Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Et easywalkerspørsmål
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Et easywalkerspørsmål

Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8943

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Kan man skifte trekk på easywalker? Enten slik som på oth hvor trekket er selve sittedelen, eller slik som på teutoniavognene hvor man kan trekke om skjellettet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8962

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det går an. Tror stoffet er festet på lignende måte som oth, og vet at det er noen som har fått byttet trekk på EWen sin. Men det er visst ikke så lett å få tak i andre trekk, for de selges ikke separat som ekstrautstyr sånn som oth sine. Men man kan jo få tak i fra noen som har fått nytt trekk pga reklamasjon o.l, og kanskje på andre måter også? Har hvertfall sett trekk til salgs på finn en sjelden gang.

leste noe om det med trekk for en tid tilbake, lurer på om det var snakk om at det skulle begynne å selges trekk, men dette var vel egentlig bare spekulasjoner.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8965

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
er det noe i vognenes rike du IKKE er opplyst om? :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8966

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Får da håpe det:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8969

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nesj, innmari praktisk syns nå jeg :lol:
Synd det skal være så vanskelig da. De lyseblå og knalloransje er jo oftere noe billigere enn de brune og sorte, tenkte det kiunne gå an å kjøpe en billig i feil farge og kjøpe trekk. men neida.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8976

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Dessverre ikke så enkelt nei, men du kan jo håpe på en endring:) Nå er jo f.eks trekkene til oth ganske dyre, og om ew hadde lagt seg på samme pris så er det egentlig ikke så mye å spare på å kjøpe ekstratrekk med mindre du vil ha to stk:)

Den lyseblå er jo faktisk veldig fin da, og med litt rosa e.l tilbehør kan du få den ganske feminin:)

Ellers kan du spare litt på å bestille fra www.babyjungle.nl, mener den skal ligge på rundt 4000 kr totalt derfra. Og det er en nettbutikk som har en utrolig god service, og som mange har brukt og likevel har jeg enda ikke lest noe negativt om den. Men det er vel likevel en tusenlapp over det du hadde tenkt deg:)

De seineste vognene fra 07 og 08-modellen til EW har en klips i ryggen som gjør sittestillingen rettere + at kalesjen er litt annerledes på 09-modellen (selv om jeg faktisk måtte studere bildene for å se forskjell:laugh: ) KAn være greit å vite om du ser etter en brukt en;)

Da jeg kjøpte siste 3-hjulingen vår vurderte jeg EW og den er faktisk imponerende god å trille. Har litt lyst å prøve den selv:)

Angående vognkunnskapene mine så er det jo selvsagt praktisk for meg også, men har brukt laaaaang tid på ulike forum og på butikker + hatt mange vogner så skulle nesten bare mangleB) Og jeg håper virkelig jeg aldri blir "utlært", føler fremdeles at det er MYE igjen å lære:laugh: Og det er bare moro!:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8979

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
4000 er heeeeelt uaktuelt, 3000 også egentllig, men :p
Har blitt mer og mer interessert i EW må jeg si, syns det er kjempesynd at det er så få på finn, blir mye enklere å finne en oth ser det ut til.

Det finnes nok bare eèn lyseblå vogn i mitt hjerte, og det er tåkeblå simo kombi. kan aldri ha en annen lyseblå vogn etter den ;
Nei, nå skal det være svart, grønn, lilla eller brun, ikke flere lyse eller knasje farger!

Men fortell fortell mer om EW da! Sammenlignet med oth :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8986

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har ikke så mye mer å si egentlig:)

Det jeg fant ut var forskjellen (og da sammenlignet jeg dem på butikk, hadde dem ved siden av hverandre):
EW er litt lettere, men det merkes ikke på trillekomforten (hvertfall ikke inne). Trillekomforten var ganske lik på de to vognene, begge er også veldig stødige.
EW blir mindre sammenlagt, men er (til tross for klipsen) noe mer tilbakelendt i sittestillingen. Men for min del hadde det ikke vært noe problem.
EW var mer åpen i kalesjen, men dette er forbedret littegrann nå med den nye kalesjen. Synes nok fremdeles at oth virker hakket lunere.

EW har full liggestilling, oth ikke helt full - men forskjellen er nok størst på de gamle othene og ikke så mye på de nye modellene med nesten full liggestilling.

EW er billigere, både selve vognen - men også det at den f.eks har sportsbøyle som følger med og som man må kjøpe ekstra til oth (koster 3-400 kr).

oth er noen cm lenger i ryggen enn EW.

OTH er etter min mening penere vogn, men det er jo en smakssak:)

Ryggreguleringen på EW er glidelåser, mens oth har ett stroppesystem (som jeg elsker:) ). Det gjør at ew har tre eller fire faste rygginnstillinger, mens oth kan du ha i akkurat den stillingen du ønsker. Jeg synes personlig at stroppesystemet også er enklere i bruk, men det er sikkert også en smakssak og ikke minst en vanesak.

Ingen av vognene har regulerbart fotbrett, men synes at fotbrettet til EW kanskje ser hakket mer behagelig ut - men ikke den store forskjellen her heller.

