Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Klatreklubben!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Klatreklubben!

Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2861

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Idag bega jeg meg opp på de største høydene!!
Har faktisk fått gjort litt og...fantastisk :)
Nå er ikke toppene like høye...høye nok, men det begynner da å hjelpe :)
Så klatring i tillegg til svømmehallen vil jeg påstå er i overkant sprekt til å være meg.

Når man topper det med to utrolig grinete små nærmer man seg det jeg kaller en bragd å få gjort noe som helst!:laugh:

Hva har dere gjort idag da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2864

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Sovet, lest, spist og dusjet:) Og drevet litt klatring også. Begynner å komme seg!

Så har jeg vært på flyttesalg på en barnebutikk her, og fått reimatec vinterlue i samme farge som dressen, vårluer + litt katvig til 70% avslag:woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2869

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ååååh salg *sukk*

Høres ut som du og har vært flink idag da ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2872

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, salg er kjempegøy! Måtte ta meg sammen for å ikke ta av:laugh: Men var flink, og kjøpte akkurat det vi trengte:)

Kan vel ikke skryte på meg å ha vært så veeeldig flink i dag da, men økonomisk har jeg jo vært:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2887

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Du har jo gjort masse!!!

Så flink du var på salg også, det er så utrolig vanskelig å bare kjøpe det aller nødvendigste.

Skal på en liten minishopping i morgen jeg også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2889

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Joda, litt flink var jeg:) Bare jeg ikke tusler ned igjen i morgen:laugh:

Minishopping er moro det, bare man ikke finner for mye fint:)
KLær du skal handle du også?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2892

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Blir nok klær ja... :)
Skal se etter bilsete til minsteskatt, og da kommer jeg garantert på noe annet jeg MÅ ha :laugh:

Du får la være å stelle deg i morgen eller noe, da er vel terskelen for å shoppe litt høyere.. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2901

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tjaaaa, tror ikke jeg skal si hvordan jeg så ut da jeg handlet i dag:laugh: :laugh:
VAr litt på impuls, jeg var udusjet, usminket, og så oppdaget jeg da jeg var kommet ut at minsten hadde griset noe på jakken min som var VELDIG tydelig :happy2:
Så udusjet stopper ikke meg gitt;)

HAr du tenkt noe på hvilket sete du skal ha?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2906

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ingenting stopper en kvinne som ser et salgsskilt :laugh:

Ang bilstol så har jeg ikke peiling enda, blir vel til å kikke litt rundt først i noen dager før jeg kjøper. Bilsikring er noe av det jeg er aller mest nøye på ( har forstått du og er det :))

Hadde tenkt meg noe med isofiks slik at stolen kan stå i midten ved behov.. men kjøper så klart den som overbeviser som den sikreste!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2909

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Joda, er utrolig opptatt av det jeg også:) I så høy grad at jeg stort sett ikke diskuterer det med andre som ikke er det, spesielt om det er venner jeg tenker å beholde...:lol:

Isofix er jo veldig bra da, med tanke på sikker og riktig montering! Og sikkert veldig praktisk å kunne ha den i midten.

Er jo mange bra stoler på markedet nå. Så noen som uttalte seg om dette ganske nylig. KAn det ha vært fra trygg trafikk??
Han sa hvertfall at så lenge man satset på anerkjente merker så hadde de stort sett meget gode og sikre produkter. Og det tror jeg nok, både britax, hts og maxi-cosi f.eks gjør det jo jevnt over veldig bra på tester.
Sikkert lurt å ta enn titt på hva som finnes, og så vurdere litt!
Fordel med en som gir god beinplass da, greit at barn kan sitte med bøyde bein uten at det blir ubehagelig men det er jo måte på også:) Jo bedre beinplass, jo lengre kan de bruke setet (er min erfaring):)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2912

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Der sa du noe ja...
Datteren min på 2,5 sitter allerede ganske så trangt og bøyd med beina i setet sitt ( besafe izi) Kanskje minsteskatt skal overta det, og at hun får et nytt med litt bedre plass til beina. Har nemlig ikke særlig lyst til å snu henne allerede!
Har hørt en del positivt om Britax, så det er et av setene jeg skal ta en ekstra titt på :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2916

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har også hørt mye bra om Britax ja, verdt å sjekke ut! Ellers er vel izi combi en av de setene med best beinplass. Me finnes kanskje noen som er enda bedre. KOmmer litt an på bilen også:)

Jeg kom tilfeldigvis til å klikke meg inn på profilen din da jeg skulle trykke på ett innlegg, og da kom profilbildet ditt stort opp. Er det sønnen din den skjønne lille babyen med masse sort hår i bakgrunnen bak datteren din?:)
Så det helt plutselig:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2918

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Ja det er min minste lille skatt :)
Masse hår ja! Han har faktisk vært til frisøren to ganger allerede, for luggen har vokst ned i øynene hans!

