Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg?

Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21880

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Hei!

Jeg tenkte at dette er plassen å spørre når jeg skal kjøpe meg ny vogn! :)

Jeg har fra før en teutonia Y2K. Jeg kjøpte den brukt når lillegull var nyfødt, og synes den er god som sporstvogn men var ikke fornøyd med som babyvogn. Så nå skal lillegull i barnehage og jeg lurer på å sette den i bhg som sovevogn, kjøpe en ny kombi/duo vogn som jeg kjøper ny bag til med evt en nestemann, og bruker som sportsdel nå.

Så er det store spørsmålet, hvilken vogn skal jeg velge?

-jeg liker komfort, utseende og småfinesser ved teutonia, sikla lenge på S3, men synes den er for baktung/fremtung alt etter hvor en snur den.
-Den kan ikke være for dyr(syns bugaboo virker som en veldig dyr vogn)
-Har kikka litt på OTH, men syns det er dumt at den med likhet som den jeg har ikke kan snus, og på den er fotbrettet fast.
-Er usikker på om jeg ønsker 4hjul, er redd den blir så tung å snu på.
-Bor ved en laaang bakke, så ønsker en ikke for tung vogn(tror SIMO blir for tung)

Sikkert veldig rotete og kronglete forklart.. Men noen som har noen tips til meg? Noen dere er fornøyd med?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21882

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Så moro med en ny oppgave :lol:

Her er det straks familielunsj, men jeg skalsvare etterpå ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21884

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Sånnja.
Lurer jo først og fremst på hvor mange hjul du foretrekker da? Og om du bruker mye bil, går mye på tur og hvor stor lillegull er.

Jeg har akkurat bestilt min tiende vogn på ni måneder, så jeg vil bare si bruk laaaaaaaaaaaaang tid på å orientere deg, finn ut hvilke kriterier du MÅ ha oppfylt og hvilke som kan vike, og bruk laaaaaaang tid på å bestemme deg! Det har ikke jeg gjort noen av gangene, og se hvordan det har gått ;)

Hvis du vil ha en vendbar trehjuling, men ikke spiriten, er den eneste andre jeg ville sett på den nye koelstra latinique. Quinny freestyle er kjent for å ha lett for å tippe over, og bebe confort syns jeg personlig ser vinglete og lite pen ut ;)
Koelstra latinique er vendbar med justerbart fotbrett. Maybeme her inne er den eneste jeg kjenner som har prøvd den, du kan jo høre mer med henne, hun likte den ikke :s
Om du ikke har bil og vil trille mye om vinteren har vi uansett konkludert med at dobbelt fremhjul kan bli upraktisk, med masse kram snø som fester seg mellom hjulene så de ikke triller.
Men om du ikke er avhengig av gvognen om vinteren er den jo verdt å se på.

Om du ikke må ha vendbar og vil ha trehjuling var jeg kjempefornøyd med Ew Sky. men stoffet er tynt, fotbrettet er ikke justerbart og den er ikke av de luneste. Men kalesjen er ny av 2009, og den skal være litt lunere. Super trillekomfort, kjempelett vogn, og lettere å få rimelig enn MB.
Har også hatt TFk og vært kjempefornøyd med den, men den er det jo veldig mange som ikke liker utseendet på. og litt tyngre enn EW og MB. Men den er stor og god, myk for barnet, god trillekomfort, håndbrems kan jo være kjekt for deg med den lange bakken.

Av firhjulinger blir du sikkert anbefalt Brio happy her inne. Den har jeg ingen erfaring med, men ønsker meg den veldig selv. Lettere enn simo, men mye samme vognen ellers, samme sittedel, feks. Rimelig brukt.
Ellers har jeg vært kjempefornlyd med to teutonia mistraler. Er veldig begeistret for alt tilbehøret man kan få til teutoniavognene, og mistralen er en kjempelett firhjuling! Og like lun som spiriten, siden det er samme sittedel. Kjemperimelig pom du vil vurdere brukt.

Har du vurdert firhjuling med to svingbare fremhjul? Da roper vi sikkert unisont her inne : BRIO GO :laugh:

Dette ble langt, jeg skal ti still :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21885

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, jeg kan bare si at jeg er enig med Marihøna i ALT hun skriver denne gangen... Jøje meg..

Kan tilføye at Brio Joyful er en ny vogn jeg siklet lenge på men det er stokk stiv... Jeg har ikke hat fult så mange vogner som Marihøna, men vi har klart å teste Teutonia Spirit, Carena Free, Basson Milan og har nå en Brio Go vi stort sett durer rundt i ;)

Tror kanskje jeg ville valgt en brukt spirit (Marihøna eller Mamman Til Lucas sin????) Den kan du kjøpe på bag på senere, i en farge du da liker... Men vær obs på at den bagen som hører til liten... Tror av trehjulingene er TFK et godt valg, om du ikke er avhengig av å ha den vendbar.

Dersom det er sportsvogn/trille du er ute etter kan jeg bare gjøre som Marihøna anbefale deg en GO. Den tar liten plass og er god å trille med ganske god plass til barnet,..

Dersom du ønsker en Teutonia med firehjul og mulighet for bag senere kan kanskje Prestige være noe??

