Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder EW er i hus! Og et lite hjertesukk.
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: EW er i hus! Og et lite hjertesukk.

EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9700

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, det var jeg som skulle svelge kalesjen om jeg bre 3-hjulingfrelst ja. Får jeg ha ketsjup på?? :P
Jeg ELSKER å trille den, det er helt fantastisk!! Jeg kan aldri ha firehjuling igjen, bekkenplagene forvant med en gang! :cheer:
Syns den er mye bedre å trille enn Oth også jeg, da, men det er meg ;)

Men. Men men men :(
Symre sover som en engel i den, men sitter like dårlig som i mistralen. Så vi kan ikke ha den uansett. Like greit at planen var å selge den da.

Men MEN og men igjen, jeg har oppdaget at selgeren har tat tfeil, dener en 07-modell, ikke 08. Så jeg lurer på å få kjøpet hevet.. Hva tror dere? Har jo betalt for n 08-modell, og får jo ikke solgt den til samme pris når jeg må legge den ut som 07..
Sukk..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9704

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hvis selger har gitt deg feilopplysninger, er vel det god nok grunn for å heve kjøpet. Ta kontakt med selger og hør om han/hun er samarbeidsvillig.

Enig at når man først har hatt en trehjuling (eller svingbare forhjul) går man aldri tilbake til firehjuling igjen. Og særlig ikke for oss med bekkenplager. Jeg klarer fremdeles ikke å trille en firehjuling, samme hvor lett selve vognen er. Mens med Oth´en kan jeg trille i timesvis uten å kjenne noe til bekkenplagene.

Så rart at Symre ikke sitter godt i denne vognen heller, for vil jo tro at sittestillingen på EW er temmelig forskjellig fra teutonia. Hvordan sitter hun ikke godt? Hva mangler eller er feil?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9707

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja har sendt mail nå. Og heldigvis brukte vi Fionn betalingsgaranti, slik at jeg har kunnet stoppe utbetalignen til vi ser hva hun svarer. Veldig ekkelt å gjøre syns jeg, for hun har vært supergrei og hyggelig, og vogna er i utmerket stand :(

Hun blir nok litt liten i den, setet er jo enorm. Hun bare sklir til siden og blir sittende sammensunket og skjeiv. Og fotbøylen er altfor langt borte. Også er den faktisk litt lik teutonia på en måte, for hun har litt samme problemet som i mistralen. Rumpa kommer feil i "kroken" mellom rygg og sete. det skjer ikke i TFK :huh:

Jaja, får håpe hun er samarbeidsvillig. Vogna er nydelig, så det var egentlig synd.l har aldri, aldri opplevd maken til trillekomfort, helt fantastisk. Håper tfk er like bra!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9710

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Skjønner! Men har du prøvd henne i Tfk da? For det er det største sete jeg har vært borti.

Utrolig greit at du har betalt gjennom finn sin betalingsgaranti, da er det ikke noe problem å sende vognen tilbake (heve kjøpet). For så lenge du nekter å godkjenne overføringen, er det lite selger kan gjøre.

Og ja, tfk er også utrolig god å trille.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9713

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, har hatt henne i tfk en god del i butikken i det siste. Det er veldig stort sete, men det er utformet om du skjønner, ikke bare et rett lerrett. Polstringen gjør at det er en liten grop til stumpen på en måte, og samme i ryggen, hun sitter I setet, ikke på.

Ja, fra nå av skal jeg aldri kjøpe eller selge på annen måte enn gjennom betalingsgarantien!

Jeg må bare si at jeg er så positivt overrasket at jeg ikke har ord! Over 3-hjulinger mener jeg. EW ihvertfall, som eneste jeg har prøvd skikkelig over en hel dag i masse forskjellig terreng. Den klarer jo alt, og det skikkelig behagelig for både meg som triller og for S oppi der! Helt fantastisk. Syns ikke det er trist å se mistralen gå lenger, bortsett fra at den er vendbar og at jeg liker utseende på den veldig godt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9714

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Så bra at du har fått prøvd Symre i tfk da, og at hun sitter bedre i den.
Ser ut som det er den rette vognen for dere da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9715

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hmmm, det er litt rrart det her. kan hun ha fått med en 07-bruksanvisning til en 08-vogn kanskje? Den har jo de klipsene til setejusteringen..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9730

Så gøy at du også har funnet ut hvor herlig det er med trehjuling :) Og at det hjelper på bekkenplagene dine er supert.