Kanskje det er bilen som gjør at jenta mi sitter trangt...da får hun heller sitte trangt en stund til da :)
Bytter uansett ikke til forovervendt enda.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2922

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har også langhårete barn, så var klippet noen ganger på 1 årsdagen:) Veldig fint synest jeg:)
Minsten har god lengde på det, men ikke luggen. Er så skjønt med små gutter med litt lange lokker:)

Min eldste er lang, og selv om han satt trangt i slutten kunne han bruke izi kid til han var over 3 år. Kunne kanskje strukket det til 3,5 år også, har litt dårlig samvittighet for det...Men da var høyden ett problem i ryggen også. Ørene var nesten over kanten. Minsten kommer til å sitte så lenge som absolutt mulig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2925

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja de er nydelige med masse hår :) Høres ut som du liker samme hårsveis på guttene som jeg prøver å få på minste :) Jeg ber de ta så lite som mulig bak og på siden, men såpass på luggen at han ser iallefall!

Kanskje jeg og klarer å drøye setet til hun har passert 3 år i mai da... hadde vært fint! Dumt minstegullet må ha et sete før hun må bytte uansett.. dårlig timing :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2930

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
eg melder meg gjerne inn i klatreklubben og=)
Eg har bakt peanutkake,laga middag,vaska og lagt sammen og på plass klær,vært på butikken,strikka og no har eg vore på seinvakt=)=)
hehe....
Bilsete ja...me har maxi-cosi til begge gutane våre,og er fornøgd med da,sjølv om eg veit at da berre kan sitta framovervendt i da...Mine hadde aldri godtatt å sitta bakovervendt så lenge....Eg heller gidder ikkje å legge ut med venner om dette..Det er opp til kvar enkelt ....

Men no skal eg gå å legge meg tenkte eg....Opp igjen på tidlegvakt i måro,også bli jo snuppa mi 4 år i måro...so me skal feire ho masse i måro ettermiddag=)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2932

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
hehe, akkurat som våre små:) Heldigvis tok mamma frisørlinjen en gang i tiden, så hun klipper dem:) da blir det som jeg vil ha det!

Det med at minste skulle over i setet var grunnen til at vi byttet da vi gjorde. Derfor den litt dårlige samvittigheten:unsure:
Men som sagt så var ørene nesten over kanten og beina VELDIG trangt så hadde vart max 2-3 mnd til, og knapt nok det. Så da tok vi en litt økonomisk løsning. Hadde britax multitech passet sånn at eldste fikk god plass i det hadde vi kjøpt det istedet, det kan stå begge veier og brukes lenge både med og uten bilens seter. Men den fungerte dessverre ikke så bra, dårlig plass i bilen og eldste med knærne under haken helt bokstavelig talt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2933

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
turid84 skrev:
eg melder meg gjerne inn i klatreklubben og=)
Eg har bakt peanutkake,laga middag,vaska og lagt sammen og på plass klær,vært på butikken,strikka og no har eg vore på seinvakt=)=)
hehe....
Bilsete ja...me har maxi-cosi til begge gutane våre,og er fornøgd med da,sjølv om eg veit at da berre kan sitta framovervendt i da...Mine hadde aldri godtatt å sitta bakovervendt så lenge....Eg heller gidder ikkje å legge ut med venner om dette..Det er opp til kvar enkelt ....

Men no skal eg gå å legge meg tenkte eg....Opp igjen på tidlegvakt i måro,også bli jo snuppa mi 4 år i måro...so me skal feire ho masse i måro ettermiddag=)

Virkelig stått på i dag du! Lykke til med bursdag i morgen!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2939

  • Kathinka
  • Kathinka's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 55
Flinke dere har vært i dag da!

Jeg fikk venninne på besøk, så da hadde jeg jo unskyldning i massevis for å ikke gjøre noen ting ;)

Men baket brownies da, og lagde vafler.

