Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse!

Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9308

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Med fagre løfter om en ordentlig ferietur til høsten har sambo lokket meg med på en tankegang om å kun ha èn vogn :unsure:

Lurer litt på å selge både mistralen og easywalkeren iløpet av sommeren og kjøpe en tfk.
Trenger en skikkelig solid vogn til vinteren, og helst med hånbbrems. Oth syns jeg ser så spinkel ut, nydelig, men spinkel. Dessuten vil vi ha en vogn vi kan kjøpe bag til gtil neste barn (særlig at jeg ikke vil ha ny vogn når neste barn melder sin ankomst :laugh:

Hva tror dere? har vondt for ås e for meg å selge mistralebm, vondt for å tenke meg en tilværelse uten teutonia i huset ;) Men s3 har ikke lufthjul, ellers hadde den vært super, den er jo vendbar også. Æsj altså.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9313

Selge mistralen og bare ha trehjuling sier du?! :cheer: Bitt av trehjulingbassillen allerede før du har fått Easywalkeren, eller er den komt?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9314

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg er fan av trehjulinger, så jeg hadde helt klart gått for bare den.
Men tror du bør vente og se hva du syns om EW før du bestemmer deg. Eller har du fått den?

Ang. Oth skjønner jeg ikke helt hva du mener med spinkel, og jeg syns den er bedre enn tfk på vinterføre. Har ikke hatt EW så vet ikke hvordan den oppfører seg på snø.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9315

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ikke kommet nei, men jeg ser jo poenget i at to solgte vogner+ en kjøpt = penger til å dra på en ordentlig ferie :s
Er litt usikker på om jeg edr klar for å ha ehenne fravedt enda, men kanskje etter sommerferien.. Når begynte dere andre som har fravendt sportsvogn å bruke denne og bare denne?
Får helt vondt av å tenke på å selge mistralen, men. syns fire hjul er mer harmonisk å se på også, men det kan jo tenkes jeg blir helt frelst!
Og hvis jeg blir frelst vil jeg ha jiusterbart fotbrett og håndbrems, og da er det vel bare s3 og tfk? Og s3 er vendbar, men tfk har lufthjul, og om jeg skal ha bare èn vogn må den tåle at drammen kommune bare brøyter for rikinger :angry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9316

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vogngal skrev:
Jeg er fan av trehjulinger, så jeg hadde helt klart gått for bare den.
Men tror du bør vente og se hva du syns om EW før du bestemmer deg. Eller har du fått den?

Ang. Oth skjønner jeg ikke helt hva du mener med spinkel, og jeg syns den er bedre enn tfk på vinterføre. Har ikke hatt EW så vet ikke hvordan den oppfører seg på snø.

Ikke fått den nei,den blir sendt på mandag :) Bare tenker at jeg tror ikke jeg vil ha bare EW, så hvis jeg skal ha bare en vogn blir det nok enten mistralen eller tfk.
Mener bare rent estetisk, at den er ganske slank i understellet, og liten og smal. det er kjempepent å se på og sånt, det bare gir ikke meg den samme trygghetsfølelsen, selv om den helt sikkert er like solid.
Vi har som nevnt tidligere en lang, bratt, islagt bakke som munner ut i et bilkryss uten fotgjengerfelt som vi må ned hver dag, så jeg ønsker meg sånn håndbrems.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9317

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det stemmer. Da skjønner jeg hvorfor du ønsker håndbrems.
Da er nok tfk et veldig godt alternativ for dere.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9318

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Får man blitt mer ubesluttsom og vinglete enn meg? Vogn nuummer 6 er snart på vei i posten og jeg planlegger allerede nr 7.. og i morgen er hun 7 måneder!
Går det virkelig an å ha EN vogn + lilletrilla? Er det håp for meg? Leste jo masse om tfk da den var premie her inne, men nå er den plutselig enda mer aktuell! Får gå inn og lese igjen.
EW var uansett et skikkelig spontankjøp, bare for å få prøvd trehjuling :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9319

Spiriten er absolutt ikke noen skikkelig vintervogn. Den er rett og slett elendig når det er store mengder snø. Jeg måtte dra den etter meg for å komme frem på det verste i vinter, skulle jeg trille den rett vei stoppet det helt opp. Og for å komme over brøytekantene som var på hver side av overgangsfeltene i sentrum måtte jeg ha hjelp!

