Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma..
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma..

En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3515

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Gjelder den skjønne nesten-ettåringen min..

Kan de få separasjonsangst rundt 1 års alder??
Er det bare en "fase"??
Eller er vi ofre for en utspekulert liten gutt??
Eller feiler det han noe??
Tenner??

Skjønner jo at det er fint lite dere kan få hjulpet, må bare få skrevet det ut av meg, hehe..

- Han har hatt skikkelig løs mage hele uka, men tror ikke det er diarè.. Muligens tenner, tror det er noen på tur, men får ikke kjenne.

- Han begynte i bhg i januar, var da 9,5 mnd- og det har ikke vært noen problemer med levering eller noenting. Har kunnet dra med en gang.
Men nå vil han ha meg der litt først, og sutrer når jeg drar.

- Legging og soving på natta er et stort problem. Han vil ikke roe seg på rommet sitt, bare turner rundt i senga og skriker. Aller helst skal vi være der sammen med han, men han sovner ikke skikkelig, så med èn gang vi lister oss ut så er det påan igjen. I går sovnet han i armene mine, fikk lagt han i senga si etterhvert.-Med armen min under nakken hans, fikk sakte men sikkert lirket den unna sånn at jeg kunne gå fra han. Da sov han til rundt midnatt før det ble sirkus igjen.

- Prøvde da å både sitte hos han med en hånd på magen/rompa hans og holde hånda ( han søkte etter meg), men han sovnet ikke, lå bare å slappet av. Gikk jeg ut av rommet startet sirena momentant.
Endte med å gå inn og ut- inn legge ned, gi litt vann, få bamse og smokk på plass, teppet over- gå ut. Lot han ligge å skrike noen minutter før jeg gjentok.
Tror jeg holdt på i to/tre timer før han sovnet..

Våknet halv 8, alle mann hadde forsovet seg..
Jeg er sjeleglad for at jeg jobber sent i dag, så får jeg sovet litt, men mannen stakkar er nok litt trøtt på jobben for tiden.. :(

Nå ble det sikkert veldig knotete og uoversiktlig dette her, men måtte bare få det ned.
Takk for at du gadd å lese :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3517

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
De kan ha en fase med seperasjonsangst på den alderen ja, og en tid framover.

Men ut fra det du skriver så tipper jeg at han sliter med tenner (eller småsykdom), og derfor løs mage, urolig, og klengete. Om han går med ubehag i munnen hele tiden så forklarer det veldig mye av oppførselen. Kjipt når det står på, men trøsten er at om det er tenner så går det over til slutt. Men noen tenner bruker litt tid.

Har du forsøkt å se i munnen hans? Ofte viser det godt om det er tenner på vei, om det er rødt/blått, klumpete osv.
Om han fortsatt virker å plages så ville jeg forsøkt å gi ham en paracet på kvelden før han legger seg for å se om det hjelper noe. Man skal være litt forsiktig med å bruke for mye, så er imot de som gir hele døgnet, men når det kommer til kvelden og natta så trenger dere alle søvn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3522

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg har prøvd å se i munnen hans, men han er ikke så veldig happy med det. Han har fått fire oppe og nede, husker ikke hva som er neste ifølge boka?? Har og prøvd Dentinox, men uten noe særlig effekt..-Annet enn at han syns det er veldig godt da! :)
Tipper det blir paracet i kveld. jeg liker heller ikke å bruke smertestillende i hytt og pine, men som du sier- søvn må vi alle ha!
Han har ikke sovet noe særlig i bhg heller denne uka, og fikk beskjed om at han var litt rødflammet i kinnene i går, men ikke varm. Spiser greit der, men ikke hjemme.

Takk for at du svarte meg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3525

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Derfor vi er her, for å gi hverandre svar:)

Ut fra det du skriver nå er jeg ganske så sikker på at det er tenner. Typsik at man ikke får komme til i munnen når det er vondt.
Om han har de fire oppe og nede er det vel framtennene som er kommet? For da er det ofte jekslene som neste (og så hjørnetenner etter det), og de er gjerne litt store og vonde å få ut.

Håper det hjelper med paracet i kveld så dere får litt hvile alle sammen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3534

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
De berømte ettårs jekslene? ohmy.. Ja det er de fire fortennene oppe og nede han har.
Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet:)
Takk for det, håper på en litt roligere natt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3535

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Datteren min på 2,5 hadde også en slik fase rundt den alderen.. Kan huske det var veldig slitsomt.
Sikkert kjempelurt med en paracet i kveld i tilfelle han har vondt noe sted.
Om han har mye diare kan han jo ha vondt i magen om nettene også..

