Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Fremovervendt vogn som eneste?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Fremovervendt vogn som eneste?

Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9618

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nå som jeg har bestemt meg for å selge mistralen og gå for TFK som eneste vogn (og over hodet ikke har råd til den nye fancy bagen deres) begynner jeg å kjenne litt å å skulle ha henne vendt fra meg.

Vi hadde jo timmytrilla som eneste vogn en 4 ukers tid, og det gikk kjempefint, men da sov hun jo litt mer enn nå, var 4 måneder.

Vi er masse ute og triller hver dag, og da veksler jeg mellom å ha henne mot og fra meg. Syns det er veldig koselig å kunne prate sammen når vi går tur. Men på den annen side går jeg ikke bare for å gå lenger, sånn som jeg har gjort hele vinteren. Nå går vi fra park til park, eller til kafè eller vi stopper flere steder og hun ligger på teppe på feks torget. Så det blir ikke like mye vognsitting som før. Dessuten liker hun jo ikke å sitte i mistralen, så vi må ofte lage litt prompelyder og undeholde når hun begynner å okke seg ;) TFk virker det som hun sitter en god del bedre i..

Hvordan har dere hatt det med deres små? Når (hvis i det hele tatt) har dere hatt kun fravendt vogn? Og hvordan har det vært?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9634

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
På Emmaljungaen snudde jeg sittdelen da han var rundt 11 mnd tror jeg?
Han skulle jo følge med på ALT, hang over siden på vogna for å se på biler som kjørte forbi ol.. :laugh:
Det har gått veldig bra syns jeg. Savner litt en titteluke i kalesjen når vi har den oppe, for å kunne følge med på han.. Men det går helt greit :) Og han storkoser seg i simo trilla. Sitter å peker og oier, og snur seg innimellom for å få kontakt med meg om det er noe han vil vise meg.

Det kan jo hende hun får mer å følge med på, og syns det er mer spennende å sitte i vogna om hun kjører riktig vei? Pluss at den er mer behagelig for henne? Litt vrient det der òg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9635

Etter at jeg tokk i bruk Oth vognen vil hun bare sitte fremmover.
Når jeg triller buggis mot meg nå bare sutrer hun så jeg har snudd den også, nå stortrives hun. :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9638

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
godt å høre! hvor gammel er jenta du juniprinsesse?

S>ymre er absolutt veldig interessert i alt som skjer, og henger også ut av vogna for å se, så det er sikkert verst for meg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9645

Hun er 10 mnd. Nå sitter hun å spreller og prater og vinker til folk og biler når vi triller. Da er det faktisk veldig koselig for meg også selv om jeg ikke ser henne på samme måte :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9658

Lucas har bare satt fremovervendt en gang, og det var når vi lånte Basson trillen til tremenningen hans på tur.

Tror det er verre for meg enn han og sette han fremovervendt, men nå MÅ jeg begynne å ha han mer den veien. I alle fall om han skal bli vant til det til skattepengene kommer og jeg kan bytte til MB :laugh: :) ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9690

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg hadde i starten på sportsvognperioden bare forovervendt vogn, og syntes det fungerte helt fint. Men så kjøpte jeg Bugaboo og oppdaget hvor herlig det er å ha den kontakten det gir med en vogn vendt mot deg. Så jeg må være ærlig og si at jeg foretrekker å ha mulighet til begge deler. Spesielt når man triller i byen og på senter synes jeg det er godt å kunne ha barnet vendt mot meg. Men så er jo barn så forskjellige for hva de liker ;)

Derfor har jeg både buggis og MB/OTH.

Tror TFK og Bee ville kunne vært en fin kombinasjon til deg, for det formålet :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9691

Barn er utrolig forskjellige. Eldste datra her i huset ville bare sitte fra meg. Lillegutt vil bare sitte mot meg. Han er nå 12 mnd og er helt ekstrem på det området. Han henger over kanten for å se fremover og vi har vogn som kun er fremover, og trodde derfor at det var slik han ville. Men nei da. I de vognene som er kun fremover vrir og sutrer han noe helt enormt. Han klarer å neste sno seg helt ut av selene og prøver å stå mot oss. Så med han er det bare mot oss som gjelder.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9770

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Empa skrev:
Jeg hadde i starten på sportsvognperioden bare forovervendt vogn, og syntes det fungerte helt fint. Men så kjøpte jeg Bugaboo og oppdaget hvor herlig det er å ha den kontakten det gir med en vogn vendt mot deg. Så jeg må være ærlig og si at jeg foretrekker å ha mulighet til begge deler. Spesielt når man triller i byen og på senter synes jeg det er godt å kunne ha barnet vendt mot meg. Men så er jo barn så forskjellige for hva de liker ;)

Derfor har jeg både buggis og MB/OTH.

Tror TFK og Bee ville kunne vært en fin kombinasjon til deg, for det formålet :)

Må si meg enig med Empa her:) Og tfk og bee er jo ikke en umulig kombinasjon det, med litt vinnerlykke;)

Jeg brukte egentlig stort sett framovervendt vogn fra de var rundt året (10-11 mnd), men hendte at jeg synest det var litt trist å ikke se dem. Ungene har derimot hatt det helt fint:)
Er i de situasjonene Empa skriver at jeg også synes det er ok å ha dem mot meg, og også når vi går lange turer nå som minsten snakker så mye. Eldste satt ofte mer og kikket og tenkte, så da satt han fint framovervendt. Minsten snakker og kommuniserer mye mer, og da er det ikke alltid jeg hører hva han sier. Er størst problem når kalesjen er oppe, ikke så ille når er slått bak.

Men som jeg har skrevet tidligere også så tror jeg at det går helt fint å ha kun forovervendt vogn:) Om hun sitter best i tfken så er jo det absolutt ett poeng:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9787

Colin har sitti fra os fra desember 08 han.. det går kjempe fint!!! han er en nysgjerrig gutt om skal ha med seg alt som skjer!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Fremovervendt vogn som eneste? 14 år 11 måneder siden #9794

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Prinsen har også alltid trivdes fremovervendt, og det viktigste er jo at Symre sitter godt i vognen.
Så tror ikke det blir noe problem å ha en fremovervendt nå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.800 sekunder