Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien?

Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6520

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Her skal vi prøve å gjøre så mye som mulig :laugh:
Det er kjempedeilig å slappe av også, men nå vil jeg rekke over de jeg ikke har rukket å besøke og sånn..

Mannen er vant med å dra på hytta i fjellet i påsken, så han syntes det er kjempekjedelig å bare være hjemme.
Hytta til familien hans er ca 76 mil herfra...så¨det blir litt langt å dra bare for et par dager..

Hva har dere gjort i påska, og hva skal dere gjøre nå de to siste dagene?
Hva er påske for dere? Er det å daffe hjemme, eller er det hyttetur? Hvilke tradisjoner har dere...om noen?

Her er det stort sett daffing :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6523

Påske = fjellet for meg :) Har vert på fjellet hver eneste påske uteom de to siste. I fjor var jeg litt for gravid, og fikk ikke lov å stå på ski, i år har det ikke vert vær til å ha med Lucas i pulken. Ellers er påske gode frokoster, påskeegg, påskepynt og familieselskap. Også må vi ikke glemme freia påskeegg.. mmMMmM :laugh:

Har ingen konkrete planer de to siste dagene, håper finværet slår til imorgen så vi får oss en påskefjelltur.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6526

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vi startet med spysyke alle tre, og så dro vi helt spontant til vstlandet for å besøke mannens syke farfar på nærmere hundre år! Og resten av svigerfamilien. Så jeg har tilbakt påsken med å irritere meg grønn og gul og blå og rød over svigeafr, han er tidenes mest uutholdelige mann :(
Men her i vest har jeg jo fått oppleve litt vår da, skikkelig påskesol og humler og sommerfugler og blomster og bading, det veier NESTEN opp for svigerfar :laugh:

Hjemme venter en stakkars pus og masse, masse rot :(

Neste år hååper jeg på finse eller mandaltur, det er der vi har hytter. Laaaangt unna svigerforeldre :lol:

76 mil er definitivt for lang for en korttur! Med barn i baksetet og full pakke- grøss!
Høreds ut som dere har hatt en nydelig påske, med skravling her inne, vognvinning og dyrepark :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6527

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja gode frokoster og påskeegg...det må til :laugh:
Pluss familieselskaper og lammelår da....ooog et par turer i dyreparken, og gjerne på sirkus.

Men stort sett daffing :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6528

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Påske = fjellet for meg :) Har vert på fjellet hver eneste påske uteom de to siste. I fjor var jeg litt for gravid, og fikk ikke lov å stå på ski, i år har det ikke vert vær til å ha med Lucas i pulken. Ellers er påske gode frokoster, påskeegg, påskepynt og familieselskap. Også må vi ikke glemme freia påskeegg.. mmMMmM :laugh:

Har ingen konkrete planer de to siste dagene, håper finværet slår til imorgen så vi får oss en påskefjelltur.

ææææææ jeg glemte freia påskeegg i år!! :woohoo: er det mulig? :unsure: :S :(
påske var fjellet for meg også i mange år, men da vi reiste til finse med søstrene mine som da var 2 og 4 år og begge i trassalderen på en gang og det var i forifjor da det var snøstorm, da fikk jeg litt skrekken for fjelltur med helt små barn :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6529

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Vi pleier å være på hytta ti "svigers", men i fjor fødte jeg i påsken og i år er svigerfar syk så han orket ikke.. Vi kunne dratt alene, hadde bedt med et vennepar, men så ble eldstejenta skikkelig syk, har hatt 39/40 i feber en uke og nå er d over en uke siden d startet og er fortsatt ikke i form.. :(
Yngstejenta var syk en uke før påske, har akkurat sluttet på pencilin og fikk da 40 i feber me en gang i går...
Så jeg har vært inne stort sett hele påsken og ser ut til at d blir sånn resten ev dagene og... :(
Hadde også tenkt å besøke folk man ellers ikke får tid til, men d ser ut til at d blir bare daffing her og..
Daffing er bra d også, men ikke når man MÅ...
Så d var vår påske i år... Neste år SKAL vi på hytta eller til min far i Stavanger/hans feriehus i Lyngdal!!! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6531

