Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt?

Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 11 måneder siden #813

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Og hvorfor? Tenkte vi kunne lage en slik tråd hvor de som er på utkikk etter barnevogn, kan få noen råd og tips om bra vogner :)Legg gjerne ved bilde :)

Den beste vogna jeg har hatt er OTH urban jungle (sportsvogndel) fordi den har så utrolig god trillekomfort. Og den er som en stressless for barnet. Vår baby på 10 mnd sover og sitter veldig godt i den.
Vedlegg:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 15 år 11 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 11 måneder siden #814

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 15 år 11 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 10 måneder siden #824

Jeg har bare hatt to forskjellige, og har egentlig vært fornøyd med begge, men den beste av de to må være Simo kombivogna. Det er en 2005 modell.
Den har myke gode fjæringer, og gode hjul, samt at vesla fortsatt har god plass i den. Hun er 2 år nå. Sover fortsatt godt, selv med Voksipose, samt at den er lun og god mot vind og vær. :D

Den andre vogna mi er en Troller, Shopper Light. Den er fin til sitt bruk, men litt vell stiv, og tung å manøvrere. I tillegg er hjulene laget av et matriale som er lite støtdempende, og småstein setter seg fast i dem. Litt iriterende å måtte børste løs stein til stadighet ...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 10 måneder siden #838

Min favoritt så langt er mer en trille enn en vogn. Teutonia Solano. Kjempefornøyd! Den er litt annerledes enn andre triller i og med at den har vanlig håndtak, som dessuten kan justeres. Den er liten og lett med veldig gode fjæringer. Lett å ta opp og ned trapper/av og på trikk, buss etc. Dessuten har den en kalesje som kan dras helt over - antakelig denne egenskapen vi er mest fornøyd med. Ypperlig når det er mye sol/evt. vind.
Den har litt små og pinglete hjul og ingen handlekurv under, men det gjør ikke noe så lenge man bruker vogna til kortere turer og innekjøring.

Jenta vår er bare 5 måneder men korte turer i denne vogna passer henne utmerket da hele setet kan vippes bakover. Det blir ikke full liggestilling, men det virker som hun ligger komfortabelt.

Vi skal kikke på en Baby Travel Jogger Comfort (merket Valco i USA/Australia)denne uka (brukt). Skal bytte fra Quinny Formula. Blir spennende å se om vi endelig kan finne ei all-round vogn som har det vi er på utkikk etter!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 10 måneder siden #986

Tre favoritter her:

- Bugaboo Cameleon
- Stokke Xplory
- TFK Joggster Twist
Rampetert april 2006 & Rampetutt juli 2008

TFK Joggster Twist | Stokke Xplory | Maclaren Techno XT
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 10 måneder siden #990

Vanskelig...

Om jeg må velge EN vogn blir det Teutonia Spirit S3. Vendbar sittedel, håndbrems, punkteringsfrie hjul, ekstremt god demping, knekkhåndtak og herlig trillekomfort.

Andre som er kjekke til sitt bruk er Stokke Xplory og Maclaren Techno XT.

Buggis var ikke noe for meg.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1370

Beste jeg har hatt er Simo Kombi... uten tvil!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1372

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Beste jeg har hatt er OTH :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1468

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Her er oth urban jungle helt klart favoritten til nå (som sportsvogn- til babyer vil jeg gjerne ha en vendbar..)

Det er fordi den har fantastisk trillekomfort på alle underlag, og fordi den er veldig behagelig for barnet, lett og enkel i bruk:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1576

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Basson Roma er eg utrule fornøgde med .....!!
God handlekorg,god å trille,stor og romslig bag.:)

Har og hatt teutonia prestige og ei carena vogn.
Svært misfornøgd med Teutonia,men fornøgd med carena
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1577

  • Mimmi
  • Mimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 42
Helt klart Babycare

Den veier kun 9 kg, så den er veldig lett å trille. I tillegg har den mange handy funksjoner som gjøre det hele veldig enkelt. Og til sist er den veldig pen å se på syns jeg:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1574

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Har hatt:

- Emmaljunga classic (nå heter den mondial eller noe sånt)
- OTH UJ
- Simo
- Emmaljunga scooter
- GT safari
- Brio happy med teleksop light understell
- Brio combi med teleskop understell
- Brio race
- Brio sitty

Brio happy og brio combi er vinnerne! Liker begge disse vognene kjempe godt. Gode å trille, god fjæring, full liggestilling, vendbar, lun, samtidig som de ikke er for digre. Kjempe gode turvogner! Liker en av disse uansett alder på barnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1836

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Guro - hvordan vil du si at Brio Happy er i forhold til Brio kombi? Nyskjerrig, for jeg er dessverre ikke fornøyd med brio kombi men synes derimot happy ser ganske så fin ut:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #1854

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Hvilket understell har du på din brio kombi?