Men, kjøp heller en god trille nå, ha en bh vogn og kjøp en stor og lun bagvogn til neste... I steden for å henge deg opp et krav som kanskje ikke er det viktigste for dere nå...

Dette ble vel bare rot, men men... Får håpe noen forstår meg da...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21887

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Jeg er imponert over kjempegode svar, tusen takk!! Utrolig kjekt at dere bruker litt tid på å hjelpe meg:)

Lillegull er rett over året. Han skal i barnehage fra august av, så tenkte i grunn å få ordna noe til dess, men skjønner poenget med å vente. Og jeg har fulgt litt med på ulike vogner, og gått fra å være bestemt på å ha spirit til å lure på mountain buggy til nå å snuse på prestige og mistral:)

Ang hjul, er jeg jammen ikke sikker. Jeg har jo hatt en med to doble foran, og syns den har vært en drøm å svinge på, noen firhjulinger jeg har prøvd virker så tunge å snu på(peg perego og en jeg ikke husker)

Jeg kjører en god del bil, gjorde det hvertfall denne permisjonen, men tar littegrann buss og, så sånnsett er det kjekt at den er noenlunde stødig. Samtidig så holder jeg alltid på vogna, så det er ikke et must.

Bor i Bergen, så altfor mye snøvær plages jeg ikke med. Så sånnsett tenker jeg ikke det som et kriterie heller.

Har ei lita koelstra paraplytrille, men den er mest som shoppingtrille på kjøpesenter.

Brio Go er det en sportsvogn? Pris sånn ca? Har liksom hatt inntrykket at Brio Happy ikke er noe særlig jeg, men dere er litt uenig? Er mistral kun med løs bag inni, eller kan den festes på noe vis?

Om jeg skulle gå for å kjøpe kun sportsvogn nå, hvilken bagvogn ville du anbefalt?

Jeg er helt ny på det her, så skjønner ikke hvordan jeg kan se svaret deres mens jeg skriver, så jeg får poste flere ganger:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21891

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Bare hyggelig :)
Spirit er en god vogn syns jeg, hadde det vær tmin første vogn hadd ejeg sikekrt beholdt den, men jeg fikk den etter EW og da virket den sååå tung og stiv i forhold!

Go fpr du som sportsvogn ja, men den er ny og dyr, 5999. Nesten aldri å få på finn fordi den er så ny desverre. >Jeg får min i bergen på fredag eller mandag, du kan få snuse på min om du tør ;)

Mistral må du ha softbag eller hardbag eller vario plus i sportsdelen på ja, men plusset med det er jo at sportsdelkalesjen er myyye lunere enn den lillepå fashionbagen du kan få til spirit og prestige (og flere av de andre nye modellene).

Siden du bor i bergen ville jeg absolutt anbefalt en brio go nå, om du har råd. men veldig mange sportsvogner ligger i den prisklassen nye, MB, tfk, EW..)) og en lun og god happy, simo ol til evt baby siden :) Evt om du vil ha trehjuling kommer jo den nye multi x-bagen til tfk til høsten (forhåpentligvis), den kan du gjøre om til vendbar sportsdel når bagperioden er over. Men den blir dyyyyyyyyyyyyr.

dette blir bar rot. Lurt å spørre konkret om du vil ha noe fornuftig svar :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21892

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Det er ikke lett å finne den perfekte vogna, selv om man har kriteriene klare altså. :laugh:
Jeg tror det første du må gjøre er å bestemme deg for hva som er det aller viktigste kriteriet.
Er vendbar sportsdel viktigere enn at den er lett og tar liten plass? Eller er det viktigste at den er veldig lett å trille opp bakkene?
Jeg har nemlig erfart at man ikke får alt det i en vogn (finner du den, så er det drømmevogna mi...).
Jeg har testet Koelstra Latinique ja, det trodde jeg var drømmevogna mi, men den var ikke så fantastisk som jeg trodde. Allikevel kan det jo hende den er den rette for deg. Du som bor i Bergen burde absolutt ta en titt på den, om så bare for å eliminere den. (ikke ta den tunge veien som meg, å bestille en for så å finne ut at du ikke liker den...).
For meg var det vendbar sittedel som ble viktigst, samt litt pris. Jeg har endt opp med en Britax Vigour3+ og er fornøyd med den, ut ifra hvilke forventninger jeg hadde. Den har ikke trillekomforten til Mountai Buggy, men andre gode egenskaper jeg setter stor pris på. Hadde det ikke vært så viktig for meg at den skulle være vendbar ville jeg sikkert endt opp med en annen vogn.
Så det er mitt tips, finn ut hva som er viktigst for deg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21897

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg vil ramse disse etter det jeg leser utfra kravene dine:

- Mistral (vendbart håndtak, lett å trille, lun vogn med softbag som kan gjøres om til pose senere, lett å få ut og inn av bil, stødig og fin)
- Mistral S (samme som ovenfor, men med svingbare hjul)
- Brio GO (God demping, lett og liten sammenlagt, stødig og med to svingbare fronthjul, fåes som duo eller bare sport)
- Easywalker Quatro ( ikke vendbar, men liten og lett, svingbare hjul foran, kun forovervendt) ¨
- Brio Happy med lightunderstell og sete (lett og fin sammenlagt å bære og fiiin :p )

3 hjulinger
- Tfk ( stor sportsdel og bag, regulerbart fotbrett, kun forovervendt)
- OTH/EW Sky (ikke vendbare, ikke justerbart fotbrett)


Mine umiddelbare tanker :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21930

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Jeg er om mulig mer forvirra nå, men det er nok ikke så rart når jeg har fått introdusert enda flere vogner å se på! Supert altså!