Så som eneste vogn vinterstid er den absolutt ingen god løsning.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9320

Tja en fornuftig avgjørelse kan jo være så mangt. Jeg personlig, og jeg vil nok tro flere med meg her inne ville syntes det er meget fornuftig å ha flere vogner samtidig. Tenk bare på hvor forberedt du er på hverdager da:) og all den erfaring man også får med de forskjellige. Mens en annen som ikke har samme "behov" ville sagt at det må holde med en.
Jeg syntes ikke det er unaturlig å ha hatt 5-6-7-8-9 vogner innen første året:):):)
Helt naturlig og ikke minst fornuftig:):)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9321

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det går tydeligvis an å bare ha en vogn ja...
Men jeg er ikke et godt eksempel på det :laugh:
Det er først nå som prinsen er 2,5 år at jeg har kommet så langt at jeg faktisk bare har en vogn + trille (ups, har jo barnehagevognen også, men den tells vel ikke :laugh:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9322

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Spiriten er absolutt ikke noen skikkelig vintervogn. Den er rett og slett elendig når det er store mengder snø. Jeg måtte dra den etter meg for å komme frem på det verste i vinter, skulle jeg trille den rett vei stoppet det helt opp. Og for å komme over brøytekantene som var på hver side av overgangsfeltene i sentrum måtte jeg ha hjelp!

Så som eneste vogn vinterstid er den absolutt ingen god løsning.

Ha, da var den jammen utelukket. Jeg måtte faktisk ha hjelp i vinter jeg også, med både simo kombien og mistralen! Det var helt vanvittig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9323

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Syns egentlig det er ganske unaturlig jeg, bortsett fra folk jeg treffer på internett har jeg aldri vært borti noen som skifter vogn hele tiden og som har flere på en gang!
Vi har elendig plass og elendig råd, så vi burde jo virkelig prøve å finne èn vogn jeg kan være fornøyd med, ved siden av trilla!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9324

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg tror du fint kan klare deg med en vogn + liten trille ja. Helt klart! Jo mer man leser om ulike vogner, og snakker om dem jo mer får man jo lyst å prøve men det er jo flere som klarer seg med kun en vogn enn de som ikke gjør det. Nå har du jo også prøvd en del vogner allerede:)
Så om du bestemmer deg for å ha bare en vogn, så klarer du det!

Men det er veldig viktig å tenke gjennom behovene om du bare skal ha en. Om du ønsker deg regulerbart fotbrett og håndbrems vil jeg tro tfk er ett veldig bra valg om du er klar til å ha henne fra deg. Det er vel noen få vogner til som har håndbrems og regulerbart fotbrett, (f.eks quinny freestyle comfort og speedie men de er det mange som har negative erfaringer med), men ingen som er så romslig og stor som tfk.

Når du får EWen din så får du se litt an om du liker trehjulinger (du blir sikkert frelst, for det ER mye bedre trillekomfort:P ) og hva du føler om ha henne vendt fra deg.
Selv har jeg hatt oth som hovedvogn begge gangene fra barnet var 10-11 mnd, men det hender fremdeles at jeg savner å ha 2-åringen mot meg:) Barna derimot synes det er helt ok å sitte forovervendt:)
Det er vel egentlig noe du bare må føle litt på selv:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9325

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja ikke sant! Det er neimen ikke vi her inne som er normalen med alle vognene våre :laugh:
Har vært kjempegøy å prøve så mange forskjellige, og på den måten blir man jo mer og mer klar over hva slags krav man har til en vogn også.

Var på barnas hus i går og tok ned og trillet bittelitt på tfk og oth (de fører ikke EW lenger). Tfk hadde jo innmari god fjæring! Syns oth ble litt stiv sammenlignet. Også er det det med bagstørrelsen til evt neste barn, og håndbremsen og fotbrettet. det er pro tfk-elementene.
Men jeg syns det er litt lite info om den, får liksom ikke vite akkurat det jeg er ute ettger hverken av erfaringene her inne eller på forhandlersidene :dry: men så vet jeg ikke helt hva jeg leter etter heller :laugh:

Quinny er utelukket, aldri hørt et positivt ord om dem, bortsett fra vendbar sportsdel! Er ikke helt klar for bare fravendt enda tror jeg, men etter sommeren kan det godt hende!

