Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: OTH eller S3

OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7442

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Endelig har veninnen min skjønt at hun trenger en ny vogn!! Hun har kjørt rundt i en gaaammmel, diiiiiger Basson av ukjent modell i nærmere 9 måneder nå, siden sønnen hennes ble født :woohoo:

Nå vil hun ha en trehjuling, og det står mellom oth og s3.

Hun
-skal beholde Bassonen som barnehagevogn og vintervogn, men vil at den skal gå an å bruke om vinteren allikevel
-vil kjøpe brukt, el den må koste maks 3-4000 ny i sverige/på tilbud
-Trenger bare sportsdelen
-Har en gutt som hele veien har vært ganske så stor for alderen, ikke i lengden men andre veien ;)
-Syns spiriten er finest å se på, men liker også oth
-Har kommet frem til disse to vognene kun basert på utseende, vet ikke noe om noen av dem
-har ikke bil, men reiser mye kollektivt
-er ganske liten av vekst selv, mens pappaen er en del høyere
-kan godt ha gutten vendt fra seg

det var det jeg kom på. hmmm...
Jeg skjønner at hun er forelsket i den brune spiriten, det er jeg også. Men med en sønn som er såpass stor er jeg skeptisk altså..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7456

Har bare erfaring med S3 av de, er sikkert lettere for noen som kjenner til begge vognene og svare.

Det som slår meg umiddelbart;
Lucas er liten og lett for alderen. Jeg synst sittedelen er mer enn lang nok enn så lenge, men i bredden er den skikkelig smal.
Gutten kan jo fort strekke seg og bli lang og tynn, men da blir kanskje sittedelen for kort igjen :dry:

Vognen er ikke god på skikkelig vinterføre, men det går ann.

På plussiden har jeg heller ikke bil, men vognen har alltid fått plass når vi har tatt båt, buss osv. At hun er liten av vekst kan være en fordel, S3 er ganske lav, jeg synest den er penest til oss lave :P Men pappaen kan fint kjøre den (justerbart håndtak), det ser bare ikke like pent ut :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 15 år 1 uke siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7461

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ville gått for OTH/MB, siden hun godt kan tenke seg å ha barnet vendt fra seg.

Hvorfor den og ikke spiriten? OTH veier mindre, har gode lufthjul som duger på all slags underlag og er super på snø. Hører en del hevde spiriten ikke er like god på alt av føre, og at sittedelen ikke er spesielt stor. Dog det fine med spirit er jo at man kan ha barnet vendt mot en....

Kanskje hun også burde vurdere TFK, da den også har stor sittedel, og størst av alle tre vognene?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7465

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
pappaen er ikke så høy han heller da, til mann å være. tipper maks 175. er det estetisk nok for deg? :p
Gutten har vært veldig, veldig stor. Veldig søt, men nå er det visst min tur til å være farge-kjønnfordomsfull, jeg syns den brune teutoniafargen kler jentebarn best :blush:
Teutonia har så blankt stoff og s3 er så feminin ;)Den hadde nok kledd venninnen min supert, men!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7467

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Empa skrev:
Ville gått for OTH/MB, siden hun godt kan tenke seg å ha barnet vendt fra seg.

Hvorfor den og ikke spiriten? OTH veier mindre, har gode lufthjul som duger på all slags underlag og er super på snø. Hører en del hevde spiriten ikke er like god på alt av føre, og at sittedelen ikke er spesielt stor. Dog det fine med spirit er jo at man kan ha barnet vendt mot en....

Kanskje hun også burde vurdere TFK, da den også har stor sittedel, og størst av alle tre vognene?

Tfk er nok ikke "pen" nok, litt for røff i utseende tror jeg, og kanskje litt for høy uansett? Hun er rundt 1,60- 1,65 maks..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7477

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Haha :) Såpass ja, høres ut som ei som kan begynne å henge inne på disse sidene etterhvert ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7482

Jeg har begge vognene og må helt klatr si jeg hadde valgt OTH.
Den er mye bedre og trille (helt fantastisk faktisk) uansett føre. Den kommer frem overalt. Lettere og mindre sammenlagt. Lufthjul.

