Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Valgdag 140909
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Valgdag 140909

Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26659

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Da får vi håpe jeg har fått rett dato på dette innlegg dag.... hehe

Tja i dag skaljeg gjøre min borgerplikt å stemme, både i stortingsvalget og kirkevalget. har overhode ikke satt meg inn i krikevalget,så det blir nå litt ut av løse luften.

Synes det er vanskelig å bestemme meg for parti også, for jeg føler det er noen vesentlige ulemper med flere av partiene. Så da får vi håpe jeg velger rett.

Ellers har vi hatt en kjip natt, igjen. Trodde vi var på rett spor, men hehe det gikk skeis i går kveld. A våknet og holdt det skrekkelig gående. Tror hun kan ha fått mageknip av lapskausen...

Og da kommer det jeg lurer på...Hvorfor får barn reaksjoner på detde har spistpå natten?!
hvorfor merker man tennene somkommer best på natten?!

ville jo taklet det mye bedre om det bråket kunne kommet på dagtid!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26666

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Stemte igår, så jeg er glad for å slippe stresset idag ;) Det ble bare stemt på stortingsvalget, stemte ikke på kirkevalget, da jeg har ingen aning om kandidatene, og derfor ikke grunnlag til å stemme, føler jeg.

Jeg gav min stemme til KRF på grunn av deres familiepolitikk og kontantstøtten, de rødgrønne var ikke et alternativ på grunn av at de i mine øyne fører en dårlig og påtvungen politikk uten rom for valgfrihet, mot oss småbarnsforeldre.

I kveld ser jeg fram til å kose meg i mange timer med valgvake på TV, dette blir spennende!!!

Vet ikke hvorfor hun får reaksjoner på det hun har spist på natten, med mindre hun hadde spist dette få timer før hun la seg. Når det gjelder tenner, kan det godt merkes mer på natten. Mulig de legger mer merke til plagene når de legger seg, slapper av og ikke blir distrahert av andre ting, slik de gjør på dagtid ;) Har du prøvd med dentinox før hun legger seg om det er tennene som plager?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26667

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det har vi også lurt på, SS! S er allergisk mot ananas, men uasnett når på dagen hun har fått det i seg kommer mageknipen og reaksjonene på natt! :huh:
Utrolig kjedelig det her altså, føle rmed dere. Vi har også en dårlig periode. trodde først det var neste tann som jo er på vei, og tenner har skapt problemer før. Men hun driver og setter seg opp og krabber og stanger hodet i hodeenden i søvne! heeeletiden. Er oppe og legger henne ned minst en gang i timen hele natta :(

Er som Empa glad jeg allerede har stemt. Har stemt på vlgdagen én gang og det var sliiiitsomt :s Er utrolig spent på resultatet, men holder meg neppe våken til det er noen sannsynlig avklaring, så jeg våkner vel til gledestårer eller rive-meg-i-håret-tårer i morgen :laugh:
Siden jeg ikke er medlem av statskirken stemmer jeg jo ikke i kirkevalget, men flott at du bruker stemmeretten, SS :) Her i distriktet er det flere flotte, unge kandidater som har vært fremme i lokalpressen og prøvd å få litt blest om det.

ELlerds skal vi straks en tur på lekeplassen med en venninne med datter like gammel som S. Og så skal jeg på jobben en tur og snylte kaffe :p Og så burde jeg rydde eller/og jobbe med oppgaven, men akk :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26672

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MHMV: Hvor lang tid bruker duk til jobben din? Trodde det var et stykke jeg...men det virker som det er en liten tur bare... hihi

Vi har brukt dentinox fra hunvar ganske liten, men hun har egnetlig aldri hatt noen problemer med å få tenner... Det er bare at vi har trodd hun har holdt på å få tenner en millionganger. Dentinox hjelper jo også kun akutt, og er ikke noen varig greie... Så om vi smører på kvelden eller natten når hun våkner vil det jo ikke hjelpe henne så lenge...

