Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Hvordan startet din vogndille?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan startet din vogndille?

Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58411

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spørsmålet jeg stiller, sier seg vel selv ut i fra overskriften, men jeg lurer altså på om dere husker når og hvordan vogndilla deres begynte. Håper det kommer mange morsomme bidrag! :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58412

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Det begynte vel i 2006/2007 da jeg var gravid med nummer to. Ble ingen ny vogn da kan ble født pga. Mannen var student ;) men da babyen skulle over i sportsdel, tok det av for alvor! Har hatt fasinasjon for vogner egentlig fra jeg fikk førstemann i 99, men kjøpte "bare" tre vogner til han ;) de to andre har fått altfor mange vogner av mamman sin ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58415

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Begynte vel egentlig når jeg var gravid, men fikk ikke kjøpe flere enn to vogner da, men etter han ble født så begynte jeg å bytte ut og kjøpe nye osv ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58422

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Hmmm, begynte å tenke over spørsmålet og hvordan det har vært for meg, og jeg tror egentlig det må ha begynt da jeg var ca 4 og fikk dukkevogn til bursdagen... Det var en nydelig mintgrønn simo bagvogn som jeg elska! Lekte med dukker til jeg var sikkert 12, og den vogna ble pent, men flittig brukt. Det hele fikk en brå slutt da lillesøster hadde bursdagsselskap og klarte å ødelegge min fine vogn. Kan fortsatt godt huske hvor sinna jeg ble! :laugh:

Husker også vogna lillebror hadde når han var baby, han er 8år yngre enn meg, og foreldrene mine hadde en marineblå simo kombi med hvite hjerter inni, den var kjempefin! Tror det var den jeg hadde i hodet da jeg selv skulle bli mor og ha vogn. Ble en marineblå kombivogn på meg også, og synes fortsatt den var fin, men upraktisk som sportsvogn...

Ellers vet jeg også med sikkerhet at jeg alltid har kikka ekstra på barnevogner, og siden jeg var 16 har jeg bare blitt mer og mer opptatt av det. Nesten et under at jeg ikke fikk barn før jeg var 20.. :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58423

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Har alltid kikket litt ekstra på vogner jeg også og huffet meg over vogner som knirket og sånn :lol: men det tok ikke av før jeg ble gravid da ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58424

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Synes det er trist at vogndillaen min tvinges på hell...er jo en del andre man skulle prøvd ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58431

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Empa skrev:
Synes det er trist at vogndillaen min tvinges på hell...er jo en del andre man skulle prøvd ;)

Er ikke sikkert lommeboka er like trist ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58432

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Simenmin skrev:
Har alltid kikket litt ekstra på vogner jeg også og huffet meg over vogner som knirket og sånn :lol: men det tok ikke av før jeg ble gravid da ;)

Nei, min har nok heller ikke tatt av før nå, men den har tydeligvis ligget der og ulmet i over 20 år... Kan ende med forferdelse dette... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58437

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hehe jeg tror det er instinkt, så vi må skylde på det ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58440

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Instinkt eller hva.. Min dille startet i det vi skulle finne den første vogna, men jeg sa meg fornøyd frem til vi oppdaget at den tok for stor plass i bilen, det hele endte med trille kjøpt og vongbytter og bilbytte og vognbytte og trillebytte og så er vel resten historie
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58444

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Visste allerede før jeg ble gravid at vi skulle ha Edge Duo som bagvogn, selge den etter bagperioden og kjøpe en annen sportsvogn. Og da ballet det fort på seg med å finne "den perfekte" og har endt opp i at jeg vil prøve enda mere. Vi kjøpte også en Buzz før snuppa var født, for å bruke understellet på bilstolen. Etterhvert fant jeg jo ut at vogna med setet på også var genial.
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58445

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Bytta bil faktisk :lol: (skal ikke si noe jeg da, vi har vel hatt 10 forskjellige biler de siste 3årene :blink: men det er ikke mi eller vogna si skyld, sambo er vel like opptatt av å bytte bil som jeg er i å bytte vogn)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58458