Nei, jeg får vente på EWen, men etter prøvingen igår føler jeg på meg at jeg kommer til å blir frelst på 3-hjuling med svingbart fremhjul ja :blush:
Stakkars lekre, gode mistralen min :(

Er du ferdig med eksamen snart da? Og gratulerer med dagen som var (tror jeg kaken din betyr ;) )!! jeg klarer desverre ikke finne og laste opp festgelige bursdagskort :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9327

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Takk for det:)

Er ferdig med en eksamen, men har to stykker igjen andre uken i juni + to barnebursdager. Er også mye undervisning for tiden, og ett heftig pensum i det ene faget, så der for jeg ikke er inne her noe særlig for tiden:) Første gang på flere år at det faktisk har gått flere dager mellom hver gang jeg er på nett (bortsett fra å sjekke undervisningsplan og mail):)

Enig i at det er greit å ha prøvd en del for å finne ut hvilke krav en har til vogn. Tror også sjansen for å bli fornøyd med en blir større da:)
Mistral er jo uansett en super vogn for den tiden hvor du har hatt den nå, men den vil jo kanskje bli liten med tiden uansett så er ikke sikkert at det blir SÅ ille å kvitte seg med den:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9328

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
For ikke å snakke om knallværet som har vært, tror vi har hatt godt av bittelitt mindre trykk her inne alle sammen, kanskje har alle her inne sett sola og pustet inn frisk luft opptil flere ganger hver dag etter påske :laugh:

Så en ganske stor gutt i en s3 her en dag og det så rart ut, vogna var altfor liten. så ja, det er en slags trøst. Og selger vi den nå etter sommeren får vi sikkert mer for den enn om et års tid når den kanskje begynner å bli liten.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9333

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, selger du den til høsten så får du nok tilbake det du gav for den:)
Blir spennende å se hva det blir til da:)

Ang. s3 så er det den teutoniavognen jeg synes barna ser mest forvokst ut i, vet ikke hvorfor siden str. skal være den samme. Men det ser helt rart ut med store barn i den vogna, mistral, mistral s og de vognen ser litt bedre ut selv med store barn:) Når det er sagt så har både min og min venninnes barn på snart 2 år allerede hodet godt kanten på ryggen:) (vi har timmy, hun mistral).

Tror alle her inne har hatt godt av å lufte seg litt i finværet ja:) Har vært ute med ungene hver ettermiddag nå, det er deilig:) Selv om jeg er så allergisk at jeg føler jeg stryker med til tider:(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9338

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, merkelig det der. Aldri lagt merke til det med noen av de andre teutoniavognene før. Men den er litt høyere, kanskje dt har med saken å gjøre. optisk bedrag :laugh:

Æsj, allergi er kjedelige saker! Har ikke merket noe enda selv, krysser fingrene! Merkelig vær det har vært, syns det gikk rett fra vinter til sommer nesten, hvor ble det av våren! 20 grader er hakket for me for meg :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9340

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
:laugh: :laugh: 20 grader er i overkant for meg også! Sånn 15-17 grader er fint, og helst delvis overskyet:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9341

Hvis jeg var deg så ville jeg absolutt sett hvordan du liker 3 hjuling først. Så ikke du selger mistralen og angrer deg til vinteren.

Hvis du ender med bare en vogn så er jo TFK eller OTH et godt valg.
Og siden TFK har håndbrems og du trenger det ville jeg prøvd den.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9344

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
juniprinsesse skrev:
Hvis jeg var deg så ville jeg absolutt sett hvordan du liker 3 hjuling først. Så ikke du selger mistralen og angrer deg til vinteren.

Hvis du ender med bare en vogn så er jo TFK eller OTH et godt valg.
Og siden TFK har håndbrems og du trenger det ville jeg prøvd den.

