Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Jeg er så nervøs at jeg spyr snart!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg er så nervøs at jeg spyr snart!

Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4137

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg vet som jeg har nevnt her tidligere ikke hva jeg skal holde på med etter permisjonen, og har nå begynt å prøve å finne jobb.
Søkte igår kveld på en jobb jeg trodde var litt over det jeg kunne håpe på å få, og allerede i dag på formiddagen ringte de meg for å ha meg intervju til i morgen allerede :S
Jeg har jo lyst på jobben, men jeg har aldri vært til intervju tidligere, de jobbene jeg har hatt før er det arbeidsgiverne som har funnet meg...så null erfaring med intervjuer.
Dette er en lederstilling i en del av en stor kjede, så det nytter ikke komme på intervju tafatt og nervøs...når jeg da event skal lede, ansette og kurse folk :laugh:
Jeg er så nervøs at magen vrenger seg!
Vet jo jeg hadde klart oppgaven bra om jeg først hadde fått den, men det er intervjuet som står foran meg som en ildsprutende drage :S
Har dere vært på jobbintervjuer? Hva er vanlig å bli spurt om?
Noen som kan kle seg ut som meg å gå på intervjuet for meg event? :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4138

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Wow! Grattiss med intervju, da! Det er jo utrolig bra i disse tider å komme igjennom "nåløyet" på slike stillinger! Jeg driver å søker litt selv for tiden, med det er jo i snitt 100 søkere på alle stillingene jeg søker.. :huh: Jeg ble kalt inn på ett intervju nå nylig, og da fant jeg en artikkel på aftenposten.no de vanligste spørsmålene (skal se om jeg finner den igjen), og den hjalp meg å lage en god "story" slik at jeg på forhånd hadde tenkt ut de gode og selgende svarende på de største og vanligste spørsmålene. Men, det viktigste er å være seg selv, da går alt som regel bra! husk at du er der like mye for å finne ut om du vil arbeide sammen med dem - og i det selskapet, som omvendt ;) Det som også hjelper meg vekk fra nervøsiteten, er å tenke at de intervjuer meg fordi de trenger en med min kompetanse, dvs at jeg kan noe de ikke kan, derfor trenger de meg! :laugh:

Dessuten, det er jo bedre å være kjempenervøs i forkant, enn under intervjuet. Jeg vedder for at du vil være helt rolig og lare det kjempebra under intervjuet, for da er du liksom ferdig med å være spent og nervøs :kiss:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4139

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4140

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Takk :cheer:
Den skal gjennomleses!!!
Ja kanskje nervøsiteten har lagt seg til i morgen, jeg kan vel uansett ikke tilate meg selv å være nervøs under intervjuet...det er vel et tydlig tegn på at jeg ikke hadde taklet en lederstilling :laugh:
Kan ikke skjønne jeg har blitt kalt inn til intervju en gang!

Hva slags jobb er det du er ute etter?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4141

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Wooow såå bra da!!! ;)
Kjenner igjen følelsen du har! Kanskje de ber deg fortelle om dine positive sider.. Hvordan du takler stress.. Hvordan du mener du evt kommer overens med andre ansatte... Hva dine tidligere sjefer hadde sagt om deg om de hadde blitt spurt.. Hvilke hobbyer/fritidsaktiviteter du evt har.. osv... Det var iallefall noen av spm jeg fikk.

Ønsker deg så masse lykke til!!! ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4143

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Plummis skrev:
Takk :cheer:
Den skal gjennomleses!!!
Ja kanskje nervøsiteten har lagt seg til i morgen, jeg kan vel uansett ikke tilate meg selv å være nervøs under intervjuet...det er vel et tydlig tegn på at jeg ikke hadde taklet en lederstilling :laugh:
Kan ikke skjønne jeg har blitt kalt inn til intervju en gang!

Hva slags jobb er det du er ute etter?

Jeg ser etter noe innen HR / personal. arbeider som rekrutteringsrådgiver idag ;) hehe Så egentlig er jeg vel forøvrig vant til å være den som sitter å stiller alle de ekle spørsmålene.. hihi - til info: de som sitter å spør er ikke så farlige :laugh: :laugh: Vi er egentlig bare ute etter å bli mest mulig kjent med hvem kandidatene er, slik at man finner den beste matchen - det er jo alltid to parter som skal bli fornøyd :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4149

Har null erfaring med jobbintervju selv, vil bare ønske deg masse lykke til :) Det går helt sikkert strålendes. Skal krysse fingrene for at du får jobben :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4152

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Åhhhh så spennende med jobbintervju!
Er jo utrolig positivt at de har tatt deg inn til intervju så raskt, det viser nok at de er oppriktig interessert i deg og nok allerede sitter med ett positivt inntrykk. Det er ett bra utgangspunkt:)

Jeg blir dritnervøs av intervju selv, men det går nok så bra skal du se:) Mitt inntrykk av deg er at du er en veldig omgjengelig, positiv og blid person så du klarer deg nok godt:)

Alle har forståelse for at du er litt nervøs i en sånn situasjon, så gjør ikke noe om det skinner gjennom så lenge du klarer å gjennomføre intervjuet på en ok måte likevel.