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har alltid hatt interesse for barnevogner, barneutstyr, barnetøy, barneoppdragelse - ja alt som har med barn å gjøre ;) Har vært trillepike fra keg var 8-17 år, så begynte vel så smått allerede da. Så jobbet jeg i barnehage, begynte å sette meg mer inn i vogner. SÅ ble jeg gravid og kjøpte en kombivogn jeg skulle ha som hovedvogn hele vognperioden :laugh: :laugh: :laugh:

Da eldste var 5-6 mnd var jeg allerede drittlei den tunge vognen, og begynte jakten på en lettere trille og da var det gjort :P Etter det har jeg glodd på alle vogner jeg ser ute, jeg studerer alt jeg kommer over på butikker og leser alt jeg kommer over av erfaringer og informasjon på nettet. Lurer på om det noen gang tar helt slutt :blink:

Klarer å la være å kjøpe nye nå som minste er så stor, men leser fremdeles mye og holder meg bra oppdatert og det er av ren intresse. Burde sikkert ha startet en barneutstyrsforretning ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58462

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det begynte vel da jeg ble født...

Jeg har hele livet vært utrolig fasinert av vogner og babystæsj generelt. Mens venninnene mine hadde en dukkevogn, hadde jeg selvfølgelig en kombivogn, en sportsvogn og 2 triller :laugh: :laugh: :laugh: Så ja, det startet nok tidlig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58464

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Vogngal skrev:
Det begynte vel da jeg ble født...

Jeg har hele livet vært utrolig fasinert av vogner og babystæsj generelt. Mens venninnene mine hadde en dukkevogn, hadde jeg selvfølgelig en kombivogn, en sportsvogn og 2 triller :laugh: :laugh: :laugh: Så ja, det startet nok tidlig.

Hehe såpass ja ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58470

  • Anjalef
  • Anjalef's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Hjertebarnmamma
  • Innlegg: 415
Begynte når jeg fant ut at jeg var gravid med Marcus, da tittet jeg på alle nettbutikker og litt i butikker for å finne en vogn jeg ville ha, og første vogna var jo en bagvogn så når Marcus måtte ha sportsvogn så ville jeg ha alle vognene som fantes, endte opp med buggis, Em Cangaroo i et år før jeg solgte dem og kjøpte Simo kombivogn (angrer på at jeg kjøpte den), den siste vogna jeg har nå elsker jeg over alt på jord.
Anja og gullgutten Marcus, født 27.09.06.

Vi triller rundt i EW Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58475

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Simenmin skrev:
Vogngal skrev:
Det begynte vel da jeg ble født...

Jeg har hele livet vært utrolig fasinert av vogner og babystæsj generelt. Mens venninnene mine hadde en dukkevogn, hadde jeg selvfølgelig en kombivogn, en sportsvogn og 2 triller :laugh: :laugh: :laugh: Så ja, det startet nok tidlig.

Hehe såpass ja ;)

Ja, det er ikke så rart at det gikk som det gikk :laugh:

Og nå har jeg hatt over 20 vogner til 1 barn, så tror ikke jeg tørr få flere barn eller vogner :laugh: :laugh: :laugh:

Og ikke ser det ut som jeg noen gang blir kurrert heller :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan startet din vogndille? 14 år 3 uker siden #58478

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Min dille startet da vi skulle bytte til sportsvogn for snart ett år siden, og jeg laget meg noen kriterier som viste seg umulig å oppfylle. :laugh: På det verste husker jeg at jeg måtte stå opp på natta for å kikke nærmere på en vogn. Jeg blir helt hekta når jeg prøver å bestemme meg for noe, enten det er bæretøy, vogn, kaffemaskin... :P Men jeg shopper vel egentlig ikke så mye, det er jeg for vinglete til. Og når jeg endelig shopper er jeg veldig usikker på om jeg har gjort det rette valget. Alltid!! :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.745 sekunder