Eneste jeg kommer på som jeg liker bedre med S3 er at kalesjen er lunere. og vendbar sittedel.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7483

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Neppe! Jeg har prøvd, hun bare fnyser av meg :angry:
Hun er godt fornøyd med Bassonen sin, den er den verste skraphaugen jeg har sett :wohoo:
Jeg fikk bakoversveis da jeg prøvde den også, jeg måtte legge HELE vekta mi over styret for å få forhjulene opp og svinge vogna!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7485

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
kan jeg spørre hvorfor du har begge på en gang? hva bruker du dem til, hvorfor selger du ikke s3? :)

Jeg har også holdt en knapp på oth ja, tror bare hun syns s3 er så innmari fin at jeg vet ikke om hun lar seg overtale.
Også tenker jeg litt på høyden til oth, blir den litt høy for henne?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7488

Da er helt sikkert S3'en finfin til pappaen også :P Tenkte litt 1.90 med en gang jeg ;)

Er jo kjedelig for henne om hun kjøper S3 og må bytte nesten med en gang. Men hvem vet, kanskje hun blir skikkelig bitt av vognbasillen :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7495

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg har hatt begge, og mest fornøyd med oth (har min 3. oth nå :laugh:)

Syns ikke s3 hadde særlig god trillekomfort (utenom på asfalt) og dessuten er sittedelen mye mindre enn på Oth. Vår sønn så forvokst ut i s3 før han var 2 år.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7497

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men hun satser på å kjøpe en brio sitty når han blir 2-3 år da. Vanskelig det her. Hvis sittedelen til s3 er smal i tillegg til kort så vet jeg neimen ikke, det var jeg ikke klar over. han er ganske rundt, gutten som skal sitte oppi.
Trillekomfort er jeg stygt redd hun gir beng i, tro det eller ei :huh:
Det må hun nesten, som kjører rundt i den basssonen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7503

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ville også valgt oth - uten tvil!
De fleste argumentene er allerede nevnt, men kan ta det igjen:laugh:

Oth er større, både i lengde og bredde. Den er lettere, den har en sjelden god trillekomfort, den er veldig stødig (noe som er viktig alltid, men spesielt om enn skal en del inn/ut av offentlig transport o.l), den har lufthjul, den har veldig god sittekomfort for barnet (den vogna mine har sittet best i):)

S3 er lunere, men det er vel den eneste fordelen om det ikke er så viktig med vendbar sittedel.

Nå har jeg aldri hatt s3, og aldri prøvd å trille den annet enn litt inne på flatt butikkgulv. Men det lille jeg har prøvd virker den mye stivere å trille enn oth, og hjulene kan ikke sammenlignes en gang.
Har også hørt at den ikke er noe særlig på vinterføre. Så er den jo knøttliten, ganske så sikker på at om hun har en stor gutt så vokser han fort ut av den.

Og man finner flotte other til under 4000 kr på finn:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7504

MariHønaMedHvitveis skrev:
kan jeg spørre hvorfor du har begge på en gang? hva bruker du dem til, hvorfor selger du ikke s3? :)

Også tenker jeg litt på høyden til oth, blir den litt høy for henne?

Ja jeg vet det kansje er litt rart å ha begge, men jeg bruker oth og Bugaboo til vanlig. Nå står S3 som veranda vogn siden vi bor i 4 etasje uten heis.
Den er kansje litt for fin til det da så får se hva jeg gjør. Den ble kjøpt som mellom vogn når vi byttet til sportsdel og ikke ville ha snuppa fra meg:) Jeg synes bugaboo ble så tung med vinterhjul så trodde S3 ville bli bedre. men der tokk jeg grundig feil og det endte med at jeg bare brukte buggis i vinter:laugh: :laugh: :laugh:

Jeg er foresten 1,62 høy og det går fint med oth:) :) :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7510

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg får prøve å pushe litt mer oth på hgenne da! Jeg hadde blitt misunnelig om hun fikk seg brun s3 uansett, oth har jeg ihvertfall plane rom å skaffe meg selv , så slipper jeg å gå or ergr meg når vi er sammen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7541

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Men om hun velger s3 og du får deg oth har jo du uansett en bedre vogn:laugh: Det veier opp for utseende det, og det finnes jammen mange flotte other også! Spesielt om de er pyntet opp med passelig mengde tilbehør:)
Så slipper du å trille rundt med en unge som ser forvokst ut i vogna:P

Uansett vil jo trillekomforten bare være nødt til å bli bedre for hennes del, så sånn sett må hun bli fornøyd uansett:)
Men er barnet stort vil jeg tro han vokser ut av s3 før han er 2-3 år.

