Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Onsdag 17.juni
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Onsdag 17.juni

Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18126

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
God morgen damer!

Idag er det en måned igjen til terminen. Teller dager nå ;)
Er en tur innom dere og titter nå på morgenkvisten, mens mini sitter og ser på NRK super ;) Idag skal vi ut på farten, for mamman trenger å gå litt ;) Skal nok i noen fine butikker å kikke. Og så håper jeg skoene jeg bestilte fra Brandos kommer i posten :) Eller bare planer om en koselig dag.

Ha en herlig dag alle sammen!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18130

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ah! Spennnende Empa! Nyt de siste dagene som gravid!

Vi skal på vårt første foreldremøte i ettermiddag. På dageni dag har vi ikke mye planer, men siden snuppa satte seg og spiste en hybelkanin i stad kan dere vel gjette hva jeg bør gjøre...

Ellers har vi lyst til å være litt sosiale, men virker ikke som noen andre er klare i dag, så da får vi kose oss alene!

Her er det nokså fint vær i dag, så vi skal nok ut en tur også :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18131

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Spennende når terminen er så nær :)
Høres ut som d blir en fin dag med "butikk-titting" :P
Blir sikkert ikke bare titting heller :laugh:

Er jo kjekt me en rolig dag og, men husarbeid er kjedelig da :P
Jeg må nok også gjøre litt sånnt i dag... :S
Tok oppe i går, så da får jeg ta litt nede i dag...

Ellers har jeg ingen store planer for dagen, men kjenner d er helt greit :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18132

Så spennende at det nærmer seg sånn :)
Lykke til på foreldremøte, Spentsmurf.

Vi har ingen spesielle planer. Jeg sitter å venter på at Lucas skal våkne fra luren sin, så skal vi ut å trille før solen forsvinner ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18147

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Ingen planer i dag her eller. Godt igrunn.
Blå himmel og solen kommet fram så sitter å venter på at tempraturen skal stige sånn at vi kan sitte ute.

Spennende tid i vente Empa.Artig med titterunder, blir vel sikkert noe shopping også :cheer:

Kos deg på foreldremøte Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18167

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og vips har vi vært på en liten trilletur og er snart klare for kafebesøk! Så skjedde det litt i dag også :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18171

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Håper du får en god opplevelse med foreldremøte, Spentsmurf. Blir nok mange av dem i årene som kommer ;)

Husarbeid er kjedelig, men mange sier det blir morsomt om man kombinerer det med øl, vodka eller andre saker, Woopsy ;)

Herlig å sitte ute på en dag som denne, bigmama. Tenker det blir en ettermiddag på oss også ute, når mannen kommer hjem. Så får han springe etter minstemann (makter det bare ikke ;))
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18176

Lucas gjemte mobilen min idag, og når jeg fant den igjen hadde jeg et ubesvart anrop fra en bhge i Bergen! Håper, håper det er noen som har plass til han. Prøvde å ringe opp igjen, men fikk ikke svar. Åååå.. spent!! :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18182

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
oioi, her var det mye spennende! empa med termin som nærmer seg og spentsmurf på foreldremøte og mammantillucas med mysterietelefon fra barnehage! Lykke til til alle tre :)

Ikkeno spennen d her, har vært i byen og i parken og kost oss alle tre. er så vanvittig deilg at sambo har ferie!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18205

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Lucas gjemte mobilen min idag, og når jeg fant den igjen hadde jeg et ubesvart anrop fra en bhge i Bergen! Håper, håper det er noen som har plass til han. Prøvde å ringe opp igjen, men fikk ikke svar. Åååå.. spent!! :)

Så spennende da! Krysser fingrene for deg! :) Håper du får tak i dem snart :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18207

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Eller har du kanskje hørt noe nå?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18216

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Her har det vært jobb, en smule ustabilt vær (regn, knallsol, pøsregn .. osv), men nå er det selvfølgelig nydelig ute!

Fikk simoen i dag da, så har forsket litt på den nå i ettermiddag :)
Veldig fornøyd :cheer: :cheer: Og mannen tok det veldig pent :P
Må nok skuffe dere hvis dere håper på bilder, for jeg blir ikke å montere den før vi får flyttet inn i nyhuset VÅRT!! :) Dårlig plass i den lille leieleiligheta vi skal ha i mellomtiden..

