Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Førstegangspappa trenger hjelp!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Førstegangspappa trenger hjelp!

Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #977

  • Marvin
  • Marvin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hei, jeg og min samboer får vår første beibis i september. Tenkte jeg skulle overraske min kjære ved å ha noen gode vognforslag klare til vår kommende shopperunde.

Vi bor i 4de etasje i en bygård i Oslo, uten heis. Vi trenger dermed ei vogn som har en lett avtagbar bagdel som vi kan bære opp og ned fra leiligheten mellom trilleturene.

Vi har ikke bil, og jeg tenker at ei lett vogn som vi enkelt kan få av og på trikk og buss er en fordel.

Vi ønsker å ha vogna i noen år, og hittil har jeg funnet ut at kombivogn mest sannsynlig er det som dekker vårt behov.. eller? Blir litt forvirra jeg.

Kanskje noen kan hjelpe, eller dele sine erfaringer med å ha vogn i bygård?

På forhand takk, hilsen Øyvind :-)
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av Marvin.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #978

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Oi, for en utrolig hyggelig overraskelse!! Det er en overvelmende følelse å starte med dette evinnelige vognvalget for første gang, det tror jeg alle som har vært igjennom det syntes:blink:

Jeg ville satset på en lett og smal 3 hjuling. De fleste sportsvognene har dypbag som tilbehør, som du bare kan klikke enkelt av og på. Jeg ville passet på at det var en god bæreanordning på bagen. Hva med en Easy Walker eller OTH? Eller siden dere bor i byen, så kan det jo kanskje funke med bugaboo cameleon? - denne har ikke jeg prøvd, da. men den skal være lett og grei å ha med å gjøre, også har den jo et ganske unikt design..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #996

Her vil jeg tipse om TFK Joggster Twist; utrolig mange fordeler her. Ikke største vogna sammenlagt, stor og romslig bag som er lett å feste av og på, og bære i kalesjen, og sportsvogna er romslig slik at dette er en vogn dere kan ha hele vognperioden - ikke minst god på både asfalt og i terreng. Meget allsidig og knallgod vogn!!
Rampetert april 2006 & Rampetutt juli 2008

TFK Joggster Twist | Stokke Xplory | Maclaren Techno XT
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #1001

Tror kanskje jeg hadde gått for Bugaboo Cameleon i ditt tilfelle. Bagen er lett å ta av, lett og bære og veier lite. I tillegg er den stor og kan brukes lenge.
Selve understellet er også lite og lett.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #1003

  • locohoe
  • locohoe's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Jeg ville også gått for en bugaboo cameleon. Den har 4 hjul og er stabil som en 4-huling.
3-hjulinger kan være utstabile inn og ut av buss og trikk..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #1005

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg tror kanskje jeg ville sett etter kriterier som:
- hvor lett og enkel og bære er dypbagen, samt hvor enkel å klikke av og på med babyen oppi?
- bredden på vogna? - slik at den er fremkommelig også mellom kassene i trange butikker.. (NB: INKL: HJUL!! - hjulavstanden, spes. på 3 hjulinger er ofte bredere enn selve vogna pga stabilitet)
- størrelse sammenlagt?
- totalvekt? (bør være så lett som mulig..)
- full liggestilling på sportsvogndelen, slik at du ikke trenger en ekstra vogn dersom babyen vokser ut av bagen før den kan sitte.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #1020

  • Marvin
  • Marvin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hei igjen. Tusen takk for alle svar, det hjalp masse å kunne kikke i denne tråden når vi sammen tok en runde for å se etter vogn. Kjæresten ble også mektig imponert, og det var jo halve vitsen (minst) ;)

Med smal trapp over 4.etasjer, og med mange buss- og trikketurer foran oss, blir det viktig at vogna er stabil og at bagen er lett både å bære og feste/ta av. Samtidig regner vi med å få gått mye tur, så at den fungerer også utenfor asfalten er stort pluss.

Vi vingler en del mellom Bugaboo, som jeg ikke kjente, og Easywalker eller TFK, som begge var blant mine favoritter fra før. Så lenge TFK har en bag som er lett å ta av, feste, og bære, spørs det om vi havner på den.

Uansett hva valget blir, takk for all hjelp.

PS: Vi skal ikke kalle ungen Marvin altså, det er bare en komisk sammenslåing av navnene våre :P

Mvh
Marianne og Øyvind
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av Marvin.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Førstegangspappa trenger hjelp! 15 år 10 måneder siden #1037

TFK har ikke veldbar sittedel, noe jeg personlig synes er et stort minus. Det er veldig greit å kunne ha øyekontakt med barnet på trilleturen, hvertfall frem til barnet er 1,5-2 år.

Jeg hadde tenkt å kjøpe TFK, men en venninne som har jobbet på Barnas hus frarådet meg pga at det var veldig mye reklamasjoner på TFK. Det gikk stort sett på rust og bremseproblemer ettersom jeg forstod.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.626 sekunder