Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Løs sele
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Løs sele

Løs sele 14 år 11 måneder siden #11033

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg lurer på å kjøpe en sele til å ha i sengen til dattern vår. Når vi legger henne på kvelden så reiser hun seg hele tiden opp, men vil ikke legge seg igjen.

Lurer også på å bruke selen i vogna, da jeg synes noen av vognene har litt høye ryggfester på selene til små barn.


Noen forslag til seletyper???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11038

Vi har Stokke sine løse seler, kjøpte de til bruk i tripp trappen, og de anbefales IKKE! Har en liten, hard plate i ryggen som er vond for barnet.

I sengen kan babysafe pose med seler være en løsning. Lucas vikler seg inn i de og prøver å reise seg opp uansett, så her funker det ikke lenger. Men om du skal bruke seler i sengen, ha en saks liggende ved et fast sengeben e.l., mtp brannsikkerhet! De minuttene det tar å løsne selene ved en eventuell brann kan være avgjørende.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11039

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
De selger greie seler på spar-kjøp og på de fleste barneutstyrsforretninger. Vi har brukt mye løs sele i kombivogna for da kunne han sitte litt friere:)

Men om du fester den i sengen så MÅ du passe på at den er festet stramt til bunnen, for har hørt om unger som er blitt kvelt ved å surre seg inn i selen (altså den delen som festes i sengen eller vogna om du skjønner). Det kan få fæle konsekvenser...

En annen god ide i sengen er å kjøpe en sånn pose som du fester med stropper helt, helt stram rundt bunnen på sengen og gjennom armene på posen. Så legger du barnet i selve posen. Det føles kanskje litt mer behagelig for barnet også:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11042

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og om du kjøper løse seler så er det greit å ha dem på med klipsen foran:) KOm på det når jeg leste mamman til lucas sitt svar:) Vi gjorde det sånn at selen var myk og behagelig bak på ryggen når han skulle sove i vogna:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11046

MammasLilleVidunder skrev:
Og om du kjøper løse seler så er det greit å ha dem på med klipsen foran:) KOm på det når jeg leste mamman til lucas sitt svar:) Vi gjorde det sånn at selen var myk og behagelig bak på ryggen når han skulle sove i vogna:)

Det var lurt :) På stokkeselen er det enn katt fremme, så der går det ikke ann å snu. Men skal huske det når vi kjøper seler neste gang :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11049

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
De enkle som de har på sparkjøp er supre, og koster lite:) Tror jeg vet hvilken du har, for var noen i bhg hvor jeg jobbet en stund som hadde sånne med katt på:)
Går det an å knekke av katten eller blir hele selen ødelagt da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11057

Har faktisk ikke prøvd, skal sjekke i morgen :) Har de liggende på soverommet nå, måtte rydde vekk mest mulig før bursdagsselskapet i helgen.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11064

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Soverommet er ett fint sted å legge vekk alt som må bort på:) Jeg har bare det problemet at det da blir liggende:laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11070

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ah, nå kom jeg på hvorfor vi ikke hadde seler eller slik poes igjen, det var for å få henne fort opp... Og så tror jeg ikke jeg er helt for å binde henne fast. Var bare et øyeblikks desperasjon.... Hva skulle jeg gjort uten dere damer?

En venninne av meg har stokke selen, og de synes den var god. Men godt jeg ikke har handlet enda da. Av og til godt med stengte butikker....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11075

Det blir det fort her også. Har akkurat ryddet mye som ble liggende altfor lenge opp på loftet :blush:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11076

Kan godt hende at stokkeselen er super, det er jo bare smak og behag :) Jeg synest den er fiin, og likte ikke at Lucas ikke likte den like godt som meg. Puh, tung setning :whistle:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Løs sele 14 år 11 måneder siden #11078

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så godt det ikke bare er meg som rydder sånn:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.698 sekunder