Jeg har blitt spurt om hvorfor jeg søkte, hvorfor jeg mener jeg er den rette for jobben, hva jeg tror jeg kan bidra med osv.
Så spør de ofte om hva man anser som sine positive sider, negative sider.
Ene intervjuet jeg var på oppstilte de fiktive situasjoner med alternativ for hvordan jeg ville håndtert dem.

LYKKE TIL!!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4153

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Masse lykke til med jobbintervjuet ditt...Har vore på eit intervju,men da var for å få sommarjobb på hotellet her...hehe..så veit ikkje heilt om da kan sammenlignast...hehe

Skal tenke på deg i måro...Så må du huske og ete godt,drikke godt og slappe av før du reiser på intervjuet...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4165

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Takk for masse gode tips :)
Nå var det unnagjort, så gjenstår det bare å se om jeg får jobben!
Jeg fikk beskjed om å tenke meg om til i morgen om jeg virkelig ønsket jobben, for det er 100 timers uke, og et stort ansvar..
Hmmm...så det er jo noe å tenke på ja..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4169

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Da hørtes det jo ut som det gikk bra, da :) wow.. 100 timers UKE! det var voldsomt.. er det bare i hektiske perioder, eller i snitt? dersom det er periodevis, så går det jo sikkert fint, men det tærer nok ganske på kroppen å ha snittuker på 100 timer, 5 barn og mann. Jeg er glad i å jobbe jeg, altså - sitter mye forran pcen og jobber på kvelden etter at ungene er i seng, men man trenger å ta vare på seg selv litt også. Lykke til i tenkeprosessen, er det en jobb man virkelig brenner for og syntes er morsomt, så kan det kanskje gå?..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4171

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hehe :) 100 timers uke var nok å ta litt i ja! Men mye jobb er det! Han sa faktisk 100 timers uke, men jeg tok ikke at det måtte være tull før jeg fikk tenkt meg om :laugh:
Han kan umulig være seriøs på det i hvertfall! Da er man bare hjemom for å sove.
Hadde syntes jobben var artig, men det var liksom måte på:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4172

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
hihi. Mulig han prøvde å skremme deg for å se reaksjonen? Spennende å høre hva du kommer frem til :) Etter å ha sovet på det, så finner man fort ut hva magefølelsen sier :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4175

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så spennende! Både om du får den og om du virkelig ønsker den:)
Om den er alt for krevende kan det kanskje være litt i overkant når barna er så små, men om du kan jobbe litt hjemmefra og sånn så trenger det jo ikke være så ille:)

Du må hyle ut når du vet noe!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4181

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hyler veldig høyt da ja :laugh:
Må høre hvor mye jobbing det er, sånn helt seriøst...mannen må jo være gal om han syntes man skal jobbe 100 timer i uka i hvertfall :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4228

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
100 timer i uka er vel egentlig ikke lov, om man ikke har spesielle typer arbeidsavtaler :)
Var vel kanskje heller en måte å uttrykke at det er en del jobb:) Sikkert lurt å høre hvor mye det egentlig er ja:) Og om noe evt kan gjøres hjemmefra og sånn.

Når får du høre noe mer?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4232

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Snakket med han igår igjen, og da sa jeg at jeg måtte lære meg hvor mange timer det virkelig var i en uke ;) For NEI jeg kan ikke jobbe 100 timer i uka selvfølgelig! Han bare lo, og sa at da da han meg i bunken over de som gikk videre... Så spenningen fortsetter :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4239

Haha, så bra :laugh:
Håper det blir du som får den :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4243

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Plummis skrev:
Snakket med han igår igjen, og da sa jeg at jeg måtte lære meg hvor mange timer det virkelig var i en uke ;) For NEI jeg kan ikke jobbe 100 timer i uka selvfølgelig! Han bare lo, og sa at da da han meg i bunken over de som gikk videre... Så spenningen fortsetter :laugh:

Nesten så jeg er litt smånervøs på dine vegne her:laugh: Lover jo godt at du ble kalt inn på intervju så kjapt og er med i bunken videre.
Krysser fortsatt fingre her (om du vil ha den da:laugh: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4245

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har lyst på jobben ja :)
Men fikk ikke noe inntrykk av om han var positivt til meg eller ikke igår...han satt sammen med noen i bilen da jeg snakket med han...så han hadde ikke mulighet til å prate skikkelig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4247

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Du har noen spennende dager foran deg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så nervøs at jeg spyr snart! 15 år 1 måned siden #4249

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Ønsker deg masse lykke til!! :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.818 sekunder