Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken vogn?

Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9421

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Jeg regner med at denne type tråder er like populær her som "kan jeg være gravid?"-tråder er på KG, men jeg våger meg utpå likevel ;)

Jeg aner virkelig ikke hvilken vogn jeg skal kjøpe!

Den bør være kombi og lett, da vi bor i tredje uten heis. Jeg ønsker også 4 hjul og vendtbart styre. Vi bor i byen og har ikke bil, så det gjør ikke noe om den er grei å reise rundt med på buss og slikt. Vi er ikke krøsuser så det skader ikke om den kan brukes gjennom hele vognperioden (Eller i hvertfall fram til jeg havner på vognkjøret, etter å lest litt rundt her, skjønner jeg jo at det kan være fort gjort :laugh:).
Er det noen som har en idé til hvilken vogn dette kan være? Selv har jeg siklet litt på Teutona Mistral, men jeg er litt usikker på tyngden. Hva tror dere?

På forhånd takk for alt hjelp :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9423

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hm, burde vel ha en vogn med enten softbag eller lett klips for av-og-påhardbag med håndtak?

Jeg har teutonia mistral og syns den erhelt fantastisk! begynte med en simo kombi, og mistralen er en real lettvekter i forhold til den typen kombivogner som simo kombi og emmaljunga edge!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9424

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Bugaboo! Det er kjempelett å klikke av bagen og ta den med seg. Vognen er desuten kjempelett med siden 9 kg, har fire hjul, og håndaket er vendbart. Den perfekte byvogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9425

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Skal definitivt sjekke ut Bugaboo. Takk for tips :)

Hører at en del sier at Teutonia Mistral passer best fra 3-4 mnd og oppover, er det noen spesiel grunn til dette?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9426

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg kjøpte mistralen da jenta mi var 3-4 måneder, men det var bare fordi jeg ikke hadde vært borti teutonia før :)
Men jeg ser poenget, det vil aldri bli like lunt i softbagen som i en dyp og god hardbag. Teutonia prestige er jo et alternativ da, den kan man ha hardbag eller fashionbag til!

Men for all del, jeg er jo innmari kresen, det er maaaaaaaange som velger mistral med softbag fra nyfødt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9428

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Aha! Ja det er jo en fordel at det er varmt nok nedi der. Det er et lite oktoberbarn jeg skal ha, så da har det jo litt å si. Er de romslige de softbagene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9430

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Varmt blir det altså! Softbagen til teutonia er myk og godt polstret i mykt stoff, brukte den som sitteinnlegg helt til jeg solgte den med forrige vogn (har min 2. mistral nå, 3. teutoniavogn, kjempefornøyd :) )

Fikk helt fint plass til Voksiposen i softbagen, men da fikk jeg ikke igjen lokket. men har du stormtrekk gjør jo ikke det noe.
Har du sett på Presitge? den heter mistral P på tysk, er omtrent samme vogna bare at det er hardbag, sportssete og bilstol til et og samme understell. Vet ikke hva den veier iforhold til mistral, men de skal være ganske like.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9431

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Har sett litt på prestige ja, og den virker jo ikke så forskjellig. Kanskje det blir det som blir løsningen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9434

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg hadde nok valgt Bugaboo eller Mistral (har ikke kjenskap til prestige).
Hadde selv softbag til min s3, og det blir godt og lunt for babyen. Holder selv en knapp på Bugaboo, men tror nok begge disse vognene passer ditt behov.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9435

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Takker for svar. Det blir antagelig Mistral eller Prestige. Har sett litt på Bugaboo og er bekymret for at hjulene kan bli litt fislete på vinterføre. De er ikke så nøye med fortausbrøytinga her i byen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9436

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Bugaboo cameleon høres ut som en perfekt vogn for dere. Den er lett (9 kg) har vendbart styre og sete, stor bag, lett bag, super å ha med på trikk og buss. Har denne selv og er meget fornøyd!

