Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt

Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25814

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Min lille solståle på 14 mnd har frem til i dag sovet en eller to hele netter siden hun ble født. Hun har heller aldri sovet borte fra meg, så det betyr jo at jeg heller ikke har sovet en hel natt på like lenge. Faktisk lengre, fordi før hun ble født hadde jeg jo de obligatoriske dobesøkene om natten :ohmy:

Jeg er fullstenig klar over at barn våkner om natten og alt det der... Men, det som snart tar knekken på meg er at hun våkner ca annen hver time både kveld og natt. Og hun HYYYYYYYYYYYYYYYYYLER :graat: Restultatet har ofte vært at jeg tar henne med meg i vår seng,og der sover vi alle sammen. :samsove:

Slik kan vi sikkert fortsette, men jeg sover overhode ikke godt på den måten. JEg er ikke spesielt glad i å bli sparket, klarter på og så kommer vi vel til kjærnen i problemet spist på.

Min lille A er puppegal fremdeles :amme:

Hun får stort sett morgen og kveld, og så alt ettersom om natten.. Men nå orker jeg ikke mer.

Kom med råd for nattavvenning på store barn! Jeg kan jo tenke meg å amme fortsatt, men dersom det gjør at vi hverken sover eller noe så vurderer jeg å gi opp
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25816

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Uff det høres slitsomt ut. Det er tøft å ikke få nok søvn. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med. Sluttet selv å amme på natten da prinsen var 6 mnd, men vil jo tro at det er mye vanskeligere å avvenne et eldre barn.

Det sies jo at man bør la pappa (eller enn annen person) overta de nettene man skal avvenne barnet. Er mye lettere for en annen person, som ikke lukter melk.

Jeg vil jo tro at hun våkner så ofte fordi hun får pupp, og får lov å ligge i sengen hos dere. Så vil jo tro at hun vil sove bedre hvis hun ikke får noe "ekstraservice" om natten.

Men som sagt, dette er bare antakelser fra min side. Jeg har ingen erfaring selv, og barn er jo så forskjellige.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25817

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er faktisk slik at eldre barn ikke bør bli avvent ved hjelp av far, pga da opplever de dobbel sorg.. Ved å miste både puppen og mor.

Jeg har håpet at A skal være som andre vi kjenner, de har på en måte avvent seg selv når de har begynt med kveldsmat men det har jo aldri skjedd jher og nå er det nok på høytid og ta et "krafttak" for søvn
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25818

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Oj, jeg visste ikke at far ikke skal avvende eldre barn (da lærte jeg noe nytt i dag også) Ja, da blir det fort litt vanskeligere. Håper virkelig at noen av de andre kloke jentene kommer med gode råd, for du (og A) fortjener å få sove mer om natten enn dere gjør nå.

Ja, her var det sånn at da prinsen begynte med grøt, trengte han ikke lenger pupp på natten.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25819

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det var det vi håpet på også og kjørte i grøt!

Det med avvenning av store barn står i Gry Nylander sin bok,hva nå lille venn (bibelen min, del to hihi) JEg har jo ikke noe mer på det enn akkura tdet, men hun virker så flink at jeg stoler på henne :-)

Jeg vurderer å reise på husmorferie! hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25822

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Huff det hørtes slitsomt ut :dry:
Tror nok du må la pappan ta henne noen netter og basere dere på litt hyling(hvis dere ikke har prøvd det da?) sover hun på eget rom da? ellers så kan det være hun våkner pga at hun kjenner lukta av deg innpå rommet, vet folk har løst det problemet ved at ungen har fått eget rom.
Forsåvidt så våkna han her hele tia før også(etter jeg slutta å amme) men det ble bra etter at han flytta inn på eget rom...
ellers så har jeg ikke noen konkrete råd...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25825

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
VI tenkte på det med egetrom vi også, derfor flyttet hun inn til seg selv i februar... 18, februar, for å være eksakt! hihi

Vi har også forsøkt hyling, noe som da resulterer i at hun HYLER noe verre, i kanskje tre timer. Det er grusomt!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25827