Så spennende Empa!! Kjenner jeg gleder meg masse på dine vegne :gravid:

Og krysser fingrer og tær for bhg plass mamman-til-lucas!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18222

Vi skal klare å smøre oss med tollmodighet til dere flytter inn i huset :) Men da forventer vi bilder av det også! :cheer:

Jeg vet ingenting ennå. Jeg ringte førstevalget på tirsdag for å forhøre meg om sjansene hans til å få plass der. Fikk ikke svar, så sende mail. Har ikke fått svar på den ennå. Fant ut at jeg ikke ringer mer idag, men venter til imorgen. Ringer førstevalget først, får han ikke der, ringer vi andrevalget og hører hva de ville :)

Litt dumt om de tilbyr han plass og jeg takker ja, også får han på førstevalget også :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18232

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
LilleVirre - har god tid å vente på å se vognbilder :) Men enig med mtl, da vil vi se bilder av huset også :laugh:
Og så kjekt at mannen din tok det fint, håper dere snart får bruk for den ;)

Mamman til lucas: Så spennende med barnehage til Lucas! Synes det er lurt av deg å ringe førstevalget først! Utrolig kjipt å miste en plass der for å ha takket ja til noe annet først....KAn jeg spørre hvilken bydel du har søkt i? Har jobbet en del i bhg i Bergen så kjenner til flere forskjellige så bare litt smånyskjerrig. trenger ikke å svare om du ikke vil :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18235

Førstevalget ligger i Årstad bydel, andrevalget i Laksevåg bydel :) Var jo plukk fra restlisten, opprinnelig hadde vi tre valg i Årsstad og ett i Fana :) Liker jeg ikke bhgen, eller får vi leilighet der jeg har mest lyst å bo, søker jeg ny plass til han til neste år ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18239

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er i Årstad bydel jeg jobbet mest, hadde fast stilling i en bhg i 4 år og har hørt mye om forskjellige bhg der ;)
Årstad bydel er jo stort da, men de fleste stedene der er jo fine å bo med barn, særlig oppover Landås, Sollien, rundt Mannsverk og oppi der:)

Fana er jo litt langt unna sentrum og skole ;) Men er jo selvsagt det viktigste å få plass! Som du sier er det jo bare å skifte til neste år, da kan du jo søke studentbhg også. Mye penger spart, og de har ett godt rykte :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18248

Der vi hadde søkt i Fana hadde det gått helt supert i forhold til skole osv. Der har vi familie, så vi kunne hjelpt hverandre med levering/henting. Men der fikk han ikke plass i denne omgang. Har fortsatt et håp om at vi kan bo der :)

Angrer litt på at jeg ikke søkte studentbarnehage i Bergen, der hadde jeg hatt alenemorprioritet også, vi hadde nesten vert garantert plass. Men jeg var skremt av noe jeg leste på et forum rundt de tider når jeg søkte i fjor sommer :(
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18252

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja du hadde stilt langt framme i køen der, men du kan jo prøve igjen til neste år om du ikke blir veldig fornøyd der du får plass nå :)
Kan jeg spørre hva du har hørt? For jeg har hørt så mye bra, men skjer jo sikkert ting der også...

Er jo kjempepraktisk i nærheten av familie ja! Synd det ikke gikk i denne omgang da :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18258

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Liten snar tur inne å hilser på før ny runde med besøk B)

Håper det er bhg plass til han som venter på dere MTL ;)

Har bare vært ute i dag og solbrent har jeg også blitt på halve siden :dans4: :rofl:
Også dukket det opp besøk hele tiden, måtte til slutt nesten jage de hjem sidne jeg skulle på middag til foreldrene mine.

Så har vært super sosial i dag :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18268

Gøy å være sosial :)

Jeg husker ikke nøyaktig hva det var lenger engang (så det kan umulig ha vert så gale - men jeg var overbekymret og veldig lett påvirkelig de første månedene etter fødselen), men det var i alle fall en mor som skrev hvor missfornøyd hun var med det ene og det andre. Men men, det gjør ingen godt å angre.

Forhåpentligvis ender vi opp med en bhg vi liker kjempegodt :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18271

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei så absolutt ikke vits i å bruke tid og krefter på å irritere seg over det :) Kanskje dere får en super barnehage som dere liker knallgodt!
Studentbhg kan jo også være i største laget for de minste barna, om jeg skal si noe negativt om den :) Men nå vet jo ikke jeg str på de andre du har søkt ;)

Så kjekt å ha en sosial dag da Bigmama! Skulle hatt flere av dem jeg også, håper det tar seg opp i sommer ;)
:laugh: :laugh: Solbrent på halve siden :laugh: du får ta den andre i morgen :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18280

Den ene er helt passelig, og den andre stor. I alle fall i forhold til barnehagene jeg har et forhold til fra før :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18293

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ok, håper du får den du helst vil ha da :)
Foretrekker helst de litt mindre/passlige til de minste barna, men noen trives jo veldig godt i store bhg også :) Så er det jo noe med ressursene, de store har ofte mer å rutte men noe som kommer barna til gode.
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18305

Den store er den i Laksevåg bydel, den ligger i loddefjord :) Er ikke sikkert den er stor ifht det du er vant til, er 100 barn ;) Det er fordelt på avdelinger, halvparte er småbarnsavdelinger.