Du får vinterhjul til bruk på snø og terreng. Er veiene brøytet noenlunde klarer man seg fin tme de små hjula. Evt. kan man snu styret slik at de store hjula kommer frst og låse småhjulene. Har vinterhjulene selv og det har vært mye snø her i vinter, men jeg har nesten bare brukt de små hjula.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9449

Bugaboo Cameleon, uten tviiil :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9465

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Hmmm... Må kanskje kikke litt til på den da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9475

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Svipa skrev:
Takker for svar. Det blir antagelig Mistral eller Prestige. Har sett litt på Bugaboo og er bekymret for at hjulene kan bli litt fislete på vinterføre. De er ikke så nøye med fortausbrøytinga her i byen ;)

Det har vært min hovedinnvending også, her brøytes det ofte ikke i det hele tatt. Tror så gjerne at vinterhjulene er gode i vanlig vinterføre, men sånn som vi har det her har ikke engang hverken simoen, timmyen eller mistralen med lufthjul klart særlig bra, så det har jeg liten tro på. Men ingen erfaring altså, mange er fornøyde :)

Prestige ligger vel litt over mistral i pris vil jeg tro, så da må du jo avgjøre hvor viktig det er for deg med dypbag. Siden du ikke har bil og tgrenger bilseteløsning på understellet er det jo bare dette med bagen vs softbag som spiller noen rolle for deg :)

Det finnes en annen type bag til teutonia også, vario plus heter den. Den er en hardbag som brukes på samme måte som softbagen. med pustende madrass og gode greier :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9511

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Det er vel ingen vogner som egner seg på ubrøyta snø?

Hvis du ønsker deg en vogn med fire faste hjul anbefaler jeg Brio Happy Duo med lufthjul. Den har kommet med et nytt undrestell som heter telescope light og er lettere enn de andre.
Den er svært lett og veldig god å trille. Kjøper du da lufthjul med i stedet for dem som egentlig følger med skal du nok klare deg på alle slags underlag.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9513

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ønsker meg ikke en vogn med fire faste hjul, det har jeg! Har hatt mistral både med og uten lufthjul, og egentlig duger ingen av dem på det føret vi har her.
Egentlig var timmytrilla den beste på ubrøytet snø for den var så lett at jeg bare slang den (skånsomt) over brøytekantene :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9520

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Kanskje en vogn med ski på hadde vært tingen?
Fnis... Jeg bor der det sjeldent kommer mer enn 5 cm snø, og når det gjør det kommer brøytebilene i kø for å brøyte...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9522

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
den der nordic cab helårspakke kan man jo få ski på, og den kan brukes som vogn også! Men den er ikke akkurat særlig praktisk eller lekker å se på som vogn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9524

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Litt kjipt å trille rundt på resten av året kanskje?
Men den har jeg ikke hørt om før, bilde eller link:)`?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9525

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
http://www.nordiccab.no/vis.aspx?MenuID=252
Er jo egentlig en blanding av pulk og sykkelvogn, men kan brukes som vogn også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9531

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Den var kjempekul! Men ikke som eneste vogn da..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9532

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nei absolutt ikke! Men vi ahr tatt mye tog ut til hakkadal og syklet overnatningsturer i marka. Når tiden er inne for sånt igjen hadde det o vært supert å kunne bruke sykkelvogna som barnevogn når vi kommer på toget og resten av hjemreisen. men 7000 kr :wohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9586

Jeg ville helt klart valgt Bugaboo.
Vi bor i 4 etasje uten heis og da var det veldig greit med en lett vogn og lett bag :) Synes også at jenta mi sitter mye bedre i denne vognen nå som vi btuker sportsdelen, enn for eksempel S3 som er samme sportsdel som Mistral.

Teutonia Ptestige er vel tyngere enn mistralen. Men det jeg synes er fint med den er at du kan bruke fashion baggen på den.

