Vi kjøpte en bil av en bilforhandler juni i fjor. Låsen på førersiden virket ikke, men det skulle bilforhandleren fikse...måtte få verkstedet han samarbeidet med til å bestille inn noen deler først bare.
Sommeren kom og gikk, hørte ingenting. Tok kontakt med forhandleren igjen i august, fikk beskjed om at verkstedet ikke hadde bestilt inn delen ved en glipp så vi måtte vente enda litt. Ok, jeg er en rimelig tålmodig person, så litt forståelse for at ting kan gå galt har jeg da
Men vi hørte fortsatt ingenting de nærmeste ukene.
En annen ting var at bilen nærmest fra dag en bare plutselig kunne la være å starte...og satt meg i mang en artig situasjon!
Vi måtte få falken til å hente oss flere ganger før de på verkstedet fant ut at dette hadde sammenheng med den ødelagte låsen....låsen var nemlig så ødelagt på andre døra også at selv om den låste opp bilen var det av og til startperren ikke gikk av, slik at bilen virket helt død. Dette kostet oss en del, ikke bare falken men også taxi om man hadde det så travelt at man ikke rakk buss og sånn.. Masse barn og ingen bil var litt vanskelig for å si det sånn.
Jeg fortsatte utover høsten å purre på denne låsen, og selgeren hadde alle mulige unnskyldninger til at det ikke var ordnet, han var bortreist, verkstedet hadde gjort feil igjen og igjen...
Jeg klarte faktisk å være ganske så tålmodig ( eller dum
) frem til jul, men da sprakk det nesten for meg!
Det var kaldt og frossent ute, og bilen var et herk bare å få låst opp...frosne låser er liksom vanskelig nok i seg selv om de ikke er dårlige i tillegg.
Jeg sa til selgeren at jeg dreit i om verkstedet var så håpløse at de ikke fikk bestilt inn riktig eller om han var bortreist, jeg måtte få dette ordnet og NÅ!!!
Ti minutter senere ringer verkstedet å sier at de beklager at det har tatt sånn tid, og at de nå skal bestille inn ny del, men den kommer ikke før i januar da det er litt leveringstid.
Ventet tålmodig ( igjen) ut januar, før jeg igjen ringte selgeren. Da lot han søren meg som han var en annen, altså nektet på at jeg snakket med den jeg alltid hadde snakket med inntil jeg sa i fra at jeg kjente igjen stemmen hans...og da var det bare litt "å, hmmm...ja det var kanskje meg du snakket med ja"
Da sa jeg at han fikk fikse opp i dette umiddelbart, og at han ikke fikk legge skylden på verkstedet mer...det var han som hadde solgt oss bilen.
Verkstedet ringer meg igjen etter noen få minutter, og beklager igjen. Men nå kunne vi bare komme ut med bilen dit så kunne de se om de kunne fikse det uten den nye delen
??? Kunne de ikke gjort det for lenge siden liksom?
Problemet er nå at begge låsene er dårlige, så jeg regnet med de kom til å skifte begge...men nei det ville ikke forhandleren, for det var bare avtalt en lås.
Hadde jo skjønt det under normale omstendigheter, men etter å ha ventet i sååååå mange mnd burde han vel ha kunnet ta begge låsene på sin kappe?
Så det jeg lurer på...Har jeg krav på noe prisreduksjon, eller krav på noe i det hele tatt i denne saken?
Sorry, langt og masse skrivefeil dette her...men akkurat i denne saken koker det ganske godt i toppen