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
ja det er noen som ikke gir seg, kjenner til det der *jeghylerhelttiljegfårviljenminsådetså* hehe...
Men det funker bra med eget rom da, junior her flyttet innpå eget rom når han ble 1år, å gud så godt det var, holdt på å gikk på veggen i ukene før, det var så gæli at jeg sov på sofan innimellom....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25835

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Huff,det der er ikke enkelt altså!
Og man kan få mange råd, men det er ikke sikkert de rådene passer dere.. Men uansett, here we go;
Vi flyttet A inn på eget rom da han var 4 mnd mener jeg.. På natta satt jeg inne hos han og ammet.
Han var heller ikke noe "drømmetilfelle" ang grøt, våknet akkurat like ofte fordet.
Nå husker jeg faktisk ikke nårtid vi begynnte med nattavvenning, men mener det var rundt 7 mnd.. Og det var KRIG. Skikkelig krig. Hyl og vræl i flere timer, vi var totalt utslitt.
Lot han skrike 5-10 min, gikk inn, tilbydde han flaske med vann, var inne hos han/tok han opp til han roet seg, og så gikk vi ut..

Skriver ikke dette for å fullstendig ta motet fra deg altså, men sånn hadde vi det i noen mnd faktisk før han ga seg...
Ikke ubegrunnet at jeg ønsket å døpe han Viljar ;)

Men jeg tenker at det kanskje vil være litt enklere med større barn? Litt uenighet vil det bli uansett, men de skjønner så mye mer! Man kan snakke til dem, og de skjønner ganske mye.. Bruker hun smokk/kosedyr/koseklut ol?

Noen mener at det beste er å ta alt med det samme, kjøre på med eget rom, puppeslutt og hele pakken, mens andre foretrekker å ta det gradvis, gode for gode liksom.

Vi har ennå en flaske med vann stående ved siden av senga hans på natta, i tilfelle han vil ha, men det er ganske sjeldent nå. Nå holder det stortsett å putte smokken i munnen og bamsen i armene hans og så sovner han igjen :)

Jaja, nå ble det her fryktelig langt! :S Og vet ikke om det er noe av det du kan bruke heller, men lykke til! Det er tøfft når det står på, men absolutt verdt det :):)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25849

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er tøft slik det er nå også... Hun har sovet på eget rom siden februar,da var hun 7 mnd :-) Men, med å sove mener jeg at vi har gjort alt for å legge henne der.... I natt satt jeg og sov i en stol frem til halv tre, da listet jeg meg inn på soverommet.. Og pappa'n hentet henne i femtiden.. SÅ mye for den natta.Jeg sovnet fra det hele.:(

Tror vi må forsøke det med vann en gang til,har vært der før også, men kapitulert.

Heretter skal jeg kalle henne for Vilja. :-)

Og neste barn blir lilja :-) hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25868

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:S huffda.. Vi har boka til "sove karin" vi.. Nileste den da det stod på som værst, men fant vel ut at det mest gjaldt litt større barn det som stod der... Vi fant hvertfall ikke mye trøst i den der og da!
jeg aner ikke hva dere ellers kan prøve med henne, men kanskje noen av de andre har bedre råd :) MLV mener jeg det var som ikke har noen utpregete sovebarn, så kanskje hun har tips.

Og vi klaget over at A sov urolig i NATT bare.. :S :whistle: Lurer på at han drømmer mye nå...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25870

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Om du har en urolig natt så kan du bare gå å gjemme deg ! ;) Jeg er så trøtt i dag at jeg joiner deg som kvalm hehe Helt bomull i hodet ;)

Jenta sov godt på dagen i dag da, 2 timer i simovidunderet!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25871

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Angående Karin Naphaug boken, den skal bestilles ;) ksn jo ikke skade....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25873

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Spentsmurf skrev:
Om du har en urolig natt så kan du bare gå å gjemme deg ! ;) Jeg er så trøtt i dag at jeg joiner deg som kvalm hehe Helt bomull i hodet ;)

Jenta sov godt på dagen i dag da, 2 timer i simovidunderet!