Alt i alt kom jeg til at vognene i all hovedsak er ganske like, noen ting er bedre på den ene enn på den andre men totalt sett så har jeg inntrykk av at begge deler er utrolig gode vogner.
OTH "vant" likevel da vi kjøpte, litt pga at jeg hadde hatt den før og visste at det var ett godt kjøp men også pga av rygglengde, kalesje og ryggregulering som for vår del ble det lille ekstra på oth.

Men ville absolutt holdt øynene oppe for en fint brukt ew også, selv om det ikke er så mange på finn så detter det inn noen med jevne mellomrom. Og jeg har sett dem ned i 2500 kr for veldig fint brukte vogner:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8990

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det eneste som kan være et problem der er sittestillingen Symre syns ikke sittestillingen på Mistralen er bratt nok. det begynner egentlig å bli litt problematisk.. Virker som hun får vondt i ryggen nesten, og hun aker seg nedover og blir liggende helt feil. Vi er ute med vognen fra 9-10 til 15-16 hver eneste dag, så det er egentlig litt viktig. hmmm..
men ny oth er jo uansett uaktuelt, så da blir ikke det noe som avgjør vogn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8991

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
HAHA mammas lille, du vet du skrev "har ikke så mye mer å fortelle" om EW i starten av forrige innlegg somm nesten er en halvmeter langt ? :laugh: :p:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #8998

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
:laugh: Det ble litt lenger enn jeg trodde:laugh: Synes jo egentlig ikke at jeg sa så mye:P

Angående sittestillingen så liker jeg ikke så godt teutonia sin sittedel, timmyen er den ungene mine har sittet dårligest i d ade var mindre nettopp av den grunnen du skriver i tillegg til at ryggen på en måte er litt langt bak. Klarer ikke forklare det bedre:lol:
Mine har sittet best i de som har en ergonomisk utformet sittedel, som oth. Da sklir de ikke og får mye bedre støtte i ryggen.

Men ville kanskje prøvd å sette henne i en EW så du får sett hvordan sittestillingen er, mulig ryggen er litt mye tilbakelendt hvis hun vil lengst mulig fram:)
Noen synes oth er for tilbakelendt også, men det forstår jeg ikke. Har dyttet min helt fram og da har den blitt så godt som 90 grader
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9001

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tror på ramme alvor jeg begynner å strigrine om jeg må selge mistralen pga dette altså :( Jeg elsker teutonia, elsket timmyen (men da satt hun ikke noe særlig, hadde den da hun var 4 mnd, med softbag stort sett), ELSKER mistralen min, både utseende og i bruk. Men siden vi er ute nesten en full arbeidsdag hver dag og hun sitter i vognen sikkert 3-4-5 timer hver dag er det jo viktig.
Men har ikke sett noen EW her i byen jeg. ikke å barnas hus, ikke på lokalbutikken (en reflex-butikk).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9004

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Trodde barnas hus hadde ew jeg, men de har kanskje sluttet med det...

Hun kommer nok til å sitte bedre i mistralen etterhvert som hun blir større og sterkere i ryggen og sitter mer selv:) Og det hjelper jo med pose i, så når det blir for varmt så kanskje ett godt og litt tykt sitteunderlag kunne gjort susen?

Men om du har tenkt å kjøpe en ekstra vogn uansett, trehjuling eller noe så er kanskje dette rette tiden å gjøre det på om du kan ha henne vendt fra deg. I den perioden hvor de sitter en del selv, men fortsatt er små er sittedelene som er ergonomisk utformet mye bedre.

Ser Brio Go ble nevnt i den andre tråden, og den ser bare fantastisk ut altså...Men den er jo helt ny, umulig å få tak i brukt og steindyr:(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9007

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
la ikke merke til den, men så jo ikke etter den heller.
har prøvd med dyne i ryggen og slank pute, men det blir også feil. Virker som om stumpen er for stor på en måte :laugh: , som om setet i sittedelen burde vært lenger, om du skjønner?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9008

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hmmm, synest det burde være omvendt jeg da, at den skulle vært kortere:laugh: Da hadde ikke barnet hatt så mye å skli på...

Er vel egentlig den knekken mellom ryggen og selve sitteplaten som er problemet på vognene. Brio kombien min er også sånn.

Men ville som sagt sett det litt an, blir nok sikkert bedre når hun blir litt eldre og sitter litt stødigere og lengre selv.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9010

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja hele setet kunne kanskje vær kortere, men knekken burde vært lenger! eh. ja ;)

set det an ja, jeg er jo viden kjent for å se det an/ha tålmodighet/ha is i magen :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9026

Jenta mi sitter heller ikke like fint i S3 som i OTH og Bugaboo.
Hun satt absolutt best i buggis til å begynne med, der får hun så god støtte fra den ergonomisk riktige sittedelen. Nå er hun 10 mnd og sitter veldig bra i OTH også, og hun koser seg veldig med å sitte forover.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 2 dager siden #9044

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Du kan jo få kjøpt sånne stilige pimp your pram greier i flott mønster og farger!

pimpyourpram.com/
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Et easywalkerspørsmål 15 år 1 dag siden #9066

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ooh stilig! Jeg vil ha EW!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.860 sekunder