Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Når dere selger noe på finn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Når dere selger noe på finn

Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6286

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvor flinke er dere til å ha is i magen?

Da jeg solgte min første vogn fikk jeg to tilbud iløpet av første dagen og slo til på et ene! Det var til den prisen jeg hadde satt.
Da jeg solgte vogn nummer to fikk jeg ingen tilbud på tre dager, og i ren desperasjon solgte jeg den 4. dagen ril 500 kr under! Angrer som en hund på det nå når jeg ser at folk legger ut samme vogna til 500 mer enn jeg satte den til i utgangspunktet - altså 1000 kr mer enn jeg fikk! :S

Når jeg nå legger ut mistralen over påske er jeg dritredd for å ikke få tilbud, og dritredd for å slå til for fort på mindre enn jeg vil ha!
For jeg skal jo bruke pengene til å kjøpe ny vogn, så det haster jo litt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6289

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ikke flink å ha is i magen. Blir stresset jeg om jeg ikke har hørt noe i løpet av første dagen:laugh:

Nå har de vognene jeg har solgt vært populære vogner, som stort sett går fort så har igrunnen fått det jeg ville for dem og de har vært solgt iløpet av en dag eller to. Hadde jeg ikke fått det hadde jeg nok gitt det en uke eller to før jeg gikk for mye ned i pris:)

Pleier å prise vognene litt høyere enn det jeg egentlig tror jeg får solgt dem for, så har jeg litt å gå på ang. pruting:)

Har ved en anledning gått med på å betale portoen, på 200 kr, om de fikk vognen til annonsert pris. Det gikk jeg med på fordi jeg ville selge unna fort, og synes 200 fra elelr til gjorde så mye:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6291

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Første gang jeg la ut en annonse på Finn, var jeg helt blåst...
Solgte en 4 mnd gammel teutonia s3 med softbag for 3000,- (hadde hørt at det var vanlig å ta halv pris for brukt vogn...). Dette var med en gang s3 kom, så det var få tilsalgs på Finn. Kan vel si at jeg ble bombadert med mailer, sms og telefoner den kvelden. Og pliktoppfyllende som jeg er, solgte jeg til den første som ringte (til mannen min sin store ergelse, som selvsagt skjønte at jeg hadde lagt den ut til røvepris)

Siden har jeg solgt mange vogner på Finn (men nå har jeg heldigvis mer kontroll på bruktprisene...), og jeg vil si at jeg har is i magen. Selvom det frister å selge med en gang (til litt lavere pris), har jeg lært at det ofte er lurt å vente litt, og jeg har nesten alltid fått det jeg har ønsket for vognene mine.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6292

Har aldri solgt noe på finn enda jeg. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men hvordan pakker dere inn vognene når de skal sendes?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6293

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg har fått solgt alle relativt kjapt så har vel ikke trengt å ha is i magen ;)
Men syns jeg har tatt kanskje litt mindre enn andre forlanger når jeg har sammenlignet på finn.no...
Den siste vognen jeg solgte tenkte jeg at jeg for engangsskyld skulle legge på litt prutningsmonn og la på ca 500kr på d jeg var villig til å la den gå for, men var utrolig mange som var intr. og fikk solgt den til d jeg la den ut for :)
Jeg har angret på at jeg ikke har skrevet "høystbydende over..." og "førstemann som kommer med pengene/førstemann til mølla" Er ihvertfall dumt å holde av til noen som man ikke vet om kommer...(har nesten gått i den fella og d er kjedelig) :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6296

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Har aldri solgt noe på finn enda jeg. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men hvordan pakker dere inn vognene når de skal sendes?

Sender som norgespakke egeninnpakket. Har sendt både i bobleplast med søppelsekker utenpå/gaffatape og timmyen sendte jeg til og med med bare plastposer surret rundt, gik khelt fint.
Og så er jo norgespakker forsikret for opptil 10.000 kr om de skader pakken,
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6297

MariHønaMedHvitveis skrev:
mamman~til~lucas skrev:
Har aldri solgt noe på finn enda jeg. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men hvordan pakker dere inn vognene når de skal sendes?

Sender som norgespakke egeninnpakket. Har sendt både i bobleplast med søppelsekker utenpå/gaffatape og timmyen sendte jeg til og med med bare plastposer surret rundt, gik khelt fint.
Og så er jo norgespakker forsikret for opptil 10.000 kr om de skader pakken,

Smart ;) Takk for tips :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6298

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Har aldri solgt noe på finn enda jeg. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men hvordan pakker dere inn vognene når de skal sendes?

