Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Shopping!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Shopping!

Shopping! 15 år 4 uker siden #4561

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Altfor lenge mellom hver gang....skulle absolutt vært rik å shoppet litt mere :P
Fikk endelig tak i vårdresser til de to minste, og med 30 % på vårklærne til Reima ble det Reimadresser til begge to :)
Dressene virket supre!!
I tillegg fikk jeg kjøpt noen plagg til hver av de minste i Wheat...har aldri kjøpt noe av dette merket før, men har hatt det i øyenkroken.. Helt nydelige duse farger til både gutt og jente, men som vanlig mye større utvalg til jenter!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4566

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Heldiggris! Jeg vil også ha reima til 30%:P
Da er det jo ikke så ille pris på den heller. Hvilke modeller kjøpte du? Synest det var nyyyydelig farger på dressene nå i vår. Falt helt for den stripete jeg da, men så var jeg økonomisk og kjøpte en billigere istedet;) Men dyrere enn reima til 30%...:laugh:

Har også hørt om Wheat, men aldri sett det irl.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4567

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hmmm...var ikke noen stripete dresser der...
Men de som var var helt nydelige :)
30% skulle visst vare ut uken, så du får bare si ifra om noe skal handles ;)
Skal se om jeg får sendt deg et par bilder!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4570

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
De var så fine alle modellene i år, så sikkert nydelige de du har kjøpt også:) Vil gjerne se bilder!
Uheldigvis har jeg kjøpt både sko, dresser, luer og alt annet ungene trenger i vår:(
Ellers hadde jeg sendt deg ut for å shoppe en reima til meg også:laugh:

Var forresten og handlet sko til gutta på lørdag:) eldste fikk sorte converse, så han har like som lillebror. Og kun fordi jeg synes de er kule:laugh:
lillebror fikk sorte reebok classic(sorte halvhøye) joggesko, men han trengte dem da:) BÅDE gode og kule:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4571

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Du er så flink å finne sko!! På det området sliter jeg litt nemlig.... Vil ha kvalitet, men blir alltid usikker på hva som er aller best..
Det er ikke det at jeg alltid må ha det beste av det beste av alt, men sko er viktig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4573

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, sko er utrolig viktig. Går egentlig litt utenfor prinsippene mine når jeg kjøper converse, for de er jo ikke akkurat de beste:laugh: Men må ha litt for moro også:)
Bare gi en lyd om du trenger tips:)

Utrolig flotte dresser du hadde kjøpt! Så på den du hadde kjøpt til gutten din også da jeg var på jakt etter dress, den er såååå fin:) Synes brunfargen er enda finere i år, dypere brunfarge enn i fjor (og året før).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4574

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja jeg trenger masse tips!! :)
Alle barna mine trenger vårsko. Gutt str 22, jente str 25, jente str 34, jente str 38! De andre kjøper selv ;)

Ja Reima har fine dresser,men er litt spent på slitestyrken nå som prinsessa mi snart er 3 år...
Er spent på hvordan dressene du kjøpte er også, de så ordentlig gode ut :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4575

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, er litt spent på dressen til minsten selv:laugh: Han ble klissvåt sist jeg hadde ham med ute, men det trenger ikke være dressen. Han er nemlig en sånn som klarer å bli våt nesten uansett:laugh: Så vi får se framover, skal ta den på i regnvær bare for å se om den holder:)

Dressen holder nok til jenten din også. Vinterdressen til eldste her er mer slitt en forrige år, men fremdeles ikke hull:) Og like vanntett, til tross for at den er ganske så tynnslitt i baken:laugh: Så de dressene er nok ett godt kjøp uansett:)

Ang. sko så kan jeg hvertfall si at jeg har god erfaring med bisgaard, angulus, ecco, superfit og see kai run. Liker også veldig godt adidas adirace/good year skoene. Har hatt dem til begge guttene mine sommeren da de var 1 år, og de er lette gir god støtte, er brede foran og så har de ikke såle foran tåen (om du skjønner hva jeg mener). Da går ungene mye lettere uten å snuble, ekstra viktig når de akkurat har lært å gå:) Sånn er reebok skoene til minsten også, og han snubler mye mindre i dem enn i see kai run skoene som har litt såle foran (men de har fantstisk såle og skinn igjen...)
Viktigste å tenke på til de små er at de er stødige, brede foran og helst uten eller med minst mulig såle foran. Foretrekker også snøring, som sitter bedre.

Sko til jenter, spesielt eldre jenter, har jeg dessverre ikke peiling på:laugh: :laugh:
Men til hun minste regner jeg med at jentesko av samme merke som gutteskoene er like gode:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4582

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Får kikke litt rundt etter jentesko på egenhånd da :laugh:
Men takk for tips til guttesko!! Vi har som sagt kikket litt på See Kai Run av diverse årsaker ;) hehe
Har kjøpt slike "standard" førstesko til minsten nå ihverfall, men han må da ha noen litt tøffe også.