Men, vi spiste lappskaus i går,ogjeg tror kanskje det var løk i den... eller jeg vet... jeg tenkte bare ikke mer over det,fr i natt ;) hehe Tror derfor ikke vi skal gi henne det i kveld ;)

A var veldig tander da hunvar nyfødt, jeg kunne ikke spise noe før hun reagerte med HYL og SKRIK.... Hun hadde ikke kolikk, men da jeg kuttet ut løk, kål, melk, ost, citrusfrukter, belgfrukter, blomkål/brokkoli, kinakål, bringebær, rips, alt av kullsyreholdigedrikker, tja det meste, da var hun happy og gråt lite.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26698

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det er ti minutter med toget. Jeg bor ti minutter fra stasjonen her og jobber ett minutt fra stasjonen der, så ikke så langt nei :)

Og atter en gang, vi hadde det også litt sånn, jeg åtte kutte ut all melk i kostholdet mitt i 4 måneder. Altså, kunne ikke spise posegryte fra toro enbgang fordi det var litt melkepulver i. utrolig slitsomt. Men nå har hun egentlig vokst det meste av seg, eneste er denne ananasen. Men S ogå kan våkne på natta innimellom og ha kjempevondt i magen, aner sjelden hva det kommer av :(

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26703

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Her går det unna!
Jeg kunne ikke spise toro jeg heller... :S Husker hun tok helt av en gang vi hadde spist jegergryte, enda jeg plukket ut det meste... (vi var borte ;) )
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26705

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MariHønaMedHvitveis skrev:
det er ti minutter med toget. Jeg bor ti minutter fra stasjonen her og jobber ett minutt fra stasjonen der, så ikke så langt nei :)

Og atter en gang, vi hadde det også litt sånn, jeg åtte kutte ut all melk i kostholdet mitt i 4 måneder. Altså, kunne ikke spise posegryte fra toro enbgang fordi det var litt melkepulver i. utrolig slitsomt. Men nå har hun egentlig vokst det meste av seg, eneste er denne ananasen. Men S ogå kan våkne på natta innimellom og ha kjempevondt i magen, aner sjelden hva det kommer av :(

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26719

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26723

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26927

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Har vært med sambo på jobb jeg(lastebiltur) kom på det sent igårkveld at det var valg idag :S Og var ikke tilbake til trøndelagen før etter valglokalene var stengt, så det ble ikke noe stemme ifra meg ihvertfall....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26970

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
FYY! MEn da kan du ikke klage de neste fire årene heller ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #26984

Du skulle ha forhåndsstemt da vettu :) Det gjorde jeg. Og om man ikke vet hva man skal stemme eller ikke er enig nok med noen, er det bedre å stemme blankt som en protest enn å ikke stemme i det hele tatt :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 7 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27000

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er temmelig sjokkert over dne lave valgdeltagelsen. 1/4 25 % av de som bor i min kommune gidder ikke bry seg. Det er en trussel mot demokratiet egentlig PÅ landsbasis er det 30 % som ikke bryr seg, altså flere som ikke bryr seg enn deter som bryr seg om FRP og Høyre og andre "små" partier... Arbeiderpartiet er det eneste partiet med høyere andel tilhengere. SKremende og ganske så underlig
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27012

Valgdeltakelsen var skummelt lav ja. 27% manglet i min hjemkommune.. :angry: Og jeg er sikker på at de samme klager på regjeringen :blink:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27016

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, håpløst å få sjekket også :( men vi vet at vi har stemt så da får vi klage og engasjere oss med god samvittighet!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27019

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hørte forresten at valgdeltagelsen ikke hadde vært lavere siden 1922! Fy skam til de som ikke har stemt og smikkpå fingeren! hihi

Vi damer må i allefall bruke stemmereten vår, vi fikk den jo så mye senere enn mennene! Tror jeg skla bli politisk aktiv jeg hihi ser slik ut her nå
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27022

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Mener man burde komme seg til stemmelokalet så sant man ikke er så syk at man ikke klarer. Det er alt for slapt å la være. Skummelt at så få bryr seg, det viser vel egentlig bare hvor godt vi har det her i landet!

Jeg er enda litt (eller rettere sagt VELDIG :P ) sur pga valget, for jeg hadde virkelig ikke lyst at Stoltenberg skulle fortsette :( ;)
Men det var vel egentlig som forventet.

Skal inn i politikk når jeg er ferdig med skolen, men tror jeg holder meg til lokalpolitikk ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27027

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oj! Du er helt fantastisk til å engasjere deg! jeg kunne nok tenkt meg å drevet med politikk jeg,om jeg hadde fått en god innføring i hva de ulike partiene står for sånn 100 % og så finne meg selv oppe i det hele. :)

Hvilket parti tilhører du? (må ikke svare!!!)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27032

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hm,hell i barnevogner uhell i politikk? Jeg vil ha brun Go,og det får jeg sikkert ikke, men jeg er nå ihvertfall strååålende fornøyd med valgresultatet :laugh: :p
Men godt overstått til alle sammen i alle fall, ser de fleste her har stemt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27046

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Skal du selge goen din? :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27048

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Oj! Du er helt fantastisk til å engasjere deg! jeg kunne nok tenkt meg å drevet med politikk jeg,om jeg hadde fått en god innføring i hva de ulike partiene står for sånn 100 % og så finne meg selv oppe i det hele. :)

Hvilket parti tilhører du? (må ikke svare!!!)

