Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden tv-serien, lærerne
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: tv-serien, lærerne

tv-serien, lærerne 14 år 7 måneder siden #30471

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Følger dere med på serien?!

Vi har sett litt på... Hva synes dere som er lærerstudenter om hva som venter dere? Tror dere det er en god fremstilling`???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:tv-serien, lærerne 14 år 7 måneder siden #30479

Jeg ser både det og blanke ark på TV Norge ;)

Fremstillingen av enkeltpersoner som lærer er ikke like heldig for alle. Men det er jo realiteten. Det føles veldig virkelighetsnært for meg når jeg sammenligner både med egne erfaringer som elev i skolen, og det jeg har sett nå i observasjonspraksisen :) De fleste foreldre og andre engasjerte i skolen er fullt klar over hvor landet ligger, og jeg tror ikke tv programmet i seg selv vil føre til større svekket tro til den offentlige skolen enn det allerede er.

Kravene for å komme gjennom lærerutdanningen (ikke nødvendigvis for å komme inn på den) må bli strengere, utdanningen må bli bedre og skolen trenger forrandring :) Forhåpentligvis kan den nye lærerutdanningen være med et ledd i å få skolen bedre.

I praksisen har vi lært at det er veldig sjeldent eleven(e) er problemet! Det er en grunn til at noen lærere alltid har rolige klassser, mens andre aldri har det. Selvfølgelig er det tilfeldig av og til, men ja :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:tv-serien, lærerne 14 år 7 måneder siden #30532

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ååååå... der ble hele svaret mitt borte :( Avbryt i stedet for lagre var ikke vellykket.

Det jeg skrev litt som jeg skal skrive litt om her også er at jeg tror det er viktig med fokus på økt kompetanse,men jeg tror ikke at hovedfokuset alene bør ligge på fag. JEg tror fokus på pedagogikk er like viktig. Det å være smart faglig er jo ikke det samme som å være en god lærer.

Jeg liker godt det du skriver på slutten der, om at noen har rolige klasser, andre ikke. ELlers er jeg litt i tankeboksen, jeg tenkerat gjensidig respekt mellom elever og lærere er veldig viktig for meg, menjeg mener samtidig at læreren burde være litt autoritær slik at det ikke er tvil om hvem som er sjefen og hvemsom har det siste ordet.

JEg krysser fingre for at du blir en av de lærerne som knekker koden for rolige klasser! Jeg har tro på at det går bra :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:tv-serien, lærerne 14 år 7 måneder siden #30582

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Fulgt med på begge jeg også, og enig i i det dere har skrevet her. Selv om jeg ikker stud enda, så det var kanskje ikke mg du spiurte :blush:

Ang remstilligen av enkeltpersoner og deres situasjoner så tenker jeg at de nok er litt ensidige. Feks blir den unge kvinnelige velkledde spesiallæreren fremstilt som alltid vellykket og reflektert, mens den unge nyutdannede manlige læreren stort sett fremstår ureflektert og uten kontroll og uten en eneste god stund i hverdagen. Nekter å gå medpå at han ALDRI får til det han ønsker, eller at det alltid er ro i hun andre sin klasse..

Og jeg er veldig spent på den nye lærerutdanningen og gleder meg til å begynne! Glad for å slippe å skulle unvervise fag jeg overhodet ikke er eller kommer til å bli stø i, ei heller brenner for. Det er jeg helt sikker på at litt eldre elever ville merket, om enn ikke reflektert over det. Spennende!

Og selv om jeg er rødgrønn så heier jeg inn høyreforslag som intervju til lærerskolen og at det skal bli enklere å "sparke ut" uegnede allerede ved studiene. Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.575 sekunder