Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Besteforeldrene dine!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Besteforeldrene dine!

Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2297

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Lurer på mye rart idag :)

Lever besteforeldrene dine? Hvem hadde du nærest forhold til, Mormor og Morfar eller Farmor og Farfar?
Hva er dine fineste minner sammen med besteforeldrene dine fra du var liten?

Jeg var vel like nær begge sider..


Her lever bare Mormor og morfar. De er kjempekoselige! Elsker besøk fra oss, og passer gjerne oldebarna sine. Mormor er veldig ung til sinns, så jeg klarer ikke helt å se på henne som gammel...hun er bare Mormor :)
De fineste minnene jeg har er da jeg bodde hos Mormor og Morfar hele sommeren sammen med kusinene mine, bade i bassenget hele dagen, leke i hagen, masse klemmer, Fæææl mat :) hihi! Masse besøk, masse latter, Morfar som sang tullesanger og småertet oss barna.

Bestemor(Farmor) døde for noen få måneder siden, hun var gammel fra jeg ble født :) Men veldig veldig typisk Bestemor. Hvitt hus på landet, stor frukthage, hjemmelaget jordbærsyltetøy og boller. Grøt om morgenen. Myke dyner. Skummel mørk kjeller. Masse brune, grønne og gusjegule farger.

Det som gikk igjen begge steder var det å føle seg så fullstendig trygg og velkommen. :)


Besteforeldre er virkelig viktig:)
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Plummis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2298

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Plummis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2299

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har alle mine besteforeldre i live. Farmor og farfar er "unge" og spreke, men mormor og morfar er litt eldre både i alder og i livsstil.

Har egentlig hatt veldig god kontakt med alle sammen opp gjennom oppveksten. Har vært mye på besøk og de har begge passet oss. Morfar er vel den jeg har minst kontakt med, han har mange jern i ilden og vært mest fraværende.
Mange gode minner!

Men mamma er myyyyye mer mormor(bestemor) enn hva mine bestemødre har vært. Stiller opp uansett, ser ungene mange dager i uken, følger opp på alle mulige måter og har ett fantastisk forhold til barnebarna sine:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2323

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Åh, det er så fantastisk når besteforeldre engasjerer seg sånn!!

Jeg møtte bare min farmor, jeg. Både mamma og pappa var atpåklatter, så de hadde gamle foreldre i utgangspunktet, og så fikk de selv barn relativt sent. Så alle døde før jeg ble født, bortsett fra farmor. men hun var alltid veldig gammel og dårlig til beins - Så det vi dtort sett gjorde sammen, var å rusle en liten tur, spise kamferdrops og leste bøker. Men det var koslig. Gode minner. Jeg var veeldig glad i henne:)

Men, jeg må si jeg var veldig bevisst på å få barn før jeg fylte 30, nettopp for at mine barn skulle få møte alle sine besteforeldre! - og jeg klarte det akkurat, gitt.. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2327

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Eg har berre mormor igjen.Besten døde i 2002,morfar i 2007 og besta i 2008.
Hadde nærmeste forhold til besta,mormor og morfar....
Besten var gammal,og budde på sjukeheim.Snakka ikkje noke særleg,og sat stort sett berre i rullestolen sin.Har ikkje noken spesielle minner etter han.
Besta har alltid vore den koselege besta,med god kaffimat,sang godnattsanger til oss når me sov der,varmeflaske i senga,og alltid dessert etter middagen=)

Mormor og morfar har eg hatt eit utrule godt forhold til....Sjølv om dei bur på austlandet,og eg på vestlandet.
Dei bur på ei øy i oslofjorden(bleikøya)så minnene der har godt i fisking,bading,snekring,leiking,gå på butikken og kjøpe is. Alltid vere stille etter middag,for då skulle morfar kvile.hehe=)

Men eg kjenner at eg er gla for at mine barn har alle sine besteforeldre her i samme bygda som meg=)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2331

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, gode besteforeldre er gull verdt!

Min mors foreldre var også godt opp i årene da mamma ble født, men de har levd lenge og mamma var ung så det utjevnet jo litt.

Unner også veldig mine barn å få oppleve besteforeldrene sine, synes absolutt det er noe å tenke på i forhold til når man får barn selv.
Men nå var mine unge foreldre og svigers enda yngre så her er alle barnas besteforeldre i sin beste alder:)

Begge hadde også alle sine 8 oldeforeldre i live da de ble født, men dessverre døde min samboers bestefar da minsten var 4 mnd. De andre er her enda:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2335

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Pappa er yngst i sin søskenflokk,og 6 år yngre enn broren.
Besten var 96 år når han døde,besta var 93.Morfar var 83 når han dø.mens mormor er "berre" 77 år, og oldemor til 4=)

Så besta og besten, var ein del eldre enn mormor og morfar....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2385

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ingen av mine besteforeldre lever. Den første døde da jeg var 3 år (og jeg har minner om henne/husker henne), siste døde da jeg var 14 år. Muligens en av grunnene til at jeg valgte å få barn tidlig, at de skulle ha mulighet til å ha besteforeldrene sine lenge :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Besteforeldrene dine! 15 år 2 måneder siden #2396

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Haha :) Kamferdrops og middagslur hadde jeg glemt! Det var jo Bestefar i et nøtteskall det :) Pluss å duppe av i stolen sin når han så på tv.

Besteforeldre er gull verdt! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.698 sekunder