Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist

EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #942

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Har sett på disse tre vognene, men lurer på hvilken jeg skal velge...
Noen som kan hjelpe??
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av Solfrid.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Tw 15 år 10 måneder siden #943

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Hmmm... ja, dette er jo tre veldig gode vogner. Alle er store og romslige i sportsdelvarianten, gode og lette vogner, som blir små sammenlagt. Jeg har direkte erfaring med EW og TFK, P&T har jeg kun prøvd tvillingvogna, men det er jo de samme prinsippene;) P&T har ikke egen dypbag (selv om ryktene sier at dette vil komme til høsten på dash-modellen..)TFK har bedre bremsesystem (skivebremser m/håndbrems!!!) og hjulene her vil jeg si er svært robuste, på sykkelnivå i kvalitet. EW er den desidert letteste vogna å trille, trilling i oppoverbakke med en hånd funker som en kule!P&T og EW er kanskje noe nettere enn TFK? Mye for og imot her:dry: , men hva / hvilke kriterier er viktigst for deg? Jeg tror du blir fornøyd uansett hvilken av disse tre du velger... + for P&T er at den kan gjøres om til søskenvogn, dersom det skulle komme en til om en liten stund:lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Tw 15 år 10 måneder siden #946

  • HLH
  • HLH's profilbilde
jeg tror du blir fornøyd uansett hvilken av disse du velger!!!

Alle 3 er jo kjempebra!!!;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #948

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Takk for svar :)
Ønsker meg ei lett vogn, men TFK er jo også veldig lett i forhold til den jeg har, som er en emmaljunga edge duo kombi. ellers tror jeg at alle tre oppfyller omtrent de samme kravene, men det kan kanskje være forskjell i hvordan ryggen reguleres, handlekurv og lommer, og sånt småpjask?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #951

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vær obs på at Easywalker sky bare er godkjent for barn opp til 15 kg i Europa (i USA visstnok 20 kg). I bruksanvisningen til Easywalker sky står det at man ikke skal benytte EW til barn som veier over 15 kg fordi da vogna kan overbelastes og ødelegges. Tror dette kan ha noe å si om vogna skulle bli ødelagt, eller barnet blir skadet, om man har hatt en som veier mer enn 15 kg oppi. Reklamasjon og greier. Vær bare OBS på dette. Vurderte sterkt en EW selv fordi det er en flott vogn på alle måter. Men siden vektanbefalningene er slike, turte jeg ikke ta sjangsen. Noen hevder at Easywalker her i Norge har sagt at dette med at barn under 15 kg ikke bør bruke vogna er bare tull. Men da kan man jo lure på hvorfor det står i bruksanvisningen at vektkapasiteten ikke må overskrides....

Jeg ville nok gått for en phil&teds vogn eller TFK, eller kanskje en OTH urban jungle?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #952

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Hm, bare 15 kg...? De andre tåler jo mye mer da. Men det er jo ofte slik at de helgarderer seg, for å fraskrive litt ansvar...

Jeg synes det ser ut som om OTH urban jungle har en litt tilbakelent sittestilling?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #953

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Jeg vurderer TFK, men Phil&Teds,EasyWalker og OTH ser nettere ut synes jeg
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #954

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Noen vil nok hevde at sittestillingen er for tilbakelent. Men endel får nok en for tilbakelent sitteposisjon på den vogna fordi de ikke dytter ryggen nok langt frem før de strammer til. Ryggen skal dyttes så langt fra som mulig, forbi alt stoffet om du skjønner hva jeg mener. Da får man en bra rett sittestilling, dog ikke 90 graders vinkel. Det var forhandler som gjorde meg oppmerksom på at mange trodde vogna ikke var rett nok i ryggen, men feilen lå i at de ikke dyttet ryggen nok fram :) Anbefaler deg å ta en titt på vogna, og prøve ryggreguleringen selv omså ;)

Jeg synes 15 kg er lite, ja. Vår gutt på snart 11 mnd veier 12 kg, og han kan ikke bruke en EW ut vognperioden av hva vektkapasitet angår. :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #963

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
aha, kanskje jeg skal titte på den igjen :) synes og OTH er av de fineste å se på
jeg har også ei stor jente, hun er rundt 11 kg og er 11 mnd. spørs hvor lang tid det går før de nærmer seg 15 kg... :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #965

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Nei, nå blir jeg ikke mye klokere av å sitte inne og lese om disse vognene på nett tror jeg :silly:
Må ut og plage damene i butikken igjen tror jeg :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #966