Nå kikker jeg litt på Brio GO, og får følgende spørsmål:
-Er det full liggestilling på den?
- Er det god plass i bagen? (Må ikke ha liggestilling om den er stor, for da kan den brukes lengre.)
- Vet noen om hvor den kan sees på i Bergen? Er så dårlig å google:)

Mistral..
- Hva er negativt med denne?
- Føles det som om bagen ligger godt i vogna? (hadde en episode med min tetuonia der softbagen seila ut av vogna på vei ut av bussen, IKKE en moro opplevelse..)

Ellers vet jeg egentlig ikke helt hva som er mitt viktigste kriterie.. Kanskje at den er lett, i forhold til bakken min. At barnet sitter godt, og at det er god plass-dvs kan brukes lenge.

Jeg får ikke med gubben på mange vognkjøp, så bør finne ut hva jeg vil ha:)

Og et tilleggspørsmål..

Spirit, føler dere den er stødig? Har prøvd den i butikken, og føler den vipper så lett bakover?
EW, er det Easy walker? Hvilken modell er å kikke på der? Har ingen erfaring med det merke.

Ups, ble mange spørsmål!! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21936

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Go:
-ikke helt full liggestilling nei, mer som tfk om u har sett den.
- ikke så fryktelig god plass i bagen heller
-barnevognservice i c.sundtsgate, der jeg har bestilt min idag :) De har fortsatt en inne til utstilling, et par bager og flere er bestilt fra sverige og kommer iløpet av et par uker :)

Mistral:
-den er lav (ikke styret, men selve sitte/liggedelen)
-bagene ligger veldig godt i vogna syns jeg, vario og hardbagen kanskj elitt bedre enn softbagen, siden stoffet i softbagen er samme glatte stoffet som i sportssetet.

Spirit syns jeg er stødigere enn EW på noen områder (eaywalker ja :) ). Når jeg skulle dra EW etter meg baklengs veltet den nesten flere ganger, det skjedde aldri med spiriten.Men EW har tusen ganger bedre trillecomfort. Men er tusen ganger mindre lun ;)
09-modellene har forbedret kalesje og handlekurv, ihvertfall på SKY. kommet enhttp://www.barnevognguiden.no/components/com_kunena/template/default_ex/images/norwegian/icons/quick_reply.gif ny som heter quattro også, den kjenne rjeg ikke.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21937

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
bli med på treff til uka, lillegull! s kan du spørre av hjertens lyst :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21946

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Du er bare super altså, får så mange gode svar jeg nå.. :) Er Brio svensk? Har ingen formening om hvem som lager vognene, har bare fått med meg at teutonia er tysk.. Skal en tur til sverige om noen uker, og da hadde det vært interessant å se der..

Huff, klarer ikke å bestemme meg jeg altså! Har alltid hatt et godt øye til spirit, for syns den er så fiiiin;) men vil jo tenke litt lenger og da. Tror jeg må se Brio GO først før jeg kan avfeie/elske den mer. Har en lang gutt nå, så tenker at det er mulig at evt nestemann også kan være det, og da vil jeg helst ha bagen lengst mulig siden det ikke er full liggestilling. Nei, har ikke sett tfk, men har barnas hus i nærheten så kan evt stikke innom der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21947

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Hehe, er nok for feig til det;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21948

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
vil bare legge til at det er bare ca 2 cm som skiller Go sin bag og Simo feks.. så såååå liten bag er det ikke :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21950

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
er det ikke mer nei, syns bare den så så liten ut!

Om du har og får store barn er jo Go sporsvogn også super, damen i butikken målte tfk'en min og Go'en mens vi var der, tror bare det var 2 -3 cm som skilte dem i rygglengde, og begge har jo justerbare fotbrett som også forlenger liggelengden. men Go er ganske smal da, tfk bred.
Både Go og tfk og spirit står side om side i barnevognservicebutikken i c sundstgate,så du bør jo virkelig ta turen! mistral og prestige og lambda står der også, og happy :)

Spirit er absolutt en av de fineste vognene å se på, og håndbrems og justerbart fotbrett og super kalesje og fottrekk trekker veldig opp!

Ta med sønnen din, flere barn gir færre pinlige stillheter om det skulle dukek opp noen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21952

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg syns Easywalker er bedre enn Spirit om ikke vendbart er en sak. Men dette er nok en helt klar smaksak som du må trille litt og se på vognene for å bedømme selv :)

Om du tenker S3 mot Easywalker så ville jeg satt opp slik

S3
Vanskelig handlekurv
Håndbrems
Full liggestilling, 3 trinnsregulering av rygg
Luftkanalhjul, Større hjul enn S3
Regulerbart fotbrett
Ny og utbedret kalesje på 09 modell
Litt stor og klumpete sammenlagt
Ikke transportbag
Finnes forbedret regntrekk og myggnett
Kan endre trekk til en ganske dyr penge


Easywalker SKY
Stor sittedel - bred
Ikke håndbrems
Stor og lett tilgjengelig handlekurv
Glidelås regulering av rygg
Store lufthjul 3 stk
Ikke regulerbart fotbrett
Stor og god kalesje og myggnett i fashionmodellene
Liten og lett sammenlagt
Finnes egen liten transportbag til
Finnes myggnett og UV nett til
Finnes i "pimp my pram" sett

Og sikkert mer, men kommer ikke på mer i den sene time :)


Mistral og softbag = alle sittedelene til Teutonia er nå så si like og soft bagen din vil ligge likt i denne, som om du allerde har prøvd det i en T.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 9 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21953

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Ok, da er den kanskje ikke så liten da, jeg har ikke erfaring med Simo, men har inntrykk at den virker stor.