Kanskje Symre sitter bedre om hun får et seat-inseart? Så har du en god unnskyldning til å shoppe litt og :cheer:

Har du fått svar fra selger?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9732

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, jeg er virkelig ekstatisk! er så overrasket over hvor stabil den var også, jeg prøvde litt å se om den veltet om jeg bare kjørte på opp og ned fortauskanter og sånt, men den gang ei. Men så er EW ganske mye bredere enn tfk, håper den er like stabil :dry:

Har fått svar ja, hun er sikker på at det er en 08-modell. jeg frøs utbetalingen da, så hun er ikke helt blid, men prøvde å forklare at jeg skal selge den videre og at jeg da må være sikker. Har sendt mail etl easywalker med serienummeret, håper de kan oppklare. Tror hun har rett i at den er 08, vil bare være sikker!

Nesten litt trist å selge den. Hadde symre vært større hadde jeg aldri i verden gjort det. Seat insert hadde sikkert hjulpet på det at hun sklir, men ikke at hun velter fra side til side i bredden, og at hun drukner litt når hun skal sove. Fotbøylen er akkuat litt i veien når hun spreller for å finne roen, så det tar laaang tid før hun sovner. men så sover hun som en engel når hun først gjør det da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9733

Er alltid bedre og være på den sikre siden, tror hun ville gjort det samme om hun var i din situasjon :) Og det er sånt man må regne med når man selger vogn og ikke kan legge frem dokumentasjon på hvilken årsmodell det er. Det er jo ikke sånn at hun ikke får pengene :)

Om det er sånne opphøyninger i gulvet på Barnas Hus der nede med dere, får du prøve å kjøre TFK'en litt opp og ned der for å teste stabiliteten. Med forbehold om at du helt sikkert får mye rare blikk :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9737

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så dumt at hun ikke satt bra i den heller da. Men da har du jo en god grunn til å kjøpe enda en ny:laugh:
Det lille jeg har trillet tfk og ew så synes jeg at ew (i likhet med oth) har bedre trillekomfort enn tfk, de er på en måte smidigere. Tfk virker noe tyngre å trille. På den annen side har jo tfk bedre demping så det veier jo litt opp pga komforten til den som sitter oppi:)
Men så har tfk flere fordeler enn de to andre, og ikke såååå mye dårligere trillekomfort så er du fornøyd med ew`en så blir du nok fornøyd med tfk også:)

Når det gjelder stabilitet så har jeg aldri hørt at tfk skal være mindre stabil enn ew. Den får vel heller oftest skryt for den gode stabiliteten, så det skal du ikke være redd for:)

Angående ew`en du har kjøpt så er det nok en 08-modell. Det er jo ikke noen endringer (såvidt jeg vet) mellom 07 og 08-modellen(borsett fra klipsen som kom seint i 07 om jeg ikke husker feil), så de har vel bare ikke laget nye bruksanvisninger. Men er jo alltid greit å få sjekket:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9747

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Kjedelig at du ikke ble fornøyd da... Syns du den er bedre enn OTH?? Nå ble jo jeg usikker igjen da... :blink:
Har vekslet mellom disse lenge frem og tilbake... Hadde egentlig bestemt meg for OTH, mest pga utseende.. HJelp, jeg blir gal av dette :S :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9750

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har ikke hatt ew selv (men nå har vel ikke marihøna hatt oth/MB heller:) ), men prøvde både ew og oth så godt jeg kunne på butikken da vi kjøpte oth og jeg synest trillekomforten på dem var så og si den samme:) Føltes veldig like å trille:)

Valgte oth mest av samme grunn som deg, fordi jeg synest den er finere:)
I tillegg var kalesjen hakket lunere, og jeg liker både ryggreguleringen bedre og det at ryggen og kalesjen er festet sammen slik at det blir lunt og godt der med hodet. Ryggen er også litt lengre på oth. Ellers var de så og si like:)
Så man må vel bare finne de små tingene man liker best med den ene eller den andre vognen, fornøyd blir man nok uansett:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9753