Men om det er den hun vil ha så får hun jo bare prøve den da, og finne ut av positive og negative ting selv. Og lenge enda vil jo s3 passe, er når han passerer 18 mnd+ jeg vil tro det kan bli plassproblemer. Og selv om den er smal så er den ikke så smal at man ikke får satt barnet i vogna og det sitter greit komfortabelt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7543

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men hun har jo en sånn kaiser vinterpose som tar litt plass i bredden også da, om vinteren. De prøver å være økonomiske også, så det kan hende hun lander på oth om ikke annet fordi den vil vare og hun slipper enda en ny!

Men ja, jeg skal ha seatinsert og masse lækkert til othen, så den overstråler nok enhver s3 uansett :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7546

Jeg synes egentlig at oth er finere å se på enn S3.
S3 blir mye mer klumpete mens oth er renere i designen:)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7548

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja jeg har begynt å bli enig der faktisk. for en måned siden var brun s3 det flotteste jeg kunne tenke meg, nå er det faktisk svart oth! Svart, men med sprelske farger i utstyret- herlig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7549

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Hvis ikke hun har problemer me å ha barnet vendt fra seg stemmer jeg også for Oth :) (Samme grunner som nevnt før ;) )
Syns også den er finere enn S3, men d er jo smak og behag ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7553

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Må bare si jeg blir mer og mer undrende til teutonia... Jeg har jo spirit selv, men er sitte delen her mindre enn i f.eks mistral?? Og så lurer jeg på det med fotbrett, jeg synes det ser mer behagelig ut at de er justerbare, og det er den vel ikke på oth?? Men jeg kunne tenkt meg en oth også jeg.... hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7583

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Justrerbart fotbrett er sikkert praktisk når de blir s store at de faktisk har beina i nærheten av det ja ;)
Er fælt spent selv jeg, på om mistralen varer perioden ut, man hører jo så mye! Men har ikke hørt at spirit er noe mindre, er det ikke samme sittedel da? Man kan bruke trekket fra Fun på Mistral ihvertfall, så de er allefall like..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7590

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, s3 og mistral har lik sittedel.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7617

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Må bare si jeg blir mer og mer undrende til teutonia... Jeg har jo spirit selv, men er sitte delen her mindre enn i f.eks mistral?? Og så lurer jeg på det med fotbrett, jeg synes det ser mer behagelig ut at de er justerbare, og det er den vel ikke på oth?? Men jeg kunne tenkt meg en oth også jeg.... hihi

Ja, takk begge deler ;) Kunne veldig gjerne tenke meg en s3 i tillegg til OTH :) Huff...er helt håpløs blitt...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7625

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes også det ser mer behagelig ut med regulerbart fotbrett. Til de minste barna tror jeg spirit er bedre, men til de litt større tror jeg likevel oth er ett bedre valg. Men nå har jeg ikke erfaring med spirit da:P

Angående størrelsen på sittedelen til teutonia så varierer det jo veldig hvor lenge barna kan sitte i den. For noen varer den ut vognperioden, mens andre vokser utav den ved 2-års alder. Er vel bare å vente å se;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7908

Har hun bestemt seg enda, er spent på å høre hvilken hun velger:)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7909

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, samme her :) Artig å høre hva hun lander på og hvorfor :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7912

Jeg holder en knapp på OTH, men har ikke erfaring, bare etter hva jeg har hørt! Masse positivt om den.. Skulle gjerne hatt designen til OTH men plassen til en TFK, en kombinasjon av de to, måtte vel blitt nærmest den perfekte vognen;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7915

Er veldig spent på hva hun ender opp med å velge ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:OTH eller S3 15 år 1 uke siden #7950

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det b,le oth! På barnas hus, den var jo på tilbud og greier. Jeg hadde med mistralen min, 08 modell, og så så vi på 09-modellen til s3, og den virket mindre?? Mindre kalesje? hmm... merkelig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.864 sekunder