Har du noen som kan ta en laaang trilletur med han i helga slik at du får sove litt? Du trenger å hvile litt mellom slagene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3537

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Vi har ingen familie i nærheten, så vi får bytte på trilling og soving :)
Ingen nære venner her heller. Flyttet hit for 9 mnd siden (oisann, det er faktisk SÅ lenge siden ja..), men har ikke blitt ordentlig kjent med noen ennå, så det er litt stusselig på alle måter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3543

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hvor sånn ca i landet bor du da?
Jeg hjelper mer enn gjerne :) Vant med unger er jeg også :laugh:
Jeg bor i sør
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3547

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Hehe:) Takk for det Plummis, men det blir nok litt langt;) Bor i nordland!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3556

Hvis det kan være noen form for trøst holder tassen her i huset på samme måte. Våkner 3-4 ganger hver kveld og 3-4 ganger hver natt etter vi har lagt oss. Han hylskriker og vil bare kose, men alikevel er død trøtt.
Men han er for tiden ekstrem om dagen og når han skal sove, ja når han er våken og. Henger på meg som en klegg, og klynker. På natten vil han bare styre og herje.
Han har igrunn sovet elendig siden han var født, tror vi kan telle på den ene hånden når han har sovet mer enn 4 timer sammenhengende.

Men jeg tror at noen sover utrolig lett og sliter mye med dagens inntrykk. Husk alt de opplever som er nytt og som de kansje rundt denne alderen faktisk begynner å forstå. Alt skal jo bearbeides mens man sover. Jeg tror ikke vi voksne mennesker hadde klart å takle så mye kunnskap og alikevel vært rolige om natten.
Jeg tror det vil bli bedre, men at noen bruker lenger tid på det enn andre.
Jeg husker at den eldste min styret fælt rundt året. Hun sov fra halv syv til 11 og var deretter våken mer eller mindre hele tiden til kl. 6. Og det var vel den aller mest slitsomme tiden med henne som liten. Det varte vel en 6-7 uker.
Så bare prøv å overleve dere, og lykke til.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3575

Ser du har fått mange gode svar allerede, så vil bare gi deg en klem :) Håper alt ordner seg snart, og at det bare er en fase.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3579

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvordan har kvelden gått så langt? Prøvd med smertestillende eller ser du det litt an?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3582

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Hei!
Kom hjem fra jobb 20.30, og foreløpig har det gått greit:) Sovnet uten veldig mye styr, har våknet èn gang til nå. Sendte pappaen inn til han, fant ut at det var det greieste. Han fikk smokken og bamse og sovnet. Så får vi se videre utover natta.
Våkner sikkert skikkelig når vi skal legge oss :dry:

I bhg var han sutrete helt til han fikk en skikkelig utblåsning fra magen. Etter det var han bare solskinn, så han plages litt med magen..

Han og pappaen hadde kost seg værre hjemme mens jeg var på jobb, så det var godt å høre:)

Takk for alle støttende ord, damer! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3590

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hvordan har det gått i natt?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3597

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Det har gått kjempebra i natt:) Har våknet rundt 4 ganger( han sover ikke uavbrutt til morgen til vanlig heller), men da var det bare å putte i smokken og så var det greit:)

Fremdeles ikke god i magen, og det er tydeligvis vondt når det kommer noe som skal ut, stakkar liten..:(
Han var i kjempehumør nå på morgenen i allefall :)

Vi har et stort speil på veggen der stellematta ligger, og han drev å lagde ablegøyer til seg selv og flirte seg skakk :lol:

De er morsomme de småtassene:laugh:
Men nå må jeg løpe, klokka går i fra meg nå ser jeg! Jobben kaller.. Ha en fin dag!! Yessssss endelig fredag:cheer: :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3599

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Flott det gikk nokså bra inatt da :)
Håper det med magen snart gir seg...stakkars lille..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3631

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Ja håper det er over snart.
Han har hatt to ut-av-bleien-opplevelser i dag da :S

Men det er kjempegøy å få dusjet rompa etterpå:)Hehe..

Mye sjitprat på meg i det siste :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3633

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Godt det går bedre med ham nå :cheer: Vi har også vært igjennom noen sånne runder, men tror jeg det var mest pga den økte bevisstheten på omverdenen, og alle opplevelser som skal absorberes - som skrevet tidligere her i tråden. Forstår frustrasjonen såå godt, men heldigvis går det over :kiss:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3635

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Thank U :) Klem
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3647

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
Jeg har en liten en på ett år jeg også (og en på 3,5), og høres ut som vi sliter med det samme. Det er nok kombinasjon av flere ting - men primært er det nok tenner. Jeg synes ikke du skal være redd for å gi paracet når det er sovetid. Både barnet og foreldrene har det best med litt "hjelpemidler". Eller så kan jeg anbefale sånn tannmiddel til å smøre på tennene som fås kjøpt på Boots i England. Den virker bedre og er antagelig litt sterkere enn den vi har her..


Lykke til da.. Og husk på at det er lov å være sliten! Ta vare på deg selv. Barn trenger en opplagt mamma :-)

Klem
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3656

Så godt å høre at det går bedre med dere :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3657

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så fint at det gikk bra i natt! Håper det fortsetter sånn, og at magevondten gir seg helt:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:En litt frustrert, fortvila, trøtt og sliten mamma.. 15 år 1 måned siden #3664

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Takk skal dere ha :)
I kveld har det foreløpig gått greit, våknet èn gang. Legger han kl 19.
Og fint å høre at andre også sliter med samme problemet. Forstå meg rett ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.754 sekunder