Siste bilstol vi kjøpte vat Akta Graco Duologic2, veldig fornøyd med den så langt. Så har vi bestilt en Maxi cosi rodi xr til 3,5 åringen. Han er så stor og lang at det er ganske ubehagelig for han å sitte bakovervendt, og det gjør sitt til at vi både han og vi kvier oss for å kjøre bil for tida, så vi bytter nok til maxi cosien når den kommer om et par uker. Men, han har vært stor siden han var født, så jeg er fornøyd med at han har kunnet sitte såpass lenge.
.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2954

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Både brownies og vafler!! Oi, glad ikke jeg var på besøk hos deg....da hadde jeg ikke klart å holde meg flink særlig lenger :)

Venninnebesøk er greit på mange måter, også som unnskylding til å ikke få gjort noe særlig annet enn å sitte og skravle ;)

Skal jammen ta en titt på den Maxi Cosien!! Det ser ikke ut som det blir noe shopping på meg idag alikevel...her har spysyka kommet for fullt!!:S
Bare hun på 2,5 foreløbig...men den sprer seg nok raskt tenker jeg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2966

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Shopping med spysyke barn er IKKE noe å anbefale nei:(
Av sånne vanlige sykdommer så er spysyken absolutt den verste altså:S

Jeg endte på shopping igjen i dag jeg da...Men fikk så mye fint for så lite penger at jeg klarer ikke angre på det engang:laugh:

Og når jeg leste innleggene til Kathinka nå så fikk jeg utrolig lyst på brownies...Tror jeg må bake litt i helgen:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2973

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Skulle ønske jeg kunne si jeg sparte penger på å ikke kunne dra ut å shoppe :laugh:
Men neida, man har da houseofkids.dk og minengel.no.....skumle greier!!
Shoppet strengt tatt ikke noe igår da, men den siklingen jeg bedriver er heller ikke bra, for det kan godt ende opp med kjøp :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #2995

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
uff spysykja er ikkje noko kjekt nei....fy søren...håpa me hopper over den i år...hehe=)

Nettshopping er svært fristande ja....men no skal eg til Bergen på shopping i måro,so eg får holde fingrane av fatet i dag..hehe=)
Bursdagen gjekk kjempefint..Ho fekk masse fint....Åt masse kaker og boller..No har eg baka ei peanutkaka til eg..som eg skal ha i barneselskap på laurdag...!!Så skal eg på seinvakt i kveld...så har eg fri til søndag..då skal eg jobbe ekstra...!!
Det er stort sett det eg har og skal gjere i dag=)

Masse god bedring til deg Plummis.----
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 2 måneder siden #3002

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Takk :)

Så bra bursdagen var vellykket! :) Hva slags gaver fikk hun?
Peanøttkake høres knallgodt ut, fikk liksom ikke lite lyst på det nå :laugh:

Å trave rundt i Bergen må være en prøvelse ja...har fått med meg at det er en del flotte butikker der. Min Engel er jo der blandt annet! *sukk*
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3227

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Ho fekk pengar,memory,kler,spel,bobledress,bøker,barnehagedress,kjole,strømpebukser,jakke.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3250

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så kjekt med litt nye ting! Var jo både moro og nyttige ting hun fikk:)
Hvordan gikk byturen da? Fant du noe fint?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3265

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
uff ja...altfor masse...hehe
kjøpte meg genser,t-skjorte,bluse,strikkejakke,bukse,sko,skjørt,3 skjerf....noko lite til victoria og sander...Emil har så masse så han hadde ikkje bruk for noko....!!
So da for ein del pengar ja...hehe....så skal eg til førde om 3 veker...huff...legg vel igjen litt pengar der og tenker eg...hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3278

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Pengene har en stygg tendens til å fly ja :laugh:
Jeg hadde virkelig passet til å være styrtrik!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3299

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kan ikke si meg mer enig i det Plummis, jeg hadde også passet utrolig godt som styrtrik:laugh:

Du fikk jo handlet en del da ja Turid:) Og så mye til deg selv, det er deilig å fornye seg litt. Skulle vært flinkere å prioritere meg selv litt innimellom for føler meg myyyye bedre når jeg har litt fine nye klær:)

Er det mye butikker å sånn i Førde? HAr aldri vært der jeg...Fått med meg at de har en H&M der:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3330

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Om vi hadde slått oss sammen som buisnesspartnere MammasLilleVidunder hadde vi nok ikke kunnet hjelpe for å bli uforskamma rike :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3351

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Jo det er 4 kjøpesenter der...hehe...masse forskjellig... så er det biltema,spar kjøp, osv der....
Ja ein lyte prioritera seg sjølv av og til og....!!


No er me blitt sjuke og...Eller elstemann er det.Ho har 39 i feber og hoster og hoster....åå..e so bale..hehe...men sånn er det...!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Klatreklubben! 15 år 1 måned siden #3360

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kanskje jeg skulle tatt en tur til Førde en gang:)

Å så kjedelig med sykdom. Vi blir ikke kvitt det her heller, gått i ett de siste tre ukene med en eller annen som har feber, eller spyr eller er forkjølet:( Nå må det snart ta slutt...
Er helt utrolig mange som er syke for tiden, og som er syke leeeenge. Noen skikkelig motstandsdyktige bakterier i år visst:S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.849 sekunder