Tror jammen jeg skal ta meg en tur dit ja, er så greit å se de ved siden av hverandre.

Tusen takk for all hjelp og mange gode svar alle sammen, skal ikke se bortfra at det blir flere;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21954

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men jeg har hatt softbag bare noen få ganger, og da festet jeg den med strikken samt at når hun ble større brukte jeg selene... Da glir den jo ikke...

Men må bare si at Spirit er gedigen sammenslått hihi ;) I alle fall i forhold til GO... Kjenner at jeg MÅ få set en GO bag, L&K har dere den inne?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21955

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Hehe, skal ikke være lett! Hvor selger de Easywalker, og hva ligger den på i pris?

*må google sky og se hvordan den ser ut*
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21956

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Urk, prøvde å sidestille vognene, men det likte ikke forumet gitt.. :p

Jeg har hatt S3, Ew Sky, Mistral og Go, og Go er helt klart favortitten. Både pga deming, størrelse, brukervennlighet +++ masse annet. En helt klart dyr vogn, men verdt pengene ut vognperioden tror jeg, om man holder seg til den ene vogna og ikke lar seg friste av noe annet. .:blush:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21957

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
go-bagen så gedigen ut syns jeg! Sto både en gobag og en prampack på barnevognservice, syns ikke go sin var SÅ mye mindre. Eller, en edl mindre selvsagt, men syns den var stor. Men det må den vel være :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21958

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
Men jeg har hatt softbag bare noen få ganger, og da festet jeg den med strikken samt at når hun ble større brukte jeg selene... Da glir den jo ikke...

Men må bare si at Spirit er gedigen sammenslått hihi ;) I alle fall i forhold til GO... Kjenner at jeg MÅ få set en GO bag, L&K har dere den inne?!

Jupp :D Har en blå utstilt :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21959

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
den er jo ikke såååååååååå mye dyrere enn EW og spirit, er det ikke mtrent samme prisen da.. Ny ihvertfall. HAr også hatt s3, EW og mistral (og straks go som jeg ikke har prøvd og ikke kan si noe om ;) ), og syns EW og mistral var best. EW har en super trillecomfort og bir liten sammenlagt. Mistral har spirits lune sittedel og positive egenskaper, men er stabil og føltes lettere, fremhjulet til s3 syns jeg er litt tregt.
Så jeg ville egentlig tittet litt på mistral s jeg, om jeg var lillegull!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21960

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Easywalker ligger vel fra 5000 og oppover her i norge? Mange fine brukte på finn som regel, og ellers kan man spare litt på å importere fra Babyjungle.nl. Super service og rask levering, rett på døra.

Go er billigere enn S3 ny, Teutonia hadde pristigning i 09 :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21961

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
hehe, tror jeg skal klare å holde meg til en vogn om jeg er fornøyd, spørsmålet er om det er en god babyvogn til nestemann, siden jeg vil unngå mange vognkjøp.

Kjekt å se at du har hatt mange av de jeg lurer på og at du har gjort deg opp en favoritt. hvor mye koster bagen, vet du det? På GO?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21962

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
var det to tusen tro? ca 2000, L&K vet :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21963

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MHMH: Stemmer det... 1999,- :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21965

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Må bare legge til at du hadde en veldig fin blogg! Så du skrev at du hadde en blå utstilt, så da kikka jeg på den for å se, men så fint det va med sånn insert eller hva det var! Blir jo megastilig med en gang..

Nei, nå må jeg legge meg, takk for all hjelp, så kommer jeg nok innpå etter jobb i morgen..:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21966

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
hehe, ser jeg glemte å skrive hvem, men mente Lille og Knøtta:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21967

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm.. Da selger dere sikkert den bagen rett før jeg kommer tenker jeg... hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21988

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
hehe, da er jeg tilbake fra min vognkikkerunde..

Har kommet frem til 3 mulige kandidater;)

Emmaljunga Nitro
Brio Go
Teutonia Spirit S3 (nei, klarer ikke slippe den:))

Har funnet ut masse om dem, og sliter nå med å velge


For og imot listene mine:)

Brio GO
+
er veldig lett
virker lett å trille
litt stilig(selv om jeg må venne meg litt til det)
God demping
Lett håndterbar
Liten sammenlagt

-
Syns stoffet virket veldig tynt
sittedelen kjentes tynn ut, må evt kjøpe sitteinsats
lite vannavstøtende stoff, må nok bruke regntrekket ofte ved lett regn
ikke full liggestilling eller full sittestilling
finnes ikke fottrekk
summa sumarum dyr, må blandt annet kjøpe eget regntrekk til bag og til sittedel.