Bugaboo har foresten en veldig sror og god lun bag.:)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9664

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Mannen liker også overraskende nok Bugaboo best ;)
Bare synd den er så mye dyrere, hehe.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9667

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, d var imponerende :woohoo: Min mann liker den ikke for han syns den ser så pinglete ut, men her har han ikke stemmerett når d kommer til valg av vogner...eller jeg har ihvertfall fler enn han :laugh:
Men jeg er ihvertfall veldig fornøyd me den ;)
Syns faktisk den er bedre på snø (men ikke om d er veeeldig mye da) enn løs grus, der er den ikke god, men om man snur å kjører me de store hjulene først kommer man stort sett frem overalt :)
D er veldig god sittestilling på den, me enkel justering av liggestilling, lett å løfte av sportsdelen å snu den med barnet i også, den kan også settes ned å brukes som stol! Dette er en praktisk vogn med mange fine finesser :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9688

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
Ja, d var imponerende :woohoo: Min mann liker den ikke for han syns den ser så pinglete ut, men her har han ikke stemmerett når d kommer til valg av vogner...eller jeg har ihvertfall fler enn han :laugh:
Men jeg er ihvertfall veldig fornøyd me den ;)
Syns faktisk den er bedre på snø (men ikke om d er veeeldig mye da) enn løs grus, der er den ikke god, men om man snur å kjører me de store hjulene først kommer man stort sett frem overalt :)
D er veldig god sittestilling på den, me enkel justering av liggestilling, lett å løfte av sportsdelen å snu den med barnet i også, den kan også settes ned å brukes som stol! Dette er en praktisk vogn med mange fine finesser :)

Skriver under på alt woopsy sier her :D
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9692

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Så bra vi er enige da :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9783

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tror denne typen innlegg faktisk er ganske populære her inne, da de fleste av oss eeeelsker å snakke vogn:laugh:

Ser at mange anbefaler deg Bugaboo, men om du ikke går for den så ville jeg vurdert enten mistral eller brio happy med teleskop light understell.
Prestige er noe dyrere enn mistral, og den er også noen kg tyngre. Synes dessuten at fashionbagen ikke er spesielt lun, den er ganske åpen og har ikke så lun kalesje. Den virker også ganske liten. Eneste fordelen jeg kan se er at den skal være litt høyere, men om det er en fordel kommer jo an på høyden din;)

Softbagen til mistral er veldig romslig, og er forholdsvis lang. Det ser myyyyyye lunere ut med en softbag i mistral - spesielt om man bruker fottrekket over - enn fashionbagen på prestige.

Brio happy er også en god vogn som får mye skryt. Med det lette understellet så har den omtrent samme vekt som mistral, den er litt høyere og har lengre rygg så kan brukes litt lengre.
Den har ikke helt like lun kalesje som mistral, men den skal være mer enn lun nok:) Lurer på om man ikke kan få både hardbag og softbag til den som kombivogn? Så kan man få den som duovogn, og bagen har klikk-system, så veldig enkel å feste/løsne fra understellet.

Vil anbefale deg å sjekke alle vognene du vurderer irl før du bestemmer deg:) Man får en helt annen følelse av hvordan vognen er når man får kikket ordentlig på den og prøvd å trille den litt:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9812

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Jeg takker masse for all den grundige informasjonen jeg har fått hos dere alle :)

Vi blir nok nødt til å ta oss en tur på butikken å kjenne litt på dem IRL ja. Veldig greit å vite hva man er ute etter før man kommer da, så man ikke blir helt bondefanget, hehe :)

Satser på å kjøpe brukt da, regner med at det er godt nytt for alle med vogndilla, hehe.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9813

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Er nok lurt å teste litt i butikken først ja, og er også veldig mye som er nesten som nytt til salgs.
Om du kjøper brukt behøver du heller ikke tape noe om du etter en liten stund skulle få lyst å prøve noe annet ;)