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
MariHønaMedHvitveis skrev:
Vi startet med spysyke alle tre, og så dro vi helt spontant til vstlandet for å besøke mannens syke farfar på nærmere hundre år! Og resten av svigerfamilien. Så jeg har tilbakt påsken med å irritere meg grønn og gul og blå og rød over svigeafr, han er tidenes mest uutholdelige mann :(
Men her i vest har jeg jo fått oppleve litt vår da, skikkelig påskesol og humler og sommerfugler og blomster og bading, det veier NESTEN opp for svigerfar :laugh:

Hjemme venter en stakkars pus og masse, masse rot :(

Neste år hååper jeg på finse eller mandaltur, det er der vi har hytter. Laaaangt unna svigerforeldre :lol:

76 mil er definitivt for lang for en korttur! Med barn i baksetet og full pakke- grøss!
Høreds ut som dere har hatt en nydelig påske, med skravling her inne, vognvinning og dyrepark :)


Jaaa verdens beste påske! Vognvinning tar jeg gjerne som påsketradisjon om jeg kan :laugh:

Huff, høres ut som påsken din ikke har vært den beste da... Veeeeldig kjedelig å ikke komme overens med svigerforeldre slik! Håper du får deg verdens beste Mandalspåske neste år ja :)
Og spysyke er heller ikke så godt da, og slettes ikke i påska...men det går iallefall over, noe ikke dårlig forhold til svigerforeldre gjør :(
100 år...det var jammen noen år det! Godt å ta vare på dem mens man har dem :)

Det er vel ikke så mange som har hatt bading som en del av påsken...du er jo bare tøff...eller gal :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6533

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
svigermor er super da, og besteforeldrene også. er bare svigerfar. så jeg harhatt det veldig koselig også!!
vognvinning til både påske og jul, for alle. det stemmer jeg for :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6535

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
woopsy skrev:
Vi pleier å være på hytta ti "svigers", men i fjor fødte jeg i påsken og i år er svigerfar syk så han orket ikke.. Vi kunne dratt alene, hadde bedt med et vennepar, men så ble eldstejenta skikkelig syk, har hatt 39/40 i feber en uke og nå er d over en uke siden d startet og er fortsatt ikke i form.. :(
Yngstejenta var syk en uke før påske, har akkurat sluttet på pencilin og fikk da 40 i feber me en gang i går...
Så jeg har vært inne stort sett hele påsken og ser ut til at d blir sånn resten ev dagene og... :(
Hadde også tenkt å besøke folk man ellers ikke får tid til, men d ser ut til at d blir bare daffing her og..
Daffing er bra d også, men ikke når man MÅ...
Så d var vår påske i år... Neste år SKAL vi på hytta eller til min far i Stavanger/hans feriehus i Lyngdal!!! :)

Ååå høres ut som en dårlig påske for deres del :(
Håper neste påske blir tusen ganger bedre.
Godt det snart er sommer og sol, så det er masse fridager og kos foran oss :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6536

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
MariHønaMedHvitveis skrev:
svigermor er super da, og besteforeldrene også. er bare svigerfar. så jeg harhatt det veldig koselig også!!
vognvinning til både påske og jul, for alle. det stemmer jeg for :laugh:

Du tar jul og jeg tar påske da :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6538

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
Vi pleier å være på hytta ti "svigers", men i fjor fødte jeg i påsken og i år er svigerfar syk så han orket ikke.. Vi kunne dratt alene, hadde bedt med et vennepar, men så ble eldstejenta skikkelig syk, har hatt 39/40 i feber en uke og nå er d over en uke siden d startet og er fortsatt ikke i form.. :(
Yngstejenta var syk en uke før påske, har akkurat sluttet på pencilin og fikk da 40 i feber me en gang i går...
Så jeg har vært inne stort sett hele påsken og ser ut til at d blir sånn resten ev dagene og... :(
Hadde også tenkt å besøke folk man ellers ikke får tid til, men d ser ut til at d blir bare daffing her og..
Daffing er bra d også, men ikke når man MÅ...
Så d var vår påske i år... Neste år SKAL vi på hytta eller til min far i Stavanger/hans feriehus i Lyngdal!!! :)

uff da skal jeg slurte å synes synd på meg selv, stakkars dere!! Håper virkelig det blir bedre neste år :)
Også feriehus i lyngdal da, høres fantastisk ut! Savner lyngdal :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6544