Høyre :) Kanskje ikke noe bombe med tanke på utdanningen min :P :laugh: :laugh:

Jeg er ikke 100% enig med alt Høyre står for, og tror ikke det er mulig å finne ett parti som man er helt enig i. Man kan vel heller si at det er det partiet jeg er mest enig i på de tingene som er viktige for meg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27063

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MariHønaMedHvitveis skrev:
Hm,hell i barnevogner uhell i politikk? Jeg vil ha brun Go,og det får jeg sikkert ikke, men jeg er nå ihvertfall strååålende fornøyd med valgresultatet :laugh: :p
Men godt overstått til alle sammen i alle fall, ser de fleste her har stemt :)

skulle tro du ville stemt mer borgerlig m tanke på privatskolebakgrunnen din ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27064

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MammasLilleVidunder skrev:
Spentsmurf skrev:
Oj! Du er helt fantastisk til å engasjere deg! jeg kunne nok tenkt meg å drevet med politikk jeg,om jeg hadde fått en god innføring i hva de ulike partiene står for sånn 100 % og så finne meg selv oppe i det hele. :)

Hvilket parti tilhører du? (må ikke svare!!!)

Høyre :) Kanskje ikke noe bombe med tanke på utdanningen min :P :laugh: :laugh:

Jeg er ikke 100% enig med alt Høyre står for, og tror ikke det er mulig å finne ett parti som man er helt enig i. Man kan vel heller si at det er det partiet jeg er mest enig i på de tingene som er viktige for meg :)

Det av og til bare vanskelig å finne ut hva som er greit å akseptere av uneigheter. ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27094

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:
Hm,hell i barnevogner uhell i politikk? Jeg vil ha brun Go,og det får jeg sikkert ikke, men jeg er nå ihvertfall strååålende fornøyd med valgresultatet :laugh: :p
Men godt overstått til alle sammen i alle fall, ser de fleste her har stemt :)

skulle tro du ville stemt mer borgerlig m tanke på privatskolebakgrunnen din ;)

Ikkkkkke privatskole i den forstant, takk :angry: :P Privat skole med alternativ pedagogikk, ikke pengesugende karakterjagende eliteskole :)
Kunne ikke stemt høyre i år i alle fall, siden de åpnet for samarbeid med frp :s

Dt er gøy å se hvos ulike vi er på dette området også, uten at tonen blir dibbete :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27096

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
MammasLilleVidunder skrev:
Spentsmurf skrev:
Oj! Du er helt fantastisk til å engasjere deg! jeg kunne nok tenkt meg å drevet med politikk jeg,om jeg hadde fått en god innføring i hva de ulike partiene står for sånn 100 % og så finne meg selv oppe i det hele. :)

Hvilket parti tilhører du? (må ikke svare!!!)

Høyre :) Kanskje ikke noe bombe med tanke på utdanningen min :P :laugh: :laugh:

Jeg er ikke 100% enig med alt Høyre står for, og tror ikke det er mulig å finne ett parti som man er helt enig i. Man kan vel heller si at det er det partiet jeg er mest enig i på de tingene som er viktige for meg :)

Det av og til bare vanskelig å finne ut hva som er greit å akseptere av uneigheter. ;)

Det er sant ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgdag 140909 14 år 7 måneder siden #27106

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Mens jeg ryddet inn og ut av oppvaskmaskinen i stad stod jeg og tenkte på dere. Det er utrolig hva jeg vet om dere jenter, men samtidig vet vi veldig lite om hverandre. IV har hatt tråder om utseende, antall barn, vogner, jobber,utdannelse etc etc, men jeg aner ikke hva dere liker å høre på av musikk, men jeg vet hva de flest følger med på av tvserier. Her går det i fotball nå.... Men jeg her sliten, har fått malt første strøket på de barnemøblene jeg snakket om,.. Og gått tur med hunden....

Nå kjenner jeg meg bare helt totalt tom.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.109 sekunder