Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..!

Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11357

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Begynte å glede meg sånn til høsten her etter en tråd, og så kom julestemningen snikende på og jeg sitter og gledermeg til vinteren igjen :blush:
Men så er det en smule gledesdrepende å tenke på at i år skal vi vel egentlig feire hos svigers på vestlandet :( :(
Hvordan gjør dere andre det, er det annenhvert år over hele linja, eller har dere bare dere kjernefamilien med egen julefeiring, eller hur?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11363

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Huff, nå ble jeg usikker også, Vi hadde min mor, stefar, bror og mormor hos oss i julen som var. Neste år skla jo jeg egentlig feire med min far, men regner med vi sikkert feirer med svigers. Men dfa får jo ikke jeg feiret med min farmor.... Huff, dette har jeg ike tenkt på og nå kjenner jeg angsten for dette komme snikende. Min mann har ingen besteforeldre, men jeghar jo, og bør vi ikke da feire med de eldste egentlig???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11365

Huff, jul ja.. Neste jul vil jeg nesten ikke tenke på. Da er det pappaen til Lucas' tur til å ha han. Så fremt han har begynt å se han regelmessig og ha han på overnatting før da, men det tror og håper jeg :)

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Vil ikke feire julaften uten Lucas, kommer bare til å være trist og ødelegge kvelden for resten av familien min. Bor vi i Bergen da tror jeg at jeg melder meg som frivillig til å hjelpe med alternativ jul i korskirken eller noe sånt.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11368

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi feierer annenhvert år, gruet meg veldig til første julen med hans familie men det gikk over all forventning:) Var en skikkelig koselig julekveld:)
Men nå fikk jeg samme julemat som vi har hjemme, og de har ganske like tradisjoner så det var greit. Så feirer vi med samboerens niese, og alltid hyggelig med flere barn:)

Mulig vi kommer til å feire alene etterhvert, det får tiden vise. Enn så lenge er det bare ene broren til samboeren min som har barn, blir kanskje litt annerledes når alle mine og hans har fått unger og vi må dele litt på foreldrene våre:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11371

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Huff, nå ble jeg usikker også, Vi hadde min mor, stefar, bror og mormor hos oss i julen som var. Neste år skla jo jeg egentlig feire med min far, men regner med vi sikkert feirer med svigers. Men dfa får jo ikke jeg feiret med min farmor.... Huff, dette har jeg ike tenkt på og nå kjenner jeg angsten for dette komme snikende. Min mann har ingen besteforeldre, men jeghar jo, og bør vi ikke da feire med de eldste egentlig???

Det er kjempelenge siden jeg har feiret med mine besteforeldre, så med mindre du faktisk har utrolig lyst å feire med din farmor så ser jeg ikke noen grunn til å feire med de eldste...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11374

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja nå ødela jeg visst stemmningen hos flere enn meg selv. Jeg får jo feiret med symre, og det er viktigst, men jeg har jo to små søstre på 4 og 8, pluss at det bare har vært mamma og meg hele livet frem til søstrene mine kom og så besteforeldrene mine, det er all familie jheg har egentlig. Utrolig kjipt å ikke skulle feire med dem :(

Å være frivillig høres jo supert ut da, da får du masse å tenke på og godfølelse!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11377

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har dere mulighet til å feire alle sammen samlet? Altså din og hans familie? Vet om de som får til det;)

Ellers det vel bare å innse at det er en av de kjedelige tingene med å stifte egen familie:unsure:

Men julen kan altså bli skikkelig hyggelig med sviger også!:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11378

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er snart 30 år og har feiret annenhver jul hele livet med henholdsvis farmor og mormor, så for meg betyr det MYE. hehe Men det blir vel litt av en jobb å få det til. Vet også at det vil bety masse for henne å få feire med oldebarnet. Min datter er første og eneste oldebarn, så tror hun vil sette stor pris på en slik kveld.