Teutonia Spirit
+
Nydelig å se på
Lett å trille, svinge
god polstring i sittedel
god kalesje med myggnetting
håndbrems

-
Har hørt mye både og av erfaringer, gjør at jeg tviler
velter lett? Mindre stødig pga 3 hjul kontra 4.

Emmaljunga Nitro
Fin
God kalesje med myggnetting til å trekke ut
Stor sittedel
lett å trille, svinger godt

-
Lite plass til stelleveske virket det som
lite plass under vogna(enda mindre enn teutonia)
tilter lett? Dama i butikken sa det va kanskje et lite minus med denne pga små hjul foran



Så da.. er jeg litt klokere, for jeg har eliminert noen. Har funnet ut at jeg vil ha den vendbar, og vil ha roterende fremhjul.
Mtp letthet heller jeg mot Brio, men kjenner at det var et par ting der jeg skulle hatt annerledes.

Kan jeg spørre om noen kjenner til Bugaboo Cameleon? Hvordan ligger den i pris? God? Skjønner ikke helt at det skal kjøpes så mye ved siden av jeg..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21992

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Først.

Go:
Stoffet tar godt i mot vann og er ikke svakere der enn andre vogner. Det er få vogner som tåler å bli "dynket" ned. Regntrekk må kjøpes etterpå, og stormtrekk er mulig å få tak i uorginalt

S3:
Velter nok ikke lettere enn andre trehjulinger, men min personlige mening er at man får "for lite vogn for pengene". jeg likte den ikke på vinterføre, da snøen kladder seg, regntrekket er talenløst og jeg kjøpte nytt teut. trekk til 400,- utenom. handlekurven er kanonvanseklig å komme til med sportsdel på. Fin å se på, men ble ikke den ultimate vogn for min del

Nitro:
Kjenner jeg for dårlig til, men små hjul fremme velter ikke vogn lettere
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21993

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
lillegull skrev:
hehe, da er jeg tilbake fra min vognkikkerunde..

Har kommet frem til 3 mulige kandidater;)

Emmaljunga Nitro
Brio Go
Teutonia Spirit S3 (nei, klarer ikke slippe den:))

Har funnet ut masse om dem, og sliter nå med å velge


For og imot listene mine:)

Brio GO
+
er veldig lett
virker lett å trille
litt stilig(selv om jeg må venne meg litt til det)
God demping
Lett håndterbar
Liten sammenlagt

-
Syns stoffet virket veldig tyntMen det er helt vanntett og vindtett for det!
sittedelen kjentes tynn ut, må evt kjøpe sitteinsatsden er jo veldi gmyk og god? Og husk at teutonia sine sitteinnsatser er så glatte at barnet aaaaker av gårde omd et ikke erfastspent, så kanskje du ville måttet kjøpe innlegg der også?
lite vannavstøtende stoff, må nok bruke regntrekket ofte ved lett regnhun på barnevognservice sa det var vind og vanntett!
ikke full liggestilling eller full sittestillingNoe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
finnes ikke fottrekk
summa sumarum dyr, må blandt annet kjøpe eget regntrekk til bag og til sittedel. om du skal kjøpe ny vogn uansett blir jo spirit ikke så fryktelig billige?

Teutonia Spirit
+
Nydelig å se på
Lett å trille, svinge
god polstring i sittedel
god kalesje med myggnetting
håndbrems

-
Har hørt mye både og av erfaringer, gjør at jeg tviler
velter lett? Mindre stødig pga 3 hjul kontra 4.
jeg har vært både superfornøyd og mindre fornøyd, og mindre fornøyd har ingenting med velting å gjøre, det syns jeg ikke i det hele tatt, syns både EW og tfk velter lettere!! Men spirit er tung å trille, tung å snu (hjulet er litt seint syns jeg), og sitedelen er jo ganske kort, om du har store barn. Nydelig vogn, helt enig! Blir diger sammenøagt.

Emmaljunga Nitro
Fin
God kalesje med myggnetting til å trekke ut
Stor sittedel
lett å trille, svinger godt

-
Lite plass til stelleveske virket det som
lite plass under vogna(enda mindre enn teutonia)
tilter lett? Dama i butikken sa det va kanskje et lite minus med denne pga små hjul foran
denne kjenner jeg ikke spesielt godt til, liker ikke emmalungas design så godt :blush:


Så da.. er jeg litt klokere, for jeg har eliminert noen. Har funnet ut at jeg vil ha den vendbar, og vil ha roterende fremhjul.
Mtp letthet heller jeg mot Brio, men kjenner at det var et par ting der jeg skulle hatt annerledes.

Kan jeg spørre om noen kjenner til Bugaboo Cameleon? Hvordan ligger den i pris? God? Skjønner ikke helt at det skal kjøpes så mye ved siden av jeg..
bugaboo er j kjent for å være en av de aller dyreste vognene nye! Kommer vel på over 8000 med bag?/b]
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #21999

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Hehe, tusen takk for svar!

Så rart, hun på barnevognservice sa ingenting om at det var vann og vindtett.. Og om man kan kjøpe stormtrekk uorginalt så er det jo knall.Vet du hvilket, og hvor det kjøpes?