Vanligvis må vi inn til han 2-3 ganger fra han har lagt seg til morgen, bare for å dytte i han sutten, så det er en utrolig forbedring i forhold til hvordan det var før.

Men ser langt etter en hel natts søvn ja!

Har ikke DU sovet i to timer da??! Du må gjøre som da de var babyer med sånne netter :) Sover hun, sover du :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25880

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HUff da, ikke noe moro det der :( Stemmer at mine heller ikke har sovet så godt, og gjør det for så vidt ikke enda. Og jeg har som du da kanskje skjønner ingen gode råd :laugh: :laugh:

Vi rett og slett kapitulerte, og småen sover med meg nå for på den måten får vi noenlunde ok søvn. Men vi er på vei til å flytte inn på rom sammen med storebror, og gruer-gleder meg til det. Enten går det veldig bra, eller det blir ett mareritt :S

Jeg vil tro at det største "problemet" er at du fortsatt ammer henne om natten. Jeg ble iallefall utrolig mye mer sliten av å amme i tillegg til å sove dårlig, og bli vekket mye. Det kom seg betraktelig da jeg fikk fred fra det, selv om det er langt fra perfekt nå heller (sluttet forøvrig med minsten når han var godt og vel 13 mnd). Ellers er jeg enig med Vogngal i at hun nok våkner ekstra mye pga servicen hun får ;)
Så jeg ville sluttet å amme om natten, om du er usikker i forhold til hvordan du skal gå fram så konktakter du helsesøster. Om det betyr at du må kutte ammingen helt så er jo det trist om du fortsatt ønsker å amme, men det kan vel ikke fortsette som det gjør nå og hun har fått morsmelk lenge nok til at du kan slutte med god samvittighet. Etter min mening er det ikke verdt å slite seg ut på nå som hun er blitt såpass stor.
Men det er godt mulig du fortsatt kan amme om f.eks kvelden før soving eller selv om du kutter nattammingen, kommer jo veldig an på hvordan hun tar det :)

Når det gjelder å slutte med amming, og evt få henne til å sove i egen seng så snakk med helsesøster og/eller kjøp den boken til Naphaug (verdt ett forsøk). Tror du kommer lenger med det en de ulike tipsene du får her inne, for du må være konsekvent hvis du setter igang og det må være ett opplegg du er komfortabel med å gjennomføre.

Lykke til!

Om det er noen trøst så vet jeg akkurat hvordan du har det :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25887

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nå sover hun, så får vi se hvor lenge det varer... 1940 til ?!?! SLitsomt igrunn. Men i dag sovnet hun kjapt :-) JIPPI. Da har vi gjort noe rett idag. Men hun sovner i sin seng hver kveld, det har hun gjort lenge. Jeg skal teste med vannflaske i kveld. Mannen min er ikke 100 % enig, noe jeg synes er VELDIG vanskelig. Han ser nok ikke helt hvor slitsomt det er....

Joda, LIllevirre, jeg lå på sofaen og slappet av i to timer. Var ikke en gang på do ;) Men jeg klarte ikke å sovne, enda så trøtt jeg var! Irriterende....

Men jeg fant et søvnmønster skjema på siden til Karin Naphaug... ;) FÅr se om vi blir noe kloke av det, kanskje finner vi en fasit?

Jeg synes ikke jeg får noe hjelp på helsestasjonen, desverre.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25897

Huff, skjønner godt at du er trøtt og utslitt. Lucas var akkurat som A, og jeg gjorde mye det samme som du uten noen effekt. Etter vi flyttet har han på magisk vis begynt å sove hele natten (utenom når han har vært syk), men det er ikke akkurat noe jeg kan anbefale dere :blink: ;)

Håper du snart for en hel natt søvn, helst mange :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er så trøtt, så trøtt så trøøøøøøøøøøøt 14 år 7 måneder siden #25905

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm... Kanskje jeg og A må flytte?! NEi... Vet du, da sater jeg heller på at kombinasjonen barnehage og alderen hjelper oss. HUn sover fortsatt, har ikke vært våken og vi skriver 21.09 :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.813 sekunder