Nå må jeg legge hodet i bløtt og komme opp med en lur plan ;)

Takk til Marihøna sin tidlige julestemning!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11380

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det var jo veldig greit at denne tråden kom nå, for da har dere jo god til å planlegge hvordan dere skal gjøre det:)

Her blir det jul med svigers i år, mest sannsynlig hjemme hos oss:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11381

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nei det blir håpløst tror jeg, de er 6 stykker og vi er vel omtrent like mange, og med 55 mil mellom oss, og noen jobber helligdager osv. Æsj altså. Det er ikke det å finne en rik mannsom er viktig i livet, det er å finne en som er foreldreløs!!
Vøær glad du begynte å tenke på det nå du, spentsmurf, så har du laaaaaaaaaang tid å pønske ut en plan på! takket være meg ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11382

MariHønaMedHvitveis skrev:
ja nå ødela jeg visst stemmningen hos flere enn meg selv. Jeg får jo feiret med symre, og det er viktigst, men jeg har jo to små søstre på 4 og 8, pluss at det bare har vært mamma og meg hele livet frem til søstrene mine kom og så besteforeldrene mine, det er all familie jheg har egentlig. Utrolig kjipt å ikke skulle feire med dem :(

Å være frivillig høres jo supert ut da, da får du masse å tenke på og godfølelse!

Neida, du ødela ikke stemningen. Er bare ekstra vanskelig med den første julen uten. Jeg elsker jul.. jul er og har alltid vert meg. Men tror også at å være frivillig vil få tankene over på helt andre ting, så julekvelden bare suser unna :cheer:

Skjønner så godt at du vil være med familien din, og spesielt småsøstrene dine på julaften. Kanskje dere alle kan feire sammen?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11386

Ser at jeg var litt sent ute der. Håper vertfall det ordner seg og at du får en fin julefeiring :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11387

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Huff, jul ja.. Neste jul vil jeg nesten ikke tenke på. Da er det pappaen til Lucas' tur til å ha han. Så fremt han har begynt å se han regelmessig og ha han på overnatting før da, men det tror og håper jeg :)

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Vil ikke feire julaften uten Lucas, kommer bare til å være trist og ødelegge kvelden for resten av familien min. Bor vi i Bergen da tror jeg at jeg melder meg som frivillig til å hjelpe med alternativ jul i korskirken eller noe sånt.

Å hjelpe til sånn kan bli fint for deg selv, men er også en veldig fin ting å gjøre:) Frelsesarmeen trenger også frivillige på julekvelden:)
Skjønner at det er tøft å tenke på en julekveld uten Lucas, men det er nok den første gangen som blir verst. Det blir nok en vane etterhvert, selv om man kjenner det litt på julekvelden. Snart er han stor nok til at du kan ringe ham og høre hvordan han har det og hva han har fått:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11388

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, julen er julen. Og for meg er egentlig advent halve moroa, med pakkekjøp og første snøen og julemusikk i butikkene og pynting hjemme. Og sist jeg ikke feiret julaften med søstrene mine (de var hos faren sin) feiret vi julaften en gang til når de kom tilbake, håper vi kan gjøre det sånn i år også!
Fy flate jeg er barnslig altså. Tror aldri, aldri jeg kan venne meg til en annen julefeiring enn den jeg er vant med :unsure:

Du kan jo også ta feks lille julaften eller første/andre juledag med lucas?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11390

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
åhhhh, jeg vil feire med både min og hans familie. Heldigvis bor vi tett ved hverandre, me med skilte foreldre kan det bli en liten utfordring......
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11392

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Dere blir nok vant med det alle sammen:) Mange som feirer to juler også:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11393

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
åhhhh, jeg vil feire med både min og hans familie. Heldigvis bor vi tett ved hverandre, me med skilte foreldre kan det bli en liten utfordring......