Lykke til ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9896

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Finnes mange fint brukte vogner ja:) Og kan være en hel del å spare på det også:) Og som woopsy sier så er det jo supert å kunne selge igjen og prøve noe annet uten å tape noe særlig, kan jo være du ender opp med dilla du også:P
Pleier også alltid å se på vognene på butikk før jeg handler brukt, må vite hva jeg kjøper;)

Kom forresten på at teutonia mistral S og emmaljunga city cerox 360 også kan være aktuelle om du vil ha svingbare forhjul. De har også vendbart håndtak. Men de har ikke vinterhjul som ekstrautstyr sånn som bugaboo, men man kan jo trille med de store hjulene først på disse vognene også:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9901

Hva med Brio Go? Det er kansje ikke så mange brukte på finn enda siden den er så ny.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9912

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, Brio Go virker utrolig grei. Har ikke helt sansen for styret på den, men har jo bare hørt positive ting om vognen, så kanskje man kan glemme det rare styre :laugh:

Men som du sier, den er jo såpass ny at man sjelden finner de på Finn. Ser at de har dukket opp en i ny og ne, men da har det vært til tilnærmet fullpris.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 11 måneder siden #9945

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
MammasLilleVidunder skrev:
Softbagen til mistral er veldig romslig, og er forholdsvis lang. Det ser myyyyyye lunere ut med en softbag i mistral - spesielt om man bruker fottrekket over - enn fashionbagen på prestige.

Vil anbefale deg å sjekke alle vognene du vurderer irl før du bestemmer deg:) Man får en helt annen følelse av hvordan vognen er når man får kikket ordentlig på den og prøvd å trille den litt:)

Også er det jo den hardbagen også. den minner litt om kombibagen til simo kombi feks, bare uten egen minikalesje. Den skal være littebitt lenger enn fashionbagen. Du får en god, pustende madrass til den (vet ikke om den følger med i prisen, kommer kanskje an på hvor du bestiller), og den gir samme lunheten sammen med fottrekket som softbagen.

Jeg har vært veldig på å anbefale firhjulinger jeg da, men har nå fått min første trehjuling og det er virkelig fantastisk! Men skal du ha en trehjuling som eneste vogn i tromsø (hvis jeg husker rett?) ville jeg i allefall hatt løufthjul på den! To små svingbare har jeg aldri prøvd og tør ikke begi meg ut på det heller. Men har lært å aldri si aldri ;)

Vil også virkelig anbefale deg å sjekke alle vognene irl før du bestemmer deg! Selv ikke det hjelper bestandig, man oppdager stadig nye ting med vognen den første tiden etter at den er tatt i bruk, og man får testet den på andre underlag enn inne i butikken. Og barnet får teste å sove i den og å sitte over tid.
Så det er vanskelig dette med vognvalg! Lykke til, spent på å høre hva det blir når tiden kommer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24376

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Vi endte faktisk opp med en helt annen vogn, nemlig en Bébé Confort High Trek, av den enkle grunn at vi fikk overtatt en gratis ;) Har ikke fått prøvekjørt den så mye enda, men den virker helt grei. Hvis det blir helt krise får vi heller kjøpe en annen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24378

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MariHønaMedHvitveis skrev:
MammasLilleVidunder skrev:
Softbagen til mistral er veldig romslig, og er forholdsvis lang. Det ser myyyyyye lunere ut med en softbag i mistral - spesielt om man bruker fottrekket over - enn fashionbagen på prestige.

Vil anbefale deg å sjekke alle vognene du vurderer irl før du bestemmer deg:) Man får en helt annen følelse av hvordan vognen er når man får kikket ordentlig på den og prøvd å trille den litt:)


Jeg har vært veldig på å anbefale firhjulinger jeg da, men har nå fått min første trehjuling og det er virkelig fantastisk! Men skal du ha en trehjuling som eneste vogn i tromsø (hvis jeg husker rett?) ville jeg i allefall hatt løufthjul på den! To små svingbare har jeg aldri prøvd og tør ikke begi meg ut på det heller. Men har lært å aldri si aldri ;)