Ja er du gal! Jeg har ingen planer om å selge mistralen ihvertfall før til sommeren, så jeg får prøvd EWen en stund og gitt 3-hjuling en god sjanse!

Er det virkelig ingen ehr inne som har bare en vogn? evt en vogn og trille?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9346

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi har egentlig det synes jeg. timmyen står i bhg som sovevogn, og han kunne lånt vogn der så vi kunne klart oss uten den:) Så har vi en brio kombi som egentlig bare står på vent til neste barn, og som brukes helt sporadisk og som vi også kunne klart oss uten:)

Så da står jeg igjen med en scooter og en brio sitty, og det dekker utmerket våre behov. Egentlig kunne jeg klart meg uten brioen også, og heller hatt en paraplytrille som tok minimal plass i bilen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9349

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og nå har jeg klart meg veldig lenge uten enn sånn liten paraplytrille også (selv om jeg savner det en gang iblandt), så konklusjonen må vel egentlig bli at vi kunne klart oss utmerket med bare en vogn:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9351

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Men nå har du ganske store barn da. Hadde du klart deg med bare en da de var 7-8-9-10 mnd?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9355

Kunne kansje klart meg med bare OTH (Dette må ikke mannen min lese altså, men ingen fare for at han skulle bevege seg inn her :laugh: )
Det eneste er at jeg synes den blir bred og lang inne i butikker så kommer ikke så lett frem som buggis. Men det er jo ikke noe problem egentlig :) :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9359

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg har faktisk bare en vogn akkurat nå, en Bugaboo (+en bhg vogn) og klarer meg vel egentlig, men jeg har veldig lyst på en trehjuling i tillegg da :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9361

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, jeg tror jeg hadde klart meg utmerket med det da barna var såpass små også:)
Til eldste hadde jeg kun brio kombi + en liten paraplytrille fram til han var 10 mnd. Da kjøpte jeg oth, og etter det så brukte vi nesten ikke brioen lenger bortsett fra når jeg ville se ham når vi trillet. Vi kunne fint klart oss uten, og hadde solgt den om det ikke var for at det har vært litt trøbbel med den og derfor ikke hadde samvittighet til å selge den.

Til yngste brukte vi vognene litt mer. Da hadde vi to vognbarn, og vi fikk ikke lengre plass til brio kombi i bilen. Vi måtte også ha søskenvogn + div så da følte jeg at alle vognene vi hadde var i bruk. Men også til ha har jeg nesten utelukkende brukt othen etter at vi kjøpte den da han var 11 mnd. Har også brukt brio sitty en del, men ikke fordi vi må:P

Så svaret mitt på det må nok bli at ja jeg hadde klart meg med en vogn også da barnet var så lite:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9363

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Oppmundtrende og inspirerende ;) Tror jeg skal satse på èn vogn, jeg. Sammen med cybexen!
Blir uvant å ha henne fra meg, så det blir uansett ikke før over sommeren.
Men da gjenstår det bare å velge vogn, og det må jeg pent vente med til jeg i det hele tatt ser om jeg liker -hjuling :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9364

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Lurt å vente til du har sett ja:)
Og om dere ikke trives med å kun ha henne forovervendt så kan du jo beholde mistralen ett år til og så selge den og bytte til f.eks en tfk om eller når hun vokser fra mistralen:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9366

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg skulle fint klart meg med en vogn. Da hadde det utvilsomt blitt en OTH. Jeg hadde ikke likt så godt å ha ham vendt fra meg men det er nok mest en vanesak.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9443

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
Oth syns jeg ser så spinkel ut, nydelig, men spinkel. Dessuten vil vi ha en vogn vi kan kjøpe bag til gtil neste barn (særlig at jeg ikke vil ha ny vogn når neste barn melder sin ankomst :laugh:

Ser du skriver at du synes OTH virker spinkel, hvis du skal sammenligne EW og OTH så er OTH testet og godkjent for å tåle 35 kg i vektkapasitet. EW er derimot bare godkjent for 15 kg.
Du kan kjøpe bag til både OTH og EW.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9466