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
woopsy skrev:
Vi pleier å være på hytta ti "svigers", men i fjor fødte jeg i påsken og i år er svigerfar syk så han orket ikke.. Vi kunne dratt alene, hadde bedt med et vennepar, men så ble eldstejenta skikkelig syk, har hatt 39/40 i feber en uke og nå er d over en uke siden d startet og er fortsatt ikke i form.. :(
Yngstejenta var syk en uke før påske, har akkurat sluttet på pencilin og fikk da 40 i feber me en gang i går...
Så jeg har vært inne stort sett hele påsken og ser ut til at d blir sånn resten ev dagene og... :(
Hadde også tenkt å besøke folk man ellers ikke får tid til, men d ser ut til at d blir bare daffing her og..
Daffing er bra d også, men ikke når man MÅ...
Så d var vår påske i år... Neste år SKAL vi på hytta eller til min far i Stavanger/hans feriehus i Lyngdal!!! :)

uff da skal jeg slurte å synes synd på meg selv, stakkars dere!! Håper virkelig det blir bedre neste år :)
Også feriehus i lyngdal da, høres fantastisk ut! Savner lyngdal :dry:

Takk for d :)
Men skjønner deg og svigers kan være ille nok d ;)

Får satse på at neste påske blir bra ;) I Lyngdal er d knallfint, blir nok en tur i sommer også :) Er du derfra??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6546

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nei, eksen min gjennom 4 år var derfra, så det ble 4 fantastiske somre der. Helt nydelig! Men nå har jeg byttet ham ut med Symres pappa da, og vestlandssomre er flott det også. Men sørlandet er og blir sommervinneren!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6549

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Sånn å forstå ;)
Var der for første gang i fjor (pappa kjøpte stedet da) og d er helt nyyydelig ja :) Ligger helt ved sjøen, med strand og båtplass, kunne ikke blitt bedre, vi ville nesten ikke dra derfra for å reise til syden engang :) Så kommer til å bli mange somre der fremover for oss :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6551

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nei enig, syden er overflødig :laugh: heldige plummis som bor på sørlandet fast altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6569

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Påske er skiturer, kvikklunch og appelsin i hytteveggen :)
I fjor kom jo A like før vi skulle ta påskeferie, så ble ikke mye skiturer da :laugh:
I år har det vært litt merkelig siden vi har FÅTT besøk og ikke vært gjester selv. Uvant å måtte tenke på middager, handling og sånt ;)
Pluss at klimaet er litt annerledes her i forhold til litt lengre nord hvor vi kommer fra :P Tro det eller ei, men det er enorm forskjell!
Så i år har vi vært både i fjæra og til fjells, fått litt av begge delene, og kost oss masse!:)
I dag har vi vært effektive, både vasket litt vindu( fy skamm oss, på 1.påskedag!), vært ute, trillet tur, og nå støvsuges det før middag.
I morgen blir det sikkert bare avslapping og en tur ut om været holder seg.
A fant forresten ut at han skulle trille vogna selv han.. :laugh: Man kan jo stille hånddtaket, så lot det være på det laveste, akkurat sånn at han rakk opp og kunne ta tak. Gikk et langt stykke før vi kom til en oppoverbakke, og da ble det litt vanskelig :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6579

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
MariHønaMedHvitveis skrev:
nei enig, syden er overflødig :laugh: heldige plummis som bor på sørlandet fast altså!

Føles ikke akkurat som syden hele året her nede heller da :laugh:
Har bodd i midt norge en periode, men liker meg best her da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6580

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nei ,ikke vinteren i forifjor ihvetrfall :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6582

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Nei ihvertfall ikke da!
Det kan bli veldig vinter her nede også...men bare noen dager av gangen :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6584

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
var det ikke lenger det varte det året ? var jo på nyhetene i flere dager syns jeg å huske!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal dere gjøre de to siste dagene av påskeferien? 15 år 2 uker siden #6586

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Det var faktisk to uker før jeg flyttet ned hit igjen...så helt nøyaktig vet jeg ikke ;)
Men om jeg ikke husker feil var det vel rundt en uke..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.721 sekunder