Hva slags klær har du kjøpt til guttene dine i det siste da?
Jeg har ikke like stor erfaring som guttemamma som jentemamma...selv om jeg sånn strengt tatt har like mange gutter som deg....jeg har bare fått så mange jenter mellom de to guttene :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4591

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har faktisk ikke handlet noe til guttene etter vårdress/vårjakker:) Har vært flink (og blakk:laugh: ).

Ja, man kommer vel litt ut av det med så mange jenter (og år) mellom:laugh: Men virker nå som du har ganske god peiling likevel:laugh: :laugh:

Standard førstesko er ett must:) Og det er noen tøffe i tillegg:laugh: Tror jeg ville gått for noen tøffe, gode og lette joggesko i tillegg, da har du sko som dekker litt ulike behov:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 4 uker siden #4599

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
*sukk* Kjenner til det! Det går så altfor lenge mellom hver gang jeg får shoppet litt!
Takker :) Vi er vel noen drevne mødre begge to...iallefall på utstyrsfronten!
Var ikke såå utstyrsgal med de første barna, var glad i å handle klær til dem....men vogner, der holdt det med ei dypvogn og ei sportsvogn....eller en kombi...utrolig å tenke på idag :laugh:

Du får si ifra om du handler noe, jeg er nysgjerrig :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4607

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skal holde deg oppdater ja:laugh: Så må du gjøre det samme:)

Har inntrykk av at det ikke var så voldsomt med vogner tidligere, alle hadde bare dypvogn og sportsvogn evt. kombivogn. De venninnene mine som fikk barn tidlig hadde også det, og ikke var utvalget så stort heller. Og det er 8-10 år siden nå. Så har nok eksplodert etter den tid:) Merker stor forskjell på utvalg bare siden jeg fikk første for 4 år siden.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4610

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja STOR forskjell!!! Da jeg fikk datteren min for snart 3 år siden sa jeg til mannen min at det var heeeelt det samme hvilken vogn vi hadde...helst svart eller mørkeblå da, men det var liksom det eneste kravet jeg hadde :laugh:
Endte opp med en Troll kombivogn, mørkeblå med kremhvite stripet i foret....skikkelig lekker liten sak altså :laugh: Må se om jeg finner bilde...det er gøy å se! Hadde vogna bare i en måned før det begynte å åpne seg en ny verden av vogner....hadde ikke lagt merke til at det var så mange! Det første året byttet jeg så masse vogner at jeg nesten ikke tør tenke på det :laugh:
Til mitt forsvar kjøpte jeg alle brukt, og solgte dem til samme pris igjen :)

Prøver å lime inn bilde av den første lekre doningen datteren min hadde :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4611

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ble litt besatt av å finne bilder av vognene jeg nå :laugh:
Her er den ene Mistralen....godt brukt den også, den ble i hus bare en uke ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4612

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Og her er Teutonia S4 :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4613

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har funnet litt mer ut av det med vogner sånn etterhvert da :laugh:
Men det er morsomt å se hva jeg fant på å kjøpe sånn til å begynne med...
S4 var ikke så ille utseendemessig, men for et ræl å trille!! :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4635

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Var jo fine vogner det:)
Teutonia er fine og gode vogner, men s4 har jeg faktisk hørt flere klage over. Den er vel ikke i salg lenger heller?

Jeg kjøpte en blå brio kombi da vi fikk eldste, eneste jeg visste om vogner var at kombi var greit for de varte hele vognperioden og at jeg burde velge Simo eller Brio for de var best. Så ble det Brio for de var akkurat kommet med vendbart håndtak da, Simo hadde kun en modell med sånt håndtak på den tiden og den var ikke fin:)
Åpnet seg en ny verden for meg også etterhvert, var på jakt etter en shoppingtrille da han var rundt 6 mnd og det var da jeg skjønte hva jeg hadde gått glipp av:laugh:

Briovognen er her enda den, var en del feil med understellet, og selv om det er utbedret er det ikke noe særlig å selge en vogn det har vært tull med. Så er den faktisk god som babyvogn og sovevogn, så kan forsvare å ha den i hus også:)

Ellers har jeg også vært flink å kjøpe brukt eller i utlandet eller på salg, så har ikke brukt så mye penger på vogn egentlig. Har solgt unna før vi har kjøpt ny også.
Er bare brio kombien vi har hatt stort utlegg på sånn sett. Og brio sittyen kjøpte jeg ny til full pris, og har ingen planer om å kvitte meg med den noen gang:)

Når det kommer ny baby en gang, så SKAL jeg ha ny vogn. Og den skal byttes ut etterhvert som behovene forandrer seg:) Og blir det tull kommer jeg til å kreve omlevering med en gang.

