Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden God morgen :)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: God morgen :)

God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1297

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Her startet dagen tidlig, iallefall tidlig til å være søndag ;) Men det finnes da ikke noe bedre å våkne opp til enn en blid og kosete baby!
Idag har jeg som vanlig mange planer, og om jeg bare får gjort halvparten er jeg fornøyd.
Her er det snø, og jeg har så lyst til å få mange med meg i ettermiddag for å tenne bål, grille pølser og ake på akebrett med barna....håper det er noen som hiver seg med på kort varsel :cheer:

Hva er planene deres idag? Og er dere flinke til å få gjort alt dere planlegger?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1301

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
God morgen plummis!

Du virker jo som en energibombe:woohoo:

her startet dagen også tidlig, men med 2 tette på 2 og 3 år, er det ikke bare kos, men mye søskenkjærlighet også.. hihi

Vi tenkte å gjenta suksessen fra i går med en liten skitur. Det er jo helt fantastisk skiføre! FOR en flott vinter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1303

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Energibombe? Å nei, langt i fra :P
Her må jeg tvinge meg selv til å være flink å finne på ting...sofaen er veldig god den. hehe
Jeg prøver å komme litt i form igjen etter ørten barnefødsler, så jeg MÅ liksom ut å bevege meg for å få det til.

Skitur høres jo kjempekos ut! Jeg har ikke gått på ski på mange år...
2 og 3 år, det var jammen to tette ja. Har du søskenvogn? event hvilken?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1305

  • HLH
  • HLH's profilbilde
God formiddag :P

Vi har allerede vært på aketur - veldig morro for både voksne og barn. Nå sover yngtemann, mens eldstemann er på besøk hos et av nabobarna. Og jeg har faktisk et par timer helt for meg selv :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Så da surfer jeg og sikler litt på barnevognguiden... mmmmm :blink:
Ha en fin søndag. Nyt snøen!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1307

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
God morgen:)

Heldig meg fikk sove lenge i dag så er er dagen ennå bare så vidt kommet igang:)
Snille mannen min:kiss:

Her er det også mye snø så vi har planer om å gå ut en tur, gå litt på ski og ake.
Så blir det middagsbesøk hos mine foreldre.

Ikke så mange planer på programmet i dag, så satser på å rekke på dem:P
Vanligvis rekker jeg altfor sjeldent alt jeg hadde tenkt:dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1308

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HLH skrev:
God formiddag :P

Vi har allerede vært på aketur - veldig morro for både voksne og barn. Nå sover yngtemann, mens eldstemann er på besøk hos et av nabobarna. Og jeg har faktisk et par timer helt for meg selv :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Så da surfer jeg og sikler litt på barnevognguiden... mmmmm :blink:
Ha en fin søndag. Nyt snøen!!

Åhh, er så deilig med ett par timer for seg selv :) Dyrbar tid for småbarnsmødre;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1324

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Da har vi kommet tilbake fra akebakken, noen bål ble det ikke visst....det snør en del nemlig :)
Skikkelig herlig å ut i frisk luft.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1326

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Plummis skrev:
Energibombe? Å nei, langt i fra :P
Her må jeg tvinge meg selv til å være flink å finne på ting...sofaen er veldig god den. hehe
Jeg prøver å komme litt i form igjen etter ørten barnefødsler, så jeg MÅ liksom ut å bevege meg for å få det til.

Skitur høres jo kjempekos ut! Jeg har ikke gått på ski på mange år...
2 og 3 år, det var jammen to tette ja. Har du søskenvogn? event hvilken?