Marihøna: Det er godt vi helgarderer oss,for se hva som var greia for tre mnd siden!!!!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24397

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Svipa skrev:
Vi endte faktisk opp med en helt annen vogn, nemlig en Bébé Confort High Trek, av den enkle grunn at vi fikk overtatt en gratis ;) Har ikke fått prøvekjørt den så mye enda, men den virker helt grei. Hvis det blir helt krise får vi heller kjøpe en annen ;)

Grattis med vogn! Utrolig greit å få overtatt en gratis ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24412

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kunne også tenkt meg gratis vogn...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24548

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Man takker ikke nei til gratis vogn, alt må prøves ihvertfall ;)
Gratulerer og håper du blir fornøyd :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 7 måneder siden #24648

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Er spent på erfariner på Jane og Bebecomfort jeg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46803

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Da har vi fått trillet litt og konklusjonen blir at den er grei nok (Men ikke mer). Den er litt i tyngste laget, men ikke verre enn at jeg klarer å drasse den opp og ned trappene. Det er verre at framhjulet driver og låser seg i underlige posisjoner og at bremsen ikke fungerer som den skal. Dette kommer vel av at den er godt brukt antar jeg. Det blir i praksis til at jeg bruker mest bæresele når vi skal out n' about og jeg tror nok det blir en ny vogn når babyen skal over i sportsvogn...
Men baggen er skikkelig fin og kjekk da ;) Bruker den som vugge i stua, hehe. Han sover som en engel oppi der :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46816

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Hvilken vogn ble det da?
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46818

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det har vel generelt vært litt problem med understellene på de vognene, så er ikke nødvendigvis alderen som gjør det. Men bra at bagen fungerer da, synes den bagen ser veldig god ut :)

Sportsdelen er ikke så mye å skryte av synes jeg, så sikkert lurt å satse på ny der om resten av vogna ikke fungerer som den skal heller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46828

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Hvilken vogn er det snakk om ? Finner ikke utav det i tråden jeg :blush:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46832

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe som har låst seg helt her tydligvis :blink: Er en bebe confort, en brukt en som hun fikk av noen venner
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46835

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Er det bare hos meg at bare første side av tråden er synlig?

MammasLilleVidunder: Dessuten har jeg hørt at sportsdelen blir litt ustabil hvis det er en livlig krabat i. Hos svigerinna mi tippet den, så det er jo ikke så tillitsvekkende.

Tror nok det blir en cameleon neste gang ja :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46842

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Det er forøvrig en særegenhet med baggen. Når den står på gulvet blir den høyere i fotenden enn i hodeenden. Men jeg legger bare gutten motsatt vei, så det er ikke noe stress. Merker ikke noe til det når baggen er koblet på understellet da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46851

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Svipa skrev:
Er det bare hos meg at bare første side av tråden er synlig?

MammasLilleVidunder: Dessuten har jeg hørt at sportsdelen blir litt ustabil hvis det er en livlig krabat i. Hos svigerinna mi tippet den, så det er jo ikke så tillitsvekkende.

Tror nok det blir en cameleon neste gang ja :P

Jeg har første side, men der står det ikke annet enn noe som ble postet for 5 mnd siden :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46857

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg hadde også bare første side, men så så jeg resten når jeg trykket på svar emne og de siste innleggene kom da rett. Og nå fungerer den :)

Så rart med bagen da :blink: Skal jo ikke være sånn vel? Men du har jo funnet en god løsning da :knegg:

Har også hørt at de kan være litt ustabile, så om bremsen i tillegg ikke er bra og hjulet låser seg så ville jeg hatt ny vogn ja :)
Cameleon har jeg også siklet litt på innimellom, men aldri kjøpt den. Er så mye annet spennende på markedet også ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #46859

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
..og jeg liker ikke Camelon overhodet :plystrer:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #47104

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Denne tråden fikk jeg ikke helt kontroll på, men Svipa, gratulerer som mamma!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn? 14 år 5 måneder siden #47117

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
:humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.221 sekunder