Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bryllup

Bryllup 15 år 2 uker siden #6660

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Min mann :) og jeg bestemte oss for at vi ønsket å gifte oss før mini ble født. Det gjorde vi i en sjømannskirke sammen med et nært vennepar av oss. Da vi kom hjem hadde vi en liten sammenkomst for venner og familie. Serverte kun kaker.
Sammenkomsten ble annonsert som en fellesbursdagsfeiring og bryllupsfering, da jeg følte det ble feil og ha et stort selskap alla bryllupsfest der gjestene ikke fikk sett brudefolket gifte seg. Rart synes dere?

Det jeg nå har lyst til er å arrangere et litt større 30-års lag neste år, da vi begge blir 30 neste sommer. Jeg kunne tenkt meg å da hatt en litt stor fest, synes dere vi da bare skal satse på venner eller venner og familie (tenker da på foreldre spesielt).
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6662

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg ville hatt med familie, for meg ville det være unaturlig å lage en stor feiring og ikke invitere familien min (da tenker jeg foreldre og søsken m/partner). Men nå har jeg veldig tett og god kontakt med dem da.

Om du tenker ren (fylla)fest så hadde jeg kanskje gått for bare venner, og heller hatt vanlig kakeselskap med familien:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6664

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har såpass nær kontakt med familien min at jeg synes det er vanskelig å sette en grense på hva som er nært og ikke. Foreldre og søsken med partnere er vel nesten selvskrevne egnetlig, men hva med besteforeldre.... Og tanter og onkler. Vi kommer jo fort til 100 vil jeg tro, og det blir liksom litt voldsomt igjen... hihi

Kunne tenkt meg venner, foreldre, søsken, besteforeldre, nære tanter og onkler og søskenbarn. Men det blir jo helt grenseløst dyrt og alt for stort...

Men ingen som har arrangert noen slike selskaper og har erfaring med hva man kan be og ikke be? Godt jeg har GOD tid på å planlegge dette.. Hehe, men så spørs det hva han andre synes da......
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6666

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har en kjempestor familie, og veldig nær kontakt med mange av dem og litt mindre kontakt med noen. Nettopp pga at det er så vanskelig å velge så hadde jeg bedt alle eller ingen, og om det blir for dyrt så er det kanskje greit å kun invitere foreldre og søsken og kanskje besteforeldre.

Nå er min ene kusine også en av mine nærmeste venninner, så hun hadde jeg selvsagt bedt uansett, men da som venn. Tror resten av familien også klarer å se den forskjellen:)

Har en del fettere og kusiner som har giftet seg etterhvert, og veldig forskjellig hvordan de har løst det ang. å invitere familie. Men alle har invitert besteforeldrene da. Men en 30-årsdag blir jo litt annerledes igjen...

Man må nesten bare føle litt på hva som kjennes riktig å gjøre, og selvsagt ta hensyn til økonomi og gjennomførbarhet i alt sammen:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6670

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tenkte på en måte å ha en litt stor 30 års feiring fordi den blir ikke så "seriøs" som et bryllup, og vi har jo snytt de for selskap. hihi

Ser for meg at vi ber de vi har kontakt med jeg... og hopper over tanter og onkler ;-) De kan sitte barnevakt ;)

Føler det er greit å lufte idene mine her før jeg setter noe ut i livet....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6681

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det hjelper litt på tankeprosessen og skrive ned:) Og alltid greit med litt respons fra andre, så blir man kanskje litt tryggere på avgjørelsene man tar:)

Hørtes lurt ut som du har tenkt:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6682

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, det er så godt å ha noen andre å snakke med om alt man har tid til å tenke på av og til... hihi

Vi får se litt hva vi gjør, men kunne vært artig med et selskap synes jeg da. En av grunnene til å stikke av for å gifte seg var jo å unngå selskapet... jaja Man har en mening til man får en ny...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6683

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe:laugh: Meninger kan endres fort ja:)
Nå er det jo litt forskjell på ett bryllup og en 30-årsdag da.

Har også litt sperrer mot stort bryllup fordi som brud så er man så veldig midtpunkt hele dagen, ikke SÅ ille i en bursdag;) Så er det så mye formelle greier med bryllup også, som det er greit å slippe:) Og ikke minst noe helt sinnsykt dyrt om man skal ha ett litt stort og formelt bryllup...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6695

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har giftet meg to ganger jeg :laugh:

Men det høres ut som en super ide å feire 30 årsdagene deres litt stort for å ta igjen litt for bryllupet!
Jeg ville heller hatt litt flere folk og gjort det så enkelt som mulig, enn å ha det flott og ha få folk :)
Det er ikke så dyrt å lage til et slags koldtbord selv, da er det bare å kjøpe inn et par steiker og masse tilbehør feks...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6722

Bryllupsfest som dere har gjort det er utrolig fint...

Jeg ville nok tatt 30 års lags FESTEN med vennepar og "ungdommene " i familien... men også hatt en feiring med KUn familien på kaffe og kaker, evt en grille kveld eller noe i den duren!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6759

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg tror jeg også heller mot guttemammaX2 - med en egen liten sammenkomst for familie senere (men det er hvordan JEG ville gjort det - i forhold til familie og venne situasjon). Så, det kommer igjen an på hvordan type familier man har, og hvor tette bånd man har på sånne områder også. Dersom du føler at dette blir et substitutt for brylluppsfesten, ville jeg kanskje invitert alle.. Vanskelig det der, altså. Til bryllupet vårt, så satte vi et ca antall på hvor mange vi hadde mulighet - og ønsket i antall, til å invitere først, så satte vi opp gjestelisten etterpå. Da begrenser det seg liksom av seg selv. Kanskje det er en måte å løse det på? Sett opp et antall og prisoverslag, så ser du fort hvilken vei det heller :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bryllup 15 år 2 uker siden #6776

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Venner og familie ville vi nok satset på :) Evt. bare familie
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.541 sekunder