Sier nok i mot meg selv mange ganger, så godt dere kommer med kommentarer på det ene og andre:)

Jeg har også syntes at Emmaljiunga sitt design ikke er noe særlig,men syns faktisk denne nitroen va litt kul:) hehe, overasker meg selv.

Huff, føler meg superforvirra:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22000

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
glemte å skrive det... om du syns Go er dyr og kanskje litt upraktisk, så tror jeg ikke buggis er noe heller. Den koster over 8000 komplett, er liten og "rar" syns jeg... og må legges sammen i to deler. Du må ha vinterhjul på den, og da forsvinner svingeffekt og fjøring. Regntrekket er stivt og litt talentløst, og fotbrettet ikke reg. bart, men henger fast med setet. Mannen min på 187 er for høy for den, og det ser ut som en dukkevogn.

M.ao. jeg er ikke fan av den. Syns den er overpriset og ikke verdt det, men det finnes helt klart de som er uenige :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22001

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
og bugaboo er mye stivere!!
Jeg spurte spesigfikt om den var vanntett, og hun la ut om at ja det var den, så det skal være sikkert :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22003

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vår ble glemt ute i regnet i går :blush:
Og ja.. den er vanntett :p :lol:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22006

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vannet preller på en måte av go, veldig lettvin slik altså.

Må bare si at jeg synes vi er inne i en litt negativ teutonia bølge her nå hihi Jeg har spirit, og den har en helt annen comfort i setet en go synes jeg. Usikker på om det er jeg som er rar, men jeg liker spirit sitt sete bedre. S3 har tre stillinger, veldig rett, litt rett og helt flat. GO har laid back, laid back og veldig laid back. I spirit har vi så godt som alltid hatt skinn eller pose, så om setet er glatt har vi ikke merket noe til... Nå er hun uten noe, og det fungerer veldig det også. Go er fantastisk med sin litt mer stoff aktige sittedel, selene er også veldig kjekke. Et stort pluss.

Vi har kjøpt på regntrekk til både s3 og Go, og jeg bruker det samme på begge to. Ser vel ikke like lurt ut, men regn er ikke bestandig det som lettest lar seg kombinere med å se kul ut.

Du som bor i Bergen trenge rjo ikke bekymre deg nevneverdig over s3 sin håpløse sprutskjerm som samler snø vintersitd. VOgna er god å trille, men etter å ha trillet GO er den ikke SÅ god. ;)

Go er virkelig å anbefale, men jeg tror jeg tør å anbefale spirit også jeg....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22010

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Mja, vet ikke om jeg syns -s3 er så god på slapesføre heller jeg da, det er vel det vinteren i Bergen består mest av.. :p HVertfall etter min studietid hukommelse... hehe
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22029

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg tør også anbefale s3 altså, ikke misforstå. Men når man har har prøvd litt annet blir den plutselig ikke så god lenger ;)

Enig med lille & knøtta, er ikke sikker på om den er så god selv på bergensvinter og slaps. Dekkene er så glatte, og littebitt kram slaps vil kladde seg på så den triller dårligere, og så gå opp i sprutskjermen og stanse hjulet.

Du bør kanskje rett ogslett skrive en liste med kriterier, hva du MÅ ha, hva du vil ha og hva du kan leve uten (eller leve med, alt ettersom), og så se hvilken som passer best?

Tenker litt på hvordan du skriver også, virker som du er veldig forelsket i s3. Da syns jeg kanskje du skal vurdere den sterkt. For jeg harhatt det sånn med GO også, vært veldig nyskjerrig på den lenge, men tenkt at den ser for rar ut og ikke er praktisk. Og så har jeg prøvd alt mulig annet før jeg til slutt måtte kapitulere og prøve ;)

Blir superspennende å høre hva du ennder med!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22031

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg syns du skal gå for S3 om det er den du er forelska i. Du vil enten bli fornøyd, eller ikke.. .sånn er det bare :) Men er det den du absolut helst vil ha, vil du nok komme til å sammenligne ting og tang oppmot den, og evnt finne "feil" på andre :) Derfor råder jeg deg faktisk til å teste S3, gjerne brukt, du kan finne ganske nye, fine på finn, slik at ikke tapet blir så stort OM du skulle finne ut at den ikke er noe for deg. Evnt ha gjort et kupp om den er "the stroller" for deg :P
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22034

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Å, jeg er så enig!

Jeg har brukt min S3 stort sett i hele vinter og det har jo gått fint, med unntak av snøH*****
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22036

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Men om du har lange barn vær obs på at spirit ikke har spesielt stort sete. Vi har timmy, den har smalere sete men samme lengde på sete som spirit og min rett over gjennomsnittet lange 25 mnd gamle sønn er allerede for stor for den...Hodet buler i kalesjen når setet er i full liggestilling, stikker laaaaaangt over ryggkanten når han sitter og han ser rett og slett litt forvokst ut i den.
Om du velger fashionbagen (hardbag/duobag) så er den ikke spesielt lang, vi hadde en bag med samme mål og begge mine måtte ut av bagen ved 5 mnd alder.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22050

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vesla her er jo liten enda, 12 mnd, hun er vel en 75 cm nå, og har god plass i sportsdelen, kommer sikkert til å bli trangt etterhvert der her også. MEn vil tro det er forskjell på hvor lange de er i ryggen etc...