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, ikkesant! Tror ikke det er lenge før vår er over 15 kg. Til høsten antagelig, med voksi, vinterklær og sko, tipper jeg han vil runde 15 kg i vogna. Kan være lurt å få sett vognene live om du kan det :)OTH er veldig stilig synes jeg. Man kan bytte trekk til den også. Og har max vektkapasitet på 35 kg. Philandteds vognene tåler visst også mye, om ikke mer :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #971

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
nå har jeg vært og kjøpt meg ny TFK! det stod mellom den og OTH, og nå kan jeg ikke komme på hvorfor jeg valgte den jeg gjorde... flink selger sikkert ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #972

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
Phil&teds hadde ekle bremser! De kom på med et smell... tenk hvis ungen våkner lett da, og du skal sette fra deg vogna
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #973

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Gratulere med ny vogn!!! :) Håper du blir fornøyd :) Hvilken TFK ble det? Joggster twist eller?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #974

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
ja i dag har jeg altså vært og levert tilbake TFK joggster twist'en... :P
var veldig fornøyd med kjøpet i hele går da, det er jo en knallgod vogn, og tror ungen satt veldig godt i den og.
da kvelden kom tok jeg den inn på stua for å se på gliset, slo den opp. og tenkte: herregud for et monster av en vogn....
føltes nesten som jeg druknet bak den -ser ut som en vogn for en 5-åring sa søster.
må finne en mindre og enda lettere vogn tror jeg, men det er ikke tvil om at det er en av de beste vognene som finnes på markedet!
ble veldig usikker, så da får jeg heller kjøpe den enda en gang...hvis jeg angrer meg igjen :unsure:
hilsen tullehøna
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #975

  • Slaraffen
  • Slaraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Om det da står mellom Phil&Teds eller sky, tror jeg at jeg ville kjøpt sky. Jeg forstår hva du mener med TFK. Vogna virker veldig dtor, ja. Allikevel er det den som blir minst sammenlagt av disse tre. Det er også den med best demping og den eneste med håndbrems.

Har ikke hatt P&T, men har hatt sky, OTH og TFK. OTH skuffet. Den er ikke noe bedre enn Sky, den blir virkelig LANG sammenlagt. Vi har bil med bra størrelse, allikevel var det så vidt jeg fikk den inn i baggasjerommet vårt.

Negativt med Sky:
Likte ikke glidelåsene som regulerer ryggen
Handlekorga er vanskelig å komme til når ryggen er nede
Bør ha 08-modell som har rettere ryggstilling

Negativt med OTH:
Handlekurven må passes på, ellers kan den komme bort i forhjulet sik at det blir hull
Lang sammenlagt
Pris (den koster jo vanligvis 1000-1500 mer enn sky)
Til og med bumperbar er ekstrautstyr

Når det gjelder trillecomfort synes jeg OTH og Sky er helt like. Er nå på jakt etter en siste trehjuling til gutten min, og selv om jeg vet at OTH ikke egentlig er vogna for meg, dras blikket mot alle OTH-annonsene. Den er jo nydelig å se på. Håper allikevel at jeg er fornuftig nok til å kjøpe en easywalker classic som egentlig er det jeg trenger...
Veier 7 kg, super å trille, kan brukes på alle underlag, passer fireåring, liten sammenlagt. Eneste aber er at den ikke har titteluke eller full liggestilling.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:EasyWalker Sky, Phil&Teds eller TFK Joggster Twist 15 år 10 måneder siden #984

TFK, med mindre du har behov for P&Ts mulighet for å trille to samtidig!!

TFK har de fleste funksjoner; god å trille, nett sammenlagt, romslig sportsdel, romslig bag, håndbrems, god liggestilling, regulerbart fotbrett etc. etc. EW synes jeg sammen med OTH har en litt for tilbakelent sittestilling, og TFK har definitivt den beste og mest fullgode liggestillingen. TFK er mer vogn for pengene, foruten EW som har god pris.

P&T er genial i konseptet, men som singelvogn synes jeg den får helt feil tyngdepunkt og føles tung, i tillegg til at den ikke kan brukes med noen hardbag, kun cocoon softbag og har man da baby så blir babyen liggende langt nede og på sitt vis vendt fra deg.

OTH hadde jeg styrt langt unna; det er en overpriset motevogn. Joda, KNALLGOD å trille...men det er liksom det!! Den skuffet virkelig. Lang sammenlagt, få muligheter - ingen god bremse (hard), ikke regulerbart fotbrett, tilbakelent sittestilling, ikke så god liggestilling osv.

TFK virker stor, men er det ikke, vogna er ikke bredere mellom bakhjulene, selv om sitteinnsatsen er av de romsligste.
Rampetert april 2006 & Rampetutt juli 2008

TFK Joggster Twist | Stokke Xplory | Maclaren Techno XT
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av RaMpeTErteN.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.642 sekunder