Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Søskenvogn som er lett å trille
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn som er lett å trille

Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8361

  • Silie
  • Silie's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Jeg lurer på om noen kan anbefale en god søskenvogn.
Jeg trenger en vogn som er lett å trille til og fra barnehagen med plass til to barn. Det er ca en kilometer hver vei, og en del av veien består i en bratt grusbakke.

Jeg venter nå barn nummer fire, og nummer to er litt over tre når jeg har termin. Jeg tenkte derfor at nummer to og tre kan sitte i vogna i starten, og når babyen er født kan nummer to få gå selv, mens babyen ligger i vogna.

Siden jeg skal trille to barn som høygravid er det aller viktigste at vogna er lett å trille.
Ellers vil jeg aller helst ha barna (i hvert fall babyen) vendt mot meg, og vogna må være egnet for nyfødt.

Kan noen anbefale en slik vogn?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8365

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg har kjøpt OTH/MB søskenvogn, har ikke testa den ut enda, da jeg venter babyen. OTH/MB er god å trille og manøvrere.

Har også P&T sport, den vil jeg ikke anbefale fordi jeg synes den er ganske tung å trille, spesielt når det er mer tyngde i vogna. Den er nok best som singelvogn.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8378

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Oth sin søskenvogn er desidert best.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8500

  • Silie
  • Silie's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Takk for svar.
Jeg har også P&T sport med søskensete fra før, og den egner seg ikke.

OTH skal jeg sjekke ut.
Jeg har også tenkt litt på baby jogger e.l. p.g.a. den bratte (og lange) grusbakken. Vil noe sånt være lettere å trille?

Jeg trenger ikke vogn som er smal, lett å manøvrere, eller som blir liten sammenlagt, så jeg lurer på om det er slike ting som gjør at 'alle' anbefaler OTH, og om det er andre vogner som kan være like gode å trille.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8502

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg har ingen erfaring med søskenvogner (utenom at jeg har trillet en tfk i 10 min eller sånn), men må si at jeg ble utrolig positivt overrasket da jeg trillet GT safari her om dagen. Selv med 2 barn oppi var den jo utrolig lett og så god. Og til den prisen da. Fikk høre av de som eier den, at det hadde betalt 2500,- for den på Babyshop. Den hadde skikkelig store lufthjul bak, så det var ikke mye kraft som måtte til for å få den fremover.

Jeg ville bare nevne det for deg, men har som sagt ingen annen erfaring. Men det må jo være noe negativt med den vognen, siden de fleste søskenvognene man ser på gaten er Tfk og Oth (som koster mange ganger prisen av denne).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 6 dager siden #8507

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det som er "problemet" med gt er vel at den så ganske bred, men hvis det ikke er noe kriterie så kan det jo være verdt å ta en titt:)

Har ikke erfaring med den selv, men her jeg bor ser jeg den støtt og stadig. Minuset er at du ikke kan ha babyen vendt mot deg, men har sett mange som triller den med softbag i så det skal vel gå greit å ha en nyfødt i den vil jeg tro:)
I oth og tfk som også er nevnt kan du feste hardbag til babyen, og denne står jo da vendt mot deg. Samme med EW sin søskenvogn (duowalker), og den skal også være ganske lett. Tror den er lettere enn både oth og tfk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 5 dager siden #8515

  • Silie
  • Silie's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Da skal jeg jammen sjekke ut GT safari. Er jo greit om den ikke er så dyr. Så får jeg sammenligne med Oth og Tfk.

Jeg lurer fortsatt på baby jogger også. De ser så lette ut å trille. Er det ingen som har noe å si om dem?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn som er lett å trille 15 år 5 dager siden #8526

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg har hatt både gt safari og gt sport, gode vogner begge to, til en grei pris. Hvis jeg skulle valgt en av dem igjen holder jeg en knapp på gt sport selv om den ikke har svingbart hjul. Den er likevel en del lettere enn safarien.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.799 sekunder