Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Teutonia Timmy vs Mistral??
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Teutonia Timmy vs Mistral??

Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 1 uke siden #8347

Er det store forskjellen på disse??
utenom at på mistralen kan man vippe håndtaket over.....

Komme med erfaringer mtp trillekomfort ol dere som har disse vognene?!! også om dere har de hjulene somfølger med eller lufthjul!
:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8381

Jeg har ikke vognene men vet at settedelen på Mistral er bredere men at de er like lange.

Mistral får du også bag til.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8384

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg har hatt begge! Fantastiske vogner begge to, til hvert sitt bruk. De nye Timmyene kan man få med lufthjul forresten, ihvertfall i sverige.
Men uansett.
Det er jo det med at timmy ikke er vendbar. Timmy har mindre handlekurv. Timmy er lettere.

ANg trillekomforten så brukte jeg timmy med standardhjul i hele februa-mars i år, og det gikk greit, men det humpet ganske grundig på sånn ujevn, hardtrampet snø. Men ristngen var eneste problemet, for nr det gjaldt å komme seg rundt var den så lett og slank at jeg på en måte bare "slang" den over brøytekantene ;)
Vi byttet fra timmy til mistral fordi Symre bare var 4 mnd og det ble litt trist (for mor) å ha henne fravendt.
Hadde llufthjul på 07-mistralen min og det gikk supert i vinter. Nå har vi standardhjul på 08-modellen og det går like bra syns jeg, for 08-modellen fjærer bedre! men har jo ikke fått prøvd den i snøen, fikk den jo nå i april.

Vanselig det her, skulle gjerne hatt begge to. dette ble du neppe klok på, du fr heller spørre konkrete spøsmål, jeg syns det er trist å skulle skrive mer positivt om den ene, er så glad i begge to :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8385

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
timmy er forresten ikke SÅ mye smalere, hadde både softbag og voksipose i den!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8442

hmmmm....
Vi så på Timmy skjønner du når vi kikket på ny vogn nå, men hjulene skremte oss... hadde sånne hjul på Simoen og det skal vi IKKE ha igjen på hovedvogn... MEn om det går ann å kjøpe lufthjul til blir det jo en HELT annen sak!!! :) uff, nei jeg må tenke mer tror jeg!! krysser fingre og tør for at jeg heller vinner den nye simoen i foreldre og barn. er en sånn type vogn jeg aller helst vil ha!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8445

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hmm, simo kombien? Hvis det er den du ønsker deg blir det vel et evldig sprangtil timmy? Altdså jeg elsker timmy, men den er jo ikke i samme bås engang!
Var ei på nybaktmamma som hadde fått timmy med lufthjul i sverige, til 2999 svenske. Husker ikke hvor! men det må være strålende, da hadde eneste aber for meg vært at den er fravendt, men det er jo du vaant med :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8510

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Mistral er en fullverdig sportsvogn, timmy er en sportstrille. Synes Mistral har bedre demping og bedre trillekomfort rent bortsett fra at den er tyngre, og litt bredere sittedel. Det er jo i det hele tatt en litt større vogn:) Så er det vanskeligere å komme til i handlekurven på timmy enn på mistral.

Ellers er Timmy lettere, mindre sammenlagt (den blir veldig kompakt sammenlagt), har like lun kalesje som mistral og samme liggelengde på sittedelen. Den er ikke av de bredeste, men vi hadde eldstemann som 2-åring i ytterklær i voksipose i vogna en hel vinter og det fungerte godt. Bruker den nå som sovevogn til minsten (som blir 2 nå snart), han sover i voksien og har det ikke noe trangt.

Når det gjelder hjulene så har jeg de gamle standardhjulene, og de er ikke noe gode:( Standardhjulene nå er noe bedre da, og man kan få samme hjulene til timmy som til mistral. Er ikke noe problem å få lufthjul til timmy, men det koster litt ekstra.

Skal du ha en liten og lett firhjulstrille så er timmy absolutt ett godt valg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Timmy vs Mistral?? 15 år 6 dager siden #8519

ikke simo kombi nei, den nye trilla 124... må se på den først tror jeg og bestemme meg etter det!

både mistral og timmy er jo fine vogner!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.655 sekunder