Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Råd og tips til laaang togreise?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Råd og tips til laaang togreise?

Råd og tips til laaang togreise? 14 år 1 måned siden #55780

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Skal ut på en lang togreise med ungene og trenger råd og tips om forskjellige ting. Det hele går ut på å best mulig få underholdt en på 2,5 og en på 3 år. Hva er lurt å ta med? Vi skal reise i enn sånn barnekupe og har plass til å ta med vogn. Hva finnes i en sånn barnekupe? Noen som vet? Veldig glad for svar :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Råd og tips til laaang togreise? 14 år 1 måned siden #55825

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
kommer an åp hvilket tog det er og på hvilken strekning. Og hva mener du med barnekupe, tenker du på hele den vogna so er for familier, og som har lekerom, eller tenker du på sånn "harry Potter"-avlukke i en vogn som er for to og to familier som reiser med spedbarn og vogn?

På bergensbanen ihvertfall, er de små kupeene skilt av en skillevegg. Blir maks plass til tre barnevogner der inne. Der er det ikke mer enn to bord og et toalett/stellerom.

Ellers er det ihvertfall tre forskjellige togsett på bergensbanen (bare reist med den jeg..), of familievognene varierer veldig i tilbud. De eldste har vel omtrent ingenting å tilby, en dvd-spiller muligens. Signaturtogene har også dvd-spiller og litt leker, mens et av de andre settene har litt mer lekerom, der er det både dvd-titting i ene enden og et slags klatrestativ i andre enden.

Ville hatt med tegnesaker ihvertfall, bøker, masse bestikkelser som kan puttes i munn ;) Reiser dere i påsken er det jo bankers at det er flust med andre barn der, har sett hvordan de finner hverandre og sitter og "spiller kort" og leker sammen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.640 sekunder