Jeg må si det er forståelig å måtte tvinge seg selv til litt aktiviteter med en så stor familie :laugh: Vi snakket faktisk om det mannen min og jeg isted da vi var på vei ut på tur, at fy søren for et mas det må være om vi hadde hatt 3 til:laugh: :laugh: :laugh:

Ja, vi har søskenvogn - phil&Teds e3 Twin. Vi valgte den av 3 grunner: den var en av de få som DA hadde dobbelt kalesje, det er den småleste vognen på markedet, og prisen var mye lavere enn de andre vognene som vi så som aktuelle. Nå har det jo kommet flere alternativer med dobbelt kalesje siden den tid, både TFK og EW blant annet, som var vogner jeg irriterte meg over at ikke hadde dobbel kalesje da jeg kjøpte..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1332

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Phil&Teds ja, den ble sterkt vurdert en periode :) Den virker super!
Og ang antall unger å ut med har jeg tre store som kler og ordner seg selv stort sett...og atpåtil hjelper de gjerne å gjøre klar de to små...så jeg har det absolutt ikke travlere enn de som har to barn. Eneste er mer klesvask kanskje...noe vaskerommet mitt bærer sterkt preg av :laugh:
Nei fem barn anbefales det!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1340

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ble aketurer på oss også. Og snømann:) Men ingen skigåing, det nektet 3,5 åringen å være med på, så da så:laugh:

Synes den nye søskenvogna til tfk ser super ut. Hadde den vært på markedet da vi brukte søskenvogn tror jeg nesten jeg hadde vært fristet til å prøve den!
Men vi hadde den vanlige phil and teds e3, og den passet våre behov perfekt, så sikkert greit jeg ikke brukte mer penger på søskenvogn. Så kan det jo være at det blir to tette igjen engang:laugh:

Huff, sånn som vaskerommet vårt ser ut med 2 barn og 2 voksne tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde sett ut med 5 barn inkl tenåringer...Skrekk og gru:)

Synes det høres kjekt ut med mange barn. Har alltid ønsket meg mange. Må jo være både dyrt og stressende til tider, men det blir vel kanskje sånn at det blir litt hjelp i at de er flere også.
Og er jo praktisk når aldersforskjellen er så stor at de eldste kan hjelpe litt til!
En venninne av meg var en av 5 søsken i to kull, og med de minste ungene så var det alltid ett eldre søsken på plass både ved bleieskift, bading, spising osv. Var vel bare nattevåken mammaen måtte klare helt selv:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1342

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja nattevåken må jeg klare selv stort sett :laugh:
Men nå begynner barna å bli så store at det snart er slutt på nattevåk...utenom når de er syke da.
Har en super mann også, og det hjelper selvfølgelig også på alt annet enn kleshaugen ;)
To tette må også være mye jobb... blir to babyer på en gang!
Er de samme kjønn så de kunne bruke utstyr og klær etter hverandre?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1344

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Åh gud ja, om du ser sånn på det (med tanke på at eldstemann kan hjelpe med de yngste) :) Vi har det helt fantastisk med vår nabojente på 16 som sitter barnevakt for ungene innimellom. Hun er superglad i barna, og de elsker henne - Så deilig når hun kommer på besøk, hun styrer og ordner og finner frem, bader ungene, leker, bleieskift, lesestund og full pakke. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #1362

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Super liksomstoresøster da :cheer: Utrolig flinke de kan være med små barn i den alderen der!! Sønnen min på snart 16 er ikke sååå ivrig på å hjelpe, men storesøstrene på 13 og 10 nærmest sloss om å være den mest populære storesøsteren :laugh:
Kan nabojenta sitte barnevakt om kveldene også slik at dere kommer dere ut litt sammen? Eller bor dere i nærheten av familien deres?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:God morgen :) 15 år 2 måneder siden #2030

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, vi bruker henne mye når vi skal ut på kveldene. Ikke bare fester eller kino og andre koselige ting, men bruker henne faktisk også når vi har masse ærener. Vi har funnet ut at det er utrolig effektivt og deilig å gjøre unna feks IKEA på kveldene, de er jo oppe til 23 og da er det ingen der! Så da kommer hun tuslende over veien til oss, og vi kan reise av gårde å være supereffektive :) Vi har også mine foreldre og min søster og hennes familie 10 minutter unna, men jeg er ikke så glad i å spørre. De er ikke så glade i å komme hit etter at barna har lagt seg - besteforeldre vil heller leke med dem, de:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.599 sekunder