Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Snakk om kalddusj..
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Snakk om kalddusj..

Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4186

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Vi har bodd i huset vi leier siden januar, og mast og mast på eieren om å få leiekontakten på plass. (Han driver stort entrepenørfirma, så hadde det ikke så travelt med den husleia..les:småpenger..)
Men så får vi den endelig, for ca 1 uke siden, sammen med beskjed om at vi beklageligvis må være ute til 30.juni, for da skal sønnen hans overta huset!!!!
HVA FAEN??!! :angry:
Her er leiemarkedet lik null, og husene som legges ut for salg rekker nesten ikke ligge ute èn dag før de er solgt, for boligmarkedet er sprengt pga at industrien utvider stort og trenger mye folk.
Dessuten ligger prisene ganske høyt jevnt over, selv om de fleste trenger en alvorlig oppussing..

Vi er egentlig ikke intr i å kjøpe nå/her, for vi vil oppover til Tromsø snarest mulig. Mannen søker på alt av interesse for at vi skal komme oss dit..
Hva i all verden gjør vi??
Jeg fikk halveis tilbud om å kjøpe boligen til ei som jobber i bhg til Andreas, de flytter i juni/juli.. Tidligere verditakst var rundt 1.4 - 1.5, så det var ikke allverdens. Men de vurderer å ta ny takst, så hvem vet.. Vertikaldelt tomannsbolig.

Hater tanken på å måtte flytte en gang til innad i fjorden her, både pga alt styret det er å flytte, og pga Andreas. De tilpasser seg jo lett disse småtassene, men vil så gjerne ha det stabilt rundt han..:(

Såh.. mye som kværner rundt i hodet om dagen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4187

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Ååååå så kjedelig!! Å frekkt!!! Håper dere finner en ok løsning! Kjedelig dette med boligmarkedet for tiden! Lykke til iallefall! ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4191

At det går ann :( Synd det er lov!
For deres del håper jeg virkelig det kommer noe i veien for at sønnen hans kan overta huset!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4193

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Utrolig kjipt!!!
Kjenner til huseierproblemer..har hatt en gaaal en selv :(
MammasLilleVidunder er jo flink på juss, kanskje hun vet om du har noen rettigheter i det hele tatt her..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4194

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Takk for støtten jenter :)
Det er ganske frustrerende..:S
Jeg tror ikke vi har noen rettigheter sånn som det er nå.
Vi har fått beskjed god tid i forveien, og ikke skrevet under noenting som helst. Vet ikke hvor mye en muntlig lovnad teller?

Før vi flyttet inn spurte vi om hvor lenge vi kunne leie( hadde liksom ikke giddet å flytte om det bare var for 6 mnd..), og den gang sa han at han tenkte å selge det til våren/sommeren neste år. Og det var greit, da hadde vi ca 1,5 år på oss liksom.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4195

En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig.. desverre overgår det avtalen når han holder seg innenfor oppsigelsesfristen :(
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4207

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Ja ikke sant, det ante meg at vi ikke har så mye vi skulle sagt.
Vi har litt følere ute, sjekker muligheter, så får vi se :)
Er det meningen at det skal ordne seg, så gjør det det :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snakk om kalddusj.. 15 år 1 måned siden #4219

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Huff så kjipt...

Muntlig avtale er like bindende som en skriftlig (det er til og med inntatt i husleieloven av 1999 § 1-4, som også sier at om en av partene krever det skal avtalen inngås skriftlig), men det er mye vanskeligere å bevise. Blir ord mot ord.

Og i deres tilfelle går jeg ut i fra at dere har en vanlig leieavtale med standardvilkår for tidsubestemt avtale, og han holder seg jo til 3 mnd oppsigelse, og siden sønnen hans sannsynligvis går inn under utleiers husstand har han full rett til å si opp avtalen (uten at jeg kan si noe mer sikkert uten å vite omstendighetene rundt).

Dere kan jo forsøke dere på å hevde at han har lovet dere å bo der 1 år til, men jeg tror ikke dere kommer noe langt med det og personlig mener jeg at det ikke er kjekt å krangle seg til å få bli boende, for det skaper så sur stemning og ødelegger så mye at man mister jo gleden ved å bo der uansett.

Men det er frekt gjort av ham, det er jeg fullstendig enig i!

Skjønner veldig godt at det ikke er noe kjekt å flytte mye med barn pga stabilitet osv, men tror nok det kommer til å gå fint med ham likevel:)
Tror nok kanskje ikke jeg hadde kjøpt noe hus om dere likevel har tenkt å flytte. Kanskje mannen din får seg jobb så dere kan flytte til Tromsø innen dere juni?
Ordner seg gjør det hvertfall alltid på en eller annen måte;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.617 sekunder