Hvis du sammenligner brio kombi med brio happy med samme understell på begge to er utseende egentlig eneste forskjell. Brio kombi har en rundere kalesje, happy sin er litt mer firkantet og kombi har kalesjeholdere det har ikke happy. Og stormtrekket til kombi går litt lenger opp enn happy sitt.

Sammenligner du derimot vognene med forskjellig understell er forskjellen større:

- Teleskop light understellet veier minst og en brio sportsvog med dette understellet (samme om det er happy eller kombi) veier bare 13,9 kg komplett. Det er faktisk lettere enn alle andre lignende vogner på markedet (vendbare vogner med fire faste hjul). Light understellet har også en veldig praktisk varekurv hvor man kan ha masse i høyden, det eneste som er litt dumt er at steiner og rusk ikke faller ut av seg selv. Man må derfor med gjevne mellomrom vaske kurven, men det går nå greit. Kurven tåler en belastning på 2 kg. Ville valgt dette understellet om du skal bruke vognen mye på shopping, da får du en lett vogn som har plass til masse i kurven. Vognen med dette understellet er veldig lett å svinge pga. kombinasjonen av lav vekt og god fjæring.

- Teleskop understellet er litt tyngre, men fjæringen er omtrent lik som på light. En brio sportsvogn veier 16,2 kg med dette understellet. På tur merker man ikke denne forskjellen, men på shopping hvor man svinger mye og når man tar vognen inn og ut av bil merker man det. Varekurven er av stål og tåler en belastning på 5 kg, man kan altså ha tyngre ting i den, men stable mindre i høyden. Jeg liker best dette understellet bare fordi jeg syns denne varekurven er finest, hehe. Dessuten bruker jeg vognen nesten bare på tur og da merker jeg ikke vektforskjellen.

- Compact understellet er tyngst. Som sportsvogn veier vognen 16,4 kg med dette understellet. Jeg kunne aldri hatt dette fordi det har null fjæring, det er derfor veldig tungt å svinge og jeg hadde måttet være forsiktig over humper og fortauskanter ellers hadde mitt barn våknet. Har nemlig hatt vogner uten fjæring før, det fungerer ikke for oss! Compact blir minst sammenlagt, men forskjellen er egentlig ikke så stor for sittedelen eller bagen tar jo like stor plass uansett.

Lufthjul kan du få på alle om du vil, ville valgt lufthjul om du er turgåer eller bor et sted hvor det er mye snø. Ville valgt plastikk hjul om du bor i by og er mye på shopping, de veier nemlig mindre (de er også veldig gode på tur altså, lufthjul er likevel et lite hakk bedre til dette)

Hilsen brio nerd :P
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Guro.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #3005

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Jeg har foresten endret mening, hehe. Har nå fått prøvd brio kombien mer enn da jeg skrev dette innlegget, hadde nok prøvd den litt for lite da ja. Det er virkelig stor forskjell på telekop og telskop light understellet altså! Syns telskop light er det beste likevel! Det er jo så utrolig mye lettere å svinge med, prøvde kombien med telskop understell på shopping og det var virkelig stress! Merker stor forskjell fra telskop light som var super lett å svinge med.
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Guro.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn er den beste vognen du har hatt? 15 år 2 måneder siden #3007

  • Kathinka
  • Kathinka's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 55
Min gamle 2000-mod brio sportsvogn er nok den beste vogna jeg har hatt. God plass både i lengde og bredde. Fantastisk god fjærlig i tillegg til lufthjul. Den var bare super altså.

TFK'en kommer på en god nr.2 .

Synes buggisen var flott med bagen, men vi likte ikke den med sportsdelen på...
.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.998 sekunder