Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Regntrekk til trehjulinger
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Regntrekk til trehjulinger

Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9558

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvilke regntrekk har dere til trehjulingene deres?
Jeg ser at både EW som jeg venter på og Tfk som jeg har lyst på har sånne ekle, tykke plasttrekk som tar mye plass når de ikke er bruk, og virker klamme og lite pustende.
OG er stygge.

Foretrekker litt mykere trekk, jeg. Nylontrekk, feks.
Er det noen som har prøvd teutonias nylontrekk med plastskjerm på en annen trehjuling enn teutonias egen s3? En av de litt lenger typene som de jeg har nevnt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9560

Var og kikka på nytt regntrekk til spiriten idag (for teutonia trekket funker ikke i det hele tatt når L sitter), og tror jeg kommer til å kjøpe Tullsa sitt. De hadde ikke det sorte inne, så fikk ikke kjøpt idag.



Bilde på forsiden av pakningen var egentlig bedre, men det finner jeg ikke på nett.
Det skulle passe godt til trehjulinger, selgeren nevnte blant annet OTH :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9561

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg har et slikt som vises over her. Jeg synes det er gyselig stygt, men det passer til omtrent alle vogner og tar veldig liten plass.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9563

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg får vel kjøpe et sånt et ja, selv om de ikke er så festelige :dry:
men mammatilLucas, hvorfor funker ikke teutoniatrekket? er det nylontrekket med plastskjerm du snakker om? Jeg er så spent på om det går an å bruke det til EW eller tfk nemlig, men om det ikke engang passer til teutonias egen trehjulingblir det vel stusselig :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9565

Jeg har teutoniatrekket med plastskjermen til S3 en.
Jeg har aldri prøvd det på OTH vognen min men skal prøve å huskepå det i morgen. :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9566

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Åh, supert! Tusen takk! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9571

De er ikke festlige nei, men ser veldig praktisk ut :)

Har nylontrekket med plastskjerm til teutonia ja. Det satt helt greit på når ryggen var i full liggestilling - men ikke på langt nær sånn som på produsentbildene. Når Lucas sitter i vognen, skal det bare et lite vindkast til så blåser det nesten av. Og plastskjermen henger og slenger.



Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9574

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
oi, det var verre enn på mistralen ja. Ble skikkelig frustrert da det ikke att like fint som på produsentbildene, særlig siden det ser ut til å være en mistral det er på bildet. Men det funker kjempefint, da, bare ser ut som et vandrende, flagrende spøkelse hvis det blåser litt :blush:

Syns det er så praktisk med plastskjermen at jeg helst vil ha det med videre til neste vogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9576

Plastskjermen er kjempepraktisk, helt til det kommer et vindkast og sender den rett inn til Lucas (som på mobilbildet).
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9577

Nå postet jeg før jeg var ferdig. Veldig enig i beskrivelsen din :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9595

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Bruker orginaltrekket til OTH fordi det er så flott, siden det har det glidelåset foran, slik at man kan åpne opp og få inn luft til barnet. Men det tar dessverre en del plass når det opbevares, som andre plasttrekk gjør.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9600

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det passer kanskje bare til oth også? TFK er så stor i kalesjen at det er vel bare sånn euniversaltrekk og originaltrekket som passer :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9641

Huff Jeg glemte helt å teste trekket på oth for deg :(

Jeg bruker også bare orginal trekket og er kjempefornøyd med det.
Har plasttrekk til buggis også og det er også kjempefint
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9643

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg kan jo bare spørre på barnas hus i morgen også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9647

Ja gjør det, for jeg reiser bort nå og da får jeg ikke prøvd nå i helgen. Men hvis du ikke får noe svar eller får prøve får du si i fra igjen.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9649

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg kan jo faktisk rett og slett ta med meg trekket og prøve selv! så langt inne satt den mest logiske løsningen ja :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9650

:laugh: :laugh: :laugh:
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9784

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vet ikke om du har fått prøvd med teutoniatrekket enda, men hvis det ikke passer så har jeg ett sånt tullsa regntrekk som det var bilde av her og det fungerer utmerket på alle framovendte vognene jeg har hatt (inkludert oth).
Blir veldig lite sammenlagt, og ser helt nøytralt ut:)

Liker ikke de plasttrekkene, både pga at de er så tette men også fordi de tar enormt mye plass. Og på oth sitt trekk så hjelper det ikke så mye at man kan åpne opp foran for da regner det rett inn på barnet:dry: Har hatt trekket på med åpningen oppe når det bare blåser mye og sånn, da gjør den vognen lunere men når det regner må det tettes og blir masse dogg og greier:S
Tfk har jo ett sånt trekk som er svart med vinduer i, det ser hakket bedre ut enn de rene plasttrekkene. Men tar sikkert enormt mye plass det også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9804