Førstevalgbarnehagen, den i Årstad bydel, har "bare" 50 barn :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18312

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jo over 100 barn er stort!

Synes 50 barn er ganske stort også jeg ;) Men det er jo en helt normal størrelse på en bhg, man har jo ofte 2-4 avdelinger og da blir det fort 50 barn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18315

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:( det er 70 i vår barnehage. men de skal bygge ut og bli 100 :( Æsj, jeg vilikkevilikkevilikke.. Angrer på at vi ikke søkte steinerbarnehagen allikevel. Ville aldri hatt henne i steinerbarnehage lenger enn frem til hun er 2-3 år, en det hadde vært fint første året eller to.
Æsj. Har familiebarnehager løpende opptak? har så lyst til å finne en mindre barnehage..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18317

Rundt 50 barn er det jeg er vant med fra før, da fordelt på 4 avdelinger. Det er det på førstevalget i Bergen også :)

I Bergen er familiebarnehagene med i det samordna opptaket, men jeg vet ikke hvordan det er i Drammen ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18319

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
:( det er 70 i vår barnehage. men de skal bygge ut og bli 100 :( Æsj, jeg vilikkevilikkevilikke.. Angrer på at vi ikke søkte steinerbarnehagen allikevel. Ville aldri hatt henne i steinerbarnehage lenger enn frem til hun er 2-3 år, en det hadde vært fint første året eller to.
Æsj. Har familiebarnehager løpende opptak? har så lyst til å finne en mindre barnehage..

Det viktigste er egentlig hvordan avdelingene er laget til. Mange store barnehager har veldig lune og koslige småbarnsavdelinger, og mange deler også opp uteplassen litt så ikke det blir så voldsomt for de minste. SÅ det trenger ikke å være ille ;)
Du kan jo ringe noen familiebhg? Eller ringe steinerbhg? Men vær litt skeptisk til familiebhg. Noen er knallgode, andre dessverre absolutt ikke :unsure: Ett visst minimumsnivå på pedagogisk utdannelse bør det være på de ansatte
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18323

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg gikk et år i familiebarnehage, og det huske rjeg kjempegodt, det var knall! Men der var alle utdannet innenfor pedagogikk.
Vi skal bli lærere begge to og begge kommer fra familier med lærere, så vi er generelt skeptiske :p Det er derfor jeg mener jeg ikke kunne hatt henne i steinerbarnehage lenger enn til hun er 2-3 år, og da tenkte vi det var synd at hun ville måtte bytte.
Men nå er jeg neimen ikke sikker på om jeg er så begeistret for den hun skal gå i heller..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18324

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vanskelige valg det der :dry:
Men heldigvis er det veldig sjelden jeg møter personer irl som ikke er fornøyd med barnehagen sin :) Noen småting kan det jo være, men sånn er det jo alltid :)
Så det blir nok bra uansett :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18327

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
skulle helst hatt henne i barnehagen til søstrene mine, dene r fantatisk god! Hvis jeg ender med å studere her i byen og ikke pendle vurderer vi å flytte opp der hvor den ligger, det er der vi vil bo til slutt uansett.
SKulle hatt bil altså. er et par naturbarnehager i byen også, det hadde også vært knall!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18328

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Naturbarnehager er fine :) Men heldigvis er flere og flere vanlige barnehager blitt flinkere i å være ute og bruke naturen. Det er mitt inntrykk iallefall :)
Håper dere havner i den bhg søstrene dine går/gikk i da om det passer sånn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18330

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
en gang i uka hadde de turdag sa hun. Jeg ser veldig ofte barn fra den barnehagen i byen, på biblioteket eller på torget og sånt, lurer på hvorfor de ikke bruker skogen mer, de er en halvtimes gåtur fra markagrensen.. Barnehagen til søstrene mine er omtrent i marka, de har egen lavvo i skogen og er på tur flere dager i uken. Og de har to mannlige pedledere, de er supre!
Så da var vi tilbake på at jeg vil flytte og på at jeg ikke aner hvor jeg skal studere :laugh: en evig ond sirkel :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18334

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Håper ting blir litt klarere etterhvert, og at du havner der du vil både når det gjelder flytting og skole ;)
Vanskelige valg og mye å ta hensyn til når det gjelder begge deler, noe også utenfor egen kontroll :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18344

Barnehagen til søstrene dine høres fantastisk ut :) Håper det ordner seg så Symre etterhvert får plass der.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18366

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er så fornøyd med "vår" barnehage!