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja jeg skrev "virker" spinkel. Det er litt sånn som at jeg har flyskrekk og nekter å fly med andre selskap enn norwegian. Vet jo at det er minst like trygt å fly med SAS, men jeg har fått hangup og det er ikke aktuelt :laugh:
EWen skal jeg uansett ikke beholde da :p
Vet at det er bag til oth altså, jeg bare syns den virker liten. og denne gangen mener jeg "virker" som i er ;) Tror ikke jeg vil ha en vogn med en bag som er så liten at jeg risikerer å måtte ha neste barn fravendt etter fire måneder om stakkaren blir litt langbein eller plump :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9503

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
MariHønaMedHvitveis skrev:
Ja jeg skrev "virker" spinkel. Det er litt sånn som at jeg har flyskrekk og nekter å fly med andre selskap enn norwegian. Vet jo at det er minst like trygt å fly med SAS, men jeg har fått hangup og det er ikke aktuelt :laugh:
EWen skal jeg uansett ikke beholde da :p
Vet at det er bag til oth altså, jeg bare syns den virker liten. og denne gangen mener jeg "virker" som i er ;) Tror ikke jeg vil ha en vogn med en bag som er så liten at jeg risikerer å måtte ha neste barn fravendt etter fire måneder om stakkaren blir litt langbein eller plump :laugh:

Den er virkelig ikke spinkel. Det er e svært solid vogn som tåler mye.
Bagen derimot har du helt rett i at er liten. Jeg hører om dem som sier de brukte bagen til barnet var 7-8 mnd men det stemmer hvrtfall ikke her. Jeg solgte den da baby var 5 mnd. Ikke er den særlig lun heller fordi den er ikke dyp nok.

Oth passer best til barn som er store nok til å sitte vendt fra deg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9507

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, eller jeg beholder mistralen og har som mellomvogn mellom oth-bag og oth-sittedel :p men da blir samboeren min sprø. Vi skal ha EN vogn, og den skal vare! Og den skal i tanken brukes til neste barn, men når det kommer skal jeg vedde på at jeg vil ha ny vogn uansett :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9515

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Hehe for oss med vogndilla så er det nok ikke håp om ha en vogn, og kun den ene til alle barna...
Jeg synes du skal kjøpe den vognen du har behov for nå, så kan du bekymre deg for resten senere hehe..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9516

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men jeg orker ikke mer! Har kjøpt 7 vogner på 7 måneder, trodd ealdri jeg skulle si det, men er skikkelig møkk lei. Ikke av å sitte å prate om vogner eller å gå å titte på dem og drømme, men av å aldri være fornøyd og stresse med kjøp og salg. Nå vil jeg ha en super vogn som varer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9518

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Hehe du er jo verre enn meg!! (ehm hvertfall nesten..)
Forstår godt at du bare vil finne ut av det og bli ferdig:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9521

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja! skulle ønske det fantes en vognprodusent med samme tilbud som sånne musematter og tskjortesider som man kan designe utseende på selv :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9523

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jupp! Hadde vært genialt. Velg understell, hvilke hjul, hvor mange, hva slags sittedel, hvordan håndtaket skal være utformet.. Ja alt, det er jo genialt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9527

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jaaaa! Men er ikke sikker på om disse vognene hadde blitt sikekrhetsgodkjent. 7 kg lette, vendbare vogner med stilrent, slankt design :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9529

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Hehe nei det er sant, også skal de jo tåle barn opptil 20 kg så man er sikker på at man kan ha den resten av vognperioden, og være kjempestor i sittedelen, for ikke å snakke om alt tilbehøret som måtte følge med.

Til en lav pris selvfølgelig:D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med en fornuftig avgjørelse! 14 år 11 måneder siden #9589

Jeg må bare si at jeg ble positivt overasket over OTH baggen.
Jeg Kjøpre den ikke før hun var 4 mnd. og alle sa at den kom hun til å vokse ut av etter noen uker. Men hun brukte den frem til hun var 8 mnd og da hadde hun fortsat plass. På slutten brukte vi den kun til å sove i for når hun var våken ville hun jo sitte.

Jeg synes det var veldig positivt at baggen hadde lave kanter for da så hun mer ut og jeg fikk mer kontakt med henne.
Da ble det ikke så kjedelig når hun var våken :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.936 sekunder