeret smelter før det riper. Dette er noe du kan gjøre et par ganger i uken. Ved hard hud på føttene bør man bruke salt for det polerer hardere. Denne skrubben er utrolig god over hele kroppen.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6916

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
For ett bra tips mammaentilgutten!!!
Det skal så absolutt prøves! Sliter nemlig voldsomt med tørre hender om vinteren, de ser rett og slett ikke ut. Prøvd det meste som er nevnt i denne tråden (uten nevneverdig resultat), men det tipset med oljen hørtes faktisk ut som noe som kan hjelpe!

Er det samme hvilken mandelolje man kjøper?

Og siden ingen kremer virker nevneverdig mye bedre enn andre på mine hender bruker jeg faktisk bare spenol nå, billig og grei krem:) Kan jeg bruke den med mandeloljen, eller bør jeg investere i en bedre krem til det?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6927

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
mammaentilgutten skrev:
Et lite råd fra en hud pleier og negledesigner.
Kjøp deg en god håndkrem, gjerne A-derma, den er knall, så går du på en helsekost og kjøper deg en mandelolje. Bland fire-fem dråper av den i kremen. For det først er mandel plje utrolig fuktgivende og for det andre er olje mer flytende og trekker lenger ned i huden og drar kremen lenger ned for sterkere virkning. Har du hvite stoff hansker kan det også være lurt å ha på et meget tykt lag og sove med det.

Ta også en spiseskje med mandeloljen og tilsett en spiseskje vanlig hvitt sukker. Hold hendene over vasken og skrubb. Det vil fjerne den tørre huden og pusje oljen dypt inn. Det skader ikke huden din for sukkeret smelter før det riper. Dette er noe du kan gjøre et par ganger i uken. Ved hard hud på føttene bør man bruke salt for det polerer hardere. Denne skrubben er utrolig god over hele kroppen.

Fantastisk med slike tips :)
Det skal prøves her også!
Har du noen gode tips til huden i ansiktet også...blandingshud?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6940

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Jeg har tørre hender også..spesielt på vinteren..
Denne vinteren har jeg brukt "hand spa" settet fra "marey key"!!! UTROOLIG BRA!!!!

Sambo har tørr hud overalt.. han har brukt en olje..
Den har virka UTROOOLIG bra!!!
kjøpt hos: http://www.lindasnetshop.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=98&category_id=34&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

OFF TOPIC!!!!!!!!
og samtidig.. DISSE er såååå søte!!!!
http://www.lindasnetshop.no/index.php?page=shop.browse&category_id=30&option=com_virtuemart&Itemid=26
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6945

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
De er kjempesøte:) Jeg oppdaget dem (u?)heldigvis ikke før minsten nesten var for stor til sånne, så ble aldri til at jeg bestilte men står høyt på ønskelisten om (når) jeg får flere;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6947

MammasLilleVidunder skrev:
For ett bra tips mammaentilgutten!!!
Det skal så absolutt prøves! Sliter nemlig voldsomt med tørre hender om vinteren, de ser rett og slett ikke ut. Prøvd det meste som er nevnt i denne tråden (uten nevneverdig resultat), men det tipset med oljen hørtes faktisk ut som noe som kan hjelpe!

Er det samme hvilken mandelolje man kjøper?

Ja , men som regel er den dyrere den bedre. men egentlig kan man bruke også en god olivenolje men den virker bare fetere så det blir litt mer ubehagelig:)

Og siden ingen kremer virker nevneverdig mye bedre enn andre på mine hender bruker jeg faktisk bare spenol nå, billig og grei krem:) Kan jeg bruke den med mandeloljen, eller bør jeg investere i en bedre krem til det?

Ja olje kan tilsettes alle kremer:)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6949

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Supert!
Da skal det handles mandelolje i morgen:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6951

Plummis skrev:
mammaentilgutten skrev:
Et lite råd fra en hud pleier og negledesigner.
Kjøp deg en god håndkrem, gjerne A-derma, den er knall, så går du på en helsekost og kjøper deg en mandelolje. Bland fire-fem dråper av den i kremen. For det først er mandel plje utrolig fuktgivende og for det andre er olje mer flytende og trekker lenger ned i huden og drar kremen lenger ned for sterkere virkning. Har du hvite stoff hansker kan det også være lurt å ha på et meget tykt lag og sove med det.

Ta også en spiseskje med mandeloljen og tilsett en spiseskje vanlig hvitt sukker. Hold hendene over vasken og skrubb. Det vil fjerne den tørre huden og pusje oljen dypt inn. Det skader ikke huden din for sukkeret smelter før det riper. Dette er noe du kan gjøre et par ganger i uken. Ved hard hud på føttene bør man bruke salt for det polerer hardere. Denne skrubben er utrolig god over hele kroppen.

Fantastisk med slike tips :)
Det skal prøves her også!
Har du noen gode tips til huden i ansiktet også...blandingshud?
Her må du egentlig bare prøve deg frem men vi har alltid hatt kjemperesultater med Dermalogica. Dyrere enn kremer på apotek etc men utrolig mye drøyere så slutt summen blir bedre, og en helt annen virkning. De dyrere hudpleie kremer koster mer fordi det er sterkere og mere virkemidler enn rimelige, og rimelige har ofte fyllmasse som kan gjøre ting verre. Men, du har alltid mulighet til å få noen prøver med fra en hudpleie salong så gjør alltid det først.
Og selv om du har blandingshud (det har nesten alle egentlig) så er det viktigste huden din trenger er fukt så noen dråper med mandelolje i kremen er kjempe bra det og.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tørr hud 15 år 2 uker siden #6998

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Takk for alle tips!:cheer:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.598 sekunder