Vi hadde bagen til hun var 7 mnd, da begynte det å bli trangt med pose og alt, men det at hun reiste seg opp i sittende var avgjørende for at vi byttet til sportsdel. Vi har brukt teutonia sin fotforlenger og da ble det jo nesten bagfølelse :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22067

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Hehe, tenkte meg at det merktes ja:) Er nok litt forelska i spiriten, og har hatt lyst på den siden jeg var gravid, men var fornuftig og kjøpte en brukt Y2k i stedet. Den er god i ryggen synes jeg, virker bra m.t.p lang rygg, men spiriten er ikke så stor?

Har vært i butikken og kikka i dag. På Spirit og på Go.. Og blir ikke sikker. Er jo egentlig ikke noe hast, men det er tilbud på spirit på barnas hus, minus 1000 kr, ut uka. Så da hadde det jo vært greit å spart1000 om jeg lander på den. Vurderer også brukt, men er litt skeptisk og(vet egentlig ikke helt hvorfor)

Til dere som har Go, eller har bestilt:) savner dere fottrekk? Har dere kjøpt uorginalt trekk, i såfall hvilket og pris?

Og hvordan er det med poser, passer det kun med poser til Go, eller kan man bruke andre (har en teutonia lammeskinnspose, men det er jo 5pkt sele)

Og i forhold til vekt, hvor mye tyngre er spirit enn GO?

Har laga meg lister, pluss og minus. Og fornuften sier GO, følelsen sier Spirit :) hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22070

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Om følelsen sies spirit, og det er den du vil ha så kjøper du den :) Hva med å kjøpe en fint brukt? For om du gjør det og ikke liker den likevel kan du selge med minimalt tap.
Eller slå til på tilbudet og da også tape litt mindre om du ikke liker den og vil selge.

Og spirit er ikke noe kortere enn y2k i ryggen tror jeg...Aldri sett dem ved siden av hverandre, men så synes jeg y2k er ganske kort i ryggen også jeg da :P Men y2k ser litt annerledes ut, den har en annen fasong som gjør at den ikke ser så "rar" ut med store barn i som spirit kan gjøre. Synes fort en 2-åring kan se litt forvokst ut i spirit. Men det kommer jo veldig an på str, og når barnet er 2-2,5 år så kan det jo hende at man klarer seg med bare en liten trille også.

Ble mye mas her, men jeg mener som sagt at om du virkelig har så lyst på spirit så kjøper du den ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22075

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
liker mas jeg, så det går bra! Er så rart, på butikken sier jeg Spirit, og så kommer jeg inn her hvor alle elsker Go så strir jeg litt. :) Hehe..

Men lurer på dette med stormtrekk altså, på Go, så følger med på tråden til hvitveisen(?) Va så langt nick:) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22078

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
leste om ei på nybakt som har prøvd teutonias stormtrekk på Go i butikken og jeg tror hun skull gå for det. Hun skulle bytte ut hempene med borrelåsreimer, såvidt jeg forsto.

Men klok av skade etter å ha vært der selv sier jeg også at du høres ut som du aldri blir lykkelig og fullendt som vognperson uten å ha prøvd en spirit :p
Jeg også syntes den var den fineste vogna fra jeg gikk gravid, men først skulle jeg absolutt ha firhjuling, så var det at jeg hadde hørt den var så tung og blablabla. men jeg måtte jo til slutt prøve selv. Og har vært kjempefornøyd, selv om den er solgt nå :)

Spirit er vel 2 (3?) kg tyngre, men føles en del tyngre å trille syns jeg,er noe rart med fremhjulet til spirit :huh:

Poser har jeg ikke tenkt på rft selene. Men jeg har en sånn løs sele ala Go som vi har brukt i kafêbarnestoler og sånn, og brukt den i vogn innimellom, og den er todelt med krok, så det er en rem til alle fem posehullene selv om den er 3pkt når den er montert.
Ja det siste der ble fullstendig uforståelig ser jeg :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22081

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Poser er ikke problem. Du bare bruker de to hullene i siden og ikke alle fem hullene, men går like fint det ;)
Liker best de selene som er i Go jeg, har de i sittyen vår og barna sitter så utrolig mye friere selv om de sitter trygt og godt fastspent :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22083

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
hehe, ja det siste skjønte jeg ikke helt. Men du tror det skal funke med den posen ved at en kun bruker 3 av hullene, dvs ikke de i ryggen? Forsto jeg deg rett da? :)

Du har som flere et godt poeng, i forhold til å teste spirit. Skal sove på det i dag, og se hva jeg lander på.Skal oppdatere etterpå:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22086

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Blir spennende å se hva du velger :)
Og ang det at du blir delt når du leser her inne hvor vi er så positive til Go, her er vi positive til vogner hele tiden. Lurt å ikke bli for påvirket :P Veldig bra å ta til seg gode råd og erfaringer, men ikke lurt å bli for farget! Gå for den vognen DU vil ha ut fra DINE behov :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22088

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
skal du kjøpe i morgen? Lykke til :)

Jepp, det vil helt sikkert funke! Eneste er at posen kan bli slapp over ryggen og rulle ned, men de fleste pioser vil vel kunne brettes litt over bak ryggen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22096

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
ja, det blir spennende å se hva jeg velger:)

Godt at det er positive folk her inne, blir ikke farga, men synes det er greit å høre erfaringer for det er ikke alt en klarer å tenke at kan bli en case frem i tid. Feks str på barnet i vogn, det har jeg ikke tenkt på.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe i morgen, jeg har sett at lilleprinsen.no har vogna til 5500, pluss porto på ca 250. Da blir det ikke så stor forskjell om det skulle blit til at jeg kjøper den ny.