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Tenker bare på om d er bedre demping på EW så er den kanskje bedre om d er litt ulent? D måtte isåfall vært eneste grunn til å velge den fremfor oth for meg for liker også alt d du nevner bedre på othen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9760

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nå har jeg jo bare trillet på flatt gulv da, men synest ikke ew hadde merkbart bedre demping enn oth (merket faktisk ikke forskjell i det hele tatt...). Så om den har bedre demping tror jeg ikke det kan være så mye bedre at det utgjør den helt store forskjellen på ulendt terreng heller. Så om du ellers foretrekker oth så hadde jeg ikke latt dempingen være avgjørende:)
TFK og emmaljunga cangaroo har derimot noe bedre demping:)

Men jeg har trillet oth mye og på all slags terreng, og har aldri savnet bedre demping. Sportsvogndelen "gynger" med, så for barnet er det uansett ganske behagelig. Hadde vært mer skeptisk om jeg skulle bruke den som bagvogn, da hadde jeg nok kanskje vurdert en annen bortsett fra om man stort sett bare triller på forholdsvis flatt underlag:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9763

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Har ikke lyst på hverken Tfk eller Cangaroo, pga utseende. Egentlig burde kanskje ikke utseende ha så mye å si, mn pirkete som jeg er kan jeg ikke for d ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9766

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
:laugh: :laugh: Fremdeles enig:laugh:
Synes cangaroo virker suuuuper da, men klarer ikke helt å like den utseendemessig. Kanskje en i helsort kunne gå...Så synes jeg den ser litt kort ut ryggen også.

Tfk synes jeg er ganske stilig, og kan strekke meg til at den svarte til og med er litt fin - men den kan ikke måle seg med oth utseendemessig likevel:P

Når det gjelder å være pirkete så har man lov til det med noen man bruker så mye:) Dessuten er alle de nevnte vognene gode vogner, både for barnet og den som triller så er jo ikke sånn at man ofrer barnets komfort pga av vognens utseende. Alle er i utgangspunktet veldig bra, så må man velge det man selv synest er viktigst (utseende inkludert);)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9768

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Nå er d første gang i dag jeg ikke er helt enig me deg :laugh:
Klarer ikke å synes TFK er stilig eller fin desverre, men ellers er jeg enig ;) :laugh:
den blir altfor stor og ruvende og liker ikke kallesjen og alle glidelåsene.. ellers er den grei liksom... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9774

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skjønner godt hva du mener ja, synes også den er veldig ruvende. Liker heller ikke så godt utseende på kalesjen. Men så har jeg liksom vent meg litt til den, og kommet til at den ikke er så ille likevel:)

Til og med for meg som er 1.80 høy så føltes den også stor og klumpete ut i forhold til ew og oth. Men det er nok vanesak:)

MEN den nye joggster X er jo endret en del på utseende, og den er veldig fin synes jeg :)
Om alt går etter planen så får vi en liten til om ett par år, og da står tfk joggster x og brio go veldig høyt på ønskelisten:) Vil helst ha begge to, da har jeg nok en komplett vognstall;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9777

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
D er såpass høy ja...:woohoo: da passer den nok deg bedre enn meg som er 160 :laugh:
Tror d ville sett litt dumt ut me meg bak en TFK egentlig også :P

Syns også X er mye finere, men er ikke helt forelsket :P Syns fortsatt Oth er finere, men kanskje jeg hadde valgt den om jeg skulle hatt et barn til pga den vendbare bag-sittedelen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9779

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes også oth er finest utseendemessig:) Men når joggster x har så mange andre funksjoner så veier det mer enn nok opp for min del:)

Det vendbare setet er helt klart ett pluss, skulle ønske det passet til barnet var mer enn rundt 18 mnd også - særlig siden jeg har ganske lange barn. Men den holder nok til barnet er over året, og det er det viktigste:)
Så er det jo det med regulerbart fotbrett, håndbrems, lengre rygg, bedre stoff i ryggen og det at kalesjen ser ganske lun ut:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9791

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, d er en vogn som har d meste men kan ønske seg da :)
Men hørte den var veldig dyr da, 6000kr for sportsdelen og 3000kr for den bagen...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9792

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Oj, den blir såpass dyr ja.
Men den ser utrolig genial ut da
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9793

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, men tror ikke d blir en sånn på meg siden snuppa er over et år og da er d jo ikke lenge igjen hun kan bruke den bagen alikevel... Så blir nok en Oth her :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9795

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er utrolig kjedelig at den bakovervendte delen bare kan brukes til halvannet år (og når den koster 3000,- blir det mye penger for en kort periode).