Har ikke bilder av noen av vognene jeg har hatt tror jeg... Ikke uten barn i hvertfall..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4641

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg trodde heller ikke jeg hadde bilder av vognene, men fant ut at jeg hadde bilder fra annonsene jeg hadde inne på finn den gangen jeg solgte dem ;) Finner absolutt ikke bilder av alle vognene jeg har hatt...skulle ønske jeg hadde tatt bilder, det hadde jo vært kjempemorsomt å ha nå!
Du har vært igjennom en del vogner du også ja :) Men så lenge vi er så smarte som vi er å ikke kjøper nye og dyre er det bare morsomt å få prøvd ut masse vogner!
Gleder meg allerede til å se hvilken vogn du ender opp med neste gang...jeg tipper den nye TFKen eller Cangaroo på deg :)

Samme som jeg tipper på meg :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4659

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, de står høyt i kurs ja:laugh: Har jo egentlig tenkt å ikke kjøpe ny sportsvogn, men tror vel ikke helt på meg selv når det gjelder akkurat det:laugh: :laugh:

Akkurat nå for øyeblikket så er det tfk og emmaljunga scooter som frister mest faktisk:) Cangarooen har jeg også lyst å prøve, men er litt usikker på om den kanskje raskt vil bli litt liten til gutten min. Tror nok han får plass i den lenge, men redd han skal se forvokst ut i den:laugh:
Styggeste jeg vet med unger i vogner som egentlig er for små, ser så trangt og trykket ut og ungen ser ut som ett skolebarn som er presset i vogn selv om de egentlig ikke er så gamle:laugh:
Men nå har jeg jo aldri prøvd da, og han er jo ikke SÅ stor enda:)

Babyjogger city classic eller elite frister meg også veeeeeeldig. Men babyjogger city mini har jeg slått fra meg, sett en del på bilder og videoer og tror at jeg kommer til sparke i den stangen mellom hjulene bak. Skulle vært regulerbart håndtak, da hadde jeg kjøpt den på flekken:laugh:

Så vi får se:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4665

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Mm...ja det var den scooteren ja...den ser veldig grei ut :) Fin på en enkel måte...kan godt hende jeg dumper innom den før vognperioden er over...
Da tipper jeg den nye TFKen på deg jeg da!
Spennende blir det ihvertfall :)

Ja unger i for små vogner ser merkelig ut...det er vel en av grunnene til at jeg aldri har hatt lyst på stokke...innbiller meg at ungene ser forvokste ut i den:laugh: Nå er det ikke eneste grunnen da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4669

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bortsett fra at mannen ikke liker den så er vel det en av de tingene jeg har vært mest skeptisk til i forhold til Stokke ja. Men de som har den sier jo at det skal være god plass i den, så litt vanskelig å si før barnet sitter i vogna:)
Men spesielt om kalesjen er nede ser jeg for meg at barnet fort kan ruve litt i stokke ja.

Følger med på finn på tfk vogner, men de går så fort og jeg vil helst ha en 08-modell eller den nye:laugh:

Så er det scooteren ja, den ser så utrolig passende ut til mitt behov akkurat nå. Liten og nett, men samtidig litt plass. Mest negative er vel at bøylen ikke kan fjernes, men det skal jeg klare å leve med (tror jeg). HAr en sterkt mistanke om at jeg kommer til å dumpe borti den jeg også...

Kanskje en tfk først og så en scooter før vognperioden er over:laugh:

Finner jo ingen trille jeg virkelig vil ha heller. Så kanskje det MÅ bli en ny sportsvogn:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4675

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ville kjørt for enda en sportsvogn ;) Triller kommer tidsnok uansett!
Kikker også etter TFK hver eneste dag...eller rettere sagt, flere ganger om dagen!
Jeg vil heller ikke ha eldre enn 08 modell...helst den med hvit kule over svinghjulet siden det er den nye forbedrede versjonen :)
Stokke blir det nok aldri her i huset, men jeg syntes den ser spennende ut...bare ikke noe for meg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4678

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er den HVITE som er forbedret ja:) Svarte en på den tfk tråden her, og da kom jeg IKKE på hvilken farge som var den nye:laugh:
I tillegg til det er glidelåsene også bedre på 08-modellene, litt viktig det også:)

Blir nok en tfk eller en scooter etterhvert ja. Drøyer litt enda, følger med etter gode tilbud og må tenke litt. Skal sjekke scooter litt nøyere før jeg gjør noe:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4690

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Visste ikke det med glidelåsene...godt vi har hverandre her inne altså :laugh:
Det blir selvfølgelig ny sportsvogn på deg ;) Det er altfor mange sportsvogner å prøve til at du kan kjøpe trille nå!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Shopping! 15 år 3 uker siden #4692

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er nok det ja:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.867 sekunder