Noen som har bestilt derfra, hørt om noen som har bestilit?

Har også sendt melding på en brukt s3, for å høre. Så derfor har jeg lyst å vente litt. Da kan jeg forvirre meg enda litt til, og kikke mer på GO! :)


Ha en god kveld og helg, jeg blir borte i helga, så stikker innom over helga:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22097

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja det er utrolig greit å få opplysninger om ting man ikke tenkter på selv ;)

Lurer på om Mamman til Lucas her inne har kjøpt på lilleprinsen? Kan være jeg roter men... :) Har uansett hørt mye positivt om henne, skal være god service der :)

Håper du blir fornøyd uansett hva du velger :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22116

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
VI har vogn fra Lilleprinsen, og det har MTL også :-)

Vi hentet den hjemme hos henne, og hun er utrolig hyggelig! Kan anbefales. Jeg har bestilt stormtrekk (som jeg skal teste på Go i morgen ;)), fotforlenger og noe annet stæaj i ettertid. HUn er serviceminded og jeg kan trygt anbefale Lilleprinsen :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22120

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nå er jeg spent på å høre om teutoniastormtrekket på Go!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22633

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Da har vi kjøpt vogn!! Jippi jippi, så moro:)

Det ble teutonia Spirit S3:) Vi va og så på Go og spirit, og mannen likte ikke Go, så da ble det enda lettere å velge.

Så nå håper jeg vi blir fornøyde!

Benytta oss av prisgaranti på barnas hus, viste utskrift fra Lilleprinsen sin nettside, og fikk den da til 5500 i stedet for 6999. Fornøyd med det ja!

Men det skal sies at da jeg kontakta barnas hus pr telefon sa de det ikke gjaldt nettbutikk, så vi ringte likegreit til en distrikstsjef og spurte om det samme da det ikke står spesifirsert under prigarantien deres. Og joda, det stemte det.

Da mannnen min kom til butikken i går(en annen avd enn den jeg ringte til) så sa de igjen at det ikke gjaldt nettbutikk. Å joda, sjefen din sier det kunne mannen min slå i bordet med. Så da gikk han derfra med bestilling på vogna 1200 kr billigere.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22638

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer!!
Tror dere blir kjempefornøyde, det er jo denne du har drømt om! :lol:
Så utrolig kjekt med den prisgarantien, og så utrolig sleipt (eller evt dårlig om det var med uvitente) at de prøver å slippe unna ved nettbutikksammenliknin ger :angry:
Men det endte jo godt!
Når kommer vogna? Hvilken farge? Softbag elelr fashuonbag?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22643

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
lillegull skrev:
Da har vi kjøpt vogn!! Jippi jippi, så moro:)

Det ble teutonia Spirit S3:) Vi va og så på Go og spirit, og mannen likte ikke Go, så da ble det enda lettere å velge.

Så nå håper jeg vi blir fornøyde!

Benytta oss av prisgaranti på barnas hus, viste utskrift fra Lilleprinsen sin nettside, og fikk den da til 5500 i stedet for 6999. Fornøyd med det ja!

Men det skal sies at da jeg kontakta barnas hus pr telefon sa de det ikke gjaldt nettbutikk, så vi ringte likegreit til en distrikstsjef og spurte om det samme da det ikke står spesifirsert under prigarantien deres. Og joda, det stemte det.

Da mannnen min kom til butikken i går(en annen avd enn den jeg ringte til) så sa de igjen at det ikke gjaldt nettbutikk. Å joda, sjefen din sier det kunne mannen min slå i bordet med. Så da gikk han derfra med bestilling på vogna 1200 kr billigere.

Gratulerer me vognkjøp :party2::
Håper du blir fornøyd ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22651

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Åh! Så gøy! Men må bare si at Lilleprinsen har fri frakt akkurat nå...

Gleder meg til å høre hvilke farger du valgte etc :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen erfarne vognkjøpere som vil hjelpe meg? 14 år 9 måneder siden #22666

  • lillegull
  • lillegull's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
tusen takk! Er veldig fornøyd med å ha tatt et valg:) og nå skal jeg bare kose meg med den og ikke sammenligne videre;)

Vogna sku komme om ca en uke, mannen min sa at vi reiser bort en uke og da skulle den være kommet når vi er tilbake.

Vi har valgt svart fashion i sportsdel, har ikke kjøpt bag enda da vi har en på 13 mnd og ikke trenger det nå, men når vi forhåpentligvis får en til, skal vi ha brun fashion bag.

merkelig ja, at de ansatte ikke kan si det samme, man begynner å lure ja..

Fikk med meg fraktfritt hos lilleprinsen, men ville helst ha en butikk jeg kan henvende meg til ved evt reklamasjoner, og ikke måtte sende inn selv.
Vi nevnte at det ikke var frakt til den vogna nå, sånn at den prisen som sto der va den som var gjeldende. (ellers tenker jeg de kanskje kan påstå at det er 5500pluss frakt)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.000 sekunder