Slipper heldigvis å tenke på den vognen jeg også, for prinsen blir jo snart 3 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9797

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, syns jo at når de først skulle lage en sånn som kunne brukes bakovervendt, kunne den vart hele perioden...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9798

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Skal du ikke ha OTH allikevel woopsy? ;) Hm...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9799

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis :) Ser du har blitt overbevist av trehjulingenes fantastiske egenskaper ;) Så bra :) De er best å trille :)

Ser du selger begge vognene nå ;) Håper du finner TFK til en bra pris!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9808

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
takktakk, ,håper det jeg også. er så utålmodig! jeg bare håper tfk er like bra for meg. Er overbevist om at den er bedre for symre, men jeg syns EW er så utrolig fantastisk å trille, så det er skikkelig kjedelig å selge den egentlig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9809

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
Kjedelig at du ikke ble fornøyd da... Syns du den er bedre enn OTH?? Nå ble jo jeg usikker igjen da... :blink:
Har vekslet mellom disse lenge frem og tilbake... Hadde egentlig bestemt meg for OTH, mest pga utseende.. HJelp, jeg blir gal av dette :S :laugh:

basert på en dag hvor jeg lånetrillet en veninnes oth noen timer og den ene dagen jeg har eid EW :)
Syns det var bedre fjæring på EW. Men EW har en forferdelig udugelig lite lun lite skyggegivende kalesje!
Og ja, oth er penere, men fy flate for en nydelig brunfarge det er på EWn min. like fin som teutonia sin, bare mattere.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9810

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
MammasLilleVidunder skrev:
Tfk virker noe tyngre å trille. På den annen side har jo tfk bedre demping så det veier jo litt opp pga komforten til den som sitter oppi:)
Men så har tfk flere fordeler enn de to andre, og ikke såååå mye dårligere trillekomfort så er du fornøyd med ew`en så blir du nok fornøyd med tfk også:)

Når det gjelder stabilitet så har jeg aldri hørt at tfk skal være mindre stabil enn ew. Den får vel heller oftest skryt for den gode stabiliteten, så det skal du ikke være redd for:)

Angående ew`en du har kjøpt så er det nok en 08-modell. Det er jo ikke noen endringer (såvidt jeg vet) mellom 07 og 08-modellen(borsett fra klipsen som kom seint i 07 om jeg ikke husker feil), så de har vel bare ikke laget nye bruksanvisninger. Men er jo alltid greit å få sjekket:)

Ja den veier jo en tre-fire kg mer tror jeg, men det gjør jo mistralen også. Huff, vil aldri ha en firehjuling som eneste vogn igjen! Noe så tungt! hehe, hør på meg :P

Ang stabilitet er det bare en tanke jeg har fordi den er såpass smal mellom bakhjulene og EW er veldig bred. Men det er vel hele utformingen som avgjør om den er stabil!

Ja, jeg vil bare være sikker før jeg sender av gårde pengene. Men har lest litt rundt nå og regner med at det stemmer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9814

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Empa skrev:
Skal du ikke ha OTH allikevel woopsy? ;) Hm...

Jo, jeg skal nok ha en OTH ;)
Men har jo litt meninger om de fleste andre forde :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9819

Så gøy at du likte 3 hjuling MariHøna :) Og at bekkenet ble bedre er jo kjempe flott :)

Håper hun sitter bedre i TFK da og at du liker den like godt.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9820

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja hvis jeg noen gang får en tfk da :dry: nå er de jo på salg og greier ut denne uka, men jeg får ikke solgt EWen og Mistralen :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9823

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Det dukker alltid opp salg på disse vognene med jevne mellomrom. Men det som pleier være "typisk" er jo at de aldri er på salg når vi kan kjøpe dem.....og det er trasig å måtte vente da, spesielt hvis man har solgt de andre vognene man har :)
Kommer sikkert ny kundeavis fra barnashus i neste uke, kanskje den er på tilbud da ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9824

