Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Venter barn - men hvilken vogn???
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Venter barn - men hvilken vogn???

Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 2 måneder siden #9

  • jennyventerbarnijuli
  • jennyventerbarnijuli's profilbilde
Jeg er så happy happy happy - venter barn i juli!! :silly:
Men er i fullstendig villrede - hvilken vogn??? Tar i mot alle tilbakemeldinger!! Og gjerne tips om hvor jeg kan få tak i de - billigst mulig.

Koooozzz:woohoo:

Jenny
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 2 måneder siden #10

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
Heisannsveisann.. Ville bare si grattis jeg!! :-) :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 2 måneder siden #12

  • myrulla
  • myrulla's profilbilde
Jeg forstår frustrasjonen din, det er jo tuuusen vogner å velge mellom!!:sick:
Jeg har klart å begrense det ned i 2 vogner nå, som du ser av innlegget jeg postet på forumet. jeg sliter mellom tfk og quinny, jeg syntes disse 2 er heeelt fantastiske vogner. kanskje jeg ender opp med begge! :whistle: Lett å bli vogngaaaaaal. hi hi
Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 2 måneder siden #13

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 2 måneder siden #26

  • jennyventerbarnijuli
  • jennyventerbarnijuli's profilbilde
jeg synes teutoniavognene blir så tunge. En venninne har Spirit'en fra 2005 og synes den er så tung..:S Har du noen erfaring med den?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 1 måned siden #82

Ja det er en vognjungel der ute! Og problemet er jo at man ikke vet om man er fornøyd med vogna før man har fått babyen og virkelig prøver om det funker. Jeg kjøpte en Simo kombi da jenta vår ble født i fjor sommer. Den oppfylte mine kriterier til vind-og vanntett vogn som samtidig er god å trille. MEN den er veldig tung. Så da overvant jeg min skepsis og kjøpte en OTH nå i januar. Og siden det så har Simoen bare blitt stående gitt. Den kan kjøpes med bag som er 75 cm lang og dermed ganske stor. Jeg kommer nok til å kjøpe bag til nestemann for den er bare så mye lettere å trille og ta inn og ut av bilen. Så du må tenke litt på hvor du bor og hvor du kommer til å trille tur. Er du i by så ville jeg skaffet meg en 3-hjuling. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 1 måned siden #85

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Helt enig i at 3 hjul er best i by! jeg ville også i samme slengen ført opp hånbrems og lufthjul som kriterie jeg, da. litt mer styr med lufthjul, men det blir så mye mer behagelig å trille og for babyen også!Jeg har vogner både med og uten håndbrems, og merker stor forskjell.
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 17 år 3 uker siden #124

  • xtina
  • xtina's profilbilde
Kan på det varmeste anbefale Bugaboo Cam, den har alt spør du meg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 15 år 10 måneder siden #1026

  • janbaby
  • janbaby's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Mer et spørsmål en svar fra meg:
Jeg leste på kvinneguiden.no at bagdelen på 3-hjulingen var så kort at den ikke passet til en babyen etter 3-4 mnd, og når babyen helst ikke skal sitte før den kan sitte selv (6-8?), så blir dette helt feil. Kan noen bekrefte dette?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 15 år 9 måneder siden #1044

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Mitt heteste tips når det gjelder hvilken barnevogn du skal velge, er å låne eller arve en enkel vogn og vente noen måneder før du kjper ny vogn. De første månedene brukte jeg en 10 år gammel Brio. Den så selvfølgelig ikke spesielt fresh ut, men triller bra. Jungelen av vogner er enorm og man vet virkelig ikke hva man trenger før man har trilla litt. Selv har jeg en Maxi-Cosi Mura 4, som jeg er strålende fornøyd med, men som jeg er helt sikker på at jeg aldri hadde valgt om jeg hadde kjøpt vong før jeg fikk noen preferanser.

Angående størrelsen på bagen, er det større og mindre forskjeller, og igjen vil jeg anefale deg å se det litt an. Noen unger vokser "etter boka" og passer fint i en hvilken som helst bag, mens andre (som kjære tutta mi) pløyer igjennom klesstørrelser som om det var førstemann.

Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 15 år 9 måneder siden #1050

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Her er linker til demonstrasjon av flere vogner. Håper dette kan være til litt hjelp :)

www.barnevognguiden.no/fireboard/barnevo...m-her/view.html#1049

Er enig med hun over som foreslår en brukt vogn til de første månedene, og heller investere i en god sportsvogn ved 5-6 måneders alder. Anbefaler deg da å ta en titt på OTH urban jungle og Philandteds sport. Veldig fornøyd med begge vognene og de kan ogaå brukes fra fødselen om man kjøper bag/softbag. Du finner link til disse vognene på linken over her. OTH heter da Mountain buggy. Lykke til med vognvalg!!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Venter barn - men hvilken vogn??? 15 år 9 måneder siden #1051

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
PS. For husk at sportsvogndelen er den du vil bruke lengst til barnet :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.640 sekunder