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
det passer kanskje bare til oth også? TFK er så stor i kalesjen at det er vel bare sånn euniversaltrekk og originaltrekket som passer :dry:

Har ikke prøvd trekket på andre vogner. Det er veldig formsydd, så jeg vil nok tvile for at det passer andre vogner. Du kan jo evt. prøvd å få låne et og sjekke. Det passer nok garantert ikke til TFK, for den har mye større kalesje enn OTH har.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9806

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tror jeg går for det tullsatrekket jeg! Eller så får jeg se på det andre trekket til tfk, det sorte med vinduer. Hvis det ikke er mer klar tykk plast enn et par vinduer er det ikke sikkert det tar sååååå mye plass.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9888

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det trekket til tfk med vinduer i tar nok mindre plass enn ett i ren plast (selv om jeg ikke har sammenlignet), siden stoff er lettere å pakke sammen. Men om jeg har sett riktig så er det ganske tykt stoff, så tar mer plass enn vanlige universal regntrekk. Om du ønsker at det skal ta minst mulig plass ville jeg bare kjøpt ett sånt tullsa trekk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9892

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tror jeg går for begge deler jeg. hvis hjeg bare skal vanlig ut gjør det jo ikke noe om regntrekket fyller handlekurven.
Men jeg klarer jo bare ikke avgjøre om jeg skal selge EW heller, så dette blir veldig hypotetisk. jeg som var så sikker!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9895

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hva er det med tfk som gjør at du vuderer den framfor ew da? For etter min mening så HAR ew bedre trillekomfort.

Men mener å huske at du syntes det var viktig med håndbrems? og om Symre sitter mye bedre i tfk så er det sikkert verdt å bytte:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9897

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja håndbremsen mest av alt egentlig. Der vi bor nå har vi en kjempelang, bratt bagge som ender i et kryss uten fotgjengerfelt. og der vi var på visning idag var det noe jeg vil kalle et evigvarende stup ned fra leiligheten til toget, så det blir ikke bedre om vi får den!
Også det at symre sitter så godt i den, selvsagt! Og at kalesjen er lunere, og at bøylen er mindre og sitter på et riktigere sted for symre. Og at stoffet er kraftigere og virker mer solid og vand/vindavvisende.

Men EW er jo sånn at jeg ikke enser fortauskanter lenger engang. jeg har alltid stoppet opp og løftet mistralen opp på bakhjulene eller forhjulene for å lempe den forsiktig opp eller ned, men snå kjører jeg rett på samma hva jeg støter på, og symre bare gynger tilfreds.

Og når hun sover igså, supert med hengekøyefunksjonen! men den er kanskej den samme på Tfk? den kommer vel mye pga glidelåsløsningen?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #9898

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, trekket på tfk er vel festet omtrent på samme måte så vil tro den gyngeeffekten også vil bli ganske lik:)

Når det gjelder det med fortauskanter og sånn så er sikkert tfk like god (selv om jeg aldri har prøvd:) ). Tfk får jo like mye skryt som ew. Men jeg synes den var ruvende og mer slarkete å trille så følte jeg måtte ta litt mer i på en måte. Og så synest jeg at jeg fikk vogna så langt fra meg i forhold til ew og oth. Men dette er jo sikkert veldig mye vanen også. Man merker det godt når man prøver rett etter hverandre, og jeg var jo vant med oth fra før. Hadde jeg kjøpt en tfk så hadde jeg nok blitt fornøyd med det også:)

Det er veldig vanskelig dette med å velge vogn altså! Hverfall når man bare skal ha den ene:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #10791

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nå har jeg kjøpt TFK sitt regntrekk til EW'n min! Dro på barnas hus i sandvika idag. Spurte om de trodde det passet (mptte til slutt gå bort og spørre pent om hjelp, de var opptatt med å glane li luften og tygge tyggegummi). Nei, det trodde de ikke at passet nei, og så snudde de ryggen til meg. Spurte om jeg kunne ta det ut og prøve det, det var greit. Så sto jeg og veninnen min kjempelenge og åpenlyst slet med å montere det og fortå opp ned (jajaja, kløner ;) :blush:), og tror dere de hjalp til?? neida. men vi fant det ut til slutt, og det sitter helt fint!
så det så.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #10795

Så bra at det passet :)

Og fysj for noen uhyggelige selgere!!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Regntrekk til trehjulinger 14 år 11 måneder siden #10820

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så kjekt at det passer da! Det var jo greit å vite:) Passer vel de fleste trehjulinger da kanskje??

At man beholder sånne ansatte! Man skal jo forsøke å være litt behjelpelige og hyggelige. Hadde nesten (men bare nesten) vurdert å gå jeg:angry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.843 sekunder