Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Uv trekk eller insektsnett?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Uv trekk eller insektsnett?

Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #902

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Lurer på om jeg skal kjøpe UV trekk eller bruke insektsnettet vi har. Tenker jo at det må være fint med UV beskyttelse når barnet sitter i vogna. Ser at noen av UV trekkene ser ut som insektsnett også. Hva er deres erfaring, ser dere behovet for UV trekk til vogna, eller klarer man seg med insektsnett (har et fra før)? Vet dere hvor man evt. får kjøpt UV trekk og hva prisen er? Har OTH, men klarer oss fint med et universaltrekk også.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #913

Jeg tenker det klarer seg med insektsnettet, jeg.

Så lenge barnet smøres med solkrem, og ikke blir stående med sola rett inn i vogna ser jeg ikke helt behovet. Om du ikke hadde noe fra før, ville jeg kanskje vurdert det istede for insektsnett, for å få "to i en" men jeg hadde ikke kjøpt det i tillegg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #916

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Takker for svar :) Det er jo absolutt en tanke. Ser bare det snakkes endel om uv-trekk rundt omkring, men lurer på om det da er noen vits å kjøpe det, etter hva du forteller....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #917

nå er jo ikke jeg ekspert på området, men jeg ser ikke helt behovet.
Miriam var spebarn sommeren for to år siden, med kjempetemperaturer, og masse sol, og det var aldri noe savn for meg, ihvertfall.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #928

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
husk at barn under 1 år aldri skal utsettes for direkte sollys da... selv om de har solkrem på... Jeg er kanskje litt panisk på området... Er det forresten noen som vet om/hvor man får kjøpt UV-trekk til en stor sportsvogn (Emmaljunga)?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #936

Hei igjen

Det er mye mulig jeg er litt vell avslappet på området, men jeg lurer nå på en ting... Hvordan overlevde noen av barna for 20-30 år siden?

Sier selvfølgelig ikke at vi skal legge nakne små babyer ute i sola uten krem, men så lenge vi som foreldre passer på å ha tynne lette klær på dem, småre områdene uten klær, og holde dem mest mulig i skyggen, da tror jeg virkelig ikke de tar skade av litt sollys...

Sol er jo faktisk viktig for dannelsen av blandt annet D-vit, og det er jo relativt skadelig å få underskudd av det i tidlig alder også...

Ja, vi akal beskytte de små mot sola, men la oss ikke gå helt fra konseptet heller...

Alt med måte :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #937

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
ja men jøss da, har aldri hatt UV-trekk selv jeg... jeg mener ikke at de sprekker som troll i sola :silly:

så som svar til deg som lurte, så er kanskje ikke UV-trekk det som står øverst på må-ha-lista her til lands. Du klarer fint å holde dem mest mulig i skyggen uten et sånn trekk tror jeg
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #938

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
hvis jeg hadde funnet kombinert UVtrekk og insektsnett, så hadde jeg utvilsomt gått for det til et lite barn. ble veldig lei av å legge tepper over hele tiden...
nå er tulla blitt større, og vil sitte og se verden, og da blir hun ikke så glad for i bli stengt inne, så det blir vel ikke noe UV-trekk her i gården
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #940

  • anicen
  • anicen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 9
Har heller aldri hatt UV nett, ikke savnet det heller. Kalesjen på vognen min har UV filter i seg, også kan man jo bare legge teppe over beina til babyen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #956

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Huff ;) Så uenige dere var jenter ;) Nå ble jeg usikker....skal, skal ikke ha uv trekk....:woohoo:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #958

  • Solfrid
  • Solfrid's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 39
hehe :) tror jeg og heller mot IKKE, altså ;) er vel ikke det som er mest nødvendig i vårt solrike land
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av Solfrid.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #968

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Huff, det får meg til å tenke på hva produsenter for ulike varer kan få oss til å tro at vi trenger, reklame ol. Det får oss til å tro at noe er veldig nødvendig å ha, selv om det ikke er det ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #1000

Noen UV-trekk, som f.eks OTH sitt, blir i tetteste laget føler jeg.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Uv trekk eller insektsnett? 15 år 10 måneder siden #1008

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Tenkte mye på UV-nett da jeg kjøpte vogn for noen måneder siden, men er i grunn såre fornøyd med det medfølgende innseksnettet, og ser ikke behovet for å kjøpe noe ekstra. Husk nemlig at smårollingene trenger luft når de ligger langt nede i vogna! Min erfaring er at det er mye varmere og lunere nede i vogna enn man tror og at det fort kan bli rimelig klamt og dårlig sovemiljø om man tetter igjen for mye. Lille tutta mi er dessuten svært kritisk til nett i det store og det hele, fordi hun ser verden dårlig ut av det. Med andre ord, liten vits i å kjøpe ekstra ting som man ender med å ikke bruke..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.910 sekunder