Vi har vært på foreldremøte for nye foreldre i dag, og mitt inntrykk er nesten bedre enn før vi dro!

Det er 80 barn i barnehagen, 30 % av de ansatte er menn og barnehagen er en av 10 i norge som er demonstrasjonsbarnehage med tanke på menn og kvinner i barnehagene. Det er fire avdelinger, en småbarnsavdeling, en 3-5 og to 1-5 år.

De har de små barna ute for lek før lunsj, så lunsj og så skal de små sove;-) Og de store leke.

Barnehagen har egen lavo i marka og en gapahuk til fri disposisjon.

Eget rom for logoped og et sanserom :-)

Friluftsliv, musikk og drama er slagordet til barnehagen (tro rjeg det var)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18373

Høres ut som Amelia begynner i en kjempefin barnehage også!! :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18388

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror de fleste barnehager er bra jeg, men noen forskjeller er det jo og godt er det for alle foreldre og ban er også forskjellige! ;) Heldigvis kjenes det veldig bra ut med "vår" bh :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18438

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18451

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18476

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18508

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18514

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18517

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18534

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18536

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18537

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18540

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:
[hide]

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

[hide]jada, var egentlig bare en person, men hun var ped.leder på avdelingen, så det ble en veldig stor sak. Jeg forventer absolutt ikke at personalet i S' barnehage skal være enig med meg i alt eller gjøre alt på min måte, og selvsagt har ikke alle voksne mennesker god kjemi :) Det var jo ikke noe sånt jeg fikk inntrykk av i den barnehagen vi har fått plass i altså, men så møtte vi bare en av de ansatte også, og hun var i tillegg konstituert ped.leder, så det er sannsynligvis ikke hun som er der til høsten engang. Jeg sitter vel egentlig igjen helt uten inntrykk :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18542

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja det med at det er så vanskelig å bli kvitt folk ansatt i kommunene burde de egentlig endre på, for det er så mange som jobber med ting de absolutt ikke burde jobbet med pga det. Det gjelder både lærere, bhgansatte og andre.
Bedre at de hadde fått inn flinke folk der, og at de personene det gjaldt kunne funnet seg en ny jobb selv som de kanskje passet bedre i...Da måtte de kanskje tatt seg mer sammen også!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18547

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, det burde virkelig endres på! Man skal selvsagt ikke få sparken for ingenting, og det må være gode prosedyrer, og man bør vel få tilbud om omplassering først. Men feks en jeg jobbet med selv var omplassert til bhg fra eldreomsorg, men hun var ikke flink med mennesker generelt, så det ble like håpløst. Det er veldig vanskelig det der altså.
Det burde jo også gjøres noe med utdanningene. Høyre har jo foreslått intervju på lærerhøgskolen for å luke ut uskikkede, feks. Sånne ting bør tenkes lit tmer på.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18553

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er vel ingen stor overraskelse at jeg er enig :laugh:

På det private arbeidmarkedet er det jo også forholdsvis strenge krav for å sparke noen, skjønner ikke at det skal være så mye vanskligere å ha samme regler i kommunene! Om det finnes ett egnet sted å omplassere dem så er jo det bra, men hvis ikke får de gå!

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18567

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nå er jeg også enig med dere altså! Bare for å få frem det ;)

Men jeg fatter ikke at man skal være i særstilling når man er ansatt av stat/kommune. Jeg synes det skulle vært like regler med tanke på oppsigelser i alle fall både i offentlig og privatsektor. Men det jeg ikke skjønner er at folk ikke slutter av seg selv når de oppdager at de ikke fungerer i jobben sin, tenk å gå på en jobb dag ut og dag inn som man ikke trives i. Det må være skikkelig tøft privat også.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18591

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Siste endring: 14 år 10 måneder siden av woopsy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18597

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
[hide]nei hun skjønner et absolutt ikke selv, hun mener jo at alle andre har feil og at de konspirerer mot henne og at edt er ed andre på avdelingen som skaper dårlig miljø. Fantastisk selvinnsikt :s
Bured absolutt ikke være forskjeller på privat og offentlig sektor nei. Offentlig har jo også et eksta "ansvar" på en måte, utad, vet ikke helt hva jeg prøver å si, menneh :laugh:

Jeg skal vente med å være skeptisk til vi har vært på bli-kjent-dag i august ihvertfall, ad håpoet jeg vi får møte flere av de som skal jobbe edr, og håper også det er riktig ped.leder da, hun var sykemeldt nå! /hide]
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Onsdag 17.juni 14 år 10 måneder siden #18608

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
den ble ikke gjemt marihøna! ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.177 sekunder