Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hjelp i reisetrillejakten
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp i reisetrillejakten

Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7626

  • evaling
  • evaling's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Ok, kompetente mødre, der ute. Her kommer dagens utfordring:

Like før nedkomsten har det slått meg at jeg mangler EN viktig ting i utstyrsbeholdningen: Reisetrille. Og jeg er litt sær når det gjelder vogner, så det er noen krav. Klarer dere å finne den perfekte vognen for meg, er jeg veldig takknemlig.

Kravene er:
Det må være en reisetrille, som ikke er for dyr (vi må reise mye i babyens første leveår og vi vet jo alle hvor kjekke flyselskapene er med barnevogner, så kostnaden er relevant)
Den må kunne brukes fra knøttet er en 3 måneder i allefall
Han må kunne sove i den
Den MÅ ha kalesje, for vi svigerfar i Spania forlanger besøk
Jeg trenger plass til litt saker og ting under vogna, for det er nå litt pikkpakk med slike småtasser
Og jeg liker ikke altfor små hjul som snur seg i alle kanter

Noen ideer?
Den perfekte hjemmevogna har vi allerede, men den er for stor og dyr til å ta med ut på turne... Hjelp!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7627

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Den eneste trillen jeg vet om som kan brukes fra nyfødt er Bugaboo Bee, men den utgår vel pga pris. Tror faktisk de fleste triller er fra 6 mnd.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7628



Jeg går og venter på en titanium breeze jeg har bestilt meg til reisetrille.


+ Den kan brukes fra 3 måneder
+ Den har tilnærmet full liggestilling
+ Kalesje
+ Det følger med regntrekk, fotpose, reisebag, bumperbar og bilstoladapter til maxi cosi babyseter i prisen
+ Veier bare 6 kg

- Liten handlekurv (ser vertfall sånn ut utifra bildene)
- Hjulene er små, men før jeg har fått min og prøvd vet jeg ikke om de snur seg til alle kanter.

Handlekurvproblemet kan løses ved å kjøpe en stroller shopper fra elodie details. Kjempefin, stor "stelleveske" som bare koster 199,-.
Skal oppdatere om hjul og trillekomfort når jeg får min.

Koster 1599,- på blant annet www.toffeliten.no og www.babycare.no . Den er billigere på barnas hus, men der følger det ikke med bilstoladapter og bumperbar.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 15 år 1 uke siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7631

Carena Easy.. den har full liggestilling, STOR kurv under... JA den knirker, men man må bare smøre den med jevne mellomrom.... Jeg elsker den vogna!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7642

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har sett flere som har brukt softbag i carena-trillene, de er (etter min mening) ikke de beste å trille men de er rimelige.

Maclaren techno xrl er en knallvogn, som kan brukes fra nyfødt. Den er nok dessverre dyr, men om dere skal reise mye er det en VELDIG god investering. Den er i en klasse for seg selv når det gjelder trillekomfort, og den har en utrolig god kalesje med skjerm som beskytter mot både sol og vind. Handlekurven er ikke av de største, men det er plass til litt. Kan brukes til barnet er 4 år.

Peg perego pliko (evt. switch completo) er også veldig gode reisetriller for små barn.

TFK buggster s kan brukes med tfk sin hardbag, og har stor handlekurv under og god trillekomfort. Minuset er at liggestillingen er sånn passe når man må bytte til sittedelen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7651

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm... Tror jeg ville krøpet til korset og kjøpt en billig brukt vanlig vogn jeg... Eventuelt en carena free, da jeg liker å ha barnet vendt mot meg. Carena er carena, men til så små barn er free helt grei. Den er billig, lett, har vendbart håndtak, handlekurv.. BLir jo litt større enn en vanlig reisetrille, men du får jo ikke med noen inn på flyet uansett da zapp utgår.

Eventuelt heier jeg på breeze med maxi cosi adapter... Når vår datter var ca 3 mnd lå hun i en teutonia solano. Hun lå i dunposen i trille. Den har lun kalosje, full liggestilling (bedre enn breeze synes jeg) Desverre har den ingen plass under.... Men den er god å trille.

Jaja, ikke mye hjelp i meg, måtte bare blande meg som vanlig...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp i reisetrillejakten 15 år 1 uke siden #7667

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hva med en pent brukt Maclaren (ikke Quest). Disse har et godt rykte på seg. Og jeg har hørt at disse trillene er de som sjeldnest blir ødelagt på flyreiser (husker ikke hvor jeg leste det).

Ellers så har du jo Bee, som virker som en fantastisk trille. Men det dumme er jo at den er så dyr (billigste brukte jeg har sett er til 3000).
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.499 sekunder