Svigers er skilt, men feirer julen sammen med alle barn og barnebarn annenhvert år. Det går veldig fint:) Nå er ingen av dem etablert da, men vet om noen som feirer med skilte foreldre med ny partner også:) KOmmer jo an på hele situasjonen:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11398

Har en venninne som gjør det sånn som du sier, og feirer julen på ny når sønnen har vert hos faren på julaften. Det kommer vi til å gjøre også :) Men er noe spesielt med den 24. desember. Julegudstjeneste i kirken, tvsendingene, den første skikkelige julemiddaglukten.. alle de pakkene under treet osv..

Nei, vi begge får motivere hverandre for den kommende julefeiringen. Selv om den ikke blir helt sånn som vi helst ville hatt det, må vi ikke la det ødelegge. Hele juletiden skal være magisk, fin og herlig ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11405

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vi kan jo sitte her og oppmuntre hverandre. Jeg kan fortelle deg alt det idiotiske svigefar presterer å si og gjøre, det blir sannsynligvis masse :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11407

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er vel mulig å feire sammen, men tror ikke det blir slik. Men, som jeg sa i år/fjor, sist jul ;-), vi inviterer alle, for da er det opp til foreldrene våre om de vil feire med oss eller ikke.

Det er vel antagelig ingen mulighet for dere å feire sammen med Lucas begge to?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11409

Hihi, ja :) Og jeg kan fortelle om alt det kjekke som skjer på alternativ jul. Tror de har det ganske gøy der, skrev en artikkel om det når jeg var i Forsvaret :)

At vi kan feire sammen med Lucas går ikke. Vi går desverre ikke overens lengre, og han har ny dame/samboer. Før jul i fjor sa han at han skal ta med L og feire jul med damens familie på østlandet. Men det kommer jeg ikke til å gå med på når han er så liten. Det får han heller gjøre neste gang det er hans tur igjen.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11442

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Hihi, ja :) Og jeg kan fortelle om alt det kjekke som skjer på alternativ jul. Tror de har det ganske gøy der, skrev en artikkel om det når jeg var i Forsvaret :)

At vi kan feire sammen med Lucas går ikke. Vi går desverre ikke overens lengre, og han har ny dame/samboer. Før jul i fjor sa han at han skal ta med L og feire jul med damens familie på østlandet. Men det kommer jeg ikke til å gå med på når han er så liten. Det får han heller gjøre neste gang det er hans tur igjen.

Det siste der er jeg veldig enig med deg i. Blir sikkert alt for mye nytt der for en liten gutt på 1,5 år. De har myyyyyyye mer forståelse for ting når de er to år eldre, dessuten har han kanskje truffet familien henner mer også innen den tid.

Gleder meg til å høre om alternativ jul og svigerfaren til marihøna;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11496

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vi har bestemt oss for ikke å holde på med kjøret om å være annenhver jul hos hver sine foreldre. Vi begynner å bli en stor familie på snart 5, og da blir det feil at vi skal måtte ta med oss hele familien og farte hele landet rundt for noen dager i juleferien, hvert eneste år. Når det er så mye lettere for våre foreldre å reise, som bare er to par, og kun har seg selv å ta hensyn til.

I fjor feiret vi jul hos oss selv, og inviterte foreldrene våre, som ikke kom. Vi tenker gjøre det samme i år. Når vi begge er turnusarbeidere i tillegg, er det vanskelig for oss å reise bort i juleferien.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11497

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vi feirert som sagt egen jul i fjor. Og det var DEILIG!!!! Så koselig å skape noe eget. Kan virkelig anbefales :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11514

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MariHønaMedHvitveis skrev:
Vi kan jo sitte her og oppmuntre hverandre. Jeg kan fortelle deg alt det idiotiske svigefar presterer å si og gjøre, det blir sannsynligvis masse :laugh:

hehe, jeg har intrykk av at han er en festlig type B)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11521

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nesten så jeg ikke kan vente med å høre mer :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Eh ja, kom til å tenke på julefeiring, jeg..! 14 år 11 måneder siden #11541

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
VI har jo alle våre særegenheter... Jeg tør ikke en gang tenke på hv andre synes om meg :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.750 sekunder