Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Flere som sliter med allergi her?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Flere som sliter med allergi her?

Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12540

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Holder på å daue altså, tett i nesen, tørr i øynene, slapp og dårlig:( Synes såååå synd på meg selv her jeg sitter:P

Har tatt kortisonsprøyte og alt, men ser ut til at jeg må ta medisin i tillegg altså:(
Noen som har noen gode tips? Er åpen for alle forslag, gjerne om alternativ behandling!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12569

Huff, føler med deg :( Håper noen har noen gode råd til deg.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12571

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Isj føler med deg. Allergi er noe herk. HEr har vi voksne vært skrekkelig forkjøla etter at vi kom hjem fra ferie, men ikke mini, så kanskje er det litt alergi. Det går ikke over egnetlig heller... Men uansett er vi heldigvis ikke vi så plaget som deg i alle fall.

Tipset må kanskje være å lukke vinduene og holde seg innendørs. Ikke så lett? Oki... Da tror jeg kanskje det hjelper å dusje mye for å få bort mest mulig pollen.
Jeg bruker mentolatum (?) krem for å åpne ved tett nese og noe som heter green salve fra mother love ved sår nese... Hjelper deg ikke mye jeg nå, men jeg skal tenke mange god bedring tanker til deg.

ELler du kan reise dit det bare er regn..
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12581

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Takk for gode tanker:)

Kan godt være dere har ett snev av allergi ja, for det er skikkelig ille i år:dry: Vett mange som sliter skikkelig i vår, og at mange som ikke har noe særlig allergi også merker det.

Vinduer er igjen ja, og er ikke mye ute. Holder meg unna hagen. Våt klut over ansiktet hjelper, skal dusje før jeg legger meg:)

Mentolatum selges på apoteket sant? Skal prøves:) Samt at jeg skal gå til innkjøp av allergi nesesprayB)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12678

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Apoteket ja :-) Den andre har jeg kjøpt på en nettside.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12714

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hadde det skikkelig ille i begynnelsen av mai da bjørkepollenspredningen stod på som verst. Var hoven i ansiktet, nyste og snørra ;) Og øynene rant i tillegg til at jeg ble helt utslitt. Prøvde meg noen dager uten medisiner før jeg begynte på livostin øyedråper og livostin nesespray og det hjalp med en gang utrolig masse!! Det hjalp faktisk så mye at jeg slapp å ta allergitabletter. Det pleier også hjelpe å skylle ansiktet ofte med rent vann, og dusje håret, gjerne hver kveld (setter seg pollen i hår osv).

Det er lurt å gå til fastlegen og få en resept på allergimedisiner, for da er det muligheter for at du kan få dem rimeligere.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12719

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Empa skrev:
Hadde det skikkelig ille i begynnelsen av mai da bjørkepollenspredningen stod på som verst. Var hoven i ansiktet, nyste og snørra ;) Og øynene rant i tillegg til at jeg ble helt utslitt. Prøvde meg noen dager uten medisiner før jeg begynte på livostin øyedråper og livostin nesespray og det hjalp med en gang utrolig masse!! Det hjalp faktisk så mye at jeg slapp å ta allergitabletter. Det pleier også hjelpe å skylle ansiktet ofte med rent vann, og dusje håret, gjerne hver kveld (setter seg pollen i hår osv).

Det er lurt å gå til fastlegen og få en resept på allergimedisiner, for da er det muligheter for at du kan få dem rimeligere.

Jeg dusjer hver kveld, men har ikke vasket ansiktet utenom morgen og kveld. Det skal jeg prøve:)
Jeg trenger bare å ringe inn på legekontoret, så skriver de ut resept til meg. Pleier jo å bruke medisin, men håpte jeg skulle slippe pga sprøyten. Blir så trett av medisinen, men det blir jeg jo av allergien også så:huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12723

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, synes jeg ble trøttere av allergien denne gangen, faktisk trøttere enn jeg pleier bli av medisinene. Kanskje legen kan finne et alternativ som ikke har tretthet som bivirkning. Mener å ha forstått det slik at noen av de nyere allergimedisinene ikke gir denne bivirkningen i samme grad.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Flere som sliter med allergi her? 14 år 11 måneder siden #12728

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Empa skrev:
Ja, synes jeg ble trøttere av allergien denne gangen, faktisk trøttere enn jeg pleier bli av medisinene. Kanskje legen kan finne et alternativ som ikke har tretthet som bivirkning. Mener å ha forstått det slik at noen av de nyere allergimedisinene ikke gir denne bivirkningen i samme grad.

Ja, jeg bruker aerius (tror jeg den heter), og den er ikke så verst, men de skriver visst ikke ut den så ofte.Det er vel en ganske ny medisin. Men selv om den er bedre, så blir jeg småtrett av den også.
Aner ikke hvorfor den ikke skrives ut oftere, er visst helst Zyrtec de skriver ut. Hvertfall her som jeg går.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.622 sekunder