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvis jeg får solgt begge vognene har jeg jo egentlig råd til å kjøpe den til fullpris også, 5999. Hvis jeg får solgt dem til 3000 hver. Men akk neida :( Jeg som har solgt alle vognene mine iløpet av de første to dagene før! :dry:

Den er på tilbud på babyplaneten også, men ikke like mye som på barnas hus. Unasett blpåser jeg egentlig i prisen ( :blush: ) jeg vil ha ny vogn NÅÅÅ!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9825

Har ikke egentlig TFK og OTH vært på tilbud på Barnas hus jevnlig i lang tid nå?
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9826

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det aner jeg ikke, har ikke ofret dem en halvt tanke siden for bare et par uker siden ;)

Sukk, hun jeg kjøpte vognen er er sur og føler seg lurt sier hun!! Jeg haaater sånt som dette! Jeg stoppet transaksjonen og ville være sikker på at det var riktig årsmodell siden jeg skulle selge den videre, og det var akkurat det jeg sa også! Mulig jeg var litt brå i å bare gå ut ifra at hun hadde tatt feil/lurt meg, siden jeg ville sende tilbake vognen med en gang, men jeg har vært kjempehøflig i alle mailene og prøvd å forklare :(
Jaja, har undersøkt masse og satser på at den er riktig modell, så er det over! virkelig utrivelig dette her. Jeg vil aldri kjøpe eller selge en vogn på finn igjen i mitt liv!! :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9828

Huff ja det er ubehagelig. men du har jo rett i å undersøke hvis du er i tvil da. Hvis det er 08 modell er det jo bare og overføre pengene så fort som mulig og er det 07 modell så har du jo rett til å gjøre det.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9829

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jada, jeg vet. Men hun tror jeg har prøvd å lure henne, og det er skikkelig ubehagelig :( Men hadde jeg vært ute etter å lure noen hadde jeg vel neppe valgt en som helt fra første mail var klar på at alt skulle skje gjennom Finns betalingsgaranti?? Jaja, jeg setter igang igjen overføringen nå, så er det ute av verden.
Og når jeg har solgt vognene mine skal jeg aldri så mye som SE på finn igjen!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9837

Du må ikke ta helt skrekken! Hun har ikke kunne legge frem dokumentasjon på at det faktisk er en 08 modell, og når du er usikker og det er så mye lureri på finn, må hun godta at du vil undersøke.

Jeg ville nesten tatt det som et tegn på at hun er redd du skulle finne ut at du har blitt lurt. Men det har ordnet seg nå og du vet det er 08?

Hvordan går det med vognsalget? Funnet noen kjøpere?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9847

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Ser du har fått lagt ut begge to nå.. Håper du får solgt dem fort! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9849

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
takk takk, begge to :)
Nå har vi lest rundt begge to og kommet frem til at det må være en 08-modell. sendt mail til EW og BH der den ble kjøpt for sikkerhets skyld, men har satt igang pengetransaksjonen igjen og sånt.
Og nå ble tonen bedre også, når jeg fikk forklart enda litt mer, jeg tror hun virkelig trodde jeg skulle stikke av med både vogn og penger!! Jeg som er verdens mest dumsnille idiot når det gjelder sånne ting :huh:

Har ikke solgt vognene, har slettet fellesannonsen og oppretttet en for hver, så får vi se. sitter og strever med bildene nå. Det er håpløst med mistralen, KLIN umulig å fotografere så fargen blir riktig :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9855

Godt tonen ble bedre :)

Og om bilder, har merket at teutoniavognene får et sånt merkelig, lyst skinn på mange bilder. Du kan ikke legge til produsentbilder i tilegg? Eller er fargen like feil der?

Photoshop kan være en nødløsning - det er jo bare for å gi riktig inntrykk av fargen - ikke for å lure noen.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9857

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det ernok pga at stoffet er så skinnende ja. Finner ingen ordentlige produsentbilder. Det jeg finner av bare sitteinnsatsen er også ganske misvisende. Men jeg legger ut det, pluss et mobilbilde og de jeg har tatt, da kommer det ihvertfall frem at den får forskjellig farge når man tar bilde i ulikt lys, sånn at ingen tror den har den blassse, kjipe fargen.

photoshop :wohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9858

Var inne og så på bildene dine av Mistralen nå. Ble en helt annen farge på bildet der Symre sitter i vognen, den er nydelig :)

