Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilke vogn er du minst fornøyd med?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilke vogn er du minst fornøyd med?

Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #858

Hei!

Følger Empas eksempel ("hvilke vogn er du mest fornøyd med") og snur det på hodet. Kan jo være interessert å få vite hvilke vogner folk advarer mot...

Jeg har den siste tiden brukt en Quinny Formula. Dette er en litt eldre modell og har derfor gått ut av produksjon (såvidt jeg vet), men synes ikke den er så brukervennlig som man skal ha det til. Kjøpte den brukt og forrige eier skrøt veldig, men tror hun var mer opptatt av utseende og kulhetsfaktor enn funksjonalitet - desverre:S
Mulig at nyere Quinny vogner er bedre enn denne, men har lest noen brukerrapporter her på barnevognguiden som ikke akkurat er positive. Quinny er kanskje kule, eller var - for nå er det kommet flere vogner på markedet som ligner og som, etter min mening, har finere design. Dermed kan de ikke gjemme seg bak å være unike design-messig.

Har ikke BARE dårlige erfaringer. Bagdelen av vogna, om enn noe liten, har fungert ganske bra. Virker som jenta mi har trivdes godt i denne, men nå har hun snart vokst ut av den (5 måneder). Og det er her problemet dukker opp, for sportsdelen egner seg særs dårlig til så små barn. Sittedelen er for kort i setet og kan knapt nok legges bakover. Det siste visste jeg jo da jeg kjøpte den, men trodde kanskje jeg kunne bruke bagdelen noe lenger (jenta vår er ganske lang for alderen). Nå må jeg ut og finne meg en annen vogn, for denne kan jeg bare ikke bruke. Synd, for den er forsåvidt god å trille, lett å legge sammen og tar ikke altfor mye plass. Litt tung, men den er jo tross alt 6 år gammel...

Håper andre har lyst å dele sine erfaringer med vogner de ikke vil anbefale. Men, jeg vil påpeke at fordi noen har dårlige erfaringer med en vogn, betyr ikke det at den ikke kan fungere for noen andre:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #859

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
nå har ikke jeg vært borti all verdens av vogner, men jeg må si jeg ble utrolig skuffet over teutonia Spirit S3 (den hadde ikke svingbart forhjul da jeg kjøpte i 2005). Vi brukte vognen til helt normal hverdagsbruk, om man kan kalle det det, men jaggu har vi ikke måttet levere vognen hvertfall 7 - 8 ganger til reparasjon! Hjul som faller av, bremser som svikter, det knirker og piper. Synes dette er veldig rart fra en så anerkjent leverandør som Teutonia. Men har hørt flere venninner som også er misfornøyd mtp at de faller lett fra hverandre. Tung er den også. Nå har vi TFK og opplever den som en annen verden!!

Men jeg må få understrøke at dette er en eldre spirit-modell, og ikke den som selges i dag. :huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #861

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Flott tråd :) Kjekt å få en oversikt over de vognene vi ikke har vært fornøyde med :)

Den vogna jeg har likt minst må ha vært Emmaljunga scooter. Synes den bråkte når vi trillet, og handlekurven i metall bidro ytterligere til det. Synes ligestillingen ble altfor bratt (minnet mer om en sitteposisjon), og vår baby trivdes ikke i den.

Simo kombi var en vogn jeg var fornøyd med i sin tid. Men idag synes jeg den er altfor tung, og tar for stor plass, vi måtte demontere den for å få plass i vår sedan/personbil. Ellers er det en bra vogn. Hadde nok ikke valgt den igjen.

Hører og har hørt mye negativt om Quinny freestyle 3 xl comfort, vurderte den selv, men tok ikke sjangsen pga. de dårlige ryktene. Prøvde den i butikk, og der synes jeg den virket ganske tung.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #867

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
IKKE KJØP MUTSY urban rider!!
Det må jeg bare si. Jeg hadde skrekkens opplevelse med den vogna. Jeg hadde parkert vognen, med nurket oppi. bremsen var på, og vognen stod i en svaaak helning. ungen gjorde et kraftig spark med bena, og vips, så spratt bremsen opp, og vognen begynte å trille utfor bakken! Jeg stod heldigvis rett ved siden av, og hadde bare sluppet vognen i noen sekunder fordi jeg skulle legge fra meg noe. Jeg hadde også problemer med bremsene flere ganger, kom det bittelittegranne rusk inni.. hva heter det... bremsesporet?:lol: ... så ville ikke bremsene feste seg i det hele tatt, eller så kilte de seg fast. en dag måtte jeg bære vognen hjem på to hjul MED ungen oppi, fordi jeg ikke fikk løs bremsene uten verktøy... ellers, så skal du ha et utenomnormalt lite barn, dersom ungen ikke skal stange i kalesjen før 1 års dagen... Herved er alle advart, og... skriver under... fin tråd! :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #870

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
Unnskyld meg - ha ha ha ha - nå fikk jeg helt latterkrampe. Bremsespor :laugh: :silly: :silly: :woohoo: :laugh:
Okay, begynner å bli sent og humoren er laber.

hi hi.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #985

Eneste virkelig STYR UNNA vognen jeg har vært borti er Quinny Freestyle 3XL Comfort....:unsure: :S :angry: :huh:
Rampetert april 2006 & Rampetutt juli 2008

TFK Joggster Twist | Stokke Xplory | Maclaren Techno XT
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilke vogn er du minst fornøyd med? 15 år 10 måneder siden #993

Jeg har stort sett hatt noe å utsette på alle, kresen som jeg er. Den ultimate vogna finnes ikke, det har jeg hvertfall klart å slå fast. Men det finnes heldigvis vogner som er ultimate på sitt område og til sin bruk. :)

Vogner som bare har vært rævva:

*Emmaljunga Duo Edge. Svær, tung og jævlig å trille. Med sportsdelen på ble det HELT ubrukelig. Tyngdepunktet er alt for langt fremme.
*Carena Lux: Kjip, kjip, kjip
*Quinny Freestyle 3XL Comfort: Elendig kvalitet, veltevillig, ristende forhjul, bred mellom bakhjula men likevel smal sittedel og bitteliten kurv under. Kalesjen bråker noe dyrisk, fjæringen er elendig og kalesjen er tynn og slafsete så det blåser rett gjennom den. Styr unna.
*Quinny Buzz: Kul å se på, men henglete, raklete og rælete. Ikke god å trille, og har en merkelig sittedel.

Sikkert flere, men kommer ikke på dem i farten.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.486 sekunder