Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognhjul

Vognhjul 15 år 2 dager siden #8900

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
I dag så jeg et venninnepar med hver sin Brio Sing på kafè. år de gikk hver til sitt i hver sin retning la jeg merke til at begge strevde med brostein og fortauskanter! og den har jo relativt store, kraftige hjul.
Jeg har brukt Cybexen i hele dag, for første gang på ordentlig sånn ut og farte heledagen-tur, på grus og brosten og alt. Den har jo sånne type hjul som maclaren, doble små svivelhjul. Syns det går kjempefint, bortsett fra at den trekker litt til siden på underlag som egentlig er jevnt, men med noen små humper eller steiner innimellom.
Bare lurer på dere som feks har hatt bugaboo og oth (eller andre to svingbare og trehjulinger), hva syns dere er fordelene med to svingbare små forhjul i forhold til trehjulinger med svingbart forhjul?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8902

Har ikke prøvd begge deler, men kan bare si at idag når vi gikk over veien og skulle opp igjen på fortauskanten med forhjulet på sving holdt vognen på å velte for første gang! :ohmy:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8906

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
uff, så ekkelt! kanskje greit å ha det låst når man skal over hindringer da. Hun ene med Sing idag hadde låst hjulene, men hadde allievel problemer, og det var å komme NED fra fortauskanten til brostein.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8912

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HAr aldri hatt to svingbare forhjul, men ett stort svingbart forhjul vil vel fungere mye bedre rett og slett fordi hjulet er større. Jo større hjul, jo bedre talker de hindringer sånn generelt. Og har man lufthjul blir det jo enda bedre.

Men når jeg går opp og ned fortauskanter så vipper jeg vogna sånn at jeg bare triller på bakhjulene, så ikke noe problem med svinghjul i den anledning:)


Vogner med to svingbare forhjul mener jeg å ha hørt at også ofte heller mer til en side, og kan være vanskeligere/tyngre å manøvrere pga av det enn trehjulinger.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8915

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, for cybexen er virkelig super inne og på helt flat asfalt, men om vanlige svingbare hjul ala sing fungerer på samme måte ville jeg aldri hatt en slik som eneste vogn.
Men de doble hjulene på paraplytiller er jo også supre på å fange opp grus inni mellom hjulene også dsa, det er jo ikke noe problem med sing. Men om hjulene kommer på hver sin side a en liten sten eller i grusspos vil de jo slite med å gå samme vei.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8924

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg har hatt både oth og bugaboo. Og Oth er uten tvil mye bedre å trille pga stort lufthjul foran også.

Bugaboo er god den også, men den heller oftere til den ene siden som nevnt over her.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8926

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tenker ikke så mye på plasthjul vs lufthjul da, tenker mer på antall og størrelse. for det er jo helt supert å svinge med to små svingbare hjul også. kjempedeilg! og symre får rumpemassasje på grusveiene, glede for begge parter :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8939

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ok, forstår.

Men tror det er veldig individuelt det med antall hjul og hvordan trillekomforten er. Jeg likte aldri S3 (syns den var tung og vanskelig å manøvrere på annet enn asfalt), så det var en drøm å bytte til Oth. På den annen side var jeg godt fornøyd med Bugaboo også, selvom den av og til var vanskelig å trille rett. Maclaren trillen vår derimot er veldig stabil, og har en utrolig god trillekomfort.

Nå ble det mye rot her sikkert, men det jeg prøver å si er at jeg ikke tror det er avgjørende om vognen har ett eller to forhjul, men heller helhet på vognen. Skjønner du hva jeg mener?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8941

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jepp, absolutt. men jeg vet ikke om en tosvingbar kan bli så stbil og rettkjørt at jeg ville hatt bare det altså. det er vel konklusjonen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8970

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har kommet til samme konklusjon som deg:) Er vel derfor jeg aldri har eigd en sportsvogn med to svingbare forhjul, hadde hvertfall ikke fungert som eneste vogn her:)
Trehjuling derimot har vi hatt som eneste vogn uten problem:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8973

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
er litt skeptisk til det også jeg da. Men vi har mer snø og ingen bil da. men så har jo folk trehjulinger i tromsø også.
Kan ikke begripe at det kan være noe kjekt på snø jeg altså. Føler meg som en gaaammel kjerring som er skeptisk til alt nytt :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #8978

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
OTHen er den vogna vi har hatt som har fungert best på snø og vinterføre. HAr ikke låst hjulet heller. Så det er ikke noe å bekymre seg for;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #9045

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Fordelene med Bugaboo er nok ikke bare det at hjulene er små, det er hele pakka ;) Det at vogna er lett, har mange praktiske funksjoner, stor bag osv. osv. Fordelen er konstruksjonen, den blir ikke like lang som en trehjuling er, slik at den er lettere å sno mellom f.eks butikkstativer ol.

Hvis jeg skal fremheve både OTH og buggisens egenskaper må det være at OTH har suveren trillekomfort på alt av underlag, det har ikke buggisen. Buggisen har derimot vendbar sittedel og mange flere andre flotte funksjoner som OTH ikke har.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 2 dager siden #9046

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
er litt skeptisk til det også jeg da. Men vi har mer snø og ingen bil da. men så har jo folk trehjulinger i tromsø også.
Kan ikke begripe at det kan være noe kjekt på snø jeg altså. Føler meg som en gaaammel kjerring som er skeptisk til alt nytt :laugh:

Trodde også at trehjulinger måtte være dårlige på vinterføre før jeg hadde prøvd en selv. Men etter at jeg fikk en, endret jeg raskt mening!

Tro meg, har bodd i Finnmark på et av de verste snøhullene i Norges land, og jeg må si at til slikt er en trehjuling med luftdekk suverene :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 1 dag siden #9184

Empa skrev:
Fordelene med Bugaboo er nok ikke bare det at hjulene er små, det er hele pakka ;) Det at vogna er lett, har mange praktiske funksjoner, stor bag osv. osv. Fordelen er konstruksjonen, den blir ikke like lang som en trehjuling er, slik at den er lettere å sno mellom f.eks butikkstativer ol.

Hvis jeg skal fremheve både OTH og buggisens egenskaper må det være at OTH har suveren trillekomfort på alt av underlag, det har ikke buggisen. Buggisen har derimot vendbar sittedel og mange flere andre flotte funksjoner som OTH ikke har.

Signerer Empa

Har begge vognene og begge er veldig gode å trille men OTH vinner når det gjelder trillekomfort Bugaboo vinner på at den har så mange praktiske funksjoner.

OTH er klart best på vinterføre, men det fine med buggis er vinterhjulene og da vinner den over feks. S3.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 21 timer siden #9195

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg mååååååååååååå bare ha en OTH i tillegg ti Buggisen:P
Vil ikke bytte Buggisen ut me OTH, men jeg vil ha i pose og sekk :laugh:
Jeg har Bugaboo som eneste vogn nå og jeg klarer meg jo me d, men som sagt vil gjerne ha i pose og sekk så får prøve å grine meg til en oth igjen :P :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognhjul 15 år 12 timer siden #9229

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, Oth og buggis er den perfekte kombinasjon :)
Med de to vognene får man dekket de fleste behov!
Jeg hadde begge to frem til prinsen vokste ut av buggisen, og var strålende fornøyd (savner fremdeles buggisen enormt!).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.866 sekunder