To har jeg hatt transportbag til, så de har jeg sendt i transportbagen:)
Og en fikk jeg en stor eske på en butikk som jeg pakket den inn i, det var tungvindt.
Har også hørt at det skal gå an å bare sende vogna som den står, for da bare triller postvesenet den med seg der den skal, så visstnok enklere for dem også. Men vet ikke om det er vanlig, og om det egentlig er noe posten liker;)
Så vet jeg at noen pakker dem i plast eller bobleplast, enten hele vognen eller bare bag/sportsdel.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6299

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ang innpakning ved sending har jeg fått tak i esker som jeg har pakket de i..
Man kan f.eks spørre på møbelbutikker der de ofte har esker som er store nok ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6301

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Om man skal sende de uten innpakning må man bet ekstra (husker ikke hvor mye..
Tror ikke jeg ville gjort d da for den kan jo bli stygg.. :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6328

jeg har VELDIG is i magen, og gir meg ikke på pruting... jeg gikk ned 100 ,- på simo vogna denne gangen, men hadde ikke regnet med å få mer enn 2000,- for den uansett! så egentlig fikk jeg det jeg ville ha!

Jeg har aldri noe hast med å selge, så er vel derfor..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6333

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
FØler påskeferien har lurt meg litt nå, Marihøna: har du fått tillatelse til å bytte vogn?????
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6336

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
eh, jeg har pyntet litt på sannheten kan du si. eller, egentlig ikke faktisk. Jeg skal selge svarte mistralen min og kjøpe meg en ny brukt i en annen farge bare. Vilikke ha svart ;)
Og så har jeg TATT meg tillatelse (dvs ikke nevnt enda ; ) ) til å kjøpe en brukt trehjuling, oth tror jeg :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6339

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Høres kjent ut! men ville ike du ha en du kunne ha vendt mot deg i mellomperioden?? slått det fra deg? ei jeg kjenner har rosa oth :) Lurer på om jeg vil kjøpe den av henne om et års tid....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6340

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
slått dt fra meg ja. Hadde jo timmyen og var strålende fornøyd med den, og da var hun bare 4 mnd. Har innsett at skal jeg prøve trehjuling må jeg bare kompromisse! Har aldri hatt noe annet enn vanlige firehjulinger, det går jo ikke an!
Også syns jeg oth er vakker, vakker, vakker! ;)
Og så er jo allerede 6,5 mnd nå!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6381

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ikke så veldig flink, litt :) Lønner seg virkelig åp ha is i magen, og gjerne fornye annonsen og bytte ut bilder etter en stund:D
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6458

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Jeg solgte vogna mi for noen år siden.. å da hadde jeg ikke is i magen.. 01 mod simo duo.. solgte jeg for 2500 med masse ekstra utstyr... i 02!!! å jeg ser enkelte tar 2500 for de modellene nå!!!! å da er de jo brukt i maaange år!!!

Å i fjor skulle jeg selge bilen min... jeg var så redd jeg ikke skulle få solgt den så den første som ringte fikk den... å han pruta den ned 7000!!! å utpå kvelden fikk jeg maaange tlf og sms om bilen... SOM JEG ANGRER!!!!

Nå skal jeg selge den nye bilen min over påske.. å da SKAL jeg ha is i magen!!!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6460

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ååå du er akkurat som meg. Jeg vil også klare å vente! Er bare at jeg må selge vogna ganske fort for å bruke pengene på den nye jeg allerede har takket ja til. Og i tillegg skal jeg forhåpentligvis kjøpe enda en vogn, min første trehjuling, etter det, så jeg må få solgt den!
>Men jeg skal ha iiiis i magen. Legge den ut på finn, rubrikk, zett og over alt, slenge med alt utstyret og håpe det går.

Men en ting som irrterer meg er folk som legger ut sine gamle mistraler til 2500 kr og skriver 07-modeller når det er 05-modell! Sett flere :angry: og det er jo under den prisen jeg vil ta for min 07-modell som ER 07! 07 er en del lettere og renere å designet. dumme dumminger ;)

lykke til til deg og lykke til til meg Aho :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6461

Har og lagt merke til at mange oppgir feil årsmodell :angry: Eller unnlater å nevne det i det hele tatt, bare for å få solgt.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6466

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nemlig! og der ødelegger for ærlige sjeler som meg som selger riktig modell til riktig pris. Sukk. Det er hardt å være tvers gjennom god :laugh:
Jeg får vel bare satse å at jeg får solgt den i tide til grei pris ja!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Når dere selger noe på finn 15 år 2 uker siden #6644

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Hvis jeg selger en vogn fordi jeg skal kjøpe en annen for pengene synes jeg det er vanskelig å ha is i magen. Da selger jeg gjerne for fort bare for å få solgt.
Når jeg ikke har en annen vogn i sikte spiller det ingen rolle om det tar tid så da går jeg ikke like lett ned i pris.
Men jeg har aldri lagt ut en vogn til "overpris" uansett så det jeg har forventet å få har alltid vært ok, og vognen har blitt solgt fort.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.750 sekunder