Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T

Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9350

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hoho, nå fikk jeg enedelig skrevet U/T i et innlegg!! :laugh: men oisann, nå ble det visst tekst her allikevel :P

Men det er altså dette jeg syns så innmari snedig ut, jeg som er ute etter sykkelvogn og greier
http://www.buggy.de/english/bilder/produkte/joggsterIII/zubehoer/fahrradkupplung2.jpg

tenkte med det der allværstrekket eller hva det nå er, s blir den jo lun også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9353

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
:huh: den har jeg ikke sett før, så jo innmari praktisk ut hvis d er sikkert da, men d må den jo være om de selger den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9357

Hm den har ikke jeg sett før heller, så jo smart ut da. Og dor du som kansje har lyst på TFK og trenger sykkelvogn er det jo genialt.

Bare den er trygg og sikker skulle det vel ikke hvere noe problem.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9358

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det ser veldig snedig ut:)
KAn opplyse om at det er en tfk joggster III som kommer med fast framhjul.
Som tilleggsutstyr så kan man kjøpe svingbart forhjul. Dette er litt annerledes enn det som er på joggster twist, littegrann mindre og så lurer jeg på om det ikke er dobbelt- men det er ett lufthjul og har prøvetrillet den og virker veldig bra:)
Så kan man altså kjøpe denne ekstra adapteren eller hva det heter som gjør at man kan feste den til sykkel:)

Vognen finnes også (fantes hvertfall) med 16 tommers hjul. For dem som går mye i skog og mark+ trenger sykkelvogn er nok det ett godt alternativ.

Så lenge man har det ekstra forhjulet så tror jeg den nesten kan måle seg med twisten + at man har mulighet for fast hjul som anbefales i skog/ulendt terreng (da ett låst svinghjul kan bli ødelagt om man kjører på ulendt terreng, man kan slå opp den funksjonen som gjør at det kan låses) og så denne sykkeltingen:)

Så helt klart ett godt alternativ til joggster twist:) Kjøper man brukt ser det ut som om joggster III jevnt over også ligger litt under twist i pris så kanskje man kommer ut av det like billig (eller dyrt:P ) selv om man kjøper ekstrautstyret:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9360

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jaså så det kan du opplyse om :laugh: Det så jeg ikke gitt, men du har rett i at det ekstrahjulet er dobbelt. Nå ble det enda vanskeligere dette her gitt. joggster III har jeg aldri sett på i det hele tatt, så da får jeg gjøre det. Mye vil jeg ikke si vi er i skog og mark, men kanskje et par søndager i måneden, pluss litt ekstra om sommeren når vi drar og bader og sånt.

hmm. Skulle likt å vite hvordan joggster twist blir på litt skogssti med låst forhjul.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9362

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Forhandlere anbefaler joggster III om man går på skogsvei, og de sier at man kan ødelegge svinghjulet på twisten (som jeg skrev ovenfor) om man går på skogssti/ulendt terreng med den. Jeg tror de sier dette fordi at det KAN skje, og fordi at de vil ha ryggen fri om det skulle skje.
Jeg har også lest at mange synes joggster twist fungerer utmerket på ulendt terreng, både med låst hjul og hjulet løst. Når dere går så sjelden på tur så tror jeg nok igrunnen at twisten klarer det utmerket.

Så da blir det jo en smakssak da, hva man vil ha:) Som sagt kan man få joggster III noe billigere en twisten, og om du er interessert i muligheten for å ha den på sykkelen så får du jo her to i en:)
Sittedelen er lik, men joggster III blir litt større sammenlagt:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9388

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg har svært god erfaring med twisten på skogsstier, selv om det selvsagt er en annen verden med en typ joggevogn med store hjul! Den beste måten å bruke twisten på i slikt terreng, fant jeg ut var å låse forhjulet i fremovervendt posisjon.

Den sykkelvognen så jo skikkelig snedig ut! men er litt usikker på om jeg syntes den så sikker ut... med en liiitt for brå sving med sykkelen eller ved en hump / fortauskant e.l kan vel kanskje denne tippe?..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9389

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
har du hatt twist? Hvor gammelt barn hadde du den til og hvilken modell?
Tror nok vi går for vanlig sykkelvogn uansett ja, dessuten er det jo twist vi vurderer, syns det ekstrahjulet til joggster III ser så stusselig ut.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har noen vært borti denne snedige Tfk-anretningen? U/T 14 år 11 måneder siden #9391

Jeg ville også valgt twisten. synes ikke vognen blir like fin med det ekstra hjulet. Men det kommer ko også ann på hva vognen brukes mest til da :) :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.593 sekunder