Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden dåp/navnefest
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: dåp/navnefest

dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6216

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Da har vi bestemt oss for å gå for borgerlig navnefest for stompen. Mest fordi at nå har vi vært sammen i 4,5 år og har barn sammen, men familiene våre har enda ikke truffet hverandre, og det er kanskje på tide! De bor på vestlandet og vi på øst, så det må liksom en anledning til.

Lurte på dere som har hatt dåp eller navnefest, hvor bredt har dere invitert? Fettere og tremenninger og kusiner og onkler, venner og bekjente? Eller bare nærmeste familie?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6243

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Vi har hatt nærmeste familie og noen nære venner...men det blir jammen en god gjeng ut av det også ;)
Enig i at navnefest er en flott anleding til å få familiene til å bli litt kjent...det er en av de koseligste sammenkomstene jeg vet :)

Nå gjorde vi unna vår siste barnedåp i fjor, pluss at vi startet med vår første konfirmant også :)
Så er det full rulle her med masse konfirmasjoner... og da er det splittede familier, så det blir litt å sy sammen...det blir mange folk iallefall :)
Om jeg teller med han som ble konfirmert i fjor har vi fem konfirmasjoner på fem år...og det er bare egne barn :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6253

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det høres fantastisk ut å ha så stor familie, så mange barn! Tror vi går for nærmeste familie jeg. Vi har ingen felles venner enda, vi har jo vokst opp på hver vår kant i lanet og sånt, så jeg tror det blir litt merkelig om vi skulle invitert hver våre venner i tillegg til at det kanskje blir litt rart å introdusere familiene for første gang!
Godt det blir 5-6 barn der som kan løse opp stemnignen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6257

Blir en fin anledning for alle og treffe hverandre :)

Vi hadde dåp i august ifjor. Inviterte nærmeste familie (onkler, besteforeldre og oldeforeldre til Lucas), pluss faddere m/familie. Jeg ville helst ha invitert flere i familien og noen nærme venner m/familie, men da måtte barnefaren fått invitert det også. Det hadde jeg ikke råd til å betale for.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6260

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Holder kanskje med familien sånn i første omgang da ja :) Om dere ikke har noen venner som er skikkelig nære..slik at de nesten er familie uansett!
Barn løser alltid opp stemmningen. Det beste dåpsslskapet vi hadde var til han minste...da hadde vi det hjemme. Hadde helgrillet lam og masse tilbehør...mennene ( jada gammeldags:laugh:) hadde det kjempesosialt med å ta seg av grillingen.. det var skikkelig uformelt og koselig :)
Ja herlig med masse barn! Mannen har heldigvis en utrolig flott eks...eller jeg føler egentlig ikke hun er eksen til mannen min..hun er mammaen til et par av barna mine :laugh:
Forholdet jeg har til henne gjør at jeg ser skikkelig frem til konfirmasjonene til de to barna vi har med henne!
Min eks er det ikke slik med for å si det sånn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6263

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja apropos, hvordan gjorde dere det med betaling? og bespising? Betalte dere alt selv? leide lokale, spiste på restaurant, eller hjemme med koldtbord?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6273

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi hadde dåpen til datteren vår hjemme. Vi bestilte mat fra en lokal restaurant som også driver litt med catering. Og så ordnet vi det slik at vi jentene på barselgruppa, vi henger mye sammen, bakte kaker til hverandres dåp/navnefester. Det var veldig lettvint. ;-)
Vi ba våre foreldre, søsken, forloverne våre, fadderne våre, besteforeldrene våre og noen venner. Var totalt 32 stk, så det var litt trangt hihi

Dersom foreldrene deres ikke har truffet hverandre før kunne dere jo kanskje foreslått at dere alle møttes over en pizza eller noe kvelden før?

Uansett får dere en koselig dag, det er jeg sikker på!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6276

Her betalte jeg det meste. Utenom noen av kakene,familiemedlemmer fra min familie kom med kaker, og mamma og pappa betalte marsipankaken med bilde av dåpsbarnet.

Vi spiste middag (biff og fløtepoteter mm) og dessert (hjemmelaget karamellpudding de er kjente for)) på det ene hotellet her, og hadde kaffe og kaker hjemme. Det var heldigvis nydelig vær, så vi fikk vert litt ute. Om ikke hadde det fort blitt for trangt.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6280

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:

Dersom foreldrene deres ikke har truffet hverandre før kunne dere jo kanskje foreslått at dere alle møttes over en pizza eller noe kvelden før?

Uansett får dere en koselig dag, det er jeg sikker på!

Det var ikke dumt! men jeg tror veslendingene kommer kjørende kvelden i forveien, så det orker de sikkert ikke :( de kommer vel ikke samtidig heller tenker jg, de kjører eto-tre biler.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6288

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi inviterte bare aller nærmeste familie tanter/onkler og besteforeldre til barnet til middag og oldeforeldrene kom til kaffien, og så fadderene med samboer var selvsagt med hele tiden:)

Har betalt alt selv, men alle har hjelpt til med kaker og div:) I eldste sin dåp hadde vi 3-retters middag, leide inn kokk og fikk noen litt lenger ut i familien til å servere for oss.
Til minste sin dåp ordnet vi alt selv, da hadde vi grillmat med tilbehør (som koldtbord) og det var utrolig greit. Avslappende for oss alle, og nydelig mat:)
Helt klart siste alternativ som frister mest om vi skal ha dåp igjen:)

Nå er vi så heldig at vi har ett egnet lokale som eiges av en i nær familie som passer til sånne anledninger, men om vi ikke hadde hatt det hadde vi hatt det hjemme:)

Blir sikkert en flott anledning for familiene til å treffe hverandre, og enig i at det sikkert er nok med nærmeste familie i navnefesten siden de ikke har møtt hverandre før:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hør med de likevel, de må jo ha mat ;-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6361

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nå håper jeg dette aldri blir funnet av noen i den familien og brukes mot meg i fremtiden, men jeg er lykkelig for hvert sekund jeg IKKE tilbringer i svigerfars nærvær :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6373

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hahaha, jeg ler og zipper munnen ;-) ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6427

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Vi hadde dåpen i samme kirke som mannen min ble døpt, og iogmed at slekta fra farsiden hans er derifra, så ble det både filleonkler og filletanter derifra:) Ellers var det nærmeste familie, faddere og A sine oldemødre.
Men så giftet vi oss samtidig da..;)
Serverte Finnebiff til middag, og kaker og kaffe til desert.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6657

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Føler det er på sin plass med å si GRATULERER MED GIFTEMÅLET!!! Hipp hipp hurra!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:dåp/navnefest 15 år 2 uker siden #6717

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:) takk for det du :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.597 sekunder