Forresten, en annen grunn til at fargen ikke kommer til sin rett på de andre bildene kan være at de er tatt med grønn bakgrunn.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9859

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Du kan jo skrive i annonsen at fargen på bildet er noe misvisende, og at den nesten må sees i virkeligheten ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9861

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jepp, har skrevet det, Empa :)
Tok noen bilder med grå/hvit bakgrunn sist gang, men da var det gråvær med sol og regnbue og de ble enda verre! Får prøve igjen om det blir klarvær i morgen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9864

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, det kjekke med Finn er jo at man kan legge inn og /eller bytte ut bilder så lenge man har annonsen ute. Det er egentlig også ganske greit å redigere teksten når man vet hvordan man gjør det også.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9867

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
redigere teksten? Mais non! Det visste jeg ikke, fortell forklar!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9868

Er det din den grønne 08 modellen? Synes anonsen og bildene var fine jeg :) Lykke til med salget
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9869

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, redigere teksten??? Er det mulig i ettertid?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9870

Det visste ikke jeg heller! Fortell! :cheer: Lærer så mye nytt her inne :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9871

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
juniprinsesse skrev:
Er det din den grønne 08 modellen? Synes anonsen og bildene var fine jeg :) Lykke til med salget

Jepp, min. Bra! Men bildene er litt misvisende da. Kjempesynd, for det er egentlig en nydelig farge!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9873

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Selv om fargen er enda finere irl, så synes jeg den ser veldig fin ut på bildene også:) Gi det en dag og to til, så er det nok noen som er interessert (og IKKE la dem prute ned denne gangen, for det er en bra pris du har:) )

Flott at det ble bedre tone mellom deg og hun som solgte deg ew`en:) Ikke rart at hun ble litt sur om hun trodde du ville lure henne:) Tror også at det er en 08-modell, har du ikke fått kvittering med og alt? Er den kjøpt i 08 til full pris eller bare litt avslag vil jeg tro at det nok er ganske sikkert at det er en 08 modell:)

Håper du får solgt raskt nå da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9874

Tror ikke jeg har sett den grønne i virkeligheten jeg. Så gøy at du har en annen farge enn sort og brun :) Det er så mange sorte og brune Teutonia vogner ute å går.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9875

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:laugh: tror du ikke jeg har is i magen?? :p Skal gi det neste uke, og SÅ blir jeg desperat. Men jeg er skikkelig usikker ang å selge EWn da. Den er jo så god å trille :s pterfekte vogna for ho mor, håper Tfk er like god!

Ja har fått kvittering. Ser ut som det var noe avslag på den, men kanskje ikke så mye at det indikerer fjorårets nei. Vi har bare snakket så mye her inne om folk som oppgir feil årgang at jeg ville låse pengene raskt for å finne ut av det!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9877

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
juniprinsesse skrev:
Tror ikke jeg har sett den grønne i virkeligheten jeg. Så gøy at du har en annen farge enn sort og brun :) Det er så mange sorte og brune Teutonia vogner ute å går.

Ja veldig! Jeg har jo hatt svart mistral og brun timmytrille da, så ekstra gøy å få en helt ulik! Men Jeg syns fortsatt den brune er skikkelig, skikkelig fin!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9881

enig i det den brun fargen til teutonia er kjempe fin.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EW er i hus! Og et lite hjertesukk. 14 år 11 måneder siden #9882

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
:laugh: tror du ikke jeg har is i magen?? :p Skal gi det neste uke, og SÅ blir jeg desperat. Men jeg er skikkelig usikker ang å selge EWn da. Den er jo så god å trille :s pterfekte vogna for ho mor, håper Tfk er like god!

Du har ikke noen mulighet til å få testet tfk utenom butikken da, før du eventuelt selger den? Eller så få du ta med deg ew`en i butikken og så prøve å trille dem rett etter hverandre så får du litt mer følelse av forskjellen:)


Ja har fått kvittering. Ser ut som det var noe avslag på den, men kanskje ikke så mye at det indikerer fjorårets nei. Vi har bare snakket så mye her inne om folk som oppgir feil årgang at jeg ville låse pengene raskt for å finne ut av det!

Da kan du sikkert ta det helt med ro, og skal du selge den videre så selger du den som 08-modell. Men skjønner godt at du ble litt usikker ja:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.996 sekunder